Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 60 ... 140 141
kelderfan
S. Morgenstern
Heb je weer eens naar een uitslag gekeken om te beoordelen hoe iedereen heeft gereden? Wanneer je he...

Ik heb zeker naar de uitslag gekeken en heb jij wel gekeken, want Zingle had pech en derhalve de ploegleider in de fout.

En toen Mathieu aanging. Waar waren de door jou bejubelde renners. Oh, ja die waren aan 't afbouwen of zoiets. 

S. Morgenstern
kelderfan
Ik heb zeker naar de uitslag gekeken en heb jij wel gekeken, want Zingle had pech en derhalve de plo...

Wie zijn die door mij bejubelde renners? En wat heeft dat met mijn reactie te maken?

Tim van Dijke, een van mijn favoriete 'Vlaamse' renners, zat in zijn wiel. Laporte, vorig jaar uitgeschakeld door hetzelfde virus als waar mijn zoontje op dat moment mee zat (dus ook een zwak voor), zat daar vlak achter. Hagenes vind ik een heerlijke renner en reed een beresterke koers. Mijn favoriete 'Vlaamse' renner, Kung, is helaas uitgeschakeld.

Wanneer je meent dat ik jubelend ben over pure knechten (toegegeven, Affini is wel een persoonlijke favoriet) en vraagt waar die waren op het moment dat Van der Poel aan gaat op de Taaienberg, dan vind ik je vraag eerlijk gezegd te stompzinnig om serieus te nemen.

kelderfan
S. Morgenstern
Wie zijn die door mij bejubelde renners? En wat heeft dat met mijn reactie te maken? Tim van Dijke,...

Doul en Fio zijn dus niet de door jou bejubelde renners, want je neemt 't toch vaak voor ze op, terwijl Zingle 't goudhaantje is.

Maar wat Tim en broer van Dijke betreft, die hebben zeker een stap gezet; zeker jammer dat TVL die jongens niet heeft kunnen behouden.

LaatsteWiel

Jullie hebben allebei gelijk - of ongelijk, t'is maar hoe je het bekijkt. Kijken naar de uitslag zegt natuurlijk niets over hoe knechten hun werk hebben gedaan. Maar kijkend naar de race, gister, moesten Hagenes en Laporte zich al vanaf de Oude Kruisberg op 100 km voor de meet alleen positioneren voorin. Daarna over de Kwaremont, Karnemelkbeekstraat en Taaienberg was het nog minder geel. Affini, Doull en Fiorelli heb ik eigenlijk helemaal niet gezien. Lijkt me ook niet dat ze eerste uren hebben gecontroleerd.

Dan Nordhagen vandaag: mooi om hem zo de groep te zien uitdunnen, zeker na de val van gister.

S. Morgenstern
kelderfan
Doul en Fio zijn dus niet de door jou bejubelde renners, want je neemt 't toch vaak voor ze op, terw...

Ik benoem regelmatig wat ik ze heb zien doen, wanneer jij weer eens van mening bent dat ze niets toevoegen. Dat heeft niets met bejubelen te maken.

LaatsteWiel

Het zou natuurlijk een evenwichtiger beeld geven als je het ook zo erkennen als je ze niets hebt zien doen, zoals gister. Over de Taaienberg verwacht ik ze niet, aan de voet ervan wel, als het even kan.

Catalonië: Evenepoel de beste knecht die Vingegaard niet kreeg (fusie) :-). Ploeg aanvankelijk erg sterk, maar door slechte positionering voor voorlaatste klim zat-ie wel plots alleen. Zeer slim om wiel van Remco te kiezen in die afdaling, Vingegaard echt gegroeid qua lezen van de race.

kelderfan

Het is weer Jonas Vingegaard die ons weer blij maakt. Chapeau Jonas Vingegaard.

kelderfan
LaatsteWiel
Het zou natuurlijk een evenwichtiger beeld geven als je het ook zo erkennen als je ze niets hebt zie...

Ja Vingegaard is prima in orde; helaas kan Kuss niet 2 dagen achter elkaar klussen, zoals hij dat kan.

kelderfan
S. Morgenstern
Ik benoem regelmatig wat ik ze heb zien doen, wanneer jij weer eens van mening bent dat ze niets toe...

Maar gisteren reden zij prima in dienst. Ik heb 't niet gezien.

S. Morgenstern
kelderfan
Maar gisteren reden zij prima in dienst. Ik heb 't niet gezien.

Wanneer je het niet hebt gezien, dan is het helemaal ongepast om op basis van een uitslag renners te reduceren tot pelotonvulling.

kelderfan

Lemmen en Nordhagen hebben zich vandaag prima getoond. Bij de Settimana is Schiffer als 18e. binnengekomen. En de jonkies hebben zich vandaag getoond.

In Olympia's Tour met de winst voor Barry op de VAM-berg en een 2e. stek voor de sterke Aldo Tallieu. Chapeau.

Laatst gewijzigd
BraboCycling

Oei Kielich die ga je wel missen in RVV en PR, toch een sterke beer gebleken al tot nu toe.

