Vandaag is toch een beetje een kansloze missie voor Van Aert? Of denk je dat hij 13 km a 7 procent met de besten mee omhoog gaat? Ik laat me graag verrassen, maar het leek me verstandiger wat te sparen voor morgen (ook al pittige laatste klim) en in elk geval zondag.
Vandaag krijgt Wout bijna gratis punten voor Berg en Puntenklassement daar hoeft hij geen renner extra voor mee. De kansen op winst in etappe liggen morgen en zondag. Daarnaast moet je al met man minder koersen en zal bv een Steven nog genoeg moeten boren op andere dagen.
Ik kan mij nog herinneren dat MaGarin o.a. Rowe en Van Kerckhove huis- tuin- en keukentalenten noemde, waarvan het schandalig was dat ze de voorkeur kregen boven Nederlandse junioren.
Beide lijken mij echter bovengemiddelde WT-renners te worden, waarbij vooral het plafond van Van Kerckhove wel eens heel hoog kan liggen.
Eens, al kan zich bij Rowe wreken dat hij alles goed kan maar geen echt wapen heeft om koersen te winnen. Dat is bij Matisse met diens tijdrit en ook behoorlijke sprint in klein groepje meer aanwezig.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.