Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 55 ... 140 141
LaatsteWiel

Ja, dat deed ik, en dan zag ik bv Oliveira bij UAE, Denz bij Red Bull en Scotson bij Decathlon. Altijd nuttig, zo'n pion. Met Piganzoli, Kuss en Nordhagen heb je drie vergelijkbare types. 

Jij blijft hard op kop rijden (Armirail, Kelderman) verwarren met wringen. Het zijn echt twee verschillende kwaliteiten. 

Overigens vond ik Kelderman in P-N helemaal niet zo overtuigend, maar dan met name bergop niet. Zal zijn kandidatuur voor de Tour er in elk geval geen kracht hebben bijgezet.

kelderfan
LaatsteWiel
Ja, dat deed ik, en dan zag ik bv Oliveira bij UAE, Denz bij Red Bull en Scotson bij Decathlon. Alti...

Het is natuurlijk ook waarvoor je gebruikt wordt in de ondersteuning.

kelderfan

Van Aert krijgt luxe terugreis en stelt organisatoren E3 dan toch echt teleur; ik vind 't jammer dat Wout niet de E3 gaat rijden.

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Ja, dat deed ik, en dan zag ik bv Oliveira bij UAE, Denz bij Red Bull en Scotson bij Decathlon. Alti...

Wanneer je knechten hard genoeg op kop rijden hoef je niet te wringen. Campenaerts en Affini zijn bijvoorbeeld ook helemaal geen geweldenaars op dat laatste vlak, maar wel uitstekende renners om hun kopman vooraan te houden. De renners die mee zijn naar Catalonië kunnen dat in dit veld ook, zijn uitstekende renners om door harder dan de rest te rijden Vingegaard op de eerste rij te houden. Ik zie echt totaal geen issue met deze selectie.

Ondanks de geweldenaars die jij bij andere ploegen hebt gevonden, of dat Kelderman bergop tegenvalt, of dat de andere renners in de selectie puur voor de bergritten mee zijn.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Voor iemand die klachten had over "polemiek", respect en "verdraaiing" ("geweldenaars"?) ben je wel erg druk met reageren op werkelijk alles wat ik zeg, Morgenstern.

Is dat echt alleen omdat jij alles wat de ploeg doet knap / logisch / fantastisch vindt, en ik soms kanttekeningen plaats? Het begint een beetje eentonig en voorspelbaar te worden in elk geval. En vooralsnog is er weinig reden voor al te veel euforie. 

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Voor iemand die klachten had over "polemiek", respect en "verdraaiing" ("geweldenaars"?) ben je wel...

Ik reageer werkelijk voor het eerst in dagen weer eens op een opmerking van jou, inhoudelijk nog wel, en dan is er meteen een probleem? Knap.

Ik vind de selectie voor Catalonië gewoon uitstekend toegespitst op het type parcours en peloton wat ze daar tegen gaan komen. Wat je er verder allemaal van wil maken ('fantastisch' of zelfs euforie) moet je zelf weten.

Laatst gewijzigd
Yeez

Om in te haken op de discussie hierboven. In Parijs-Nice was denk ik duidelijk te zien dat Kelderman zijn rol voor die van Armirail en Campenaerts lag, dus het feit dat hij bergop wat tegenviel gaat sowieso moeilijk op. Bovendien was het parcours in Parijs-Nice er niet eentje van de lange beklimmingen. Het leek dus een bewuste keuze om Kelderman vroeg in te zetten.

Wat betreft Catalonië: volgensmij is dit een koers bij uitstek waar de ploeg nog nooit renners die goed zijn in "wringen" heeft ingezet. Parcours is zeer selectief met lange cols en er start in ander peloton (met uitsluitend klimmers) dan in andere koersen. Ik denk dat renners als Lemmen, Huising en Armirail meer dan voldoende zijn om Jonas in met name de eerste 3 ritten van voren te houden.

S. Morgenstern
Yeez
Om in te haken op de discussie hierboven. In Parijs-Nice was denk ik duidelijk te zien dat Kelderman...

Kelderman wordt eigenlijk al sinds vorig seizoen steeds eerder in de wedstrijd ingezet en steeds minder puur als klimknecht. Wellicht ook omdat zijn klim niveau minder aan het worden is.

Vorig jaar nog wel bij de beste tien bergop in Baskenland (tot de laatste rit in hondenweer), maar daarna in de Giro niet veel beter dan Lemmen en vervolgens in de Vuelta eerste uren duties met Van Baarle.

AWestie

Dat doet Wilco al langer inderdaad. Ook niet gek dat hij een stuk minder vriendjes maakt met het asfalt tegenwoordig, op zich kan je daar met weinig moeite een causaal verband uit halen.

