Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 200 ... 308 309
madeinstars

Toch wel goed nieuws dat Affini kan starten. Bij Visma zijn ze over het algemeen ook wel zorgvuldig met dit soort dingen dus dan ga ik er van uit dat het echt wel goed gaat met hem.

AWestie

Wat fijn dat mijn gutfeeling rondom Edo toch klopte, en doet in ieder geval een halve Nederlander mee

LaatsteWiel

Interessant interview van Daniel Benson met Patrick Broe over een hot topic hier: de transfer-strategie van de ploeg.

YogiBear

Stel dat je nog zo'n renner zoekt; jonge klimmer met potentie. Wie zien jullie dan? Ik zie mogelijk: Junior Lecerf, Finn Fisher Black, Lennert van Eetvelt, Frank van den Broek, Remi Arsac en Ian Lopez.

GlebS
LaatsteWiel
Interessant interview van Daniel Benson met Patrick Broe over een hot topic hier: de transfer-strate...

Ik vond het een vrij nikszeggend interview. Heel veel woorden, maar eigenlijk helemaal geen nieuwe informatie of inzichten.

Het enige interessante is de allerlaatste zin: "For 2027, we will be less active than last year simply because we have fewer spaces. There will be one more wildcard, but I can’t say who it will be just yet."

Lec_ver16
GlebS
Ik vond het een vrij nikszeggend interview. Heel veel woorden, maar eigenlijk helemaal geen nieuwe i...

Verwachting: Paul Seixas
Realiteit: Dusan Rajovic

Kelderfan
GlebS
Ik vond het een vrij nikszeggend interview. Heel veel woorden, maar eigenlijk helemaal geen nieuwe i...

Dat is precies waarom 't draait. Niks zeggen, want dat zorgt alleen maar voor verwarring. De kraan is nog steeds dicht of beter gezegd. Het wordt bezuinigen, want Visma wil wat minder bijdragen. Ben ik bang voor.

YogiBear
Lec_ver16
Verwachting: Paul SeixasRealiteit: Dusan Rajovic

Sorry, maar helemaal niemand heeft die verwachting.

Lec_ver16
Kelderfan
Dat is precies waarom 't draait. Niks zeggen, want dat zorgt alleen maar voor verwarring. De kraan i...

Het interview gaf me die indruk niet.

Zelfs als ze 100 miljoen hadden, is er in de selectie van 2027 niet genoeg ruimte om de helft van het team te vervangen. Dat is een taak die volgend jaar moet worden uitgevoerd.

Raaaaaadt
Murcia
De grootste ondernemers zijn zelden people managers. En terecht, het draait namelijk om 1 ding, groe...

Helemaal eens met je verhaal hoor. Van mij hoeft hij ook echt geen people manager te zijn.

Ik denk dat je hier te maken hebt met een klassiek psychologisch fenomeen (halo-horn effect) waar één negatieve eigenschap (slecht communiceren, niet likeable zijn) er voor zorgt dat 'we' (populatie) zijn algemeen functioneren als negatief zien. 

Laatst gewijzigd
Kelderfan
Lec_ver16
Het interview gaf me die indruk niet. Zelfs als ze 100 miljoen hadden, is er in de selectie van 2027...

Wat was jouw indruk dan; want er zijn twee plekken beschikbaar, maar 1 welkom. Eerst gingen zij volgens berichten op jacht een vervanger van de vertrokken Yates met als ideale man Hindley. Die heeft nee gezegd. Dus wat wordt 't een type Fiorelli?

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
Raaaaaadt
Helemaal eens met je verhaal hoor. Van mij hoeft hij ook echt geen people manager te zijn.Ik denk da...

Ik ken Plugge niet en zou dus op basis van z'n voorkomen in de media ook niks over z'n karakter of leiderschap willen zeggen. Maar hier werd beweerd: hij doet vast dingen goed (wat ik meteen geloof) want het verloop binnen de organisatie is klein. Daarna bleek het tegendeel het geval: juist veel mutaties, in alle geledingen. Dat zegt denk ik toch wel iets, al weet ik niet precies wat. Maar dat ging dus om interne omgang en niet externe communicatie. (En de redenering over weinig verloop had dus een onjuist uitgangspunt.)

