Team Visma | Lease a bike 2026

1 2 ... 8 ... 139 140
baukeingeel

Weten we welke WT-koers Visma gaat overslaan? De meeste logische lijken mij Ronde van Brugge (eff wennen deze), Eschborn-Frankfurt, Copenhagen sprint of Guanxi. In Brugge en Copenhagen heb je eigenlijk alleen iets te zoeken als Brennan start. Eschborn-Frankfurt had Barre en Zingle ook kunnen liggen maar die zitten dan in Romandië. Misschien dat de combi Brennan-Fiorelli-(Tulett daar wat kan uitvoeren) ook al ligt het voor Brennan denk ik net in een rustperiode. Mijn gok zou zijn dat ze de Ronde van Brugge skippen, omdat ze niet gecommuniceerd hebben dat Brennan daar heen gaat en die nog het lastigst in Brennans schema past en wat moet je daar met een team zonder sprinter?

wieler4live

Zouden ze nu ze de Cadel ocean race rijden ook de surf coast classic rijden? Iemand die daar al wat van heeft gehoord

S. Morgenstern
baukeingeel
Weten we welke WT-koers Visma gaat overslaan? De meeste logische lijken mij Ronde van Brugge (eff we...

Brugge past logistiek in vergelijking met die andere koersen zo veel beter binnen de rest van het programma, dat het mij vrij onwaarschijnlijk lijkt dat ze die overslaan. Daarnaast zit een vrij grote groep renners dan toch in de buurt. Mooie kans voor bijvoorbeeld Behrens on zich er eens tussen te gooien.

Yeez

De organisatie vd cegorr heeft ze wel aangekondigd. Huising heeft ook bevestigd dat ze die rijden

Wouter1998

Zou best een leuk idee zijn om Patrick Eddy voor een jaar vast te leggen. Kampioenstrui en een prima knecht voor de rol als Vemrote of Van der Sande en wie weet odmat hij nog jong is maakt hij nog een mooie stap

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL
Wouter1998
Zou best een leuk idee zijn om Patrick Eddy voor een jaar vast te leggen. Kampioenstrui en een prima...

Patrick Eddy rijdt voor Team Brennan. Maar of het een goede aanwinst is voor Matthew Brennan of TVL betwijfel ik? Hugh McCarthy is ook vrij en misschien een welkome klimversterking? 

Maar ik denk dat TVL wacht tot volgend seizoen om zich nog te versterken.

Laatst gewijzigd
AWestie

Carthy is gestopt naar verluid. Ik gok dat een Hindley bijvoorbeeld een van de eerste kansen is voor de ploeg die iets soortgelijks doet.

Surprise Team TVL
AWestie
Carthy is gestopt naar verluid. Ik gok dat een Hindley bijvoorbeeld een van de eerste kansen is voor...

Hindley lijkt me inderdaad een betere investering om het Team te versterken.

Yeez

Laporte zou voor 2027 vergaande interesse hebben van Franse ploegen en we weten hoeveel die bereid zijn te betalen. Zeker voor Franse toppers. Laporte is dan echter 34, dus misschien een goed moment om afscheid te nemen. Zou immers een risico zijn  een renner van 34 jaar weer een dik tweejarig contract te geven en met 1 jaar zal een renner van zijn status niet akkoord gaan.

als we verder gaan kijken naar 2027 staan er nu 25 onder contract en lopen Kruijswijk (stopt), Van Belle, Affini en Laporte af. Mochten ze besluiten niet verder te gaan met Van Belle en Laporte vertrekt, dan zou je met Affini op 26 renners uitkomen.

met het vroegtijdig stoppen van Yates (en zijn daarmee bespaarde salaris voor 2026), het tussentijdse vertrek van Uijtdebroeks en het vertrek van Kooij, van Baarle & Benoot kan het haast niet anders dat er voor 2027 geld is voor een extra kopman in het klimwerk (ondanks het verlengen van Jorgenson en Brennan).

De beste optie wat mij betreft is Tobias Halland Johannessen. Een jonge renner met een krachtig eindschot. Ook uit spelen in het Waalse werk. Andere interessante namen vind ik Sheffield (zelfde type als Jorgenson, overal inzetbaar en bij de beteren) en Florian Vermeersch als vervanger van Laporte. Drie van deze toppers halen zal moeilijk worden, maar benieuwd waar de ploeg mee komt!

AWestie
Yeez
Laporte zou voor 2027 vergaande interesse hebben van Franse ploegen en we weten hoeveel die bereid z...

