Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 217 ... 309 310
InigoMontoya
Lec_ver16
De situatie is kritiek en vereist onmiddellijke actie. Brennan krijgt al veel steun van het team. Bo...

Die situatie betreft toch de kansen op eindwinst in de Tour de France na het tijdperk Pogacar? Hoe kun je daar realistisch over onmiddellijke acties spreken die je richting sponsoren een duidelijker verhaal geven dan hetgeen ze nu neer kunnen leggen? Zijn we dan niet weer bij de schijnzekerheid die Noval, of een andere nieuwe Torres, je zou bieden?

InigoMontoya
GlebS
Ik denk dat veel mensen het zouden kunnen waarderen als je enigzins gaat reflecteren op je manier va...

Volgens mij zijn we hier heel goed in staat om inhoudelijk met elkaar te discussiëren.

LaatsteWiel

Sorry dit deed Bonnie Tyler toch beter 

Poeksel
LaatsteWiel
Mensen: hou op met het scharrelen om de kruimels. Vingegaard is in de eerste bergrit op 2,5 minuut g...

Woorden van mensen moeten niet verdraaid worden. Daar heeft wel of niet winnen niets mee te maken, het is een kwestie van beschaving.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Voortaan ga ik toch eerst hier op het forum kijken en daarna naar de uitslag - dan leef je in elk geval nog even in de waan van een topprestatie.

LaatsteWiel

Wat inhoudelijker: Reef hield rekening met een verlies van max 1 minuut. Maar: in welk scenario? Je bent of mee over de Tourmalet (en het wordt max 10 sec), of niet. Daarna (afdaling, loper) kon het gat alleen exploderen. The finish was not at the finishline.

Ook ik dacht dat het slim was eigen tempo te rijden bij de demarrage van Del Toro. Maar dat was het toch niet in dit geval, want geen aankomst bergop. Die 10 seconden waren al killing. Had dan maar over de limiet gegaan, met een kleine kans te kunnen volgen en grote kans jezelf om te op te blazen. Maar dan was de uitkomst dezelfde geweest: Tour over.

Raaaaaadt

Ja, wel helemaal eens eigenlijk. Dit was ook echt het scenario waarop ik vooraf had gehoopt. Net aanhaken op de top, om daarna afdaling en klim in het wiel te zitten. En dan wellicht het sprintje aan de finish (inclusief wat seconden) te verliezen. 

En dan langzaam toe naar een een beter wordende Vingegaard en een Pogi die een beetje zenuwachtig begint te worden. 

Maar die hoop is niet meer. :-)

Vandaag zie je wel duidelijk wat een gemis het is dan Van Aert er niet bij is. Zonder zo'n renner is het voor dit Visma super moeilijk om een pion vooruit te schuiven. 

InigoMontoya
LaatsteWiel
Voortaan ga ik toch eerst hier op het forum kijken en daarna naar de uitslag - dan leef je in elk ge...

Dit heeft werkelijk niets te maken met wat ik hier de laatste pagina's lees. Gefabriceerde werkelijkheid om een polemiek te creëren.

Ik kreeg de laatste weken sterk de indruk dat een wat inhoudelijkere uitwisseling er goed in zat, maar als je vandaag op deze manier weer laat zien waar het je echt om te doen is, dan haak ik wel weer af bij bijdragen vanuit het laatste wiel.

InigoMontoya
Raaaaaadt
Ja, wel helemaal eens eigenlijk. Dit was ook echt het scenario waarop ik vooraf had gehoopt. Net aan...

Ik denk eerlijk gezegd dat ook de beste Van Aert vandaag niet vooruit had gezeten. Wanneer je met de kwaliteit die UAE in huis heeft zo'n duidelijk plan hebt om Pogacar op de Tourmalet te lanceren, dan is er tactische weinig tot niets te beginnen.

Raaaaaadt

Het was geen garantie op succes. Maar een kopgroep als vandaag met een WvA heeft veel meer kans van slagen (lees, bijv top Tourmalet halen) dan zonder. 

Die power heb je nu eigenlijk niet in je team. 

LaatsteWiel
InigoMontoya
Dit heeft werkelijk niets te maken met wat ik hier de laatste pagina's lees. Gefabriceerde werkelijk...

Dit is nou typisch zo'n reactie waar ik niet meer op in ga. Kan ik je aanraden. En ook gewoon accepteren, dat het gedaan is.

YogiBear
LaatsteWiel
Kun je vinden (de laatste imo tamelijk zinnige bijdragen denk ik eerder aan translate). Maar als je...

Misschien komt dat door mijn werk; als analist de betekenis in data zoeken. Maar je hebt gelijk, erg zinvol is het in dit geval niet.

GlebS
Raaaaaadt
Het was geen garantie op succes. Maar een kopgroep als vandaag met een WvA heeft veel meer kans van...

Geen enkele kopgroep had vandaag een een kans van slagen gehad. Ook een van Aert in topvorm was met speels gemak weer binnengehengeld door UAE aan het begin van de Tourmalet. 

