Natuurlijk is 't leuker dat er strijd is en blijft tussen de verschillende teams; maar anderzinds is 't heel begrijpelijk, dat ploegen naar de toekomst kijken. Want ja op gegeven moment heeft Pogacar 't wel gezien (zijn vriendin met een gebroken kaak), maar bij UAE loopt er al een opvolger rond met Del Toro. Bij de gele bijtjes ligt 't anders, want die hebben geen "Del Toro" in de gelederen. Dan is 't toch heel duidelijk en begrijpelijk, dat de teamleider van de gele bijtjes ook naar talenten als Paul Seixas kijkt.
Maar je leest al dat de kans op Paul bijzonder klein is met meerdere kapers op de kust.
En waarom zou het spannend zijn voor een wielerfan als een van de weinige teams die UAE zou kunnen verslaan, zoals Visma, binnenkort geen renner meer zou hebben die hen kan verslaan?
Je hebt gelijk dat het beter is als talent over meerdere teams verdeeld is, maar UAE heeft met Del Toro en Pogacar samen die spelregels overtreden. Helaas heeft een ander topteam twee sterke kanshebbers nodig om meer concurrentie te creëren.
Vingegaard voorlopig op dezelfde tijd geplaatst als Pogacar, mede dankzij de inspanningen van Piganzoli. Campenaerts lijkt gevallen te zijn, en Hagenes, Affini en Armirail waren ook nergens te vinden bij de streep. Het zou zomaar kunnen dat zij ook betrokken zijn geweest bij de val, maar dat is buiten beeld gebleven.
Mooie overwinning van sterke Kooij. Vingegaard weet tijdverlies dankzij Piganzoli te verkomen.
Waar ik me elke keer aan erger is dat het parcours naar finish weer erg risicovol was. Naast rotondes, ook veel gevaarlijke vluchtheuvels, waar ze omheen moesten met volle vaart. Daarnaast weer de gevaarlijke dranghekken naast de smalle weg naar de finish. Door eerdere valparij(en) werd maar met een kleine groep gesprint naar de finish. Maar met een groot peloton was het leed niet te overzien.
UCI en parcoursbouwers lijken maar niet te leren van eerdere ernstige valpartijen, door onveilig parcours.
Ik kan niet zien of Vingegaard gevallen is, maar als ik het goed zie (op het filmpje dat Eurosport heeft gepost) dan moest hij wel van z'n fiets en kreeg hij een nieuwe fiets van Campenaerts.
Ik geloof dat Armirail vervolgens naar achteren keek en Vingegaard op sleeptouw nam. We zullen het ongetwijfeld horen in het verslag van Visma op de website.
Ben je zuur dat Vingegaard 2 keer de Tour won "in het tijdperk Pogacar"? Of niet oud genoeg om het je te herinneren?
Verder ben ik het natuurlijk met je eens dat het wielrennen leuker wordt als niemand nog probeert te winnen tegen Pogacar. Meer tijd om domme dingen te roepen op internet forums, zou je goed uit komen denk ik.
Schitterende overwinning van Kooij inderdaad. Ik was zelf sinds de grote stap vooruit van Pogacar in 2024 altijd voorstander van het meenemen van zo veel mogelijk renners die ritten konden winnen naast Vingegaard. Ik begreep echter ook altijd de keuze van Visma om in de kansen van hun tweevoudig Tourwinnaar te blijven geloven.
Zoals ik ook de keuze van Kooij om de best betaalde sprinter ooit te worden, met garantie op een Tour selectie, heel goed begreep. Mooi dat die keuze nu op deze manier uitpakt.
Ik begrijp er niets van wat er pijnlijk zou zijn aan dit alles.
Visma Lab kiest terecht voor de kaart Vingegaard. Het is erg lastig om als ploeg, op meerdere paarden te wedden. Zeker als je een potentiële rondewinnaar in je ploeg hebt. Die moet je goed ondersteunen.
Zonder een kanshebber om grote rondes te winnen, zou Visma Lab zeker voor Kooij hebben gekozen.
Als Vingegaard tweede wordt in deze Tour, zal dat bewijzen dat het behouden van Kooij in het team en hem erbij betrekken geen verschil had gemaakt.
Het is niet zo dat Vingegaard met hem erbij eerste of derde zou zijn geworden.
Ik begrijp de beslissing, maar praktisch gezien is het symbolisch en zou het de balans van het team niet hebben verstoord.
Niet de eerste keer dat de vertaalfunctie van de bot wat glitches heeft. Maakt de rest van de bijdrages toch wat minder relevant. Maar ik begrijp zo door het random Spaans heen dat er zorgen leven en de ploeg er niks van bakt. Next!
Eerste dagen heb ik je tamelijk vaak opmerkingen horen maken over de ondermaatse ondersteuning van Seixas bij Decathlon in deze Tour de France. Vind je dat nu achteraf toch wel meevallen en maakt het eigenlijk toch niet zoveel uit hoe je je kopman ondersteunt? Of moeten we deze opmerking over de combinatie van sprint speerpunt en klassementsman met een korrel zout nemen? Beide standpunten volhouden is wat tegenstrijdig.
Ja. Als er meerdere keren dit soort teksten worden geplaatst die mensen hier ernstig doen twijfelen of we te maken hebben met een bot dan wel een echt mens lijkt me dat erg relevant. Jij die een immense hekel hebt aan alles wat met AI te maken heeft zou dat met me eens moeten zijn. Ik zit niet op een forum om met bots te chatten. Gezien ook de wijze van opereren van deze poster namelijk het constant herhalen van dezelfde boodschap lijkt mij de vraag gerechtvaardigd met wie of wat we hier van doen hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.