Donders moeilijke keus, gaat namelijk ook over de balans van je ploeg

kelderfan
Yeez
Laporte zou voor 2027 vergaande interesse hebben van Franse ploegen en we weten hoeveel die bereid z...

Als Laporte ook nog vertrekt, blijft er van de Vlaamse kern maar weinig over; dan mag Wout 't alleen doen; want ja Brennan is nog niet echt duidelijk welke kant 't opgaat. 

Maar prima als 't team met een extra kopman gaat komen en de reeds genoemde Hindley zou dat gat voor een groot deel vullen. Hopelijk gaan Nordhagen en Tulett de nodige stappen zetten.

kelderfan

De dames zijn van start gegaan in Australie met nieuweling Van Dam als 5e. over de streep.

S. Morgenstern
kelderfan
Als Laporte ook nog vertrekt, blijft er van de Vlaamse kern maar weinig over; dan mag Wout 't alleen...

Als het nu nog niet duidelijk is welke kant het op gaat met Brennan, dan is het toch ook niet duidelijk dat Van Aert er straks alleen voor staat?

Wat met betrekking tot Brennan duidelijk is: één van de grootste talenten van het peloton, meester in plaatsing en héél snel in een sprint, in staat finales te rijden alsof hij het al jaren doet (oa Denain als voorbeeld), gaat super goed de kasseien over (zie Roubaix) en kan een helling meer dan overleven (zie de rest van zijn seizoen).

Ik vind de inschatting dat Van Aert in 2027 er als kopman alleen voor staat, een hele negatieve inschatting over de mogelijkheden  an Brennan. Ik schat het waarschijnlijker dat Brennan hem dat seizoen voorbij is.

kelderfan
S. Morgenstern
Als het nu nog niet duidelijk is welke kant het op gaat met Brennan, dan is het toch ook niet duidel...

Ja voor jou geldt Pogacar 50 km alleen in de aanval is al mooi genoeg. Brennan gaat vast en zeker die kant op. Heb je wel eens gehoord over 't plaatsen in de Vlaamse klassiekers. Als je als eenling moet opboksen tegen de overmacht, dan kom je niet ver toch.

Brennan en Van Aert hebben ploeggenoten nodig, die ook mee in de finale meedoen. 

S. Morgenstern

Oh je hebt het niet meer over Van Aert die er als kopman alleen voor staat, maar over de ondersteuning van Van Aert en Brennan. Sorry dat ik daar in mijn vorige bericht nog niet op had gereageerd. Dat kwam doordat het er daarvoor ook nog niet over ging. Zal dat proberen goed te maken. Is dat oké?

Heb je het idee dat Hagenes, Kielich (zie bijvoorbeeld waar hij binnen komt in Vlaanderen in dienst van Van der Poel) en Affini (denk even terug aan in welk wiel Van Aert afgelopen voorjaar bij de opening van de finale constant vooraan aan de sleutelmomenten kon beginnen) geen goede knechten zijn? Dat die niet voor goede plaatsing kunnen zorgen? Volgens mij kunnen Van Aert en Brennan met dat soort mannen erbij uitstekend zonder nodeloze energieverspilling in de finale zitten, om te proberen het op te nemen tegen Pogacar en Van der Poel. 

Surprise Team TVL

We weten nog niet welke afweging Laporte en/of Team Visma Lab gaat maken, over verlengen van zijn contract of niet? Laporte is een sterkhouder van Team Visma Lab, maar net zoals bij het stoppen van Yates biedt het ook weer kansen voor andere renners (Tullett).

Mocht Laporte vertrekken, dan zijn er misschien weer renners die zich nadrukkelijk in de kijker hebben gereden bij Visma Lab. Timo Kielich kan uitgroeien tot een sensatie, maar hoe ontwikkelen Niklas Behrens en Per Strand Hagenes zich dit jaar?

Ook kan een talent van Development Team zich aandienen. Zoals Ashlin Barry of Aldo Taillieu. Taillieu staat te boek als een serieus talent in Vlaamse wedstrijden en eendagskoersen. Aldo Taillieu is met Kielich al diverse keren met Wout van Aert op pad geweest om parcours van Vlaamse klassiekers te verkennnen. Ashlin Barry behoort bij de toptalenten inzake eendagskoersen.

Ook Matisse van Kerckhove wordt een mooie toekomst voorspelt. Ook een ster in spé inzake eendagskoersen.

Ik zie de toekomst zonnig tegemoet, met of zonder Laporte. Maar ik zou een vertrek wel jammer vinden.

