Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 104 ... 215 216
Nijmos
nasibal
Het mooie dit jaar was dat die 3e heuvelwissel nóg minder waard is geworden, terwijl plekjes voor pa...

Ik heb een dergelijke tactiek ook gevolgd, maar heb wel het gevoel dat het wegvallen van wellens in die tactiek een tamelijk groot nadeel vormt. Vooral omdat wellens net niet duur genoeg is om er Van Aert of Pedersen voor in te wisselen, maar wel een pion was in je dus iets smallere e3, dwars, ronde, bp team. Je moet niet teveel meer tegenkomen meteen... 

Zitvlees
Nijmos
Ik heb een dergelijke tactiek ook gevolgd, maar heb wel het gevoel dat het wegvallen van wellens in...

Ik heb Wellens ook vooral voorzien voor de komende Vlaamse wedstrijden en wacht dus rustig af met wisselen. Voor bp heb ik dan nog een heuvelman op het oog

nasibal
Nijmos
Ik heb een dergelijke tactiek ook gevolgd, maar heb wel het gevoel dat het wegvallen van wellens in...

Dat is ook exact waarom ik Laporte+500k nog opgeknipt had in Kung en Vacek. Om al breed genoeg in E3 te zitten zonder daar je kasseienwissel op toe hoeven te spitsen.  Enkel Poel, Wellens en Laporte vond ik net te krap. 

Al was de kans natuurlijk sowieso wel groot geweest dat je kasseienwissel ook E3 zou rijden. 

mirkodek

De tactiek hier was om na MSR te wisselen. Die is opzich niet veranderd, alleen was het idee om voor de heuvels te wisselen en niet voor de kasseien. Zoals al gezegd, moet dat met het uitvallen van Küng en Wellens nu wel.

Het liefst wil ik dan niet meteen 3 wissels toepassen maar ook niet veel zin om veel geld op de bank te laten. Het wordt dan waarschijnlijk twee wissels voor de kasseien, daarvoor zie ik niet veel andere keuzes dan Ganna, WvA/Pedersen of F. Vermeersch (ik heb Vacek en Laporte al). Ganna meer kans op een topklassering dan Vermeersch maar die laatste rijdt wel een breder programma. En met de huidige dunne spoeling is dat wellicht beter. Ik verwacht tegen die tijd ook meer duidelijkheid over de vorm van WvA (en niet over die van Pedersen).

Dus dan wordt het waarschijnlijk Milan + Wellens voor WvA en Vermeersch. En dan later afhankelijk van de vorm Grégoire of Cosnefroy erin fietsen voor de heuvels. Grégoire er eerder in brengen (ipv WvA als diens vorm niet toereikend blijkt), aangezien hij ook E3/DDV/RVV rijdt, en dan nog een wissel over houden, kan ook nog. Maar Grégoire heeft nog niet zoveel laten zien op de kasseien dus dat is tricky.

Lucstones

Mannen, advies nodig. ik ga Wellens wisselen.

Neem ik Healy of Jorgenson? Rijden beide ongeveer hetzelfde programma.

TourDeFranceUnchained
Lucstones
Mannen, advies nodig. ik ga Wellens wisselen. Neem ik Healy of Jorgenson? Rijden beide ongeveer hetz...

Healy wordt 11e dit jaar in de Strade dus voor die 40 punten kun je net zo goed wachten tot de heuvels om te kijken wie in vorm is (of geen pech heeft gekend).

GerritdePostduif
Mooi weer fietser
Poh, del grosso of Christen. Vind del grosso leuker, ontzettende juichrenner, maar denk dat christen...

Mee eens dat Del Grosso een juichrenner is en mijn gevoel zegt dat hij aardig wat punten scoort in wedstrijden voordat hij BP gaat rijden, waar ik nog iemand nodig heb.

Maar mijn verstand zegt: wachten tot BP en dan Cosnefroy inbrengen.

Lastig kiezen tussen verstand en gevoel😅

klaas drr
TourDeFranceUnchained
Healy wordt 11e dit jaar in de Strade dus voor die 40 punten kun je net zo goed wachten tot de heuve...

Hmm ik heb hem op minimaal top 7 ingeschaald, dikke tour gereden ,3e op het wk.  Vorige jaar 4e en nog altijd pas 25.  Vorig weekend was niet best maar dat was vorig jaar ook zo. 

Rad

Ik zie veel de namen van Christen en Del Grosso voorbij komen, maar is Gregoire niet een veel veiliger keuze. Rijdt ook een lekker breed programma waardoor je ook alvast wat plekjes hbet ingevuld in de heuvels.

Of hebben jullie onze grote franse vriend allemaal al..

AllezzPogie
Rad
Ik zie veel de namen van Christen en Del Grosso voorbij komen, maar is Gregoire niet een veel veilig...

