Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 206 ... 309 310
InigoMontoya
InigoMontoya
Maak uit het verhaal van Heijboer op dat Affini, Hagenes, Campenaerts en Armirail hoofdzakelijk met...

Jorgenson blijkbaar ook daarin al een deel van zijn werk gedaan, daarna even gespaard om in het laatste stuk in de afdaling zijn gewicht nog te kunnen benutten. 

Vingegaard geeft aan dat het voor hem voelde alsof ze te langzaam gingen, terwijl die vier/vijf man dus sneller waren dan alle andere ploegen. Illustreert mooi de geweldige prestatie van de 'vlakke mannen'.

Murcia

Tactisch plan was vandaag gewoon top. Gebruik je vlakke mannen volledig op en hou de klimmers over voor de laatste 3. Blijf me verbazen over Piganzoli, en ik geniet van zijn beleving na afloop. Echt mannetje is dat!

PavideDiganzoli

Online zie ik allerlei berichten dat Pogacar 3-5 seconden sneller zou zijn geweest op het laatste klimmetje.

Ik begrijp niet dat men daar conclusies aan verbindt. Dit is natuurlijk niet te vergelijken met een heuvel of klim tijdens een rit in lijn.

Ik ben benieuwd hoe de krachtsverhoudingen morgen zullen zijn.

Murcia
PavideDiganzoli
Online zie ik allerlei berichten dat Pogacar 3-5 seconden sneller zou zijn geweest op het laatste kl...

Voor de oplettende kijker was het ook duidelijk dat Jonas nog even moest inhouden voor Davide. Dus eigenlijk lag het allemaal op een zakdoek voor de beoogde Top 5. Misschien is dat wel het opvallende aangezien je het idee hebt dat Pogi ze allemaal in 1 km op 30 seconden kan rijden.

Morgen is het vooral interessant of ze zijn wiel kunnen houden, die korte klimmetjes kent hij nooit problemen. Dus de boni's noteer ik voor Pogi. Maar gaat hij ook zijn ploeg veel werk laten opknappen want dat zou in het straatje van Visma passen. Laat Tadej en zijn ploeg weer veel doen en hoop dat het slachtoffers maakt in die ploeg bij de 3e week. Voor de rest wil ik zien hoe Jonas qua explosiviteit zit nu.

Laatst gewijzigd
Jopie

12 seconden moet toch genoeg zijn om morgen het geel te houden lijkt me. Zo goed voor de moraal zijn als ze de gele trui nog even kunnen houden. Hopelijk in ieder geval tot de Tourmalet. 

Laatst gewijzigd
xistnc

Lekker weggeven die trui morgen. Laat maar een flinke groep rijden en als Pogi trek heeft, zet hij zijn ploeg maar op kop. Alpecin zal vast helpen, tegen beter weten in.

Lec_ver16

Uitstekende ploegentijdrit van Visma. Perfecte strategie, een super hecht team, en Vingegaard lijkt in goede vorm te zijn (ondanks dat hij een paar seconden verloor op de laatste klim naar Pogacar). De gele trui zal hem een ​​flinke boost geven!

UAE was zoals gewoonlijk ongeorganiseerd, Lidl-Trek presteerde erg goed, Cian zal Visma geen spijt bezorgen van zijn vertrek, Red Bull was goed, hoewel ze waarschijnlijk iets meer hadden verwacht (Remco mikte op de gele trui), en Seixas liet wederom zien waarom Visma hem zou moeten contracteren (en zette Decathlon in een slecht daglicht).

BraboCycling
Jopie
12 seconden moet toch genoeg zijn om morgen het geel te houden lijkt me. Zo goed voor de moraal zijn...

Ik verwacht dat het morgen voor het peloton zal zijn inderdaad, veel te veel ploegen die een belang zien. Maar in rit 3 kun je toch makkelijk de trui weggeven? Waarom zou je zo vroeg in de ronde al willen controleren + alle podium en pers verplichtingen doen? 

Rit 3 is daar uitermate geschikt voor volgens mij. 

madeinstars

Op de tweede dag van de tour zie ik niet een ontsnapping winnen. Dat zou uniek zijn. UAE, Alpecin, Q36.5 en Groupama zie ik allemaal wel willen controleren. Maar ik verwacht gewoon niet zo'n sterke ontsnapping op dag 2. Dat zie je zelden. Een paar Caja Rural mannen, wat Total en Uno-x ofzo.