Een Christophe Laporte 2.0 is Matthew Brennan. Uitstekend in positioneren, leest de koersen zeer goed en heeft een zeer krachtige eindsprint. Heeft al diverse topsprinters verslagen. Maar debuteerde ook veelbelovend in kasseien koersen. Minder ervaring dan Christophe Laporte, maar veel getalenteerder.

Laatst gewijzigd
Surprise Team TVL

Sterke prestatie van Sarah van Dam in haar eerste wedstrijd voor vrouwenteam.

kelderfan
S. Morgenstern
Oh je hebt het niet meer over Van Aert die er als kopman alleen voor staat, maar over de ondersteuni...

Natuurlijk komen jongens als Kielich en Affini (als die blijft) ook naar voren om die plekken in te vullen. Wat ik net lees, dat Aldo Taillieu zich ook goed ontwikkeld wat betreft de Vlaamse koersen. Maar Soudal Quick-Step is een goed voorbeeld, dat 't zomaar mis kan gaan.

kelderfan
Surprise Team TVL
We weten nog niet welke afweging Laporte en/of Team Visma Lab gaat maken, over verlengen van zijn co...

Met die Barry zou ik voorzichtig zijn en laten komen. Die zal zich dit seizoen wel laten zien. Ik hoop dat die Rowe zich doorzet en de stap gaat zetten, want die is afgelopen seizoen goed bezig geweest.

S. Morgenstern
kelderfan
Natuurlijk komen jongens als Kielich en Affini (als die blijft) ook naar voren om die plekken in te...

Wat ging er mis bij QS? Volgens mij haalden daar de kopmannen (Flip en Asgreen) gewoon niet meer het niveau om mee te doen toch? Ik zie geen aanleiding om te denken dat daar een andere redenen was voor hun afwezigheid in de finales.

Surprise Team TVL
kelderfan
Met die Barry zou ik voorzichtig zijn en laten komen. Die zal zich dit seizoen wel laten zien. Ik ho...

Ben ik met je eens. Maar wat goed is, komt snel. In het geval van Brennan extreem snel. Brennan reed 2 jaar geleden nog bij Development Team. Nu 1 van de kopmannen. En wat een uitslagen in zijn debuutjaar.

Brennan reed qua resultaten in het juniorencircuit, minder aansprekende uitslagen dan Ashlin Barry. Maar bij TVL kijken ze niet alleen naar uitsluitend goede uitslagen.

De Ezel van Eindhoven

Laporte is mijn favoriete renner, prachtig mens! Waar die ook rijdt zal ik voor hem juichen, en gun hem vooral een vet contract voor zijn laatste profjaren. 

Snap goed dat Visma niet hetzelfde wil betalen, die vinden dan weer een ander talent.

Zijn Tourrit winst was zo mooi, en kers op de taart die zomer na al 5 ritten te mogen juichen.

kelderfan

Laporte is zeker van vaste waarde is voor de gele bijtjes; maar de trend zet zich helaas voort na het al opstappen van Tiesj Benoot en nu Christoph Laporte, die kennelijk gaat vertrekken. Je gaat haast denken, dat de gele bijtjes de kant van Picnic opgaat met het opleiden en afscheid nemen van de beste renners.

Een blije noot is gelukkig, dat Wout Van Aert weer herstellende is en Wout weer een mooi programma kan gaan rijden.

De Ezel van Eindhoven
kelderfan
Laporte is zeker van vaste waarde is voor de gele bijtjes; maar de trend zet zich helaas voort na he...

Dat zie ik dan toch iets genuanceerder. Ze willen niet teveel betalen voor renners die aan het einde van hun carrière (waarschijnlijk) minder gaan presteren. Dat is logisch als je niet het het budget van UAE hebt.

Verder hebben ze ook geen ruimte voor een sprinttrein in de Tour omdat ze een Top klassementsrenner hebben.

Voor de rest behouden ze hun sterkhouders en trekken ze slim talent en subtop aan, waar nog marge op zit. Dat is totaal anders dan Picnic, waar ze het budget niet rond krijgen en hun beste renners moeten verkopen.

S. Morgenstern

Volgens mij hebben ze recent nog de contracten van Jorgenson, Brennan en Tulett verlengd.

Wanneer je het hellend vlak vreest dat wordt ingezet wanneer de portemonnee niet wordt getrokken voor subtoppers boven de dertig die bij een andere ploeg nog eens flink kunnen cashen, betwijfel ik of je de prioriteiten van een ploeg die qua budget her en der wordt ingehaald helemaal juist inschat.

1 2 ... 8 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.