Ik zit op hetzelfde spoor als jij. Ik heb met Pogie, Pidcock, Seixas, Jorgensen en Vermeersch voor Strade een best prima team. Küng kan ik nog inwisselen en ga ik dus ook doen. Eventueel Gregiore, omdat die een heel breed programma rijdt en goed is begonnen in Frankrijk en Italië. Ik wil alleen nog afwachten wat Del Toro (hopelijk) meer gaat rijden. Wisselen ga ik dus pas zaterdagochtend doen. 

Laatst gewijzigd
wessel2105
martijncr
Zijn er mensen uit de top-5 in onze subleague die ook actief hier schrijven? Wel leuk om van de huid...

Ik zal ook weer eens van mezelf laten horen. 

Ik zit in hetzelfde schuitje als velen hier op het moment met dat ik niet alleen Wellens heb die is uitgevallen maar ook Kung. Waardoor ik me dus ergens gedwongen voel om iets te wisselen. 

Zelf was ik eerst van plan om na PN Vingegaard te wisselen voor Matthews (wat ik nog steeds gewoon ga doorvoeren), maar had ik ook twee extra wissels gepland voor na Roubaix in de vorm van Cosnefroy en Healy.

Al moet ik wel zeggen hoe meer ik hier lees hoe meer ik dezelfde problemen zie. Iedereen heeft door deze uitvallers een probleem in de E3. Nu is daar een oplossing voor gekomen in de vorm van Del Grosso die best een hoog puntenplafond heeft, maar ik vind het toch allemaal nog niet zo zeker. 

Opzich heb ik met MvdP, Laporte en Vermeersch wel mannen die ik daar durf te cappen en heb ik Gregoire er opstaan en na PN ook Matthews

Om een vergelijking te maken voor mezelf heb ik een puntenschatting gemaakt voor mezelf tussen Healy en Del Grosso. 

Een snel rekensommetje voor beiden mannen laat mij hierop uitkomen.

Del Grosso:
Strade 14e 28
Tirreno TP 10
E3 10e + TP 74
DDV 10e + TP 54
BP (3e Cap) 5e 128
AGR 17e 16

Totaal: 310 punten +/- 30 punten verschil

Healy:
Strade (3e Cap) 7e 112
BP (3e Cap) 3e 160*
AGR 9e 48
WP 6e 60
Luik 8e 52

Totaal: 272 +/- 30 punten 
Totaal *: 432 +/- 30 punten                                  Totaal zonder cap: 216 (exl BP) 296 (inc BP) +/- 30 punten

Mogelijk dat je Healy ook nog ergens anders capt maar dat ligt aan je selectie.

Geen idee ook hoe dit uitpakt het is puur speculeren maar ik denk dat het er niet ver vanaf zal zitten.

Voor Strade ben ik niet enorm dik bezet nu met Pogacar, Pidcock, Vermeersch en Gregoire en heb ik nu vooral enorme fomo voor Seixas die ik eruit heb gepuzzeld op de laatse dag om Lund Andresen mee te krijgen wat gelukkig wel goed uitpakt.

Op het moment lijkt het er op dat ik mijn verlies in E3 gewoon pak en daarna weer vol ga scoren en ook zeker goede hoop heb in de heuvels nog een bak punten extra te kunnen pakken door daar ook van te voren al goed op te hebben geselecteerd.Zo heb ik al een prima heuvel equipe staan met Pogacar, Pidcock, Gregoire, Nys, Lenny Martinez en (Vauqelin). Hier zouden dan nog Healy die hoop ik BP erbij pakt, Cosnefroy die alle 4 rijdt en Matthews die AGR en LBL rijdt en mogelijk ook BP meepakt.

Ik denk ook dat de heuvelklassiekers zichzelf wat makkelijker laten voorspellen en je hierdoor wat zekerheid inbouwt voor jezelf. Bij de kasseien klassiekers zien we toch ook wel vaker technische problemen of plotselinge scheurtjes waardoor een renner opeens in een tweede groep belandt. Mocht dit gebeuren bij Del Grosso dan zie ik hem ook niet teruggebracht worden als MvdP in E3 of Philipsen in DDV wel meezit met ploegmakkers in de voorste groep.

Graag hoor ik hoe jullie denken over mijn hersenspinsel, maar dit is hoe ik het probleem voor nu zie.

Laatst gewijzigd
Toro Rojo
wessel2105
Ik zal ook weer eens van mezelf laten horen. Ik zit in hetzelfde schuitje als velen hier op het mome...

Healy rijdt toch geen BP ? 

Tbosman
wessel2105
Ik zal ook weer eens van mezelf laten horen. Ik zit in hetzelfde schuitje als velen hier op het mome...

