Zeker! Niet eens alleen menselijk. Ik zou als ploeg ook al eerder zijn omgeschakeld naar een andere manier van het aanvangen van de Tour de France.
Daarvoor is het echter niet nodig om de keuzes die ze nu maken als hallucinant weg te zetten. Daar verzet is me met liefde tegen.
(En ik weet dat onzin negeren ook een optie is, maar onzin niet negeren lijkt mij ook wat waard op een forum)
Ik ben blij dat er tenminste nog één ploeg is die de ambitie durft uit te spreken en er ook alles aan durft te doen.
Als Visma net als de andere ploegen en een paar luitjes op dit forum zouden denken, dan was er zowaar nog minder aan.
Je hebt ook wel weinig van topsport begrepen als je filosofie is dat je van te voren niet eens moet willen winnen.
De UCI en alle relevante antidopinginstanties hebben door de jaren heen zo veel honderden miljoenen euro's, luxe pandjes en dure auto's gekregen dat ik niet denk dat Vingegaard er ooit nog wat Tourzeges bij krijgt, lol.
Helemaal mee eens. De wielerfans zouden het niet op prijs stellen als iedere ploeg het op zou geven. Het zou een slechte zaak zijn voor de wielersport als Pogacar de Tour met 20 minuten voorsprong zou winnen.
Dat moet denk ik groeien bij de ploeg. Ook bij mij. Maar het is te begrijpen dat de ploeg nieuwe hoop had met een fitte Vingegaard en een andere voorbereiding. Nu ontstaat er ruimte om volgend jaar met Brennan te starten. Op voorwaarde dat die laat zien dat hij het aankan.
Juist door de onzin niet te negeren hebben we die in de meeste gevallen stil of weg gekregen.
Van een duel is als we eerlijk zijn al sinds 2024 geen sprake meer. Ullrich verloor de Tour van 2003 met een verschil van 1.01. En toch zal iedereen hem vooral herinneren als de net niet-renner (lees die biografie). Vingegaard heeft voor op Der Jan dat hij al een Tour een Vuelta en een Giro meer won. Maar de ploeg moet wel gaan nadenken of in dit tijdperk (bijna) alles op één Grote Ronde-leider zetten de passende strategie is. Daaruit komt bijvoorbeeld de vraag: is een extra klimknecht nu zo nuttig, of investeren we in de omkadering van Brennan - om maar wat te noemen.
Kooij was financieel onhoudbaar, dat weet ik ook. Maar hier is ook vaak het argument gebruikt dat Kooij niet te combineren was met de klassementsambities. Vandaag en gisteren bewijzen denk ik wel het tegendeel.
Onzin, niet mensen.
Ik hoopte bij Het Jachtluipaard t/m Matxin in al zijn reïncarnaties op wielerflits altijd dat hij uiteindelijk, ouder en wijzer, niet meer uit duizenden herkenbaar zou zijn door zijn overdreven doorgeslagen doemscenario's. Wanneer iemand passie heeft, wat duidelijk aanwezig was, dan gun je iemand dat hij dat op een mooiere manier leert inzetten.
@Glebs. Ik zag vanmorgen het begin van een bericht van je dat ik verder niet hier op het Forum heb gezien. Ik weet niet of het hierover gaat, al kreeg ik een klein beetje de indruk van wel. Maar sorry als er door mijn eerste bericht vanochtend over reageren op trollen en bots de indruk zou zijn gewekt dat ik door mijn tweede bericht, wat een reactie op een bericht van jou was, jou in een van die categorieën plaats.
Vandaag een telleurstellende dag voor Visma Lab. Zoals verwacht is Pogacar ongekend sterk. Jonas blijft lang in zijn spoor, maar ziet langzaam de achterstand steeds groter worden. De anderen konden ook Jonas niet volgen, dus Jonas reed best een goede race. Dat het gat met Seixas, Del Torro, Evenepoel, etc. vrij klein werd, is niet zo verwonderlijk.
Toch vind ik het mooi, dat Visma Lab bijna de enige formatie is in het peloton, die Pogi tegenstand kan en durft te bieden. Soms vind ik de uitspraken van Richard Plugge niet zo verstandig, als hij maanden van te voren roept dat Jonas in de Tour gaat Pogacar gaat verslaan. Extra motivatie voor Pogacar en UAE om de uitspraken te logenstraffen.
Er is een verschil tussen klassenmentsambities hebben en voor de eindwinst gaan. Had de ploeg er in 2022 en 2023 een pure sprinter bij kunnen hebben? Ik vind niet dat je op basis van vandaag en gisteren kan vaststellen dat een ploeg met Kooij mogelijk zou zijn geweest. Wie in de in de huidige Tourploeg zouden Kooij moeten ondersteunen in de sprintvoorbereiding? Er zijn alleen Affini en Hagenes. Dat zou niet voldoende zijn geweest. Bovendien. Met Kooij in de ploeg zou Visma de ploegentijdrit zo goed als zeker niet hebben gewonnen.
Dit is toch precies wat ik zeg? Als er een duel is, moet je vol voor geel gaan. Maar dat duel is er al jaren niet meer. Dan moet je ook andere ijzers in het vuur hebben (wat nu niet het geval is, al ben ik blij met de ttt die waarschijnlijk de enige ritwinst zal blijken). Nu lijkt het op: nieuwe situatie, oude strategie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.