Fiorelli zat erbij, maar volgens de verwachting zakte hij een stuk naar echter en wie reden hem voorbij, ja juist de sprinters van dienst met Olav Kooy als wel de grootste verrassing. Maar ja door geldgebrek? is hij verkast naar de ploeg van Seixas; die alleen maar sterker wordt wat betreft hemzelf en zijn ploeg. Kennelijk geldgebrek, want anders kan ik de aankopen van Fiorelli, Doull, Jakobsen niet verklaren. En nu naar verluidt Ballerini, die zijn beste jaren heeft gehad toch.
De transfercampagne is een complete mislukking. Ze hadden interesse in Hindley, Tesfatsion, Seixas, Ruiz en August, en uiteindelijk eindigen ze met Jakobsen en misschien Ballerini. Gelukkig zorgt het uitstekende sportieve seizoen van de ploeg — dat, afgezien van de Tour, geweldig is geweest — ervoor dat dit probleem een beetje onder de radar blijft.
De transfercampagne is een complete mislukking. Ze hadden interesse in Hindley, Tesfatsion, Seixas, Ruiz en August, en uiteindelijk eindigen ze met Jakobsen en misschien Ballerini. Gelukkig zorgt het uitstekende sportieve seizoen van de ploeg — dat, afgezien van de Tour, geweldig is geweest — ervoor dat dit probleem een beetje onder de radar blijft.
Je vergeet de AGR, die helaas voor mij de grootste afgang is geweest met geen enkele renner bij de 1e. 100. Ja er was natuurlijk de pech door de val van Jorgenson. Hopelijk komen zij nog met een verrassing op de proppen, wat betreft de beloofde opvolger van Simon Yates.
Ze verliezen in vergelijking met de ploeg waarmee ze dat succesvolle seizoen aan het afwerken zijn hun 25ste en 27ste renner. Wellicht een element om mee te nemen wanneer je zit te treuren over de renners die ze aantrekken?
Dat is een interpretatie zonder context, want in relatieve vergelijking komen ze er voor 2027 (en flink ook) veel slechter vanaf dan met de versterkingen van Red Bull, Decathlon en Lidl-Trek.
Kooij werd daar toen er onderweg veel steviger koers was gemaakt tiende, dat mag toch niet een verrassing zijn geweest? Zeker niet voor iemand die in Kooij ook iemand ziet voor klassiekers als Wevelgem.
Ik zou dan denken dat een achtste plek van Fiorelli, een renner waarvan je de aanwezigheid totaal niet begrijpt, mij veel verrassender.
De kwaliteit van de renners die ze verliezen in vergelijking met de renners waarmee ze dit succesvolle seizoen rijden is ontzettend relevant voor een inschatting van de kwaliteit waarmee ze volgend jaar aan het seizoen beginnen.
Red Bull haalt met Finn een van de twee grootste toekomstige talenten van het peloton binnen (een type renner dat Visma niet heeft), naast Magagnotti en Donati. Zij moeten allemaal het vertrek van een Roglič die duidelijk op zijn retour is, opvangen. Lidl-Trek haalt Arrieta, Gall, Jegat en Mühlberger binnen, allemaal klimmers van hoog niveau, waarbij Gall in vrijwel iedere etappekoers een zekere top 10-kandidaat is. Decathlon haalt Sivakov, De Plus en O'Connor — misschien niet de beste keuzes, maar het zijn in ieder geval renners die iets kunnen bijdragen als klimmer — nadat ze dit jaar al twee sterke sprinters hebben aangetrokken, een type renner dat Visma niet heeft.
En het antwoord van Visma is: Ballerini en Jakobsen. Er is geen enkele manier om te beweren dat dit een goede transfercampagne is geweest. Sterker nog, ik zou zeggen dat het een van de slechtste campagnes van de afgelopen seizoenen is, zeker in vergelijking met wat de ploeg zelf in eerdere jaren heeft gedaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.