Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 62 ... 139 140
kelderfan

Ploegleider Wynants zag Van Aert 'buigen, maar niet barsten’ op de Kemmelberg: 'Toen reed Van der Poel wel vol hoor' | Wieler Revue; dat is voor mij 't mooiste van dit weekend. Wout weer goed mee op de Kemmelberg. Want ook Laporte is dik in orde. Dat belooft wat voor de DDV en RVV. Bovendien liet Jonas een prima indruk achter in 't rondje Catalunya.

kelderfan

https://sporza.be/nl/2026/03/29/-what-the-f-ck-man-jordi-meeus-gaat-na-finish-in-de-clinch-met-laporte-na-schoudergevecht-tijdens-sprint~1774805843553/; Die Jordi Meeus begon met het duwen en trekken. Dan gaat hij zich beklagen bij Chritophe Laporte, hoera.

Dave87
Canabliz
Goed begin, helemaal als je de pech van Wout & Matthew en de sterkte van de andere teams meereke...

Hopen op een topdag van Wout, Brennan en Laporte (mss ook Hagenes) en niet te veel pech in Roubaix, dan is de overwinning daar mogelijk. 

Vlaanderen gaat met een normaal koersverloop wss te zwaar zijn.

Surprise Team TVL
Bassje
Ik vroeg me vooral af wat jullie van het presteren van de ploeg vinden tot nu ik denk dat we best te...

Team Visma Lab presteert best naar behoren. Hebben best met pech en ziektes te maken gehad en toch vallen de prestaties niet tegen. Vingegaard laat weer een uitstekende vorm zien. Van Aert laat weer glimpen zien van de Aert van zoveel seizoenen geleden. 

Het is alleen jammer dat nog niet alle puzzelstukjes bij elkaar passen. Laporte reed ijzersterk, maar kreeg toch een lichte terugval in vorm. Hoewel de 3e plek in Wevelgem best prima is.  Een Brennan die door ziekte verstek moest laten gaan van MSR en in Wevelgem nog niet voldoende hersteld bleek. Een echt gemis is het wegvallen van Timo Kielich, een waardevolle pion voor de belangrijkste klassiekers.

Waar we ons wel op kunnen verheugen, is de doorbraak van Per Strand Hagenes. Hij was zich al flink aan het ontwikkelen, maar door ziekte kon hij toen zijn progressie nog niet blijvend tonen. Nordhagen ontwikkeld zich goed als ronderenner. Ben Tullett valt door wat voor reden wat tegen dit seizoen. Hij heeft de potentie van een topper, maar is niet constant in zijn prestatienivea. Davide Piganzoli is gewoon een goede aanwinst. Verder ontwikkelen diverse jonkies zich goed. Al met al reden genoeg om tevreden te zijn.

AWestie

Wat betreft Tullett ben ik wel benieuwd of de startlijst in Baskenland zo blijft als die is: de kans voor hem om een goeie indruk achter te laten. Verder een beetje bleke selectie voorlopig, dat is normaal gesproken alleen het geval voor Zwitserse rondjes.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Valt Tulett tegen? De gele bijtjes kozen ervoor om de Algarve te laten vallen en derhalve mocht hij de zandbak koers doen. Dat is een andere aanpak dan het jaar daarvoor met Clasica Jean, Algarve en de 2 Faun's. In die Faun's reden zij in 2025 voor hem met een derde stek in Faun Drome. Dit jaar was de keuze voor Jorgenson en niet zonder rede. Daar liet Piganzoli zien dat hij dat werk goed aan kan. 

S. Morgenstern

Tulett heeft inderdaad een ander seizoen dan vorig jaar, maar ook overduidelijk niet het niveau dat hij vorig jaar tot nu toe liet zien. Laten we niet doen alsof een renner zoals hij in de UAE Tour niet op zijn plek zou zijn; de toptien laat genoeg renners zien waarmee hij vorig jaar de strijd aan ging.

Renners kunnen echter wat tegenkomen. Niet onwaarschijnlijk dat hij niet volledig fit was in UAE, en daarna nog gevallen in Frankrijk, terwijl dit voorjaar toch al meer dan vorig jaar in het teken stond van topvorm in april. Seizoen is nog lang genoeg om zich weer positief te tonen.

LaatsteWiel

Nog vroeg om echt een tussenbalans op te maken. Veel zal afhangen van de Giro, waarmee Vingegaard zijn trilogie kan voltooien. Daar zet de ploeg natuurlijk ook erg op in, qua ondersteuning. 

De eerste maanden tonen wel aan hoe belangrijk het is een winnende kopman te hebben (diezelfde Vingegaard). Daarachter ligt wel een gat, zoals hier al vaker betoogd. 

Campenaerts, Kielich (balen) en in minder mate Armirail (wat was er na die sterke P-Naan de hand in Catalonië?) zijn het cement.

Jorgenson (was paar keer dichtbij) en Hagenes halen beste niveau tot nu toe.

Positief verrast ben ik door de allerjongsten: Rex, Mattio, Van Kerckhove.