GlebS

Ik zou me meer druk maken over de Giro. Hagenes daar dan maar als vervanger?

AWestie

Kielich zag er niet goed uit, aderlating 

LaatsteWiel

Zonde, was echt goed bezig.

Gelukkig zijn de kopmannen attent geweest, op Brennan na. Ook Affini mist zo'n slag zelden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Goed nieuws dat Jonas het rondje Cataluya heeft toegevoegd aan zijn palmares. Go,  go Jonas Vingegaard.

LaatsteWiel

Mooi om het duel weer te zien. Jammer dat Brennan niet de Philipsen van dienst kon zijn. Los van ziekte vraag ik me af of hij met zijn 20 jaar al wel klaar is voor het 200+ km-werk. Ze zullen dit jaar als een leerschool moeten beschouwen, verwachtingen zijn wel erg hoog (ook hier).

Qua ploeg; zonder Kielich is de ondersteuning in de finale toch wel matig, als je ziet dat Decathlon en Bora er nog met vijf zitten, en Laporte alleen. 

Laatst gewijzigd
Canabliz
LaatsteWiel
Mooi om het duel weer te zien. Jammer dat Brennan niet de Philipsen van dienst kon zijn. Los van zie...

2 dagen terug nog aan de antibiotica, dus van deze race niet veel conclusies te trekken wbt Brennan. De ronde of roubaix zal die dit jaar inderdaad niet winnen in dit veld.  

kelderfan
LaatsteWiel
Mooi om het duel weer te zien. Jammer dat Brennan niet de Philipsen van dienst kon zijn. Los van zie...

Precies, Wout heeft zich geweldig geweerd en de enige die mee kon is Christophe Laporte die ons blij maakt met een keurige 3e. plaats.

kelderfan

Chapeau Wout van Aert, die met de dag sterker lijkt te worden. 

GlebS
LaatsteWiel

Dat hij vandaag door het ijs zakt heeft 100% te maken met het feit dat hij dagenlang aan de antibiotica heeft gezeten. Een volledig fitte Brennan rijdt hiet fluitend mee in het peloton(en het zou me niet verbazen als hij ook mee had gekund met van der Poel, van Aert en Vermeersch) en hoogstwaarschijnlijk ook naar de overwinning. 

We moeten het absolute supertalent van Brennan nu niet te erg gaan downplayen. Helaas lijkt het door ziekte en valpartijen een redelijk mislukt voorjaar te worden, want zowel in de Omloop als vandaag was hij topfavoriet, en ook in MSR had hij gewoon naar een podiumplek kunnen sprinten. 

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel
Canabliz
2 dagen terug nog aan de antibiotica, dus van deze race niet veel conclusies te trekken wbt Brennan....

Welke 200+-koersen ken je dan nog meer?

Ik noem die ziekte zelf, en bedoelde zoals ik schreef: ook zonder ziekte. Inhoud is iets wat je moet kweken.

LaatsteWiel
GlebS
Dat hij vandaag door het ijs zakt heeft 100% te maken met het feit dat hij dagenlang aan de antibiot...

Ik downplay zijn talent absoluut niet, hier al regelmatig gezegd dat hij een speciale is. Maar hij is wel pas 20 jaar. Ik verwacht heel veel van hem, maar misschien duurt het wel even, een monument win je niet zomaar. Vandaar dat ik zei: een leerschool. En te verdedigen, als investering voor de toekomst - al gaat dat waarschijnlijk ten koste van overwinningen dit jaar.

(En denken dat hij derde keer Kemmel mee zou zitten met Van Aert en Van der Poel, dat is nu wel zo'n onrealistische verwachting wat mij betreft. Hij kan hier zeker winnen, ooit, maar dan zoals Van Aert in 2021 of, ander Scenario, Philipsen vandaag.)

Laatst gewijzigd
Markjow

@Laatstewiel, Het is vooral jammer dat Kielich wegviel die had gegarandeerd nog in het peleton gezeten. Maar ik heb Doull en vooral Affini (tot 3x toe), hard zien rijden om gaten te dichten naar het grotere peleton. Zodat Brennan steeds terug kon komen, maar die loste jammer genoeg weer net zo hard. Niet gek dat zij voledig opgerookt waren.

S. Morgenstern

Zesde WT-wedstrijd die ze meedoen achter elkaar waar ze podium rijden. Van Aert op dit niveau is altijd fijn om te zien rijden. Brennan terug op niveau en je rijdt in dit soort koersen dubbel voor winst, met Laporte erbij als luxe lead out. Hopelijk staat hij er tegen Roubaix weer helemaal.

Kielich zou een pion minder zijn waarmee ze volgende week een leuke finale kunnen rijden. Mocht hij er uit liggen. Blijven met Van Aert, Laporte en Hagenes nog genoeg mannen in vorm over daarvoor, met Brennan als joker, maar geeft minder ruimte om met Kielich of Hagenes vroeg in de koers een (te) sterke renner vooruit te schuiven.

1 2 ... 60 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.