Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 210 ... 308 309
AWestie

Die jongen gaat lekker naar Movistar, NSN, Astana of naar een van de Zwitserse miljoenenploegen

Raaaaaadt
LaatsteWiel
Ik heb veel bewondering voor Roglic en zijn betekenis voor de ploeg in het verleden. 2020 heb ik noo...

Roglic was (en is op ene bepaalde manier nog steeds) één van mijn grote sporthelden. Wat hij vanaf 2016 allemaal heeft betekend voor het team en de ontwikkeling die is doorgemaakt is echt onbetaalbaar. 

Mooi dat je 2020 noemt. Mijn kinderen hebben het er nog steeds wel eens over hoe ik toen vol ongeloof naar de tv aan het kijken was.  

Maar nu terugkomen lijkt me inderdaad helemaal niks. Niet voor Primoz en ook niet voor Visma. 

LaatsteWiel
Raaaaaadt
Roglic was (en is op ene bepaalde manier nog steeds) één van mijn grote sporthelden. Wat hij vanaf 2...

Ha ha heel herkenbaar. Klein trauma in Huize LaatsteWiel. "Papa weet je nog hoe sjachrijnig je was toen Rogi van Pogi verloor.":-)

Kelderfan
InigoMontoya
Wanneer Vingegaard hier, zoals je zou kunnen verwachten op basis van de verhoudingen van de laatste...

Het is nu nog onduidelijk, maar als Vingegaard met ook Paul Seixas dichtbij blijven in de 1e en 2e. week, dan wordt nog leuk in de zware derde week. Wie 't weet mag 't zeggen; maar op voorhand is er toch een vraagteken wat Pogacar betreft. Gisteren kwam 't voordeel van sterke 2e. man duidelijk naar voren; want Jonas kan niet twee achter elkaar reageren in de finale en wat gezegd in die hitte. Dus dat hebben de mannen van UAE goed uitgespeeld en zij waren dolblij.

Kelderfan

Na de 1e. dag is in de conclusie achteraf naar voren gekomen, dat de teams Visma en UAE gelijkwaardig zijn; maar na de 2e. rit kun je dat niet meer stellen helaas. 

Turtleheads_up

Nu is de 3e dag: UAE is zeker sterker (bezig). Maar ja, so what...

Turtleheads_up

PS hebben we geen live chat meer?

goldone123

te verwachten dit, vingegaard toch nog best explosief 

Kelderfan

Vingegaard prima, maar ja Pogacar toch beter op dit soort aankomsten.

Jorgenson en Kuss hebben 't ook goed gedaan.

GlebS

Pijnlijk hoe Vingegaard na 2 trappen al doorheeft dat er niks tegen te beginnen is.

Vinegaard alsnog best duidelijk best of the rest vandaag, want hij legt Seixas en Evenepoel er flink op. Maarja. Cyclisme a deux vitesses. UAE maakt de sport kapot.

YogiBear

Pogacar duidelijk de sterkste op deze aankomst, maar Vingegaard laat er genoeg achter zich die qua punch hoger werden ingeschat. Zo slecht is Vingegaard dus niet, er is er, zeker op dit soort aankomsten, eentje die er met kop en schouders, en de rest van zijn lichaam, bovenuit steekt.

Kelderfan

Robert Gesink zegt 't goed; Kuss, Vingegaard  en Piganzoli hebben ook Giro in de benen. Dan moet je zoalst Kuss zegt "erweer inkomen." Go, go Jonas Vingegaard.

madeinstars

We zijn in ieder geval niets wijzer. Tourmalet nog steeds de eerste echte test.

Op dit punt op gelijke hoogte staan met Pogi had ik vooraf als winst gerekend.

xistnc

Vingegaard boven verwachting sterk, ondanks weer dat sneue omkijken. Wie had gedacht dat hij na een punchy TTT en twee punchritten gelijk in tijd zou staan met Pogi? Morgen nota bene in het (geleende) groen.

madeinstars
GlebS
Pijnlijk hoe Vingegaard na 2 trappen al doorheeft dat er niks tegen te beginnen is. Vinegaard alsnog...

Nu noem je het weer pijnlijk, terwijl je gister nog toegaf dat dit gewoon goed is en compleet naar verwachting... lol

GlebS
madeinstars
Nu noem je het weer pijnlijk, terwijl je gister nog toegaf dat dit gewoon goed is en compleet naar v...

Huh, die twee uitspraken zijn helemaal geen tegenstelling?

Iets kan goed en compleet naar verwachting zijn, maar tegelijkertijd ook pijnlijk. Dat pijnlijke zit dan dan vooral in hoe extreem veel beter Pogacar en UAE zijn, maar dat kon iedereen van te voren al zien aankomen. Ik riep hier een tijdje terug al dat Pogacar volstrekt onverslaanbaar is.

madeinstars

Zo, jij hebt er wel kijk op.

