Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 203 ... 308 309
Tdola

Lastig vergelijken qua opstelling in tara. Uae en red Bull totaal anders.

Ineos, deel zelfde maar mist echte afmaker maar heeft foss, ganna erbij.

Visma de sterke basis van tara (jorgenson, armirail, affini en hagenes) erbij, campenaerts en vingegaard kunnen dit ook. Kuss en piganzoli wrs pas vanaf klimmetje hun echte waarde.

Ik vrees 1 uae en dan visma voor ineos en red Bull.

Maar gezien ook de kortere afstand kleine verschillen. Max 25 sec tussen top 3/4.

Ploegen als alpecin, decathlon en lidl verwacht ik niet in top 3.

Laatst gewijzigd
Aerts
madeinstars
Ja, laten we het weer over wielrennen hebben. Ik denk sowieso dat de verschillen klein gaan zijn. Ik...

Volledig mee eens. Ik denk alleen dat de verschillen iets kleiner zullen zijn. En dat Vlab iets voor ligt op UAE voor het laatste klimmetje. Maar dat Pogacar en del Toro zeker 5 seconden sneller zullen rijden dan Vingegaard en Jorgenson. Bij Ineos hebben ze het probleem dat de afmakers niet explosief zijn (Arensman, Bernal) en dat Vauquelin niet het niveau heeft van de andere afmakers.

Jayco heeft er een doel van gemaakt, maar lijkt ook afmakerskills te missen. Alpecin net niet genoeg powerhouses, Red Bull is een goede outsider en met Revket de allerbeste tijdrijder in gelederen. Lidl heeft op papier ook een schitterend team, maar bijna dit team eindige op 32 seconden van het gemankeerde Vlab in de Dauphine (en Gee-West moet ook nog recht blijven). 

Daan Hoole lijkt het alleen te moeten doen voor Seixas, want met Bol en Kooij er bij verwacht ik niet dat ze mee kunnen doen om de knikkers. 

Kelderfan

Het file-rijden is ook topsport blijkt uit de woorden van Nathan Van Hooydonck; die met Jonas op weg was naar Tignes.

AWestie
Aerts
Volledig mee eens. Ik denk alleen dat de verschillen iets kleiner zullen zijn. En dat Vlab iets voor...

Sprinters komen vaak juist goed tot hun recht bij TTT's, zeker Bol dicht ik wel een goeie rol toe

LaatsteWiel
Tdola
Lastig vergelijken qua opstelling in tara. Uae en red Bull totaal anders. Ineos, deel zelfde maar mi...

Lidl heeft wel echt een team met beukers (veel meer dan in de Tara met Pedersen, Vacek en Gee) en met Ayuso en Skjelmose ook twee afmakers. Al is het ook wel een discipline waarin niet alleen de benen van de dag maar ook de kennis en specialiteit meespeelt. Daarin geef ik Visma wel een streepje voor, samen met Ineos.

AWestie

Nathan gaf in De Rode Lantaarn trouwens nog een klein perspectief over Piganzoli: de afgelopen twee seizoenen bij Polti reed hij gemiddeld 70 koersdagen, zeker het laatste seizoen vaak als kopman. Het is na de Tour vast nog sprokkelen voor hem, dus hij gaat eerder zijn gemiddelde als prof naar beneden halen dan naar boven bijstellen denk ik.

InigoMontoya

Dat toont wel iets over zijn belastbaarheid inderdaad. Alsnog blijft het in mijn ogen een berekende gok die ze nemen, aangezien daar nooit zoveel zware koersdagen binnen een paar maanden tijd bij hebben gezeten.

Een vergelijkbaar punt had je overigens over Rex kunnen maken voorafgaand aan zijn invalbeurt in de Giro. Die jongen maakten in zijn drie jaar bij de beloften altijd al rond de 50 koersdagen per seizoen, dus daar zat blijkbaar altijd al een grote motor in. Mattio is een beetje hetzelfde verhaal; daar bouwde het in drie jaar tijd op tot zo goed als 60 koersdagen. Dan valt de vrees voor het snel uitknijpen van je neo-profs voor een groot deel weg.

madeinstars

Het voordeel voor Piganzoli nu is natuurlijk dat hij puur knecht is voor de echt bergritten. Kan ook genoeg momenten vrijaf nemen. Het risico is dat hij op de momenten dat hij aan moet staan, toch niet het niveau aan kan tikken om er nog bij te zitten in een groep van 10-15 en dan is de vraag: wat heb je er dan aan?

