Analoge poging tot het ideale team:
Pogacar
MvdP
WvA
Laporte
F.Vermeersch
Trentin
Pithie
Stuyven
Mozzato
Lund Andresen
Philipsen
Bittner
~ 3de cap SP (Jeannière/Hofstetter/Meeus?)
Foldager
Evenepoel
Seixas
Skjelmose
Cosnefroy
Grégoire
Met deze 19 renners had je een uitmuntend basisteam. De enige naam die je op voorhand niet snel zou kiezen was Foldager, naast zijn winst in BP was hij ook nog 7de in de TA sprint. Om het team 'ideaal' te maken moet je het nog aanvullen met een paar caps voor specifieke koersen, bijv. Godon voor PN of Ganna voor DDV. En met perfect wisselen kon je er ook nog 2 of 3 uit het rijtje Brennan/Milan/Groenewegen/Merlier in krijgen.
Pfoe, nipt een gouden bekertje gewonnen en met een 4de plek in het flitsforum mag ik ook tevreden zijn.
Achteraf doet PN enorm veel pijn waar ik Vingegaard voor meeneem. Daarnaast de wissel Milan - Pedersen gemaakt waar ik beter voor Van Aert had kunnen kiezen.
Al bij al meer dan tevreden met een goud bekertje. Op naar de giro!
Menno, Jaap, Sjors, Niels (Haghi?!) en Lars, jullie zijn de top-5 van het Flitsforum. Ongelofelijk knap gedaan en de hardste shout-out naar jullie vijf. Eren wie eren toekomt :)
Ik moet het met een lintje en 90% doen, en blijf strijden en hopen op ook een keertje dat gevoel van een gouden bekertje.
Mijn belangrijkste misser / les: Evenepoel (of welke buitenaardse dan ook) wél wisselen als ie plots RVV gaat rijden. Een Schmid kan daar niet tegenop in de heuvels, ook al reed ie een koers meer.
En iedereen superbedankt voor alle discussies, insights, bronnen, gedachten en tips! Zin in de puzzel en op weg naar de Giro!
Vanwege een drukte april maand het forum niet echt meer kunnen volgen of aan kunnen bijdragen.
De Tourminator is geëindigd op 80,9%. Al met al net niet de juiste renners in de ploeg en ook de wissels brachten niet wat ik er van verwacht had. PN, BDP, SP, BP daar ging het toch wel mis. Ook regelmatig de verkeerde Caps genomen.
Volgens jaar weer een nieuwe kans, nu maar hopen op wat tijd voor de Giro.
Vandaag nog geklommen naar 98,9. Kom 2 punten tekort voor gouden bekertje helaas. Ondanks missers en uitvallers als Kung, Groves, Magnier, Wellens en Healy in mn basisteam. De goede score is vooral dankzij Laporte, FVermeersch, Lund, en Seixas in mn basisteam. En Bini als suprisecap in PN (waar ik Vingegaard, Vauquelin en Skjelmose voor had meegenomen).
Daarnaast 3 wissels die goed uitpakten met Groenewegen C2 in BdP, Evenepoel en Schmid. Al had ik Schmid vooral genomen als de in mijn ogen meest zekere cap voor BP, wat hij dus niet was :) (had andere voordehandliggende optie Cosnefroy moeten kiezen)
Ziveren bekertje is heel mooi natuurlijk, maar ik had graag in elke Scorito-stand tweetje gekregen achter het gouden bekertje bij mn profielnaam, dat is tochiets dat blijft ;)
Geëindigd op 93,6 voor mijn eerste keer klassiekerspel best tevreden. Niet tevreden over mijn wissels, Matthews naar del Grosso. Milan naar Evenepoel (wel tevreden) en philipsen naar Jorgensson. Terwijl ik had besloten twee wisselen te bewaren voor de heuvels. Waar ik met Seixas Skjelmose Vauquelin Del Grosso Gregoire Pogi en Wellens en Pidcock eigenlijk al goed zat. Had ik toch maar schmid of Cosnefroy ingewisseld dan had ik waarschijnlijk een bekertje gehad.