LaatsteWiel
GlebS

Ja ik las ook niet echt niet nieuws, maar het bevestigde wel dat verlengen de prioriteit heeft gehad boven aantrekken van (ik meen te lezen dure( renners die niet echt niveau toevoegen. Dat lijkt me wel degelijk (ook) een budgetkwestie. Voor volgend seizoen is dat met alle lopende contracten ogenschijnlijk nog niet zo'n issue (ik zou ook niet inzien waarom ze per se nog een klimmer nodig hebben bijvoorbeeld). Daarna wordt het wel interessanter, ook doordat kopstukken dan weer twee jaar ouder zijn en je dus echt moet gaan "renoveren". Toch begin je daar liefst nu al mee, omdat niet iedereen er meteen het eerste jaar zo staat als bv Piganzoli (die stiekem natuurlijk ook al best wat in de benen had, o.a. twee giro's). 

InigoMontoya

Ik zou voor volgend seizoen qua versterkingen niet voor een wezenlijk andere insteek gaan, dan ze afgelopen winter hadden; vooral uitzien naar renners die de kansen van de kopmannen vergroten.

Waarbij de vraag wat mij betreft vooral is op welke terrein dat zou moeten zijn. Madouas zou bijvoorbeeld een interessante vrije renner zijn en op veel terreinen de ploeg sterker kunnen maken. Ik denk echter dat de eerste prioriteit nummer wat specifiekere kwaliteiten zouden moeten zijn; een renner voor Brennan en een talentvolle klimmer erbij zou mijn inzet zijn.

Maar goed, in feite staat er al een hele sterke selectie met daarin nog genoeg ruimte om aanwezig talent stappen te laten zetten. Wat dat betreft vind ik het niet de meest interessante transfer winter.

Kelderfan
InigoMontoya
Ik zou voor volgend seizoen qua versterkingen niet voor een wezenlijk andere insteek gaan, dan ze af...

Als ik mag bijdrage, dan is Madouas (reeds door Wout genoemd) zeker een welkome versterking zijn.

InigoMontoya
YogiBear
Stel dat je nog zo'n renner zoekt; jonge klimmer met potentie. Wie zien jullie dan? Ik zie mogelijk:...

Blackmore. Wellicht uiteindelijk meer een heuvelrenner die als klimmer ook een heel eind komt, dan een pure klimmer. Vorig seizoen echter wel sterke optredens op WT-niveau gehad al. Dit seizoen nog nauwelijks kunnen koersen, maar dat zou ook juist een kans kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
Kelderfan
Als ik mag bijdrage, dan is Madouas (reeds door Wout genoemd) zeker een welkome versterking zijn.  ...

Zonder twijfel zou hij dat zijn. Madouas zou in vrij veel type koersen lang kunnen zitten met de kopmannen in de finale. 

Ik denk echter dat het voor Visma momenteel misschien beter is om de selectie enigszins gepolariseerd samen te stellen. Als in: kopmannen die mee kunnen met de beste in koers, met daaromheen vooral pure ondersteuning (in tegenstelling tot selecties met soms zelfs zeven renners die eventueel zouden kunnen winnen).

Dat laatste was een aantal jaar geleden misschien beter mogelijk, maar lijkt mij nu met relevant minder budgettaire mogelijkheden minder rendabel. Bewezen subtoppers (Benoot, Madouas) schat ik in als relatief dure krachten, waardoor ik achter de kopmannen dan liever in zou zetten op talent met doorgroeimogelijkheden (Piganzoli) of op pure knechten waarvan je door goede scouting vast hebt gesteld dat ze meer toe kunnen voegen dan anderen denken - relatief goedkope krachten derhalve (Kielich, Fiorelli, Rex).

Kanttekening zou natuurlijk zijn dat een subtopper als Madouas zelf kan besluiten toe zijn aan een minder vrije rol (Campenaerts, Armirail) en daarmee voor Visma interessanter wordt omdat je dan minder concurreert met ploegen waar hij wel zo'n vrije rol zou kunnen hebben.

Raaaaaadt
LaatsteWiel
Ik ken Plugge niet en zou dus op basis van z'n voorkomen in de media ook niks over z'n karakter of l...

Ik had het in eerste instantie over de opmerking van een medewerker die had gezegd 'dat Plugge helemaal niks kan'. 

Daarvan denk ik dat dat onzin is en dat dat niet klopt, alleen dat dat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de, laat ik het ongemakkelijke noemen, communicatiestijl van Plugge. Zowel intern als extern. In de 1-op-1, media, maar ook bijvoorbeeld op X. 

En of Plugge wel of geen kwaliteiten heeft, wel of niet kan communiceren, ik denk dat dat los staat van het schijnbaar grote verloop momenteel. Geen idee waardoor dat komt, maar ik verwacht niet dat dat vanwege Plugge is. 