LaatsteWiel

Ze zullen er vast over nagedacht hebben. Maar domweg racedagen tellen is me te simpel. Vorig jaar bestond Piganzoli's programma vooral uit 2.1- en 2.pro-koersen. Dat, en zelfs met Polti toch behoorlijk vrijblijvend voor een klassement in de Giro rijden, is qua druk en intensiteit niet te vergelijken met de rol van eerste luitenant voor de topfavoriet in de Giro en zeker niet met die rol in de Tour, een wedstrijd die hij nog nooit reed en waarvan iedereen altijd zegt: is met niets te vergelijken.

Maar goed, we gaan het zien. 

Lec_ver16

Het team heeft via Instagram aangekondigd dat ze vanavond een "nieuwe aanwinst" zullen onthullen.

Ik vermoed dat het Ashlin Barry of Eliot Rowe zal zijn die volgend jaar gepromoveerd wordt. Ik vind het grappig dat ze er zo'n groot punt van maken, alsof het om een ​​belangrijke aanwinst van buitenaf gaat...

mitchel_91

"New Bee" dat kunnen 3 opties zijn:

1. Inderdaad een van Devo team (meest voor de hand liggend)
  2. Simon Yates komt terug😆😂. 
  3. Een van de Tour renners kondigd een baby aan 

Optie 4
  4. Er komt een renner die voorheen al bij de ploeg heeft gezeten, maar die kun je nu eigenlijk niet officieel aankondigen. 

Conclusie:
Het zou waarschijnlijk optie 1 zijn🫢.  

Tdola

Zou t ook een nieuwe sponsor kunnen zijn?

Surprise Team TVL

Als ik naar de selecties van de wielerploegen, dan denk ik dat Ineos (zonder pech) de ploegentijdrit gaat winnen. Als je de top van het tijdrijden in je ploeg hebt (na Evenepoel) met Ganna en Tarling, aangevuld met sterke tijdrijders als Arensman, Foss, Bernal, Vauquelin en Kwiatkowski; dan ben je wat mij betreft de grote favoriet. Zeker op een vrij vlak parcours.

UAE schat ik daarna ook hoog in en Visma Lab komt aardig in de buurt van UAE. Lidl Trek en Redbull zie ik als gevaarlijke outsiders.

Laatst gewijzigd
GlebS
Tdola
Zou t ook een nieuwe sponsor kunnen zijn?

Aangezien de teaser wordt gepost door zowel het mannenteam, het vrouwenteam en het developmentteam zou dat zomaar kunnen. Qua timing is dit ook niet echt een logisch moment om een nieuwe renner bekend te maken. En ik denk dat het doorschuiven van een talent als Barry of Rowe nou ook weer niet het ophypen waard is. 

madeinstars

Paul Seixas verschijnt zaterdag in een Visma shirt aan de start

Lec_ver16
GlebS
Aangezien de teaser wordt gepost door zowel het mannenteam, het vrouwenteam en het developmentteam z...

Ik denk niet dat het een nieuwe sponsor is (of in ieder geval geen grote), want op het bord staat "Visma - Lease a Bike". Met andere woorden, als dat het geval is, zal het geen hoofdsponsor zijn.

Kelderfan
Kelderfan
mitchel_91
"New Bee" dat kunnen 3 opties zijn: Inderdaad een van Devo team (meest voor de hand liggend) Simon...

Dat denk ik ook.

InigoMontoya

Barry of Rowe aankondigen op de vooravond van de Tour de France zou ik een merkwaardige keuze vinden.

Neem aan dat het gaat om een nieuwe sponsor, partner of andere samenwerking. Dat zijn dingen waar dit wel een logische timing voor zou zijn.

Murcia
InigoMontoya
Barry of Rowe aankondigen op de vooravond van de Tour de France zou ik een merkwaardige keuze vinden...

Wel merkwaardig, maar mijn brein legde meteen de connectie tussen New bee en Newbie. Zal wel toeval zijn maar ik moest meteen aan een Devo aanwinst denken. Zal niet te groot nieuws zijn over bv sponsor want dan krijg je echt een persmoment.

Kelderfan

De nieuwe bee kan 't broertje zijn van Matisse.

InigoMontoya
Kelderfan

Moet haast wel!

Lec_ver16
Kelderfan

Hij heeft een contract getekend met Decathlon. Dat gaat niet gebeuren.

Surprise Team TVL
InigoMontoya
Moet haast wel!

Let it be (bee). Een beetje wishfull thinking, maar niet realistisch. Broertje heeft net een lucratief contract bij Decathlon getekend. Tenzij ze het contract hebben afgekocht.

Surprise Team TVL
InigoMontoya
Moet haast wel!

Let it be (bee). Een beetje wishfull thinking, maar niet realistisch. Broertje heeft net een lucratief contract bij Decathlon getekend. Tenzij ze het contract hebben afgekocht.

1 2 ... 203 ... 308 309

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.