Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 345 346 347 348
Kelderfan

Al met al een goeie dag voor de gele bijtjes en wat doet 't team met Loe van Belle, die in de ZLM de bijtjes aanvoert en met Eliott Rowe, die in jeugdige overmoet probeert te sprinten tegen de gevestigde mannen.

Murcia
madeinstars
Denken dat VPP ook maar enige kans maakt in een sprint tegen Van Aert... dat kan dus blijkbaar ook....

Schrijf Paret Peintre maar op voor de RVV en Roubaix LOL

Lec_ver16
Murcia
Zullen korte reacties zijn, of in geval van Lec een 4 alinea's over waarom ze geen Seixas halen, die...

Ik benadruk altijd wat de ploeg goed doet wanneer ze het goed doen. Vandaag waren ze allemaal briljant, een echte masterclass, en ik kan niet wachten om Van Aert en Brennan samen te zien werken in eendagskoersen.

Dat ik het transferbeleid van dit jaar waardeloos vind en dat er niet op de juiste manier naar de toekomst wordt gekeken, is een andere kwestie.

InigoMontoya

Perfecte koers gereden vandaag door de ploeg. Mooi om Brennan zo bezig te zien met het onschadelijk maken van aanvallen; zonder twijfel klaar voor de Tour de France. Van Aert zijn dik verdiende overwinning.

Van Belle vandaag ook een mooie ereplaats en uitzicht op toptien. Hopelijk levert het hem een mooi contract op voor volgend seizoen.

Surprise Team TVL

Dit zijn de overwinningen waar je als Wielerfan, Visma Lab fan en vooral Wout van Aert fan (ps ook van Van Brennan) enorm van kan genieten. 

Dus geniet ervan en laat je niet verleiden tot zinloze discussies met elkaar.

Laatst gewijzigd
Murcia
Kelderfan
Al met al een goeie dag voor de gele bijtjes en wat doet 't team met Loe van Belle, die in de ZLM de...

Met Loe doen ze niks want onvoldoende laten zien de afgelopen jaren. Daar verandert een 4e plek in ZLM geen mallemoer aan.

Freggel
GlebS
Ik heb hier tijdens de rit één reactie geplaatst, over dat ik het niet zou begrijpen als ze Brennan...

Nee, jij bent een echte sfeermaker hier. Zo eentje van Duyvis

De Keerborstel

Tot op de top van de laatste klim begreep ik de tactiek niet echt. Daarna deden ze het geweldig. De rest murw beuken met vele aanvallen. Brennan reed wat mij betreft duidelijk in dienst van van Aert door gaten te dichten, maar niet over te nemen & zelf niet al te veel aan te vallen. Blij om die wederdienst te zien.

Van Aert haalt stilaan zijn beste niveau sinds zijn zware valpartijen in 2024. Een langere periode gezond zijn, doet veel. Mooi dat hij het nu kan bekronen met een rit.

Woutomaat
Lec_ver16
Ik benadruk altijd wat de ploeg goed doet wanneer ze het goed doen. Vandaag waren ze allemaal brilja...

Facts! Transferbeleid is bullshit ze zijn een van de beste ploegen op aarde maar ze halen enkel de restjes van andere ploegen! 

LaatsteWiel
Murcia
Schrijf Paret Peintre maar op voor de RVV en Roubaix LOL

Geen Tour de France gekeken?

In de podcast van Patrick Broe wordt net precies dezelfde analyse gemaakt over de winstkansen (met dezelfde kanttekening dat Van Aert natuurlijk z'n kans moest gaan).

Maar als je fandom en tactiek niet uit elkaar kunt houden is een discussie lastig.

Ik vond het hoe dan ook een geweldige etappe met een heel mooie winnaar.

Freggel

Moet je nagaan hoe goed vismalab die kliekjes van anderen weet op te warmen tot haute cuisine 

InigoMontoya
Woutomaat
Facts! Transferbeleid is bullshit ze zijn een van de beste ploegen op aarde maar ze halen enkel de r...

Kruijswijk en Van Belle worden inderdaad armzalig vervangen. Daar gaat de status als een van de beste ploegen op aarde.

madeinstars

Dan heeft Patrick Broe het ook een keer mis. Dat VPP bergop sprintjes kan winnen tegen andere klimmers van 55 kilo is natuurlijk niet echt relevant voor wat hij kan in een machtssprint tegen Van Aert. Als Pogacar al de sprint niet kan winnen van Wout, dan hoeft hij zich natuurlijk over VPP geen enkele zorgen te maken. Hier met hem naar de finish rijden was een winstkans van 90%.

Murcia
madeinstars
Dan heeft Patrick Broe het ook een keer mis. Dat VPP bergop sprintjes kan winnen tegen andere klimme...

Laatste Wiel blijft maar wrijven in die vlek. 

Poeksel
Murcia
Met Loe doen ze niks want onvoldoende laten zien de afgelopen jaren. Daar verandert een 4e plek in Z...

Maar Van Belle zal toch hopen op een contract bij een ander team en dan helpt een goed resultaat.

Lec_ver16
Woutomaat
Facts! Transferbeleid is bullshit ze zijn een van de beste ploegen op aarde maar ze halen enkel de r...

