Die situatie betreft toch de kansen op eindwinst in de Tour de France na het tijdperk Pogacar? Hoe kun je daar realistisch over onmiddellijke acties spreken die je richting sponsoren een duidelijker verhaal geven dan hetgeen ze nu neer kunnen leggen? Zijn we dan niet weer bij de schijnzekerheid die Noval, of een andere nieuwe Torres, je zou bieden?
Wat inhoudelijker: Reef hield rekening met een verlies van max 1 minuut. Maar: in welk scenario? Je bent of mee over de Tourmalet (en het wordt max 10 sec), of niet. Daarna (afdaling, loper) kon het gat alleen exploderen. The finish was not at the finishline.
Ook ik dacht dat het slim was eigen tempo te rijden bij de demarrage van Del Toro. Maar dat was het toch niet in dit geval, want geen aankomst bergop. Die 10 seconden waren al killing. Had dan maar over de limiet gegaan, met een kleine kans te kunnen volgen en grote kans jezelf om te op te blazen. Maar dan was de uitkomst dezelfde geweest: Tour over.
Ja, wel helemaal eens eigenlijk. Dit was ook echt het scenario waarop ik vooraf had gehoopt. Net aanhaken op de top, om daarna afdaling en klim in het wiel te zitten. En dan wellicht het sprintje aan de finish (inclusief wat seconden) te verliezen.
En dan langzaam toe naar een een beter wordende Vingegaard en een Pogi die een beetje zenuwachtig begint te worden.
Maar die hoop is niet meer. :-)
Vandaag zie je wel duidelijk wat een gemis het is dan Van Aert er niet bij is. Zonder zo'n renner is het voor dit Visma super moeilijk om een pion vooruit te schuiven.
Dit heeft werkelijk niets te maken met wat ik hier de laatste pagina's lees. Gefabriceerde werkelijkheid om een polemiek te creëren.
Ik kreeg de laatste weken sterk de indruk dat een wat inhoudelijkere uitwisseling er goed in zat, maar als je vandaag op deze manier weer laat zien waar het je echt om te doen is, dan haak ik wel weer af bij bijdragen vanuit het laatste wiel.
Ik denk eerlijk gezegd dat ook de beste Van Aert vandaag niet vooruit had gezeten. Wanneer je met de kwaliteit die UAE in huis heeft zo'n duidelijk plan hebt om Pogacar op de Tourmalet te lanceren, dan is er tactische weinig tot niets te beginnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.