De discussies over selecties marginaliseren vaak tot 'een klimknecht er bij' of 'iemand voor de eerste uurtjes op kop', maar iedere wedstrijd vraagt in zijn geheel om een kijk naar wat er nodig is en wat niet tov parcours, collega's op de weg en voorkeuren van kopmannen. Catalonie is een vreemde eend in de bijt als je het vergelijkt met andere wedstrijden om hun heen, dus is het ook niet gek dat de selecties in geen velden of wegen lijken op de wedstrijden om hun heen.

kelderfan
S. Morgenstern
Kelderman wordt eigenlijk al sinds vorig seizoen steeds eerder in de wedstrijd ingezet en steeds min...

In de Vuelta beginnen de aanlopen naar de bergtoppen vaak met een stuk bijna vlak toch. Bovendien is hij beter van start gegaan in UAE-Tour dan Lemmen in die andere zandbak koers. Die twee koersen lijken mij rededelijk vergelijkbaar.

S. Morgenstern
kelderfan
In de Vuelta beginnen de aanlopen naar de bergtoppen vaak met een stuk bijna vlak toch. Bovendien is...

In de Vuelta heb je inderdaad traditioneel minder echte bergritten en vakker relatief vlakke eerste uren. Wat wil je daarmee zeggen?

Wie er begin dit seizoen beter in vorm was, Lemmen of Kelderman, durf ik niet te zeggen. Ik vond die eerste vrij sterk rijden tot zijn valpartij. Kelderman ook prima in een beter bezette koers. Wat wil je daarmee zeggen?

kelderfan
S. Morgenstern
In de Vuelta heb je inderdaad traditioneel minder echte bergritten en vakker relatief vlakke eerste...

Jij hebt 't over minder ingezet als klimknecht. In de Vuelta vanwege langere aanlopen en relatief vlakke etappes is 't logisch, dat hij heeft meegeholpen. Dat wil toch niet zeggen, dat hij minder is dan Lemmen. Ik heb niks tegen Lemmen, want het is toch fijn om wat Nederlanders in 't team te hebben. Maar bijv. Graat zit al dicht bij de kwaliteiten van Lemmen. Kijk maar naar TdS van vorig seizoen.

Toen Almeida en Onley er in bergrit 5 een lap op gaven kon Lemmen niet mee en Tijmen Graat wel een beetje. Die kwam als 19e. binnen.

S. Morgenstern
kelderfan
Jij hebt 't over minder ingezet als klimknecht. In de Vuelta vanwege langere aanlopen en relatief vl...

Enkele jaren geleden hadden ze Kelderman toch nooit eerder ingezet dan Campenaerts? Dat zijn rol in zo'n selectie vergelijkbaar was met die van Van Baarle was niet alleen omdat er in de Vuelta meer vlakke kilometers zijn. Kelderman was daar gewoon knecht voor de eerste uren geworden.

De afslag die je neemt, omdat ik zeg dat Kelderman in de Giro niet veel beter klom dan Lemmen is verder totaal onnodig. Alsof hoe Graat en Lemmen zich tot elkaar verhielden in Oman daar iets mee te maken heeft.

kelderfan

Campenaerts heeft ook wat in huis bergop en dat Kelderman een jaartje ouder is toch normaal. Maar jij komt met Lemmen is beter en dat is zeker geen feit. Want vandaag komt hij na gedaan werk in achterhoede binnen. Vertel jij maar hoe en wat. Maar de rol van Kelderman is zeker nog niet uitgespeeld. 

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik diskwalificeer Kelderman toch ook niet? Ik geef alleen aan dat zijn rol sinds vorig jaar aan het verschuiven is. Inderdaad zal dat ook met zijn leeftijd te maken hebben.

Ik kom niet met Lemmen is beter. Beter lezen.

kelderfan
S. Morgenstern
Ik diskwalificeer Kelderman toch ook niet? Ik geef alleen aan dat zijn rol sinds vorig jaar aan het...

Ik denk dat jouw conclusie wat te snel is, want ja kopman is hij zeker niet meer na zijn terugkomst bij de gele bijtjes. Jongens als Nordhagen en Piganzoli komen er aan en ja Sepp Kuss is in die rol een stuk beter. Maar die moest nu ook te vroeg op kop komen, omdat Piganzoli nog moet groeien in die rol en Nordhagen nog met zijn ontdekkingsreis bezig is. Wat dat betreft heeft Armirail goed werk geleverd.

S. Morgenstern
kelderfan
Ik denk dat jouw conclusie wat te snel is, want ja kopman is hij zeker niet meer na zijn terugkomst...

Welke conclusie?

LaatsteWiel

Yeez en Morgenstern, hebben jullie gekeken vandaag? Reken maar dat het wringen en draaien en keren was. Na Vingegaard zelf in zijn interview vooraf hadden de - in mijn geval Engelstalige - commentatoren het over bijna niets anders dan hoe technisch het was en hoe belangrijk positionering zou zijn. Zo 'selectief' was het blijkbaar ook weer niet.