GlebS

Na vandaag mogen we ons trouwens nogmaals de vraag stellen waarom Piganzoli in vredesnaam last-minute is opgeroepen voor deze Tour. Wat er vandaag gebeurde kon iedereen op voorhand al voorspellen, UAE is als collectief zo extreem veel beter dan de rest dat de klimknechten van Visma eigenlijk geen enkel aandeel hebben in de koers. 

Dus wat is nou precies de toegevoegde waarde van Piganzoli hier? In plaats van hem als kopman in te zetten in wat kleinere koersen en het Italiaanse najaar loop je nu het risico hem op te branden voor, tsja, voor wat eigenlijk? Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ze bij de ploegleiding dachten dat Pogacar te verslaan was en dat Piganzoli (zonder voorbereiding) daar een belangrijke rol in kon spelen.

Laatst gewijzigd
Kelderfan
Raaaaaadt
Ja, wel helemaal eens eigenlijk. Dit was ook echt het scenario waarop ik vooraf had gehoopt. Net aan...

Dat zie ik ook zo; Wout van Aert wordt node gemist.

Kelderfan
GlebS
Na vandaag mogen we ons trouwens nogmaals de vraag stellen waarom Piganzoli in vredesnaam last-minut...

Wat Piganzoli betreft. Hij was vandaag niet zo zichtbaar, maar hij komt er wel aan. Hij heeft wel de Giro in de benen en dat zie je ook terug bij Vingegaard, die ook nog beter moet worden. De Giro is voor beide niet verkeerd gekozen, maar je moet er toch even inkomen.

Wel vind ik Jorgenson wat minder ogen en nog niet terug op zijn niveau in tegenstelling met Sepp Kuss.

Maar ook Tom Dumoulin zag iets "raars" bij de fiets van Jonas. Jonas had niet zoveel schakelmogelijkheden als zijn tegenstrever Pogacar en dat heeft hem de das omgedaan. Dus het heeft ook met de ploegleiding in de TdF te maken. Die heeft ook een stem in deze.

Lec_ver16

De les van vandaag is dat, hoeveel veranderingen er ook worden doorgevoerd, het team versterking nodig heeft. De klap van vandaag was niet onverwacht.

UAE heeft sinds 2023 twintig stappen vooruit gezet. En Visma's sterkste troeven zijn: Campenaerts en Piganzoli (beiden vermoeid na de Giro), Jorgenson (die nog ver achterloopt op zijn bergvorm van 2024), en zelfs na meer dan zes jaar is hun laatste knecht nog steeds dezelfde: Sepp Kuss.

De realiteit is dat, ongeacht of Vingegaard ver achterloopt of niet, we een Visma-team zien dat niet eens aanvalt en de collectieve kracht van 2025 en 2024 laat zien. UAE domineerde hen vandaag, en ik vrees dat dit in deze Tour steeds weer zal gebeuren.

Laatst gewijzigd
Turtleheads_up

Iedereen vindt er iets van, maar als je de tweede beste bent, ga je heel vaak vol in beeld op je neus.

Het is wat het is (zei de liefde). Wat ik hierboven allemaal lees zijn deels zinvolle ideeën over renners en selecties, maar vooral ook veel luchtfietserij.

Ploeg is prima (om de kopman af te zetten in de finale), Vingegaard ook beter dan alle andere renners in deze (vooraf beschreven als 'zeer sterk bezette') Tour.

Áls er een les is, naast 'Pogi is de beste, hoezee, hoezee', dan is het dat je met herhaling van tactische zetten niks nieuws bereikt. En dat TVL de afgelopen jaren maar een heel beperkt groepje Tour-renners heeft in willen zetten. Daar zal wel een reden voor zijn.

InigoMontoya

Volgens mij is de les van vandaag, als we dit nemen als de voorbode van de komende twee weken, dat ze nu echt af mogen gaan stappen van het idee dat ze Pogacar over drie weken kunnen kraken en op die manier met Vingegaard de Tour de France kunnen winnen.

Een ploeg volledig in dienst van Vingegaard was in 2024 ondanks de valpartij natuurlijk gerechtvaardigd, aangezien hij toen de laatste twee edities had gewonnen. Hetzelfde was het geval in 2025, aangezien ze ondanks de reuze stap van Pogacar naar de valpartij van 2024 konden verwijzen. De verhoudingen waren echter mogelijk nog schever in het voordeel van Pogacar.

Vorig jaar kwamen ze zelf na drie weken, mede op basis van interviews van Pogacar, vreemd genoeg tot de conclusie dat ze hem bijna zover hadden (knieblessure als grootste factor even negerend). Dat was de voornaamste aanleiding om, buiten de Giro deelname van Vingegaard, niets aan de tactiek voor de Tour de France te veranderen.

Ik kon me toen niet echt vinden in die keuze. Achteraf zou je kunnen stellen dat er gezien de selectie weinig alternatieven waren, maar dat kun je richting volgend jaar niet vol blijven houden. 

Volgens mij moet je dus niet de ploeg in verhouding tot UAE versterken. Welk doel dient dat? Volgens mij moet je zorgen dat je met een selectie aan de start staat die in zo veel mogelijk ritten mee kan doen om ritwinst; oa door Brennan goed te ondersteunen (in principe genoeg renners voor aanwezig) en misschien zelfs door met Vingegaard op een andere manier te gaan rijden als dat mogelijk is.