Piganzoli kon mij in Catalonië niet overtuigen, zat niet bij de 25 besten omhoog. Mocht je in dit veld en na hoogtestage toch wel meer van verwachten. Zelfde geldt eigenlijk wel voor Kuss, die niet bij de beste tien zat. Hopelijk kunnen zij nog een stap zetten richting Giro. 

Doull en Fiorelli hebben op enkele momenten na nog te weinig laten zien. Zingle zal ik maar helemaal niets meer over zeggen:-)

Brennan en Van Aert: zal afhangen van de komende weken. Ik hoop dat die laatste woensdag wat demonen kan verdrijven. Of anders dan vorig jaar weer beseft dat je niet per se zelf hoeft te winnen. Al gun ik hem dat zeer, want veel kansen in eensdagskoersen zal hij niet krijgen.

Laatst gewijzigd
kelderfan
LaatsteWiel
Nog vroeg om echt een tussenbalans op te maken. Veel zal afhangen van de Giro, waarmee Vingegaard zi...

Ik ben 't vaak met je eens, maar in het geval Piganzoli kan ik je niet volgen, want Piganzoli stond 16 voor de laatste rit, die in 't teken stond om Jonas Vingegaard aan zijn 2e. Rondje te helpen en juist in een rit, waar Evenepoel beter uit de verf kan komen en ook liet zien waarom.

Dat Armirail wat minder overkwam in Catalunya is duidelijk op de 1e. rit na om Jonas aan de zege te helpen.

LaatsteWiel

Dat hij 16e stond in gc boeit me - in de geest van Morgenstern - niet zo veel. In de laatste twee ritten moest ie snel laten lopen, viel me op. Vingegaard was heer en meester, maar bv in de tweede rit dit hij won en ook gister zat hij eigenlijk te snel alleen voor een klassementsleider. Ik hoopte (mss niet realistisch) dat Piganzoli kon zijn wat bv Hindley was voor RedBull, of die Eualio voor Martinez. Soort reserve-Kuss, zeg maar. Maar natuurlijk ook gevallen in P-N dus wellicht daar nog last van / paar dagen niet kunnen trainen.

Hofman

Met Barre op de sukkel, hoe groot schatten jullie de kans dat Jorgenson Romandie er nog bijneemt na het Ardennen drieluik?

Surprise Team TVL

In GP de Denain konden we al flitsen zien van de klasse van Ashlin Barry. Voortdurend in de aanval en dan uiteindelijk als 18e eindigen bij de grote jongens. 

Ashlin had zijn zinnen gezet op Olympia's Tour, hoopte die te winnen. Maar werd al verrast door waaiers in de 1e etappe. Een kopgroep kon wegrijden en zo kon Ashlin Barry het eindklassement vergeten. In de tijdrit werd hij 8e op 29 seconden. De etappe daarna greep hij net naast de overwinning en werd 2e. In de koninginnenrit reed hij samen met Aldo Taillieu, iedereen uit het wiel en kwam zegevierend over de streep.

In Wielerrevue staat een leuk artikel over Ashlin Barry, min of meer verwachten ze dat dit toptalent net als Matthew Brennan en Matisse van Kerckhove al vroeg de overstap naar het World Tour Team zal maken (waarschijnlijk in 2027).

tdola

Ik hoop dat barre dan niet meer op de sukkel is. Gevoelsmatig niet xo grote kans, maar wedstrijd erna pas Zwitserland,  dus wie weet.

S. Morgenstern

Hoe dan ook zal zo'n beslissing niet van Barre afhankelijk zijn, enkel van of het past binnen het gehele programma van Jorgenson.

GlebS

Barré werd ziek in Frankijk, vandaar de DNF's in zijn eerste 2 wedstrijden. Daarna ging hij op hoogte naar de Teide maar daar werd hij weer ziek en waardoor hij zijn hoogstestage moest afbreken en hij een week niet heeft kunnen fietsen. Hij is een paar dagen geleden weer opnieuw begonnen met trainen maar zit duidelijk nog in de opbouwfase en kan nog geen volledige trainingen afwerken.

Is nog maar de vraag of hij de Ardennen uberhaupt haalt, en zo ja, in welke vorm. Hij staat er ook op voor Baskenland, maar dat lijkt me uitgesloten gezien zijn huidge trainingsopbouw.  Met ook Tulett en Armirail die niet volledig fit zijn wordt dat wel een tamelijk armzalig ploegje, maarja.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Armirail heeft in Catalonië een totaal andere rol gehad, dan hij in Parijs Nice had. Waar hij in die laatste koers de voorlaatste man was voor Vingegaard, was hij binnen de selectie van Catalonië een van de eerste die aan het werk moest. Daarnaast is het klimwerk in de zwaardere ritten ook niet helemaal met elkaar te vergelijken. Hij zal gerust minder in vorm zijn geweest na Parijs Nice. Desalniettemin houdt hij samen met Huising in de eerste bergrit een hele sterke kopgroep binnen schots afstand, waardoor er vanuit het peloton de hele rit controle kon zijn over het koersverloop en ze daar voor de overwinning gereden kon worden.