Gelukkig wel de subleague gewonnen die roem is veel meer waard achteraf!
bedankt iedereen voor de tips inzichten en meningen. Leuk om zo te lezen.
Geëindigd op 93,6 voor mijn eerste keer klassiekerspel best tevreden. Niet tevreden over mijn wissels, Matthews naar del Grosso. Milan naar Evenepoel (wel tevreden) en philipsen naar Jorgensson. Terwijl ik had besloten twee wisselen te bewaren voor de heuvels. Waar ik met Seixas Skjelmose Vauquelin Del Grosso Gregoire Pogi en Wellens en Pidcock eigenlijk al goed zat. Had ik toch maar schmid of Cosnefroy ingewisseld dan had ik waarschijnlijk een bekertje gehad.
Gelukkig wel de subleague gewonnen die roem is veel meer waard achteraf!
bedankt iedereen voor de tips inzichten en meningen. Leuk om zo te lezen.
Cosnefroy en Evenepoel er later pas in; net als Mauro Schmid.
Verder inderdaad Meeus en dan nog Girmay, Rex en Gianni Vermeersch in de basis; geen plek voor Skjelmose.
13242 punten bij optimaal opstellen.
Sinds 3 jaar speel ik pas echt Scorito wielrennen en volg ik al 2 jaar stilletjes het flits forum. Na eerdere resultaten(zie 70%)voelde ik me niet de juiste persoon met kennis om mee te doen over inhoudelijke discussies betreffende tactieken of koersen. Met dank aan iedereen zijn inzichten nu tot een goed team gekomen wat mij mijn eerste gouden bekertje met wielrennen heeft opgeleverd en plek 1 in het flits forum!
Ben wielrennen dankzij Scorito en dit forum echt leuk gaan vinden en gaan meer gaan volgen dus misschien na dit resultaat ga ik in de toekomst ook eens mijn visie delen over koersen of renners;)
Succes in de Giro allemaal!
Hier met een ferme eindsprint goud ook binnen gehengeld. Al sinds 2015 verwoede pogingen, nu dan toch nummer drie binnen (Klassiekerspel, Giro en Tour in de loop der jaren). Bestaat dat diamantje voor achter je naam nog als je in alle spellen binnen 1 sport goud hebt gehaald?
zou nog voor wat extra motivatie voor de Vuelta zorgen 😁
Heb aan het begin van dit spel geschreven:Meteen vanaf het begin zoveel mogelijk punten pakken dus geen budget op de bank laten.Je hebt meer kasseienklassiekers dan heuvels.
Reactie van Asterloa:Goeie grutjes wat een beginnersfout.
Mijn eindscore:97,5 is Zilver
Mijn vraag:Asterloa wat is jou eindscore?
Mooi Menno, dat je door scorito een wielerfan bent geworden! Gewoon mee discussieren, iedereen slaat de plank weleens mis hoor.
Nr 18 heeft de 1e 0 score met PN en 2 geselecteerden voor PN; om goud te halen hoeft een 0 punter met PN niet echt cruciaal te zijn. En met 1 of 2 caps in de sprintritten / BP had je het ook wel kunnen redden.
Voor mezelf een dieptepunt 28% met slechte scores/keuzes van Vacek Vingegaard APP Fretin v Baarle Magnier en valpartijen Del Toro Christen Wellens Pidcock Healy, C 1 del grosso die net terugehaald wordt en C1 Milan met pech in GW is ook altijd wel zuur, Pedersen ipv v Aert gebracht.... Doen wat verwacht werd VDP Pogi Gregoire Philipsen Skjelmoose lapeira, en positieve uitschieters Lund en de Schuytenaar. Gefeliciteerd bekerwinnaars en op naar de giro.
In welke podcast? Ik pak alle wielerpodcasts mee en nu toch ook even die van het voetbal, maar dit nieuwtje is me ontglipt.
Voor de rest topnieuws! Ik heb er geen geheim van gemaakt dat ik deze toevoeging waardeloos vond dus dit kan ik alleen maar toejuichen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.