Precies! Klimknechten op topniveau hadden vandaag niets veranderd. Kuss rijdt bijvoorbeeld een hele goede etappe qua niveau, maar dat is voor de verhouding Pogacar - Vingegaard totaal niet relevant.
Waarschijnlijk nog steeds een unpopular opinion maar: Ik snap gewoon écht niet waarom je als ploeg anno 2026 nog steeds voor het klassement gaat in een rondje waar Pogacar aan meedoet. Dit geldt voor alle ploegen, dus ook voor Red Bull, Decathlon, etc. Zouden ze echt gedacht hebben dat Pogacar te verslaan was? Ik kan het me simpelweg niet voorstellen dat ze bij andere ploegen zo desillusioneel zijn.
Je kán Pogacar niet verslaan. Sinds 2024 is hij feitelijk onverslaanbaar in rondjes, en het is niet één keer bijna spannend geweest. Noem het fatalisme, maar ik zou inmiddels toch echt de focus gaan verleggen.
Ik snap niet dat je van een topsporter kunt verwachten om op voorhand de handoek te werpen. Zie traen ook Pogacar kan vallen (feit is namelijk al vaker gevallen) kan een inzinking krijgen (feit ook al vaker gebeurd).
Ik snap niet dat je van een topsporter kunt verwachten om op voorhand de handoek te werpen. Zie traen ook Pogacar kan vallen (feit is namelijk al vaker gevallen) kan een inzinking krijgen (feit ook al vaker gebeurd).
Visma heeft na de Tour de France een complete reorganisatie nodig.
- 1) Evalueer de prestaties. Het is onacceptabel dat UAE Team Emirates vandaag met 5 of 4 renners rijdt in plaats van 2. De teamleden (behalve Kuss) presteerden vandaag slecht.
- 2) Stel nieuwe doelen voor de Tour de France tot Pogacar stopt. Voeg Brennan toe, verleng het contract van Kooij, enz.
- 3) Trek een renner aan die een goede partner voor Vingegaard kan zijn en die in de toekomst zijn vervanger kan worden.
- 4) Stop met het herhalen van de helft van het Giro-team voor de Tour de France.
Ik denk dat er weinig onpopulair aan is hoor. Een eerdere opmerking van jou daarover kon ik ook in komen. Je hebt alleen nog te maken met twee koopzieke Duitse ploegen die denken alles te bereiken met geld en TVL die de laatste momenten van verslaanbaarheid (als dat een woord is) hoogstpersoonlijk hebben veroorzaakt. Dan mag je wat mij betreft nog iets langer in die waan hangen.
Volgend jaar lekker plezier maken met Van Aert en Brennan er bij plus de white Jersey groep voor een verrassing in het AK.
Laten we eerlijk zijn: het gaat precies zoals te verwachten viel, toch?
Natuurlijk moet je uitstralen dat je ervoor wilt blijven gaan, ook in de samenstelling van je ploeg. Maar zo'n vierde klimknecht voegt toch echt niks toe tegen dit geweld. Natuurlijk was je al gekortwiekt door het uitvallen van Laporte en Van Aert, maar nu is het wel jammer dat je zelfs niet meer voor etappes kunt gaan (lijkt me).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.