En denk je niet dat je qua resultaat de E3 en AGR met hun hoogtemeters wat te rooskleurig invult voor Tibor. Lijkt me niet gelijk evident dat hij hier "zomaar" even top 20 rijdt.

wessel2105
Tbosman
En denk je niet dat je qua resultaat de E3 en AGR met hun hoogtemeters wat te rooskleurig invult voo...

Ja misschien wel maar ik denk zeker dat het haalbaar is vandaar ook de +/- 30 punten. Maak dat verschil anders wat groter naar beneden voor jezelf als je het wat minder rooskleurig wilt maken, maar onrealistisch hoeft het niet te zijn.

wessel2105
Toro Rojo
Healy rijdt toch geen BP ? 

Nog niet maar EF wel vandaar het * symbooltje erbij. Er staat nog helemaal niemand van die ploeg ingevuld op de koers.

Jet zou dus zomaar kunnen dat hij die erbij pakt zoals hij in het verleden weleens eerder gedaan heeft.

Laatst gewijzigd
PieterZegen
wessel2105

Kun je in jouw geval niet beter een renner voor de kasseien erin wisselen? Bijvoorbeeld Pedersen, van Aert, Brennan, Stuyven of De Lie (;p).  Zo te zien heb je al een goed team voor de heuvels en is het waarschijnlijk niet nodig om drie wissels voor de heuvels te gebruiken om daar voldoende caps te hebben. Bij de kasseien heb je volgens mij een minder breed team. Ook is het onzeker of Healy BP doet inderdaad: EF staat er wel op bij PCS, maar Healy heeft BP de afgelopen twee jaar ook overgeslagen. 

wessel2105
PieterZegen
Kun je in jouw geval niet beter een renner voor de kasseien erin wisselen? Bijvoorbeeld Pedersen, va...

Het zou kunnen maar ik denk dat ik buiten E3 een prima kasseien blok nog heb staan. 

Waar Kung gecapt was staat nu Laporte die ik al had en ook Brennan heb ik al. Verder heb ik ook nog Andresen die in vorm is, Meeus, Mihkels en Magnier waarvan die laatste gewoon in vorm is maar dikke pech heeft tot nu toe.

Hierbij heb ik ook Groves die zelf een uislag kan rijden maar ook teampunten pakt. Matthews die het ook kan en daar 2 koersen van meepakt is dan gewoon mooi meegenomen.

Maar misschien heb je gelijk hoor het staat ook nog niet geheel vast hoe ik exact ga wisselen. Maar de mogelijkheid om WvA en Mads heb ik niet aangezien ik die al van te voren had uitgesloten daar sta ik ook nog steeds achter. 

De Lie dat je nie. 

Dan blijven Stuyven en Vacek over en daarvij vind ik het ook allemaal nog niet zo zeker. Maak ik Vacek of Stuyven ergens Cap boven Vermeersch of Laporte is dan de vraag die je jezelf moet stellen. Ik zie dat voor mijzelf niet zo snel gebeuren.

Stootlek

Persoonlijk heb ik Grégoire niet en overweeg ik hem ook niet in te brengen voor zaterdag. Dat is puur een gevoelskwestie, want gezien zijn vorm is hij eigenlijk een nobrainer in combinatie met zijn ervaring van een topklassering in de Strade en de rest van zijn programma. Daarentegen kun je ook paralellen trekken met voorgaande seizoenen, waar hij ook top (1e in 2025 en 2e in 2024) was in Faun en vervolgens niet leverde in de Strade.

Dat is over het algemeen niet erg. Hij is in Strade geen noodzakelijke captain en biedt juist puntengarantie in het Waalse blok, maar het feit dat Grégoire voor het eerst ook E3, RVV en DDV er tussendoor fietst steekt mij. Dit lijken me bij uitstek koersen waar hij tegenvallers oploopt omdat hij er nog niet aan gewend is, wat dan ook weer gevolgen kan hebben voor die puntengarantie in het laatste deel van het spel.

Daarom zit ik op het volgende wisselspoor:
1. Zaterdagochtend - Tibor del Grosso > Tim Wellens 
2. Ná TA - Mads Pedersen > Jonathan Milan
3. Ná PR - Extra heuvelrenner inbrengen

Wie verandert me van gedachte? 

martijncr
wessel2105

Lekker Wessel! Fijn dat je dit deelt :) 

Ik deel wel de twijfels over je punteninschatting van Del Grosso. Ik denk dat hij meer dan 1x gewoon buiten de punten valt, en ook niet zomaar top noteringen weet te scoren in de koersen. Ik heb er zelf ook een handje van om de renner die ik zou willen behoorlijk positief in te schalen. Maar goed, onrealistisch is het ook zeker niet! 

