Sorry dat ik er nu nog op terugkom maar had andere dingen te doen.
Helemaal mee eens. madeinstars komt hier met de essentie. Het gaat om het herkennen dat een discussie gesloten kan worden. Het is geen wedstrijd. Als je stopt met discussiëren wil het niet zeggen dat je toegeeft aan het standpunt van de ander. En je doet de andere bezoekers er een plezier mee.
De zondagetappe zal ook al veel duidelijk maken. Drie keer Montjuïc van de steile kant. In 2024 (San Luca) en 2025 (hele eerste week) vond ik Vingegaard verrassend sterk in het kortere, explosievere werk. Dit jaar hebben we dat nog weinig gezien, vanwege de parcoursen in de koersen die hij reed. Behalve in Catalonië dan wellicht, toen hij Evenepoel op het oog eenvoudig volgde op diezelfde Montjuïc. Maar Pogacar... Ik vrees er toch een beetje voor.
Ik blijf hoop houden. Het is de Tour, er kan van alles gebeuren.
Maar juist nu Vingegaard zich zonder blessures kon voorbereiden en in betere vorm is dan de laatste twee jaar is er de pech met Van Aert, Laporte en Affini. Hoewel... de laatste heeft vandaag alweer twee uur op de fiets gezeten. Tour deelname is nog niet uitgesloten. Dat zou een opsteker zijn.
Bij BNR niet zo veel nieuws van Plugge, hij bevestigde het huidige budget van 50 miljoen waarbij ik dan maar de vrouwen en Dev-team mee tel. Daarnaast liet hij niks los over de zoektocht naar de nieuwe naamsponsor anders dan dat de gesprekken positief verlopen. Snap ik goed maar je kan dat niet tot december volhouden lijkt me. Nerveus lachje toen de presentator toch weer over Amazon begon en wat ik wel interessant vond was dat hij de beroemde clubkleuren geel en zwart belangrijk vond maar ik interpreteer dat er bij voldoende geld van de nieuwe instapper ook daarover valt te praten. Verder is het qua zoeken duidelijk dat de stem van de 2e eigenaar van de BV (van der Wallen) zwaar meeweegt.
Die presentator vraagt letterlijk aan Plugge: "klopt het dat er momenteel geen verregaande gesprekken zijn" en wordt vervolgens direct onderbroken door Plugge met "dat klopt niet" en "we zijn aan het verder kijken en het juiste moment aan het zoeken".
Verder zegt hij nog dat er verschillende potentiele titelpartners in de running zijn. Dus de ploeg verkeerd eerder een luxepositie waarin ze kunnen kiezen met welke partij ze in zee gaan.De presentator vraagt ook nog "het is geen zoektocht maar selecteren" en in plaats van dat hij dat ontkent begint Plugge wat te stamelen en probeert hij het ietwat te downplayen. Dat zegt tussen de regels door ook wel genoeg.
Men hoeft zich echt geen zorgen te maken hier.
Ik begreep dat èèn van de redenen om de gezinnen langs te laten komen op hoogtestage was, dat de kinderen van de kopmannen elkaar konden leren kennen. Zou ook wat zijn wanneer ze geen gebruik maken van al die vaders in de ploeg. Je moet wel een toekomstplan voor de Tour van 2064 hebben, wil je toekomstige sponsoren voor je winnen.
Je bedoelt dit ironisch?
Van sponsoren zoeken weet ik niet veel. Maar bij de meeste vrouwen moet je niet aankomen met: "Nou op zich leuk dat je met me in zee wilt, maar ik kijk nog even verder of ik iets beters kan vinden, maar zo niet dan kom ik bij je terug."
Het klinkt mij toch ook allemaal wat wankel. Ik zou ook denken: als het in kannen en kruiken is, dan beter even media mijden en je eigen moment kiezen voor de blijde boodschap.
Dat zou toch wel heel goed nieuws zijn. Al kun je je bijna niet voorstellen dat hij er helemaal fit staat op dag 1. En toch ook wel beetje sneu voor Lemmen, die in topvorm het NK dan voor niets liet schieten... Hoop dat hij een herkansing krijgt.
Ik heb mij echt door 25 minuten Plugge heen geworsteld. Het is dat hij een failliete ploeg heeft opgebouwd tot een topteam, maar voor de rest vind ik het echt een niet te harden man om naar te luisteren. En om heel eerlijk te zijn denk ik dat ik ook niet donders graag een bakkie of biertje met hem zou willen doen.
Ik sprak onlangs iemand die onder hem gewerkt heeft. Die zei: iedereen verbaast zich enorm over het feit dat onder zijn leiding een van de beste wielerploegen ooit is ontstaan, die man kan echt niks. Volgens hem moet de bloei wel vooral de verdienste van Zeeman zijn geweest. Ben met wat ik heb gelezen en gezien geneigd hem te geloven.
Het idee dat Plugge niks kan volgens dat voormalig personeelslid lijkt me eerder uit rancune dan uit een eerlijke evaluatie te komen. Niemand stapte in behalve hij toen Rabo uitcheckte, daar zag hij dus een kans en waagde de gok. Das ondernemersschap pur sang. Vervolgens stelde hij de juiste mensen aan en weet hij inmiddels al jarenlang dit bedrijf want dat is het, groter en groter te maken tot de 250 personeelsleden die ze nu hebben. Hoeft ie geen aardige mediapersoonlijkheid voor te zijn maar dan kan je wel wat. Verder heeft hij net als de Don eerder het voordeel van een uitstekende compaan. Van der Wallen is voor Plugge wat Bakala voor Patrick was.
Ik vind zelf Plugge de zeggingskracht van een natte dweil hebben en inhoudelijk heb ik hem ook zelden op interessante uitspraken kunnen betrappen.
Ik denk echter wel dat het een handige jongen is, die zijn ploeg van de onderkant naar de bovenkant van de WT heeft zien doorgroeien. Dan moet je ergens toch iets (!) heel goed doen; zelfs al zou dat niet in de weg lopen zijn.
Ja, en die veertien junioren binnen JEGG die in hun selectie zitten noemen ze in dat stuk dus hun junioren team.
Wat het tweede deel van je post kan ik je alleen maar gelijk geven; dat toekomstplannen niet belangrijk zijn voor sponsoren zul je mij dan ook nooit horen tegenspreken.
Je kunt het noemen wat je wilt maar het zijn de gescoute renners door Visma Lab die ze onderbrengen bij de Jonge Renner, daarnaast leveren ze de fietsen, overig materiaal, trainer(s) enzovoort. Je hoeft geen eigenaar van de ploeg te zijn om toch alsnog een eigen juniorenteam te hebben. Overigens, is het vooral Arthur van Dongen geweest die het oliemannetje van deze samensmelting was. Hij en zijn familie zijn al jarenlang een belangrijke spil binnen dat team.
Oh, weer een post die niet door het filter komt. Leuk. Maar wat ik wilde zeggen is dat het toch allang algemeen bekend is dat Plugge niet zo heel erg populair is, zowel binnen als buiten zijn ploeg?
Verder heeft Jop van de Biggelaar heeft al gezeten met Vince Laporte en Robbert de Groot en een aanbieding gekregen om aankomend jaar voor JEGG te rijden. Net als Milo de la Mare en Loek Hovers trouwens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.