Waar was Laporte in godsnaam de laatste 25 kilometer? Die heeft in de buik van het peleton niks zitten doen, en doet vervolgens nog mee met het sprintje om de ereplaats. Die had, net als Hagenes, toch wel mee mogen afstoppen. Die moet nog genoeg energie gehad hebben om met Ganna en Vermeersch mee te springen.
quoute: "Een tweede plaats, dus. En daar kan Van Aert mee verder. 'Hoe klaar ik ben voor de Ronde van Vlaanderen? Euh, ja... Heel erg klaar? Ik neem mee dat de benen goed zijn, dat ik goed over de kasseien rijd en dat ik in Christophe Laporte en Per Strand Hagenes twee heel goede ploegmaats heb."
Daar kan hij zeker verder mee naar zijn doelen de RVV e/o Parijs - Roubaix. Go, go Wout "kanjer" van Aert.
Per heeft weer een stap gezet en hopelijk kan hij dat laten zien in volgede twee koersen.
Super jammer voor Wout. Was er zo dichtbij. Maar met meer afstoppend werk van Laporte had er misschien meer in gezeten voor Wout. Misschien was het een bewust tactisch plan van ploegleiding, dat Laporte zich moest sparen voor eventuele massasprint. Anders kan ik het rijden van Laporte niet verklaren.
Per Strand Hagenes is echt een topper geworden, op wie Visma Lab en van Aert kan bouwen. De ziekte heeft Brennan enorm teruggeworpen in vorm en conditie. Rijd nog wel de koers uit, veel van zijn teammaats niet.
Kelderfan; van Aert doet die uitspraken vlak na de koers. Die weet op dat ogenblik nog niet dat Laporte er in de achtergrond niet voor hem was. Gent-Wevelgem aannemen, lukte hem beter. En mocht het het plan van de ploegleiding zijn, mag daar ook wel eens gekeken worden wie er in de volgwagen zat. Het was immers geen wedstrijd van constant volgen naar de finish, maar wel steeds volop koers. Dan moet je zo'n Laporte er zich laten tussen gooien. Z'n kansen worden vanuit het wiel van zo'n Ganna of Vermeersch enkel groter.
Hagenes heeft dit seizoen wel een flinke stap gezet hé! Vandaag sterk gereden.
Dat Laporte spaarde en enkel Hagenes afstopte, misschien ook op bevel van de ploegleiding? Ik reken dat niet gelijk Laporte persoonlijk aan. Met zijn sprint was hij ook een logischere pion achter de hand te houden.
Zingle valt wel tegen en ook Affini zie ik dit seizoen wat minder ver dragen. Hoop dat Brennan voor RVV nog een stapje fitter is en vol in dienst rijdt.
Volstrekt logisch om Laporte achter de hand te houden voor de sprint. Maar sprint dan ook op zo'n manier voor het podium om die strategie te rechtvaardigen. Anders is het van allebei net niets.
Overigens denk ik niet dat Wout wel gewonnen had als Laporte iets anders had gedaan. Ganna had echt veel pech en kwam toch bovendrijven. Net als in G-W was dit wel een koers waarin je met een betere Brennan echt een mooi dubbelspel kunt spelen. Als hij daar nog zit, valt het eerder stil omdat niemand hem naar de meet wil brengen. Jammer dat om wat voor reden dan ook (ziekte wellicht, maar ook inhoud denk ik, zie ook Magnier) die kaart nog niet gespeeld kan worden.
Brennan is voor Van Aert de beste kans om weer wat meer te gaan winnen. Want hoe sympathiek ook, geweldig koersen en podiumplaatsen zijn als je eerlijk bent gewoon niet goed genoeg voor een renner die bij de ik denk 5 (?) bestbetaalde coureurs van dit moment zit.
Edit: voor zijn doen is Patrick Broe (toch teammanagement) in zn podcast ook totaal niet te spreken over Laporte die al het werk aan Hagenes liet en niet op het wiel van Ganna zat toen het moest. "Hij zou de sprint nooit winnen."
@laatstewiel dan hoop ik dat Broe dat intern ook door laat schemeren, want een laporte die op de aanval van vermeersch en ganna reageert maakt wel degelijk een verschil.
overigens twijfel ik of het bij brennan om inhoud gaat. Als je ziet hoe overtuigend hij op de klimmetjes in het openingsweekend reed denk ik eerder dat die ziekte er flink heeft ingehakt.
Ja lastig te zeggen. Ik hoop natuurlijk ook dat het de naweeen van ziekte waren. Maar je ziet het ook aan bv Lund Andresen. Met de besten mee over de keienklimmen in het Openingsweekend en vandaag er hard door gezakt.
Het is wat ik hier al vaker heb betoogd: klassiekers moet je leren rijden. Daarom vind ik zelfs los van de winst in KBK en de tegenslag dit geen vergooid voorjaar voor Brennan. Maar ik verwacht weinig van het vervolg. Ik hoop vooral dat ie nog wat minder zware koersen gaat rijden om de flow van het winnen vast te houden. Anders duurt het nog lang tot de Vuelta - en daar doet ook nog ene Pogacar mee.
Zo bont als Zingle zal hij het niet gemaakt hebben. Volgens mij is het na pech staande praktijk een slinger te krijgen, en pech had Ganna vandaag in overvloed. Balen voor Van Aert, maar het was niet gestolen.
Ze hebben zondag allebei 240 km gereden, iets waar ze weinig ervaring mee hebben. Allebei begonnen Down Under, de ziekte erbij voor Brennan - het is best veel. Zeker als je ziet hoe hard er gekoerst wordt, ook vandaag weer. Vorig jaar was het voor Brennan ook klaar na 200 km in P-R. Kon toen amper 15 uur per week aan qua trainingsload. Je moet het allemaal stapelen. 20 is echt jong, zeker in de klassiekers. Winnaars op die leeftijd waren er voor het laatst rond WO 2 volgens mij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.