Fiorelli zou de Giro gaan rijden: https://www.lasicilia.it/news/sport/3012296/filippo-fiorelli-il-ciclista-palermitano-da-ficarazzi-a-uno-dei-team-piu-forti-al-mondo-un-sogno-che-si-realizza.html
Dan neem ik aan dat dat betekent dat ook Brennan naar de Giro gaat, aangezien bij de komst van Fiorelli al werd aangegeven dat hij vooral aan Brennan gekoppeld zou worden. Opzich lijkt het parcours van de Giro dit jaar mij niet slecht voor Brennan, met best wat selectievere sprints, maar aangezien Vingegaard daar ook heen gaat, vraag ik me af hoeveel dat ten koste gaat van zijn sprints. In ieder geval zal Brennan minder hulp krijgen van het team, gaat Visma zelf waarschijnlijk de sprints dan niet selectief maken en zal Brennan misschien ook zelf meer energie kwijt zijn door het werken voor Vingegaard. Had hem zelf misschien eerder naar de Vuelta gestuurd waar ook wel een parcours op zijn maat ligt en waarschijnlijk sowieso minder sprinters zijn.
Ook gaat Jorgensen volgens het programma-overzicht van HLN weer naar Parijs-Nice: (https://www.hln.be/wielrennen/kalender-van-de-belangrijkste-renners-in-2026-zo-pakt-soudal-quick-step-de-klassiekers-aan-remco-evenepoel-begint-in-mallorca~aab72151/?slug_rd=1)
Ik ben niet verrasd, want hij is nog steeds titelverdediger en had al vaak aangegeven dat dit een van zijn favoriete koersen is. Alleen vind ik het jammer dat dit betekent dat hij weer niet aan Strade meeneemt en wss de Ardennenklassiekers ook niet gaat doen, aangezien het blok PN-kasseiklassiekers-ardennenklassiekers te veel is. Ik had liever gezien als programme UAE-(openingsweekend)-Strade-trainingsperiode van 2,5-3 weken -(E3)-DvD-RvV-1,5 training-(Brabantse Peil)-Ardennen gezien. Dan optimaliseert hij volgens mij koersen waarin hij echt mee kan doen voor minstens top-5 zonder teveel koersdagen te maken.
Kuss is 31 jaar. Ik vind het een beetje een kunstmatig probleem wat je daar van maakt. Volgens mij is hij uitstekend in staat om net als op zijn 28ste de Giro en en Tour de France achter elkaar te rijden.
Wat mij betreft rijdt hij gewoon de Vuelta. Wanneer jij echter van mening bent dat een renner van het niveau van Kuss of Jorgenson echt nodig is naast Vingegaard, dan lijkt het mij logischer om de meest pure klimmer te kiezen (met bewezen staat van dienst in een zware Giro slotweek), in plaats van voor de renner die geen specifieke voorbereiding kan doen omdat hij ook in het voorjaar wil schitteren.
Hagenes zou ik na zijn tweede seizoenshelft inderdaad ook eerder naar de Vuelta laten gaan, maar hetzelfde voorbehoud lijkt mij op zijn plaats bij Zingle; met 3 zware valpartijen in 28 koersdagen niet iemand die ik nu op zou schrijven voor een Giro in dienst van Vingegaard.
@morgenstern het lijkt erop dat Fiorelli meegaat in dienst van Vingegaard. Hij rijdt Strade, Tirreno en ook de Giro. https://www.lasicilia.it/news/sport/3012296/filippo-fiorelli-il-ciclista-palermitano-da-ficarazzi-a-uno-dei-team-piu-forti-al-mondo-un-sogno-che-si-realizza.html
Ik heb het artikel ook zojuist gelezen, maar dat is net zoals de andere artikels gewoon weer speculatie. De ploeg wilt voorlopig niks kwijt over de revalidatie duur, maar de doemscenario's die vaak besproken worden in de media ontkennen zij wel. Daarnaast zei hln eerder dat de ploeg goede hoop heeft om de strade bianche nog te halen, dus zoals eerder gezegd heeft iedereen gewoon zijn eigen mening. Om zijn effectieve planning te kennen en meer te weten te komen over de ernst van de blessure zullen we wellicht moeten wachten tot disndag.
Daarnaast zie ik van Aert ook niet direct stoppen met de cross, zoals Bruyneel denkt.
Heeft volgens mij de Giro al een handvol keer gereden, dus opmerkelijk veel vertrouwen in zijn kunnen komt in zijn opstellen daar niet tot uiting toch?
Aangezien ze hem hebben gehaald omdat ze stuurvaardigheid in de finale bij hen hebben vastgesteld, en wij kunnen zien dat hij er in heuvelachtige finales vaak nog bij zat, wat mij betreft geen gekke optie naast Affini.
Van Baarle wilde vooral extremer trainen, had niet het gevoel te pieken onder het bewind van TVL: Sporza
Volgens mij is het niet vreemd om bij de start bij een nieuwe werkgevers, vooral hoopvol vooruit te kijken. Daarnaast wat dingen te vergeten (de valpartijen inderdaad) en terug te grijpen naar je aanpak bij je grootste overwinning. Meer vrijheid daarin, en één van de kopmannen kunnen zijn in jouw koersen, lijken mij voldoende redenen om zo'n overstap te maken. De conclusie over Visma, dat de trainingen niet voor iedereen de beste aanpak zijn, is verder niet zo wereldschokkend (de keerzijde zit in de ochtend bij hem aan het ontbijt).
De gretige reductie van zijn verhaal naar 'zie je dat er iets mis is met de trainingsmethode van Visma' zijn even voorspelbaar als misplaatst. Van Baarle was de afgelopen jaren altijd al terug aan het grijpen naar trainingen waar hij zich goed bij voelde.
Eind van het voorjaar 2024 gaf hij in een interview over zijn mislukte voorjaar nog aan dat hij meer met zijn trainer had moeten delen, zodat hij hem bij kon sturen (was te zwaar gaan trainen).
Omdat hij er vooral veel uit heeft gelegen met zware blessures, nadat hij zijn hoogste niveau ooit haalde (wel vooral in rondes) met de trainingsaanpak van Visma. Dan kun je de oorzaak moeilijk bij die trainingen zoeken. Dat is het punt van Yeez. Snap je vast wel.
Dat hij toe was aan meer vrijheid, ook om zijn eigen gevoel te volgen qua trainingen, dat wordt volgens mij door niemand vreemd gevonden.
@morgenstern dank voor de duiding ;)
De ploegpresentatie staat voor morgen 13:00 gepland. Er komt, net als voorgaand jaar, een aparte pagina op de website met alle opgenomen interviews (geschreven en opgenomen). Vanaf 13:45 is er voor de aanwezige pers gelegenheid tot het stellen van vragen. Er zijn helaas geen livebeelden.
overigens is van Aert ook aanwezig
Pijnlijke cijfers voor Nederland: INEOS grote 'winnaar' op transfermarkt, Picnic PostNL en Visma stijf onderaan | Wieler Revue; dat geeft te denken, voorafgaande aan 't uitkomen morgen bij de presentatie.
In Wielerflits 3 opties om Simon Yates te vervangen of juist niet. Laat TVL ons in 2026 verrassen met niet verwachte uitslagen.
Laten ze het geld wat vrijgekomen is door stoppen Yates, investeren in een echte versterking voor 2027. Als er bijvoorbeeld renners vrijkomen of toppers tegen een redelijk bedrag los te weken zijn. En daarnaast investeren in het verlengen van belangrijke krachten voor het team.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.