Ik merk dat ik enorm knel zit met die wissel(s). Wellens doet mij geen pijn in SB (Pogi, Del Toro, Seixas, Pidcock en Vermeersch gaan voor mij denk ik wel punten scoren). Met Matthews al in mijn team en Abrahamsen die zich al goed van voren heeft getoond, zit E3 ook wel snor als extra vulling in mijn team. 

Op een of andere manier denk ik, maar dat zal ook met mijn huidige team-samenstelling te maken kunnen hebben, dat wisselen na MSR pas echt sense maakt. Dan weet ik hoe Pedersen op z'n fiets zit en wie er nog meer vorm vertoond (of inmiddels in de kreukels liggen). 

Tbosman
martijncr
Lekker Wessel! Fijn dat je dit deelt :)  Ik deel wel de twijfels over je punteninschatting van Del G...

Denk je dat Matthews echt lekker gaat scoren in de E3 dan? Zijn track-record is daar niet geweldig (als in altijd buiten de top 20). Wellicht door de hoogtemeters (2.800 tot 3.000). Gek genoeg is ie wel altijd goed in de RVV maar daar ligt het aantal hoogtemeters ook wat lager...

wessel2105
martijncr
Lekker Wessel! Fijn dat je dit deelt :)  Ik deel wel de twijfels over je punteninschatting van Del G...

Ja het kan zeker weten te hoog zijn voor Del Grosso daarom dat ik ook mijn twijfel uitspreek over de zekerheid van de kasseien koersen. Vandaar ook dat mij. Voorkeur nog  steeds naar de echte heuvelmannen gaat.

De hoge schaling die hier is neergezet laat wel mooi zien wat hij moet doen om het te verantwoorden tegenover een Healy. Dit is uiteraard wel interessant.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/strade-bianche-is-geen-doel-voor-tibor-del-grosso/

Dit artikel wil je ook niet horen als je hem nu al wilt inwisselen.

Laatst gewijzigd
LukasKubis

A Paret-Peintre van Paris-Nice afgehaald volgens PCS.... Toch 15% gekozen 

bdebouwer

Volgens mij is die gevallen in de Faune Ardeche Classic

Niels van der Pijl

Hoi allemaal,

Hier een prima start, maar met de 1e wedstrijden geweest wel even de balans op maken. Ben benieuwd naar jullie kijk op mijn analyse

Er zijn een paar plekken in mijn team waar ik nog iets moet regelen: PN en SP heb ik nu maar 2 caps
Voor Paris–Nice moet 
Voor Classic Brugge–De Panne mag 
Voor Scheldeprijs moet
Voor Brabantse Pijl mag

Sowieso eruit:
Tim Wellens – 2.5
Isaac del Toro – 1 (na Milano–Sanremo/tenzij er nog meer op zijn programma komt)

Twijfelgevallen:
Jonathan Milan – 3.5 (misschien na Tirreno–Adriatico / MSR eruit)
Biniam Girmay – 1.5 (valt tegen)
Dylan van Baarle – 0.75
Paul Magnier – 2 (misschien na TA/MSR eruit)

Renners die ik overweeg te halen
Mads Pedersen – 4.5
Tim Merlier – 2.5
Madis Mihkels – 0.75
Matteo Jorgenson – 2.5
Juan Ayuso – 1.5 
Lenny Martinez – 0.75
Jan Christen – 1.5

Mijn grootste spijt zit eigenlijk hier:
Had ik beter Lenny Martinez kunnen nemen in plaats van Dylan van Baarle?
Van Baarle kan natuurlijk nog waarde hebben richting:
Ronde van Vlaanderen
Paris–Roubaix
maar Martinez lijkt een goede in PN en BP, dan had ik minder stress gehad nu.

Concrete vraag
Met 3 wissels beschikbaar:
1 klimmer voor PN en 1 sprinter voor BDP en SP sowieso

En specifiek:
Is Merlier de beste sprinter voor BDP + Scheldeprijs?
Is Ayuso de beste pick voor Paris–Nice + WP/LBL?
Zou je Van Baarle houden of alsnog wisselen?
Ben benieuwd naar jullie ideeën!

martijncr
wessel2105
Ja het kan zeker weten te hoog zijn voor Del Grosso daarom dat ik ook mijn twijfel uitspreek over de...

Hm ja, interessant! Nou overweeg ik 'm niet te wisselen, maar denk dat dit meer onzekerheid brengt bij hem voor menig Scorito speler. Al blijft het een juich-renner. 

@Tbosman: ik durf het niet uit te sluiten dat Matthews in E3 een goed resultaat rijdt. Ga er niet vanuit natuurlijk, maar het zou zomaar eens kunnen en zou niet heel verbaast zijn. 

1 2 ... 104 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.