Dat een Zeeman en een Niermann andere uitdagingen zoeken vind ik persoonlijk eigenlijk heel gezond en niet direct duiden op dat er iets mis is. Als het verloop op andere gebieden ook groot is dan kan dat zeker iets betekenen. Ik herken die verhalen alleen niet zo. Maar dat kan ook komen omdat ik andere mensen spreek dan sommige anderen hier. 

LaatsteWiel

Wie zal het zeggen. Maar het frame dat het "gezond" is dat de sportieve leiding tamelijk massaal heil elders zoekt, met zeker in geval van Heemskerk en Niermann met een vervelende timing en in geval van die eerste met inhoudelijke kritiek, daar ga ik niet in mee. Ik vind dat wel zorgelijk. Een ieder zal z'n redenen hebben, maar bij andere topploegen zie je het volgens mij niet op deze schaal. Behalve bij Ineos wellicht, waar het ook in de top flink rommelde.

LaatsteWiel
InigoMontoya
Blackmore. Wellicht uiteindelijk meer een heuvelrenner die als klimmer ook een heel eind komt, dan e...

Helemaal niet gekoerst dit jaar, vanwege aanhoudende knieklachten en een operatie. Een kans, wellicht, maar toch vooral een groot risico. Er zijn maar weinig renners die knieklachten echt te boven komen.

Surprise Team TVL
InigoMontoya
Blackmore. Wellicht uiteindelijk meer een heuvelrenner die als klimmer ook een heel eind komt, dan e...

Ben ik met je eens. Ik heb hem ook al eens getipt als goede versterking.

Blackmore is een zeer getalenteerde jonge wielrenner. Won in 2024 achtereenvolgens Tour du Rwanda (+1 etappe), Tour de Taiwan, Circuit des Ardennes (+1 etappe), Luik-Bastenaken-Luik Beloften en Tour de L'Avenir (+1 Bergetappe). Eindigde in Ronde van Toekomst voor Pablo Torres, Tijmen Graat en Bisiaux.

In 2025 reed Blackmore World Tour niveau en was 4e in Eindklassement Tour des Alpes zijn beste prestatie. Reed dit jaar nog geen wedstrijd door hardnekkige knieklachten. Is inmiddels geopereerd en NSN Teamleiding verwacht dat Blackmore zijn knie weer volledige kan belasten in training en wedstrijden.

Laatst gewijzigd
InigoMontoya
Raaaaaadt
Ik had het in eerste instantie over de opmerking van een medewerker die had gezegd 'dat Plugge helem...

Eens wat die laatste alinea betreft. Zeeman die als sportief verantwoordelijke de ploeg van de onderkant van de WT naar de absolute top had gebracht, met het winnen van de Tour de France als absolute hoogtepunt, had na al die jaren (met 2023 als kroon op zijn werk) bijna alles wel bereikt in het wielrennen. Wanneer er dan een voetbalclub komt, met een totaal nieuwe uitdaging, dan begrijp ik zo'n overstap heel goed. Ik vond het in ieder geval heel goed bij hem passen om zo'n stap te zetten.

Niermann die ook jaren onderdeel is geweest van deze ploeg, en de belangrijkste ploegleider was gedurende de jaren dat ze de eerder beschreven beweging naar de top maakten, zat waarschijnlijk op eenzelfde punt (zeker na het winnen van Roubaix). Wanneer je dan de sportieve leiding van een mega ambitieze ploeg krijgt aangeboden, kan ik mij de aantrekkingskracht van die uitdaging ook heel goed voorstellen.

LaatsteWiel

Zeeman kon ik me ook goed voorstellen en deed het ook netjes. Heemskerk was wel een ander verhaal, en de timing van Niermann is wel echt apart. 

LaatsteWiel
Surprise Team TVL
Ben ik met je eens. Ik heb hem ook al eens getipt als goede versterking. Blackmore is een zeer getal...

Dat verwachten (hopen?) ze voor de toekomst. Operatie is maand geleden en vooralsnog lijkt hij nog niet op de fiets te zitten.

InigoMontoya
LaatsteWiel
Zeeman kon ik me ook goed voorstellen en deed het ook netjes. Heemskerk was wel een ander verhaal, e...

Zeeman en Redegeld naar het voetbal, Jeukendrup naar de Red Bull structuur, Lambrechts die trouw blijft aan Roglic, Kraus naar de F1, Niermann naar een ploeg waar hij eindverantwoordelijke kan zijn (waarbij de timing vooral bij het aanbod gezocht moet worden lijkt mij). Dat zijn wat mij betreft allemaal logische overstappen.

Ik vind Heemskerk inderdaad een ander verhaal en in het gehele plaatje daarmee eerder een uitzondering.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 200 ... 308 309

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.