Precies. En daar komt nog bij dat het er voor de toekomst niet goed uitziet als het gaat om het algemeen klassement. Maar goed, vandaag moeten we de ploeg feliciteren, want ze hebben de etappe van vandaag perfect aangepakt.

Murcia
Poeksel
Maar Van Belle zal toch hopen op een contract bij een ander team en dan helpt een goed resultaat.

Gelijk heb je. Een ploeg als de Rockets zou perfect voor hem zijn. Als deze uitslag voor hem een langer verblijf bij de profs mogelijk maakt is dat natuurlijk een plus.

Murcia
madeinstars
Dan heeft Patrick Broe het ook een keer mis. Dat VPP bergop sprintjes kan winnen tegen andere klimme...

Ik durf te stellen meer dan 95%. Er is werkelijk waar geen enkele reden te bedenken waarom je bij een aanval van Wout in de laatste 3 kilometer met alleen VPP in zijn wiel serieus kan zeggen dat de benen stil houden een overweging is. Maakt niet uit welke podcasts of niet relevante uitslagen in de Tour je daarbij haalt. In een sprint zoals deze kan 50 kilo plus nooit de wattages leveren van 78 kilo. 

LaatsteWiel

Ja stel je voor, dat je teksten van het ploegmanagement of relevante uitslagen uit de Tour erbij haalt..!

VPP is voor zo'n scharminkel extreem explosief. En de sprint liep aardig op. Zie Widar die bijna nog 3e wordt. 

Ik ben het wel met jullie eens, dat de winstkans Van Aert 90 procent was. Deze Brennan tegen Albanese zou ik wel op 95 procent zetten. Daarom hield Wout toch de laatste 800 meter zijn benen behoorlijk stil. Hij had het gelukkig wel begrepen. 

Murcia
LaatsteWiel
Ja stel je voor, dat je teksten van het ploegmanagement of relevante uitslagen uit de Tour erbij haa...

Je blijft maar wrijven, dat maakt het zo pijnlijk. Maar goed jij je zin, het maakt de prestatie van Wout alleen maar groter dat hij tegen sprintwonder VPP met diens 3!! zeges het zo afmaakt.

madeinstars
LaatsteWiel
Ja stel je voor, dat je teksten van het ploegmanagement of relevante uitslagen uit de Tour erbij haa...

Wacht even, Widar klopt Brennan bijna, terwijl Wout met 3 fietslengtes wint, maar de kans dat Brennan tegen de groep wint is groter dan Van Aert tegen VPP?

Murcia
madeinstars
Wacht even, Widar klopt Brennan bijna, terwijl Wout met 3 fietslengtes wint, maar de kans dat Brenna...

Is ook geen chocola van te maken. Doordat Brennan al heel veel had gecounterd en meer dan zijn werk had gedaan was de aanval van Wout ook het enige juiste. Dan nog inhouden was imo stompzinnig geweest maar Laatste Wiel mag natuurlijk daar anders over denken.

Wat blijft hangen is een prachtige rit met 2 wereldtoppers die het team een memorabele zege bezorgden. Nummer 43 al en het seizoen is nog niet voorbij.

LaatsteWiel
madeinstars
Wacht even, Widar klopt Brennan bijna, terwijl Wout met 3 fietslengtes wint, maar de kans dat Brenna...

Die Widar, in een machtssprint nog wel!

Het verschil tussen sprinten om plek 1 en plek 3 ontgaat jullie blijkbaar. Hoeveel zeges had Tronchon eigenlijk, tot drie dagen terug?

Met de slotsom van Murcia ben ik het dan wel weer eens. Laten we het daarbij laten. Zondag zal ik weer supporteren voor Wout.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
LaatsteWiel

Hield hij op 800 meter niet gewoon zijn benen stil omdat hun voorsprong op de achtervolgende groep groot genoeg was? Dan hoef je niet op kop hard te blijven rijden, wat de winstkansen niet zou bevorderen. Vanuit een lager tempo beginnen met sprinten is met zijn explosiviteit tov VPP (hoewel die ook wel wat explosiviteit bezit) een voordeel. 

LaatsteWiel

Ja dat speelt zeker ook mee lijkt me. Hij kon tegelijkertijd wel pokeren met Brennan daarachter (dat was mijn enige punt, daar maximaal van profiteren). Maar blijkbaar had VPP er ook wel enig vertrouwen in, want hij nam een paar keer flink over. 

Voor het vertrouwen van Van Aert wel prettig, het zo af te maken. Hij is nog een van de weinigen in het peloton die zich echt in zo'n grote ronde kan rijden, terwijl ze om hem heen stuk voor stuk omvallen.

Wat Brennan laat zien, op die leeftijd en na zo'n jaar, daar ben ik echt van onder de indruk. Het wordt de komende jaren misschien wel de tandem. Hopelijk blijven ze inzien dat ze meer kans hebben te winnen met elkaar. Als daar die mislukte sprint van Van Aert drie dagen geleden even voor nodig was, zal dat een goede investering blijken.

1 2 ... 345 346 347 348

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.