Vingegaard zal blij zijn geweest met Lemmen en Huising. De door Morgenstern geroemde Armirail die het allemaal even op een lint ging trekken heb ik daarentegen de hele dag niet gezien. Anders dan de 'geweldenaar' Denz (dixit cynische Morgenstern), die Evenepoel de hele dag vooraan hield. De door Morgenstern vooraan beloofde gele trein reed ook niet vandaag - op de klim zag ik nog een 'geweldenaar' (Morgenstern) Ivo Oliveira de toon zetten. Daarna zat Vingegaard alleen. Dat gaat hem gelukkig goed af. Maar het was echt niet uit weelde dat hij die laatste afdaling zelf de kop nam, waardoor hij geen sprint meer kon rijden.

Misschien volgende keer toch even de koers afwachten, voordat je meent de wijsheid in pacht te hebben.  

S. Morgenstern

Was echt billen knijpen inderdaad. Heb met spanning zitten kijken of Vingegaard hier wel voorin kon blijven. De nummer zeventien uit de rit van vorig jaar, toen deze finale in de regen werd afgewerkt, was gelukkig ingeruild door Huising. Dat moet de redding zijn geweest.

LaatsteWiel

En wat betreft Kelderman: mee eens, dat zijn rol is veranderd. Maar in P-N viel hij bergop alsnog tegen voor iemand die in '23 en '24 nog top-20 in de Tour reed (en nu geen dag uren op kop gereden).

In de Tour gaat het nóg harder, en is het nóg meer wringen. De eerste uren zullen daar bovendien voor rekening van UAE en de sprintersploegen zijn, dus zie echt niet in wat hij daar te zoeken heeft. In de Vuelta zou dat - zoals afgelopen jaar - anders liggen, maar daar stuurt de ploeg geen gc-kandidaat heen. 

Om echt van meerwaarde te zijn, zal hij dus eerst weer beter omhoog moeten gaan rijden. En dat zal ook wel komen, zo'n motor ben je niet opeens kwijt.

LaatsteWiel
S. Morgenstern
Was echt billen knijpen inderdaad. Heb met spanning zitten kijken of Vingegaard hier wel voorin kon...

Had jij het nou over 'respect'? Elke keer als je quasi-voorspellingen gelogenstraft worden, in dit geval door Vingegaard zelf in zijn interview, kom je met dit soort ironische uitvluchten. Beetje triest.

Ps. Waar was die beer van een Armirail dan, die het even op een lint ging trekken? Er was een reden waarom hij vorig jaar altijd in de vlucht zat: hij rijdt liever alleen dan in het peloton. Zoals we vandaag hebben kunnen zien.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat vond jij dan het spannendste moment vandaag? Waar was er gevaar dat twintig plekken verliezen voor een lastige situatie zou kunnen zorgen? Ik kan oprecht geen moment terughalen, maar als jij dit aanleiding vond om je gelijk te halen hebben we waarschijnlijk ergens anders naar zitten kijken.

Armirail is vandaag niet gebruikt inderdaad. Ik heb hem niet gemist.

Yeez

@laatstewiel met alle respect, maar de renners die voorin reden waren Vingegaard, Piganzoli en Kuss namens Visma. Kijk hoe makkelijk Jonas bij de 1e 4/5 kan blijven rijden zonder enige moeite. Nog niet niet misschien was dit wringen. Komt ook door het hoge tempo en de smerige hoogtemeters

LaatsteWiel

Tsja mannen, zo kun je je eigen ongelijk ook verbloemen.

Jullie hebben allebei beweerd dat positioneren in Catalonië geen issue is vanwege het selectieve parcours.

Als in rit 1 vervolgens blijkt dat positioneren hét thema van de dag is, kun je dat niet wegredenen door te stellen: 'Maar Vingegaard is niet in de problemen gekomen.' 

(Deze hele discussie begon met mijn opmerking: sterke selectie voor Catalonië, maar ontbreekt niet iemand om de kopman uit de problemen te houden (toen stond Kelderman nog op papier ipv Huising)? Dat vond Morgenstern maar onzin want dat gingen Armirail en Kelderman wel even regelen door op kop te sleuren.. Tsja.)

S. Morgenstern

Wanneer vond jij vandaag positioneren dan een issue? Waar werd het spannend, waar moest je echt bij de eerste twintig zitten om niet in de problemen te komen? Waar moest er met de kopman in het wiel door het peloton gewrongen worden? Waar werden Affini en Campenaerts node gemist om Vingegaard uit de problemen te houden? 

Ik heb het werkelijk niet gezien. Nergens is het wringen in het peloton een issue geweest vandaag. Deze finale kennen we van voorgaande jaren (vorig jaar de voor dit werk te min geachte Kelderman gewoon bij de eerste twintig). Draaien en keren inderdaad, heuvelachtig ook, en nergens een stormloop naar een belangrijk punt.

Wanneer jij deze rit werkelijk aan wil grijpen om het punt te maken dat deze selectie inderdaad een Affini of Campenaerts mist om Vingegaard uit de problemen te houden, dan heeft het wat mij betreft geen zin meer om serieus te discussiëren.

Blijf vooral overal problemen zien. Ik zal je verder met rust laten.

1 2 ... 55 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.