LaatsteWiel
PavideDiganzoli
Online zie ik allerlei berichten dat Pogacar 3-5 seconden sneller zou zijn geweest op het laatste kl...

Als Vingegaard 4 seconden sneller was geweest dan Pogacar hadden wij dat hier denk ik ook gememoreerd.

In dit geval komt daar nog bij dat Vingegaard geen kopwerk heeft gedaan onderweg, Pogacar wel. 

madeinstars

Vingegaard liet wel iets liggen door iets te lang achter Piganzoli te blijven hangen, maar Pogacar was inderdaad indrukwekkend op dat laatste klimmetje. Maar ik denk ook niet dat iemand anders had verwacht. Daar verder conclusies uit trekken heeft natuurlijk geen zin.

Vandaag zal wat dat betreft een stuk meer duidelijkheid geven. Als Jonas vandaag 'gewoon' kan volgen, kunnen we in ieder geval tot de Tourmalet blijven hopen. Dan zien we daarna wel verder.

LaatsteWiel

Die beurt van Piganzoli was eigenlijk best kort. Hij kostte ze wel een seconde of misschien twee omdat hij het wiel verloor in de afdaling en ze een beetje inhielden, maar dat was voor de klim begon en weegt dus niet mee in de klimtijd.

Pogacar reed al vanaf 3km te gaan alleen met Del Toro.

Ik zal er ook geen grote conclusies aan verbinden hoor, en we gaan het inderdaad wel zien vandaag. Maar net doen alsof het betekenisloos is, is evengoed wishful thinking. 4 seconden op 1 minuut 20 is best een verschil.

Laatst gewijzigd
theking

Als we conclusies trekken uit de secondes aan de klimtijd. Wat doen we dan met de secondes die UAE met 8 man verliest op 4 van Visma op het vlakke?

Laatst gewijzigd
Jopie
xistnc
Lekker weggeven die trui morgen. Laat maar een flinke groep rijden en als Pogi trek heeft, zet hij z...

Ik vind Visma op dit moment niet echt in de positie om de gele trui "zomaar" weg te geven. De afgelopen 2 Tours hebben ze de gele trui niet gedragen, en ik denk bovendien goed voor de moraal en het vertrouwen van Jonas en de ploeg om weer even paar etappes in het geel te rijden. Op dit moment meer waard dan het vermijden van plichtplegingen wat mij betreft. Daarnaast ook een aantal jongens in de ploeg die de gele trui nog nooit in de ploeg hebben gehad (bijna iedereen volgens mij). Ik zeg niet dat ze hem kosten wat kost moeten behouden maar bewust weggeven lijkt me niet aan de orde. En waarschijnlijk gaat hij binnen een paar dagen sowieso weer (hopelijk tijdelijk) naar Pogi. Nu maar ff van genieten.

Harry Kolling

Het Nederlandse interview na afloop van de race is gewoon door Affini gegeven. Fantastische renner die gelukkig op tijd fit is geraakt. Toch wel een tricky tijdrit met naast de valpartijen bij de ploegen Groupama en Astana ook Mohoric die hard onderuit is gegaan

YogiBear
LaatsteWiel
Die beurt van Piganzoli was eigenlijk best kort. Hij kostte ze wel een seconde of misschien twee omd...

Het Instagram account van de TdF heeft het over een officieel tijdsverschil van 2sec voor de klim.

T80JZ

Nooit te snel conclusies trekken blijkt ook maar weer uit de eerste weken van de Giro. Zo werden hier de nodige kanttekeningen geplaatst bij de gebrekkige voorsprong die Vingegaard op Gall wist te veroveren in de eerste bergrit. Deze informatie uit een artikel in het NRC plaatst het in een ander perspectief: Ook zijn trainingsschema werd aangepast; in plaats van te taperen, waarbij een sporter steeds minder inspanning levert om uitgerust aan de start te verschijnen, trainde Vingegaard richting de Giro - met het oog op de Tour - juist langer door. Vermoeid begon hij aan de Ronde van Italië, met als doel de eerste twee weken door te komen en pas echt te pieken in de slotweek. Dat werkte: hij won in de laatste zes dagen twee etappes en reed op de Piancavallo, een klim van 14,5 kilometer à gemiddeld 8 procent, het bijna dertig jaar oude record van Marco Pantani uit de boeken.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Uit een bericht op Wielerrevue: 

AI zegt dat Piganzoli beter past in Tourploeg dan Van Aert

Vangramberen noemt het jammer voor Vingegaard. "Maar we hadden een informeel gesprek met de ploeg en toen kwam het ter sprake hoe jammer het is dat Wout er niet bij is. Dat vonden ze uiteraard jammer, maar bij Visma werken ze met gesoftificeerde AI die specifiek is toegepast op wielrennen.

