Zo dat is weer een hoofdbreker erbij!
Dan misschien toch maar wachten tot na MSR met wisselen...
Dan hopelijk meer duidelijk over:
- deelname Milan aan BdP
- Vorm van Pedersen
- Deelname van Ganna en WvA aan E3 (en meer?)
Nadelig is dan wel dat je mogelijk punten mist in MSR als je Ganna of WvA niet voor de koers brengt.
Het wordt er niet makkelijker op haha.
Met 1,5 op de bank en 3 wissels over overweeg ikopeens een driedubbele wissel: Milan, Wellens, magnier out. Wva, Pedersen, Schmid in.
Wie overtuigt me dat dit een slecht plan is? Heb voor Schelde en RvB nog 4 opties over en kan dan geen EVENEPOEL.erin gooien..maar heb al seixas,pogi,SKJELMOSE, VAUQUELIN, Gregoire, BERCKMOES, Pidcock
Sluit ik me volledig bij aan. Maar gek genoeg maakt het voor mij de beslissing om nog niet te wisselen juist makkelijker. Natuurlijk zonde dat je evt. punten misloopt, maar achteraf is het altijd makkelijk praten. Degene die je erin wisselt zul je niet snel cappen (Pedersen zeker niet) + er zijn genoeg goede andere cap opties. Denk dat de punten die je misloopt niet opwegen tot een meer weloverwogen keuze. Zeker inzake Milan: dat kan zomaar eens een verschilmaker zijn in BdP en dan kun je alsnog daarna de wissel maken. Je weet dan ook wie de beste optie is: WvA of Mads. Of allebei prima.
Ja dat klopt dat zou ook grootste counterargument zijn. Dus risico dat ik een c3 mis is zeker aanwezig. Anderzijds verwacht ik van een bp wissel gemiddeld slechts een p6, wat zowel Mads als wva in een acceptabele staat zelfs zonder cappunten makkelijk kunnen compenseren. Ook lost een acceptabele Mads mijn e3 zwakte op
Emil axelgaard geeft aan dat de weersverwachting voor zaterdag gewijzigd is en er nu wind tegen is vanaf de Cipressa. Daarmee wordt de kans op het scenario van vorig jaar een stuk kleiner en de kans op een sprint met een kleine groep groter.
Misschien dat ik dan toch maar voor een sprinter als c3 ga.
Niet geweldig, 70 procent. Waar met name die ene pn etappe die hier weleens vluchtig de revue is gepassseerd debet aan is.
Ik denk dat ik voor de driedubbele wissel ga, heb mezelf al overtuigd. Niet zonder risico, maar denk wel een potentiële verschil maker.
ja kan zeker, nog genoeg punten te behalen met de juiste kleppers 💪die pn etappe heeft juist bijna alle 'goede' spelers geraakt en is uiteindelijk maar 1/17e van het totaal. Daarom is het hier veel te veel over die koers gegaan, maar dat is gelukkig verleden tijd. Heb de laatste 2 jaren juist in de ardennen en die geschrapte sprintkoers de laatste 2 jaren heel veel goed gemaakt (beiden net niet genoeg voor een bekertje helaas)
Het is zeker een risico. Anderzijds denk ik dat msr juist wel een wedstrijd is waar je zonder al teveel ritme een goed resultaat kan halen.
Maar ik overweeg Pedersen niet als cap in msr dus wachten is zeker ook een optie.
Wind tegen of in de zij zegt natuurlijk niet alles. Als het windkracht 1 is en de wind blaast met 10km/h heeft dat weinig invloed. Als je dan op een snelheid van 45 per uur rijdt solo, kost het je misschien niet 400 watt gemiddeld maar 410 watt. Rijdt je in een groepje van 3 zoals vorig jaar, en je rouleert, kun je dit prima volhouden natuurlijk. Is het windkracht 3, dan hebben we het over andere wattages en moet je opeens 10% harder trappen (dan iemand die in het peloton zit) en kan het inderdaad wel degelijk van invloed zijn.
Waarom Wellens eruit. Die gaat nu toch nog heel wat rijden. Ik heb hem er al uit gewisseld vóór de Strade maar vrees dat ik daar Fomo voor ga hebben in Brabantse pijl etc
Vooral omdat dat van Aert en Pedersen mogelijk maakt.
Ik denk dat Wellens op zijn vroegst bij bp weer van de partij is, maar ik maak hem dan nog niet met een gerust hart Captain, zeker gezien de interne concurrentie daar van is christen en cosnefroy. dus veel meer dan wat team punten verwacht ik niet. Dat hij niks meer rijdt is ook niet uit te sluiten.
Die mededeling van Wellens komt net op tijd. Zat te denken over Gregoire voor Wellens, maar nu weer enige vulling voor de Brabantse Pijl. Ik houd mn 3 wissels nog maar even op het bankje. 1 mln op de bank voor geplande wissels Milan naar WvA of Pedersen. Ga maar even wachten hoe MAds ervoor staat.
Je mag er op hopen. Ik vind het optimistisch. Hij zit pas net op de rollers, ik vind 26 dagen sinds zijn val erg optimistisch. Als het een week langer wordt blijven alleen bp en Amstel over.
Ik heb gezocht naar kan geen enkel interview vinden waarop een start in E3 gebaseerd is. Zon update van PCS zegt me echt veel te weinig, dat heeft het verleden wel geleerd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.