LaatsteWiel

Morgenstern toch, heb je nu zo'n lap tekst nodig om te herhalen wat ik uren eerder al gesteld heb (zie je nu wel, dat we het eens kunnen zijn!), nadat je net nog beweerde dat mijn bijdragen niet inhoudelijk zijn..? Nu wordt het wel heel verwarrend!

Maar inhoudelijk dus helemaal eens. Of jij met mij - het is maar hoe je het bekijkt. 

InigoMontoya
LaatsteWiel
Morgenstern toch, heb je nu zo'n lap tekst nodig om te herhalen wat ik uren eerder al gesteld heb (z...

Wanneer ik reageer op een post die volledig is gericht op het fabriceren van een werkelijkheid waar je je tegen af kan zetten, om hier de polemiek aan te wakkeren, dan zeg ik dus niet dat al jouw posts niet inhoudelijk zijn. Fijn wanneer jij mij dat soort beweringen niet onterecht in de mond zou leggen, scheelt iedereen een hoop leeswerk.

Lec_ver16
InigoMontoya
Volgens mij is de les van vandaag, als we dit nemen als de voorbode van de komende twee weken, dat z...

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens: volgend seizoen moeten Brennan en Van Aert maximale vrijheid krijgen in etappes die hen goed liggen. Het interesseert me niet wat Riis, Trine Vingegaard en de Deense pers zeggen. Aan de andere kant zouden ze voor 2027 of 2028 iemand jong en competitief moeten aantrekken die van Vingegaard kan leren, zonder druk, zodat hij de ploegleider kan worden zodra Pogacar in vorm achteruitgaat. Ook zouden ze een andere klimknecht moeten halen: Kuss wordt er niet jonger op en Jorgenson wordt slechter. Misschien zouden Piganzoli en Nordhagen die rol kunnen vervullen (als ze dat willen).

madeinstars
Lec_ver16
De les van vandaag is dat, hoeveel veranderingen er ook worden doorgevoerd, het team versterking nod...

Het idee dat er op wat voor manier dan ook door versterkingen te halen tegen UAE op te fietsen is, is hallucinant. Vermoedelijk zou je in een Red Bull Bora forum, een Lidl-Trek forum en een Decathlon forum precies hetzelfde zeggen? God weet dat die ploegen de afgelopen jaren met de nodige miljoenen gesmeten hebben, en ondertussen staan die er net zo slecht, zo niet slechter, voor dan Visma. De middelen en de renners zijn simpelweg niet beschikbaar om een team samen te stellen dat competetief is tegen dit UAE.

Ik blijf het dapper vinden dat Visma de ambitie uitspreekt en het ook probeert om iets tegen de suprematie van UAE in te brengen, eigenlijk als enige ploeg in het peloton. Hoewel ik het gevoel begrijp dat ze dat volgend jaar helemaal anders moeten aanpakken (en misschien voel ik dat ook wel) zou het wel triest zijn voor het wielrennen. Ik zie Bora en Decathlon die handschoen niet zomaar oppakken, tenzij Seixas extreme stappen blijft zetten.

madeinstars

Overigens vind ik dat er over Jorgensen wel te snel geoordeeld wordt. Zijn rol is dit jaar duidelijk heel anders. Hij probeert in het begin van de koers veel aan te vallen en ze laten hem duidelijk niet tot het gaatje gaan om bij Jonas te blijven bergop. Daar zijn Piganzoli en Kuss nu voor. Dat hij op de Tourmalet laat lopen en dan spaart, lijkt me alleen maar gunstig ten opzichte van de rest van de tour, in plaats van dat hij tot 6km op de top blijft aanha(r)ken om vervolgens (geheel logisch) alsnog te lossen. Er was geen wereld waarin Jonas nog wat aan Jorgensen gehad had vandaag, zelfs niet in zijn beste klimvorm ooit. 

LaatsteWiel

The morning after vraag ik me af: wat valt er nog te winnen voor Vingegaard? Na gister weet hij zeker dat hij zolang Pogacar mee doet geen kans maakt (Morgenstern wees terecht op omstandigheden in 2024 en 2025 waardoor er wellicht nog hoop was). Ik heb niet vaak zo'n gedesillusioneerde Vingegaard gezien als bij dat slappe handje voor Pogacar.

Natuurlijk is the best of the rest een mooie prestatie. Maar kun je je daar nog voor opladen, als je de Tour al twee keer hebt gewonnen? Dat is wel een groot verschil met RedBull en Lidl en Decathlon. Het zou mij niet verbazen als hij volgend jaar Romandië en Zwitserland probeert, en dan misschien dat Franse klim-WK en het daarna mooi geweest vindt. 

Misschien onderschat ik hoe leuk hij de sport vindt, maar in combinatie met zijn family life lijkt het me niet zo gek alvast na te denken over een ploeg en aanpak zonder Vingegaard.

1 2 ... 217 ... 309 310

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.