Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 208 ... 309 310
Murcia
Kelderfan
Hopelijk blijkt 't possible met Tesfasion, want Movistar werkt hard om hem te behouden. Met Jai Hind...

die hebben al bijgetekend zoals je weet.

Murcia
madeinstars
In mijn ogen, is hier geen tijd verliezen gewoon goed. Ik denk een kleine fout door niet in het wiel...

Ik vond hem eerlijk gezegd ook prima, van te voren zie je deze etappes als de moeilijkste omdat hij nou eenmaal de explosiviteit mist van Tadej maar hier maakt ie op dat kleine foutje na, (ben ik met je eens) een meer dan degelijke indruk.

AWestie
GlebS
Ik snap niet zo goed waarom men Lec_ver16 (kap eens met die andere naampjes voor users bedenken..) s...

Een van de redenen waarom Sky hun dominantie stokte was naar mijn idee dat ze niet meegingen in de Devo-golf van andere topteams. Ze hebben het een beetje ondervangen met talenten bij de hoofdmacht, maar die zijn volgens mij allemaal maar kortstondig gaan opleven.

Pleit sowieso voor talentontwikkeling in de bredere zin van het woord. Of TVL dan ook al de rondewinnaar van de toekomst daar moet hebben is een andere discussie wat mij betreft.

Raaaaaadt

Prima vond ik het niet. Vooral als ploeg. Ik denk dat ze eigenlijk net een mannetje te kort kwamen over de top, waardoor Vingegaard zelf wat inspanningen moest doen die hij bij die laatste aanzet te kort kwam. 

Het was ook niet heel slecht ofzo, maar ik had op net wat meer gehoopt. 

Jopie

Vingegaard niet super maar ook niet slecht vandaag. Wat me echter meer zorgen baart is het feit dat Pogi blijkbaar zoveel vertrouwen heeft dat hij hier echt een hoop seconden bewust laat liggen. Als hij op de laatste keer Montjuïc gaat, had hij oprecht zeker 20 seconden kunnen pakken, inclusief boni's, maar blijkbaar vindt hij dat niet nodig. 

madeinstars

Tja, daar vreest iedereen voor natuurlijk, maar zolang het tegendeel is bewezen, hoop ik gewoon dat het hubris is die hem ooit eens duur komt te staan. :)

madeinstars

Tja, daar vreest iedereen voor natuurlijk, maar zolang het tegendeel is bewezen, hoop ik gewoon dat het hubris is die hem ooit eens duur komt te staan. :)

GlebS
AWestie
Een van de redenen waarom Sky hun dominantie stokte was naar mijn idee dat ze niet meegingen in de D...

Dat Sky niet mee ging met hun eigen beloftenploeg past precies in wat ik zeg. Ze waren daar heel erg gericht op de korte termijn en verloren daardoor het toekomstperspectief uit het oog.

Visma moet bijvoorbeeld nu al achter de supertalenten als Lars Peers, Philip Hyltoft en Leon Janikowski aan zitten. Wielrennen is wat dat betreft een hele simpele sport qua voorspellen wie de volgende toppers worden.

Laatst gewijzigd
Raaaaaadt

Bernal won op 22 jarige leeftijd de Tour. De verwachting was toen dat hij dat nog heel vaak ging doen. 

Hoezo was Sky niet bezig met de toekomst?

LaatsteWiel

Mijn oordeel was niet gebaseerd op wel/geen tijdverlies, maar op het feit dat Pogacar moest remmen om Del Toro te laten winnen. Pogacar had hier Vingegaard wel op een paar seconden kunnen zetten - als hij had gewild. De verhoudingen waren vorig jaar toch anders. En explosiviteit is iets anders dan lang klimmen, maar de mate waarin beide presteren zegt wel iets over (verschil in) vorm.

Raaaaaadt

Bij Vingegaard hopen ze dat zijn vorm nog toeneemt, aldus Heijboer gisteren. 

Maar het overschot van Pogacar vandaag was wel echt heel duidelijk aanwezig ja. 

Lec_ver16
InigoMontoya
Wat mij betreft heel goed dat ze op zoek zijn naar renners rond Brennan. Dat lijkt mij de komende vi...

Brennan is geen klassementsrenner. Als Visma net als Alpecin of Soudal daarop wil focussen, prima. Maar hij is niet de toekomst van het team als ze de Tour de France willen winnen.

Lec_ver16
madeinstars
Overigens waren dezelfden die dit vreselijk matig vinden er ook van overtuigd dat Seixas veel explos...

Seixas verloor bijna 20 minuten in de achtervolging op het peloton door twee fietswissels en een waardeloos team dat niet stopte om hem te ondersteunen.

InigoMontoya
Lec_ver16
Brennan is geen klassementsrenner. Als Visma net als Alpecin of Soudal daarop wil focussen, prima. M...

Visma heeft al jaren rijden voor overwinningen in grote rondes gecombineerd met een focus op de klassiekers (met renners met een sprint).

Waarom ze nu, met een toptalent als Brennan in huis, opeens daar niet meer op zouden mogen focussen is mij een raadsel.

Lec_ver16
InigoMontoya
Visma heeft al jaren rijden voor overwinningen in grote rondes gecombineerd met een focus op de klas...

Het is één ding om je te focussen zoals je eerder suggereerde en de filosofie van het team te veranderen, en iets heel anders om te proberen op beide vlakken het maximale te bereiken.

madeinstars

Tja, we kunnen hier wel allemaal hel en verdoemenis gaan denken op basis van deze sprint - en de kans is dan op basis van het verleden aanzienlijk dat je gelijk krijgt - maar wat voor zin heeft dat? Dus de tour is al gespeeld, leuk.