"Ze zeiden dat wanneer ze hun AI vroegen met wie ze de meeste kans hadden om de Tour te winnen dat die kans groter is met vervanger Piganzoli dan met Van Aert."

De Italiaan liet zich onlangs ook zien met een nette zevende plaats in de Giro d'Italia. "Dat is misschien ook om moed in te praten, maar dat is wat zij in elk geval zeiden. Dat heeft wellicht te maken met die verschrikkelijk zware slotweek, waarin zoveel geklommen moet worden."

Kelderfan
Lec_ver16
Uitstekende ploegentijdrit van Visma. Perfecte strategie, een super hecht team, en Vingegaard lijkt...

Seixas wordt dan 't Kerstmiscadeau van 't jaar. Met die erbij wordt Pogacar met Del Toro tegen Vingegaard met Seixas of misschien wel omgekeerd.

Kelderfan

Ik vind de opgelopen achterstand van Jorgenson opvallend; want die zat er nog goed bij voor 't laatste klimmetje. Marc Reef legt wel uit waarom bij IDL. Ik vind 't opvallend omdat Jorgenson in zeer goede doen bleek met zijn beurt op de voorlaatste klim. Dus een beetje jammer, dat wel. Vandaag wordt toch weer spannend met het rondje Montjuic. Go, go Jonas & Co.

theking
Kelderfan
Ik vind de opgelopen achterstand van Jorgenson opvallend; want die zat er nog goed bij voor 't laats...

Wat is daar jammer aan dan. Ze gingen voor winst en dit was de manier om het te doen. Volgens mij zijn ze bij de ploeg wijs genoeg om te beseffen dat Jorgensen hooguit top 10 kan rijden en dat is simpelweg geen ambitie. Ditnis veel meer waard. De beelden na de overwinning laten ook zien dat Jorgensen hiermee helemaal ok is.

theking
Kelderfan
Ik vind de opgelopen achterstand van Jorgenson opvallend; want die zat er nog goed bij voor 't laats...

Wat is daar jammer aan dan. Ze gingen voor winst en dit was de manier om het te doen. Volgens mij zijn ze bij de ploeg wijs genoeg om te beseffen dat Jorgensen hooguit top 10 kan rijden en dat is simpelweg geen ambitie. Ditnis veel meer waard. De beelden na de overwinning laten ook zien dat Jorgensen hiermee helemaal ok is.

Raaaaaadt
Kelderfan

Heb je de etappe gezien of heb je weer enkel PCS gekeken?

Want als je zelf hebt gekeken is het toch volkomen logisch dat Jorgenson tijdverlies heeft opgelopen? En daarnaast is dat ook nog eens een prima keuze geweest. Waarom zou je hem kort moeten of willen houden?

Kelderfan
theking
Wat is daar jammer aan dan. Ze gingen voor winst en dit was de manier om het te doen. Volgens mij zi...

Wat is daar mis mee; dat Jorgenson blij is met het resultaat is prima toch. Ik zeg alleen dat 't jammer, want Poga heeft nog Del Toro om uit te spelen en het is knap, dat Davide Piganzoli nog dicht bij staat, maar die kan nog niet opboxen tegen Del Toro, als die aangaat. Dat is geen schande want Davide maakt reuze stappen. Maar idealiter zou Jorgenson nog dicht bij staan. Dat is mijn punt.

Murcia
Kelderfan
Wat is daar mis mee; dat Jorgenson blij is met het resultaat is prima toch. Ik zeg alleen dat 't jam...

Mag dan een punt zijn in jouw ogen maar wel een vreemde. Dus Piganzoli kan niet mee met Del Toro als die aangaat maar Jorgenson volgens jou wel. Waarop baseer je die conclusie? En hoe relevant is het als ook gisteren blijkt dat Del Toro puur in dienst rijdt van Pogi.

1 2 ... 206 ... 309 310

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.