Piganzoli zat de eerste bergrit vooruit met Cicconi, Soler en Rubio. Ik vond hem die rit prima rijden. De laatste twee dagen was hij niet zo bijzonder. Waar ik echter vooral vraagtekens bij had was zijn rijden nadat ze in de eerste bergrit werden teruggepakt, en helemaal nadat Gall de finale opende. Begrijpelijk dat hij vanaf dat moment niets meer kon doen en ook niet echt nodig (Kuss houdt het verschil nog anderhalve kilometer te overzien, maar in principe is het vanaf daar gewoon aan de kopmannen om het uit te vechten).

Waarom gaat hij vanaf daar niet gewoon in spaarstand naar boven? Hij verliest in meer dan zes kilometer klimmen slechts twee minuten op Vingegaard. Komt een minuut voor Kuss over de finish en nog veel meer minuten voor zijn vluchtsgenoten. Waar was dat goed voor? Ik zou nog kunnen bedenken dat hij met het oog op de Giro, en zijn uitvallen in Parijs Nice, in Catalonië ook bezig moest zijn met koers hardheid opdoen. Dat dat grotere doel, bij zijn rijden in zo'n rit een grote rol speelt. Mocht dat niet het geval zijn geweest, dan hoop ik dat ze het meenemen richting de Giro als belangrijk leermoment.

Laatst gewijzigd
LaatsteWiel

Hoe weet je dat Armirail een andere rol had? En was dat bewust, of van niet beter kunnen? Je wisselt niet zomaar van eerste naar laatste man. Die was deze week gewoon niet goed.

Ik zag hem in die tweede rit die Vingegaard won nadat Huising lange tijd had gebeuld heel even vooraan piepen, en drie seconden was hij weg. Toen zaten er nog vijftig man in de eerste groep. De dag daarna was hij nergens, gister reed hij niet uit.

Het kan naast elkaar bestaan hè: top in P-N, in Catalonië gewoon een stuk minder. 

Piganzoli; zelfde verhaal. Inderdaad een rit vooruit. Vanuit die rol niks kunnen toevoegen (is altijd het risico dus geen verwijt). Maar de ritten erna was hij nergens meer te bekennen. Patrick Broe zegt het zelf in zijn podcast: Vingegaard moest het wel snel alleen opknappen. 

LaatsteWiel
GlebS
Barré werd ziek in Frankijk, vandaar de DNF's in zijn eerste 2 wedstrijden. Daarna ging hij op hoogt...

Viel mij ook al op, dat Barré amper meer dan twee uur op de fiets zit. Tegenvaller. Drie keer ziek sinds komst naar de ploeg (in de winter ook al) is wel reden van zorg, maar hopelijk pech. 

Hofman

M'n vraag ging over Jorgenson eigenlijk.  Past Romaandie wel met het Tour-camp in Sierra Nevada dat begin mei begint?

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Hoe weet je dat Armirail een andere rol had? En was dat bewust, of van niet beter kunnen? Je wisselt...

Armirail en Huising waren gewoon samen aan het ronddraaien tot aan de voet van die klim waar de klimmers (in de persoon van Nordhagen) het over namen (logische rolverdeling). Kun je gewoon terugkijken.

De volgende dag in Barcelona rijden de eerste knechten nooit uit.

LaatsteWiel

Zag ik. Maar dat hij überhaupt in die rol zat en Huising en Armirail er tegelijk klaar mee zijn vind jij wel logisch, na P-N? Je mag bergop toch meer van Armirail verwachten dan van, zeg, Lemmen? Dat is echt niet alleen strategie.

LaatsteWiel
Hofman
M'n vraag ging over Jorgenson eigenlijk.  Past Romaandie wel met het Tour-camp in Sierra Nevada dat...

Ik begrijp niet waarom je denkt dat Jorgenson Romandië zou gaan rijden? Volgt gewoon Ardennen - rust - hoogstestage - Zwitserland - Tignes - Tour, lijkt me.

Hofman
LaatsteWiel
Ik begrijp niet waarom je denkt dat Jorgenson Romandië zou gaan rijden? Volgt gewoon Ardennen - rust...

Ik denk het niet, vraag het me enkel af hoe jullie het zien.  Hij zit nu op hoogte, voor 3 wedstrijden. Dat is zeker niet te veel. 

LaatsteWiel
Hofman
Ik denk het niet, vraag het me enkel af hoe jullie het zien.  Hij zit nu op hoogte, voor 3 wedstrijd...

Ja maar op 1,5 uur van huis in Isola2000, zo'n investering is dat niet.

S. Morgenstern
LaatsteWiel
Zag ik. Maar dat hij überhaupt in die rol zat en Huising en Armirail er tegelijk klaar mee zijn vind...

Ik vind het volkomen logisch dat de renners die daar de eerste negentig kilometer een goed draaiende sterk bezette kopgroep nauwelijks twee minuten hebben gegeven, het stokje op zo'n klim over geven aan de klimmers in de selectie.

1 2 ... 62 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.