Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 102 ... 215 216
Koekebakker
Praeses
Hoe groot schatten jullie de kans in dat Christen wordt toegevoegd aan MSR en/of LBL? Nu Wellens is...

Wellens had LBL sowieso niet op zn programma staan, toch? 
Daarnaast gaat Christen de Giro rijden, dus zal de vraag zijn of het evt rijden van LBL van invloed is op zijn rust-hoogtestage programma.

En wat ook nog zou kunnen: dat Wellens al weer fit is en toch Ardennenklassiekers gaat rijden

Koekebakker
Coureurs du Courage
Ik ben er 100% zeker over uit dat ik Wellens ga wisselen. Degene die ik er in ga brengen moet naast...

Mooi rijtje!

Die pluspunten moet je dan wel afwegen tov de kans dat Wellens toch (team-)punten gaat halen mocht hij weer fit zijn voor de Ardennenklassiekers.

Koekebakker

Zelf heb ik ook Kung en Wellens. En 1 mln op de bank, was bedoeld om Vingegaard te kunnen upgraden na PN voor wat dan beste keuze lijkt, bv Ganna, Stuyven, Vacek of Del Grosso.

Ik kom door wegvalle Kung en Wellens vooral C3 tekort in E3 en BP. En is het wat dunnetjes geworden qua opties in RvV en PR. Ik verwacht dat daardoor Ganna de beste vervanger zal zijn van Vingegaard of Kung. Hopende dat hij net als vorig jaar E3 en RvV zal toevoegen. En wacht dus tot dag voor MSR met wisselen.

En omdat vooral BP heel kwetsbaar is, neig ik ernaar tot dat moment te wachten met wissels 2 en 3. Heb wel Pidcock en Gregoire, maar ik zou me daar niet blind op staren. Het zou niet voor het eerst zijn dat renners die het Vlaamse voorjaar + Ardennen rijden BP toch schrappen omdat ze wat extra rust willen. Dus wat opties over houden tot die koers is geen overbodige luxe. 

En ik hou dan Wellens voor het geval hij toch mocht terugkeren in Ardennen.

De optie die hier geopperd werd, nl wisselen tegen Merlier vind ik een interessant alternatief.

Laatst gewijzigd
Praeses
Koekebakker
Wellens had LBL sowieso niet op zn programma staan, toch? Daarnaast gaat Christen de Giro rijden, du...

Klopt, maar hij staat er wel op voor Amstel en WP. Dus lijkt het mij niet denkbeeldig dat LBL wordt toegevoegd. 

Zelfde met MSR: hij rijdt Tirreno en Milaan-Turijn... Of speelt dit bij UAE minder?

martijncr
GerritdePostduif
Wat een eer als je naam genoemd wordt! Lees al een tijd met erg veel plezier mee. Ben ook fanatiek S...

Mooie uiteenzetting! En onwijs lekker gestart! 🙌🏻

sprintgeit
Praeses
Hoe groot schatten jullie de kans in dat Christen wordt toegevoegd aan MSR en/of LBL? Nu Wellens is...

Klein. Als in, "het kan, maar zou niet mijn base case zijn."

Ik roep nog even in herinnering MSR 2024, toen Hirschi, Covi en Ulissi nergens te bekennen waren bij het opdraaien van de Poggio en Pogacar daar zichtbaar enorm gefrustreerd over was. Of de Tour escapades van Ayuso en Almeida, waarna Ayuso persona non grata werd binnen UAE. 

Als ik me in Pogi verplaats zit hij niet te wachten op zo'n ongeleid projectiel in z'n team in een van de belangrijkste koersen van het jaar. Daarnaast is positionering in MSR mega belangrijk, en daarin heb je niks aan onze Christen. Misschien is het ook een teken aan de wand dat Christen voor alle Ardennen klassiekers behalve die ene die Pogi rijdt opgelijnd staat..

