Dat kan natuurlijk ook door jouw lage verwachtingen komen, in combinatie met je wat selectieve noties van betere uitslagen. Want als hij er in Hamburg een potje van maakt of zoals vandaag in geen velden of wegen te bekennen is, merk je dat niet op. Het afzetten van Brennan (naar eigen zeggen zijn belangrijkste job) was ook geen groot succes.
Qua transfers moet je bovendien niet alleen kijken naar je eigen selectie en of die op peil blijft, maar ook wat de concurrentie doet. Want sterkte van een team is natuurlijk altijd relatief ten opzichte van andere ploegen. Voor volgend jaar maak ik me persoonlijk weinig zorgen, maar 2028 wordt wel een ander verhaal met veel aflopende contracten. Je zou ook kunnen denken dat je in 2027 daar al op wilt (moet?) anticiperen. Dat gebeurt nog niet erg, nee.
Dit verhaal mist dus context wanneer bijvoorbeeld Gall en Meeus meer één keer voorbijkomen. Of Finn Fisher Black niet wordt genoemd. De selecties van volgend seizoen bouwen allemaal op een andere manier voort op dit seizoen. Daar een volledig beeld van geven (zover dat nu mogelijk is) geeft een reëel beeld.
Ik neem aan dat ploegen als Red Bull en Lidl met hun grotere mogelijkheden Visma wel gaan passeren, maar het dramatische tromgeroffel daarover is tamelijk overdreven.
Ja heel jammer. Zeker als je bedenkt dat Isaac al de hele ronde slecht gepositioneerd zat en juist deze keer waren de rollen omgedraaid.
Volgend jaar niet meer doen Louis. Wel veel aanvallen graag, ik hou wel van zijn rijstijl.
Ik heb mijn mening over het aantrekken van Jakobsen al gegeven. Voorlopig is dat met de vreemd genoeg nooit genoemde Van Kerckhove de enige waarvan we weten dat hij erbij komt.
Moet die mening over Jakobsen dan steeds eerst herhaald worden, voordat het perspectief van de plekken die ze invullen in vergelijking met dit seizoen (Kruijswijk en Van Belle) gemaakt mag worden?
Ik kan beide kanten zien. Begrijp serieus niet waarom dat niet iedereen lukt.
Maar dat is niet het enige "perspectief". Jij redeneert: alles wat in de plaats komt voor Van Belle en Kruijswijk zal niet veel minder zijn. Mee eens. Van Kerckhove: groot talent. Maar als andere ploegen zich flink versterken, lever je relatief gezien in. Het is vooral een uiting van het feit dat andere ploegen flink meer te besteden hebben en dat stelt voor de langere termijn niet echt gerust.
Ik geloof er niet in dat de mogelijkheden met deze selectie volgend jaar wezenlijk veranderen doordat bijvoorbeeld Gall of O'Conner van ploeg verandert.
Wellicht scheelt het een paar plekken in bepaalde rankings (hoewel die voorspellingen over dit seizoen van sommige bezorgde volgers totaal niet zijn uitgekomen), maar wat daar het exacte belang van is ontgaat mij regelmatig.
Nou leg eens uit dan. Want is Jakobsen een toevoeging of gewoon het opvullen van de 30e. plek. Kijk die jonkies rijden zich uit de naat voor hun kopman. Zoals vandaag Tijmen Graat die zat om te kijken waar zijn kopman bleef. Die zogenaamde goede aankopen zitten de aankomende jonkies gewoon in de weg. Dat is mijn punt.
De aankoop van Jakobsen is volgens mij al vaak genoeg uitgelegd. Visma heeft standaard 28/29 plekken Max gevuld. Je moet hem zien als renner 29/30. Met een contract dat uitgaat van een bonusregeling is hij low risk met mogelijk high reward renner. Ze zullen echt naar zijn data hebben gekeken en daar wat in hebben gezien. Dan is dit een verantwoorde gok met weinig (financieel) risico. Een gok die je soms eens neemt voor renner 29/30.
Rankings en punten boeien mij ook niet. Maar wielrennen is toch een teamsport? De opkomst van UAE is het beste bewijs dat een sterkere ploeg tot betere resultaten leidt, en als je als Visma tegen meer sterkere ploeg moet rijden omdat zij betere renners kunnen kopen, gaat dat logischerwijs uiteindelijk ten koste van je eigen resultaten. Een man van de logica moet dit toch onderkennen.
Dat Fiorelli William Smith in de weg zat is wat mij betreft een goede zaak gebleken. Jakobsen werd gezien in samenhang met de plannen die ze met Hobbs hebben. Van Kerckhove maakt volgend jaar de overstap. Ik zie plek voor Rowe wanneer dat binnen de plannen van hem en de ploeg zou passen. Ik zie dus niet welk probleem er wat dit betreft zou zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.