Dan ga ik er liever van uit dat het gewoon een gebrek aan explosiviteit is tegen twee van de meest explosieve renners uit het peloton. Dan put ik hoop uit het feit dat Vingegaard hier geen tijd verliest. Dat hij hier explosieve renners als Pidcock, Seixas en Gregoire ruim achter zich houdt. Dat hij ruim wint van Lenny, die hem eerder dit jaar in een sprint-a-deux klopte.

Ik denk dat helemaal niemand van die dit vandaag ondermaats vonden had verwacht dat Vingegaard na twee dagen voor Pogacar en zelfs in het geel zou staan. Als dat al niet genoeg is, dan is er überhaupt nooit hoop geweest en dan maakt het dus ook niet uit en is het compleet logisch dat hij vandaag de mindere was.

LaatsteWiel

Nogmaals: wat dacht je vorig jaar dan toen Pogacar Vingegaard in week 1 niet kon lossen? Lenny lijkt me nu niet bepaald een concurrent.

Niemand trekt grote conclusies (hoe kom je bij hel en vermoemenis? Ik lees vooral tevreden reageerders gek genoeg) maar dit als voorteken op een spannende Tour zien is wel een ander uiterste. Wat Jopie zegt: Pogacar laat hier gewoon 10 seconden ofzo liggen, zoveel zelfvertrouwen heeft hij.

InigoMontoya
Lec_ver16
Het is één ding om je te focussen zoals je eerder suggereerde en de filosofie van het team te verand...

Ik suggereerde helemaal nergens dat ze niet op beide vlakken in moesten blijven zetten. Ik stel slechts vast dat voor een van beide pijlers van de ploeg Brennan een duidelijk speerpunt van de ploeg zal zijn en het volkomen logisch is om bezig te zijn met renners die rond hem een versterking zouden kunnen zijn.

Blijf het daarom onbegrijpelijk vinden waarom dat weer aangegrepen werd voor je overbezorgde verhaal over de opvolging van Vingegaard.

madeinstars

Vorig jaar had ik ook hoop na de eerste week? Ik zeg toch ook dat je waarschijnlijk gelijk krijgt. Ik zie daar alleen zelf de lol en het nut niet van in.

En wat ik zeg, als je de eerste twee dagen vond tegenvallen, dan was er überhaupt geen hoop en kan het dus ook geen tegenvaller zijn.

LaatsteWiel

Aha ok. Hoop - die ik ook heb - sterft als laatst. Maar vorig jaar gaven die eerste punchy ritten me toch iets meer hoop. 

GlebS
madeinstars
Vorig jaar had ik ook hoop na de eerste week? Ik zeg toch ook dat je waarschijnlijk gelijk krijgt. I...

Je gaat imo wel erg makkelijk voorbij aan het gegeven dat Pogacar vandaag vrij opzichtig aan het inhouden was. Hij had makkelijk nog een seconde of 15 a 20 kunnen wegrijden bij de rest.

Het feit dat hij del Toro de zege cadeau geeft is vooral een teken dat hij Vingegaard(en de rest) totaal niet serieus neemt en ook niet als serieuze concurrenten ziet. En terecht, want hij is zo hilarisch veel beter dan iedereen en kan elke bergetappe met vele minuten voorsprong winnen. We moeten hopen dat hij morgen een beetje gaat flierefluiten in zone 2, want als hij echt all-out gaat staat iedereen al op minimaal 3 minuten en ligt de Tour al in een plooi.

Noem het cynisch, maar het is helaas wel de realiteit anno 2026. Ik heb elke vorm van hoop dat Pogacar uberhaupt nog eens verslagen kan worden al heel erg lang geleden opgeborgen. Hij kan alleen verliezen door een zware valpartij en blessure.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ja wat ik dus zeg: wat maakt het dan uit? Dan valt dit resultaat dus ook niet tegen en is het gewoon goed of op zijn minst maar verwachting. En dan is etappewinst en 2 dagen gele trui gewoon al een doorslaand succes voor de ploeg, maar vreemd genoeg hoor ik je dat ook niet zeggen.

Maar goed, het zal neerkomen op een andere sportbeleving en dat is prima.

Laatst gewijzigd
Tdola

T team vandaag oogde ok, tot laatste klim. Kuss is hier niet goed in, jorgenson liet lopen, piganzoli had t al eerder niet breed, armirail was op gegeven moment klaar. Een campenaerts in topvorm had ik hier langer gezien (is de dubbel giro/tour voor hem ideaal?).

Als pogacar had gewild had ie geel gepakt. Dat ie zo makkelijk weggeeft aan del toro baart me nog t meeste zorgen. Ben bang dat pogacar gewoon level beter is dan iedereen, inclusief vingegaard.

Hopelijk liggen langere klimmen vingegaard en t team beter, maar ik vrees....

GlebS
madeinstars
Ja wat ik dus zeg: wat maakt het dan uit? Dan valt dit resultaat dus ook niet tegen en is het gewoon...

Oh wat mij betreft is de Tour absoluut al geslaagd door de etappezege en 2 dagen gele trui hoor. In een grote ronde waaraan Pogacar meedoet zijn dat soort kruimels het hoogst haalbare.

Kelderfan

Gelukkig stopte de tweede auto van elk team – speciaal die van Visma, INEOS en eigenlijk iedereen – om me te helpen. Ik ben heel dankbaar voor de hulp die ze me wilden bieden. Veel respect voor alle teams.';

dat zijn de woorden van Del Toro.

Wat betreft zijn zege. Dat was een terugbetaling van maestro Pogacar. Gisteren zette Del Toro zijn maestro keurig af.

1 2 ... 208 ... 309 310

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.