Ik zie dus eerder een type McNulty, Vine, Bjerg of zelfs Cosnefroy ingevlogen worden dan dat ze voor Christen opteren. Voor LBL zou Wellens dan weer gewoon terug kunnen zijn. 

master-pieter

Even over een wissel als je kung/wellens had.. ik heb er al wel wat over gelezen maar is het niet zo dat je daar gewoon een goeie klassiekerrenner wil hebben die je ook eventueel kan cappen? Daarom heb ik Wellens direct gewisseld voor Vermeersch. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen zowel Wellens als Vermeersch had

master-pieter

Even over een wissel als je kung/wellens had.. ik heb er al wel wat over gelezen maar is het niet zo dat je daar gewoon een goeie klassiekerrenner wil hebben die je ook eventueel kan cappen? Daarom heb ik Wellens direct gewisseld voor Vermeersch. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen zowel Wellens als Vermeersch had

Jo de Haan

Ik denk persoonlijk dat er juist best veel mensen zijn die Wellens Vermeersch hadden. Als je hem nog niet had snap ik best dat je hem er in wisselt 

klaas drr

79% heeft Wellens en 61% heeft Vermeersch, dus minimaal 40% heeft ze dubbel.  @sprintgeit, mooie uiteenzetting over Christen. Wel de reden dat ik hem gepakt heb, al goede resultaten en rijdt oa BP.

Coureurs du Courage
master-pieter
Even over een wissel als je kung/wellens had.. ik heb er al wel wat over gelezen maar is het niet zo...

Bedoel je Florian? Ik heb ze allebei hoor en met mij denk ik minimaal zo'n 25-30% gezien de pickrates. Deze gasten rijden zelf een uitgebreid programma met regelmatig kans op teampunten, dus waren 'makkelijke' picks.

Rubik
master-pieter
Even over een wissel als je kung/wellens had.. ik heb er al wel wat over gelezen maar is het niet zo...

Kung, Wellens, Vermeersch; inderdaad alle drie goeie kasseirenners. Is ook wel zuur als je ze alle drie hebt, en er dus al twee kwijt bent. 

Oh hé, dat ben ik. Ik heb ze alle drie en nu is alleen Vermeersch nog over...

Rad

Ik heb dus al (met meerdere hier) 2 uitvallers met Wellens en Kung.

Makkelijkste is om Gregoire erin te wisselen, maar ik heb vooral caps nodig in E3/RVV. Kan ik dan niet beter Milan + Wellens voor WVA/Pedersen doen + nog een renner die BP rijdt?

Martijn van Woerkom
Rad
Ik heb dus al (met meerdere hier) 2 uitvallers met Wellens en Kung. Makkelijkste is om Gregoire erin...

WvA begonnen met griepje. Nu lekke band. Begin een vreemde vorm van anti Fomo te ontwikkelen bij Woutje. Denk dat ik dan nog even wacht op de berichtgevingen omtrent Mads. Om dan toch te besluiten dat ie niet goed kan zijn na zo'n voorbereiding en alsnog een andere verkeerde keuze te maken.

Spakeloos

En Van Baarle als keienvervanger voor Kung/Wellens? Ik hoor zijn naam niet vallen, maar ik heb wel vertrouwen in hem dat ie dit jaar weer als vanouds rond gaat rijden. Mocht je Vermeersch en Van Aert al hebben dan is hij wellicht een optie? Heb je ook geld voor een ander type erbij

Laatst gewijzigd
Rubik
Rad
Ik heb dus al (met meerdere hier) 2 uitvallers met Wellens en Kung. Makkelijkste is om Gregoire erin...

Hier ook dezelfde twee uitvallers en hoe verleidelijk een wissel van Wellens naar bijv. Jorgenson ook is, het blijft een kopmannen-spel. Ik kijk dus vooral naar waar ik nog een kopman nodig heb. 

Mijn eerste beoogde wissel was Vingegaard + de 500k op de bank en dan Groenewegen inbrengen voor RvB en SP. Maar ik wil nu ook even het nieuws rondom Merlier afwachten.

Wellens en Kung waren vooral interessant voor E3 en RVV inderdaad. De vraag is dus, kun je dat opvangen of heb je daar een wissel voor nodig? Voor E3 heb ik nog Van der Poel, Laporte, Mohoric en Vermeersch (F) staan. Voor RVV nog Pogacar, Van der Poel, Laporte en Vermeersch (F), plus nog een Brennan, Magnier, Groves en Mohoric maar die laatste vier cap ik daar (misschien) liever niet.

Van Aert/Pedersen inbrengen is voor mij budget-technisch geen optie. Daarnaast vind ik het een te groot risico. Snap dat sommigen het wel gaan doen, maar als beiden niet top zijn zit je met een budget wat je niet meer volledig gaat benutten.

berggie1987

Wat is jullie inschatting hoeveel een ganna verliest tov Wva? En zijn er specifieke koersen waarin je denkt dat Ganna wva slecht opvangt? 