Surprise Team TVL

Dat Pogacar erg sterk zou zijn, was te verwachten. Toch vind ik Jonas Vingegaard verrassend sterk rijden. Pogi en Del Torro zijn in dit soort etappes enorm explosief. Maar dat Jonas andere explosieve renners als Evenepoel, Seixas, Martinez, etc. voor blijft vind ik hoopgevend.

UAE rijd in deze extreme hitte erg aanvallend, laten de ploeg enorm hard werken om breuken te forceren. Steken veel energie in het terughalen van kopgroepen. Ook Pogacar en Del Torro gaan elke dag volle bak. We zullen zien of de formatie zo sterk is, dat het ze niet later in de Tour gaat opbreken?

Daarnaast hoeft Jonas niet meer de plichtpleggingen rond de gele trui meer te doen. De echte krachtverhouding zullen we in de zware bergetappes pas zien. 

Hoop wel dat het goed gaat met Bruno Armirail, die flink gevallen was en erg last had van zijn knie.

LaatsteWiel
madeinstars
Zo, jij hebt er wel kijk op.

Laat hem z'n mening hebben en reageer daar op in plaats van zulks ad hominem. Dat was de deal meende ik.

LaatsteWiel

Vandaag m.i. naar verwachting. Niet dat het om seconden gaat uiteindelijk, maar slimmer gesprint door niet blind proberen te volgen en dan vierde te worden. Hou wel heimwee naar die flitsen van voorgaande jaren, maar wellicht hebben ze gewoon vol op aeroob ingezet (denk dat ie daarmee alsnog tekort komt maar het versterken van je sterke punten is wel te billijken strategie).

Hagenes weer steady, Kuss beter, Piganzoli moet ik nog zien. Jorgenson wil graag een keer een rit winnen, begrijpelijk, maar moet z'n energie niet aan zulke kansloze missies verspillen. Geloof niet zo in de zwarte lijst maar UAE viseert concurrentie gewoon. Campenaerts nog niet de klimbenen van vorig jaar (in de Giro al niet eerlijk gezegd). Was wellicht ook reden om voor Piganzoli te kiezen?

Lec_ver16

Ik denk dat het team de rest van de Tour gewoon de moed erin moet houden. Pogacar is niet te verslaan. En Del Toro al helemaal niet. Wat is de reactie van Visma op de enorme voorsprong die Del Toro biedt? Tesfatsion contracteren. Ik neem aan dat dat de problemen zal oplossen.

We moeten gewoon gaan nadenken over het tijdperk na Pogacar.

theking
Lec_ver16
Ik denk dat het team de rest van de Tour gewoon de moed erin moet houden. Pogacar is niet te verslaa...

Daar is ie weer....

Het heden doet er niet toe. Del Toro is de toekomst en die wordt er gewoon afgereden vandaag, zelfs door Lipowitz.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Mijn god, gaat het nu alweer over welke wielrenners Visma niet haalt... Pogacar zoals verwacht is de sterkste maar Vingegaard maakt tot nu toe een goede indruk. Het is voor Visma te hopen dat Pogacar ergens een hele slechte dag heeft maar als hij niet ziek wordt gebeurd dat niet. Ik hoop enorm dat Seixas zich goed blijft ontwikkelen en over een paar jaar de strijd met Pogacar aan kan gaan maar ik verwacht dat ook dit niet zal gebeuren. De dominantie van Pogacar is zowel indrukwekkend als redelijk saai. Leuk voor Visma dat Piganzoli tot nu toe ook deze Tour weer laat zien een geweldig gescoutte aanwinst te zijn. Ik verwacht veel van hem in het Italiaanse najaar (meerdere top 10 klasseringen en ten minste een top 5 klassering). 

Laatst gewijzigd
InigoMontoya

Vingegaard staat er zo na het openingsdrieluik uitstekend voor wat mij betreft. Ik had in ieder geval niet verwacht dat hij na drie dagen in dezelfde tijd van Pogacar zou staan. De overwinning op de eerste dag is natuurlijk het voornaamste om mee te nemen.

Voorgaande jaren verloor Vingegaard natuurlijk de Tour de France door in de bergritten duidelijk een klasse minder te zijn dan Pogacar. Wat dat betreft is het nog afwachten of we daadwerkelijk meer spanning dan in voorgaande jaren mogen verwachten, of dat we gewoon weer naar een drie uur durende Pogacar show gaan kijken.

Lec_ver16

Ondertussen lijken ze nog geen sponsors te hebben gevonden. Dit nieuwe artikel lijkt een kopie van het artikel over de overwinning van Van Aert in Parijs-Roubaix.

Het is geen verrassing dat het niet gelukt is. Hun "ster"-aanwinst voor 2027 is immers Testaftion.

https://www.cyclingnews.com/pro-cycling/teams-riders/we-are-one-of-the-best-sponsorship-opportunities-in-sports-visma-lease-a-bike-hopes-tour-de-france-ttt-success-can-boost-search-for-superteam-sponsorship/

Laatst gewijzigd
1 2 ... 210 ... 308 309

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.