Ik had oorspronkelijk een dubbele wissel gepland Milan+VINGEGAARD voor wva+1.5 miljoen renner (heb 1.5 bankgeld) Maar na uitvallen Wellens overweeg ik om Milan er in te laten en ipv WVA ganna te nemen.

Rubik

Even alvast wat voorpret naar Strade komende zaterdag (afgelopen zomer zelf nog over de witte straten gereden rondom Siena):

Ik heb een beetje een luxe-positie qua caps voor Strade, zelfs met het wegvallen van Wellens. Hoe zouden jullie deze caps verdelen? Pogacar krijgt uiteraard C1. Maar dan C2 en C3:

• Pidcock; op basis van historie is ie hier altijd wel goed en logische C2. OHN viel wel tegen.
  • Healy; eerste twee koersen (Ardeche/Drome) lijken nog niet top, maar is hier altijd wel goed.
  • Seixas; ultieme hype-boy en wordt in de media al op het niveau van Pogi en Del Toro geplaatst.
  • Mohoric; kan heel goed gravellen maar moet eigenlijk eerst vorm tonen na vorig jaar.
  • Vermeersch, F; wereld-kampioen gravellen maar in dienst van Pogi (?) al kan ie prima top 10 rijden.

bdebouwer
Rubik
Even alvast wat voorpret naar Strade komende zaterdag (afgelopen zomer zelf nog over de witte strate...

Je hoeft in ieder geval niet te twijfelen over een wissel ;)

Zelf heb ik Gregoire (en geen Healy of Mohoric). Voor mijn gevoel kan je niet om Seixas heen, bij mij zit de twijfel tussen Pidcock en Gregoire, waarbij Pidcock een streepje voor heeft door zijn eerdere prestaties in SB.

Vermeersch overweeg ik sowieso niet dat is gewoon een knecht en voor mij te onzeker. Verder ook gewoon een wat mindere klimmer dan Wellens dus ik zie hem niet zomaar wellens zijn prestatie evenaren. Mohoric heb ik sowieso niet gekozen, omdat ik daar ondanks zijn prima resultaten de laatste tijd wel veel twijfel over heb. Healy rijdt niet zo goed, dus zou ik ook niet doen. 

Canyon72
master-pieter

Toch wel

WOOP

Is er eigenlijk al iets bekend over Kaden Groves? Er moet toch een reden zijn voor het niet deelnemen aan zijn afgelopen twee koersen. Heb hem er graag bij met TA 😅

bdebouwer
WOOP
Is er eigenlijk al iets bekend over Kaden Groves? Er moet toch een reden zijn voor het niet deelneme...

Alpecin rijdt geen Milano-Torino en gisteren zal wel te snel op het weekend zijn gekomen. 

Witte87
Rubik
Even alvast wat voorpret naar Strade komende zaterdag (afgelopen zomer zelf nog over de witte strate...

Misschien niet wat je wil horen, maar ik vond Mohoric zondag in KbK verrassend sterk :-)

Rubik
bdebouwer
Je hoeft in ieder geval niet te twijfelen over een wissel ;)Zelf heb ik Gregoire (en geen Healy of M...

Nee een wissel is niet nodig, de juiste cap selecteren is misschien wat lastiger.

Seixas cappen voelt logisch op basis van wat ie recent laat zien, maar een zekerheidje vind ik het ook niet. Pidcock voelt als de meest veilige keuze uit dit lijstje.

En eens wat je zegt over Vermeersch, dat is misschien m'n minst logische captain hier. Als Mohoric toch vorm gaat tonen (zat in KBK 'gewoon' in de eerste groep die voor de overwinning sprintte) is het (samen met Laporte) een hele fijne opvanger in E3 met het wegvallen van Wellens en Kung.

Dan hou ik voor C3 dus Seixas, Healy en Mohoric over... Nog maar even wat interview in de gaten houden in aanloop naar zaterdag.

Laatst gewijzigd
Rubik
Witte87
Misschien niet wat je wil horen, maar ik vond Mohoric zondag in KbK verrassend sterk :-)

Qua captain-stress niet wat ik wil horen, maar het is mijn ultieme juichrenner. Zijn overwinning in MSR is legendarisch.

Vorig jaar was dramatisch (ook toen had ik hem), koning DNF. Maar eind vorig jaar liet hij tijdens WK Gravel toch wel vorm zien en dit jaar is hij gestart met een 9e, 8e, 8e plek in Dubai en Spanje. En in KBK zat ie inderdaad 'gewoon' in de eerste groep...

Hopen dat dit doorzet!

1 2 ... 102 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.