Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 17 ... 215 216
Bob
NielsH97
Wat vinden we van de volgende woorden van Powless? Maakt hem in mijn ogen wel kanshebber voor een pl...

Ha grappig, dat bewuste interview was voor mij juist een reden om hem niet te nemen. Na zo´n blessure is het altijd maar afwachten of het wat wordt dit voorjaar.

Jan Janssens

Magnier rijdt de Tireno. Das is allicht veel hoofdpijn weg nu bij velen (cfr nemen Milan of niet). 

Pim Todcock
Jan Janssens
Magnier rijdt de Tireno. Das is allicht veel hoofdpijn weg nu bij velen (cfr nemen Milan of niet). 

Als je Magnier neemt, maar 2 miljoen vind ik nogal veel voor zijn huidige programma. Als hij nog een sprintrit meer krijgt wordt het wel interessant natuurlijk, maar normaal rijdt Merlier die ook al.

martijncr
NielsH97
Wat vinden we van de volgende woorden van Powless? Maakt hem in mijn ogen wel kanshebber voor een pl...

Door interview van IDL heb ik Powless afgeschreven:

'Ik heb al een langere pauze genomen vanwege de geboorte van onze tweede baby. Onze zoon, Remy, werd in oktober geboren, dus ik heb vijf of zes weken vrij genomen. Tegen het einde daarvan raakte ik geblesseerd aan mijn knie en kreeg ik peesontsteking, waardoor ik mijn training moest stopzetten. Het duurde erg lang voordat dat genezen was. Ik hoefde niet geopereerd te worden, maar de blessure zat op een plek die zelfs bij het lopen al geïrriteerd raakte, dus het was lastig te genezen', aldus Powless. 'Maar nu is alles weer goed. Ik ben nu vier weken aan het trainen en probeer mijn conditie weer op te bouwen. Het was in ieder geval beter dat ik in november en december geblesseerd raakte dan in juni of juli, maar tegelijkertijd heeft het mijn doelen een paar maanden vertraagd.'

G. Bugno

Ik begrijp niet zo goed waarom je je info zou delen en advies wil geven aan elkaar, je wil toch van elkaar winnen? Ik ken meerdere mensen die nooit wielrennen kijken, dit forum doorspitten en vervolgens een topteam hebben. Waarom zou je zeggen wie je parel of wat je tactiek is, dan maak je daar het verschil toch niet meer mee? Doe je huiswerk en maak je team dan maak je verschil lijkt me. 

ProScoritoManager
G. Bugno
Ik begrijp niet zo goed waarom je je info zou delen en advies wil geven aan elkaar, je wil toch van...

Allereerst denk ik niet dat iedereen het achterste van zijn tong laat zien, zie ook de aversie tegen volledige teams droppen voor de deadline hier op het forum. 

Daarnaast zie ik persoonlijk het discussiëren en delen van inzichten en informatie als een stukje geven en nemen: je deelt zelf wat, wat je in jouw gedachtegang kan zien als het verhogen van de winstkansen van de mensen die het lezen en daarmee automatisch het verlagen van je eigen winstkansen. Maar je krijgt er ook een hoop inzichten en informatie voor terug, wat weer positief kan uitpakken voor je eigen winstkansen. 

En wat denk ik het belangrijkste is, is dat we deze forumbubbel niet groter moeten maken dan ie is. Er spelen tienduizenden mensen mee in totaal waar je boven wilt eindigen. Op dit forum zijn slechts tientallen actieve posters en zeg dat er enkele honderden stille gebruikers zijn. Als de informatie op dit forum je dan helpt om hoger te eindigen binnen die groep van tienduizenden spelers, is de nettowinst nog altijd groter dan die paar plekken die je verliest binnen de groep van enkele honderden meelezers door zelf wat te delen. Dan kan je natuurlijk zeggen dat je enkel moet meelezen en zelf niks delen, maar als iedereen dat doet is er ook geen forum meer. 

Mooi weer fietser
Pim Todcock
Als je Magnier neemt, maar 2 miljoen vind ik nogal veel voor zijn huidige programma. Als hij nog een...

Kuurne ook toegevoegd. Koopje nu eigenlijk 

Mooi weer fietser
G. Bugno
Ik begrijp niet zo goed waarom je je info zou delen en advies wil geven aan elkaar, je wil toch van...

Helemaal wat PSM hierboven zegt. Bovendien maakt dit voor mij de voorpret zoveel leuker. Als jij wint mede door een tip van mij (lijkt me sterk, zo goed ben ik niet 🤪), ook goed. Ik heb mijn lol sowieso gehad 

Vergane Glorie
ProScoritoManager
Allereerst denk ik niet dat iedereen het achterste van zijn tong laat zien, zie ook de aversie tegen...

Mee eens. 

De gemiddelde speler kijkt wat op de websites of dat morrizz even maakt op basis daarvan een team (zo doe ik het vaak, met wisselend succes, bij tennis). Echter ik vind de gesprekken hier altijd waardevol. Oprechte analyses en gewoon delen. Weet bij de tour dat Martijn (onze subpoule beheerder) prachtig had geanalyseerd dat 4x UAE (waarvan Narvaez en Wellens) toch echt veruit het beste was, zelfs met hele excelsheets) Meen me te herinneren dat lang niet iedereen dit opvolgt, omdat we en onze eigen overtuigingen hebben en soms gewoon koppig zijn. 

Dat maakt het leuk. Dus graag blijven delen. 

martijncr
G. Bugno

Samen kom je verder. Ik deel allerlei dingen waar misschien forumleden een stap door kunnen zetten, maar andersom is ook volledig waar: door discussies en informatie die anderen delen kom ik veel en veel verder. Uiteindelijk maak je toch zelf je keuzes in een wir-war van informatie en meningen.  

Maar het allerbelangrijkste vind ikzelf hoe je in het leven én het spelletje staat. In een wereld van polarisatie en individualisme vind ik het een heel fijn gegeven dat er - zelfs in een online wereld - plekken zijn waar mensen elkaar (willen) helpen. Die saamhorigheid vind ik een gouden beker 🙂 

Poffermeloen

Even snel gekeken maar de wissel, mocht ik hem kiezen, van De Lie naar Evenepoel lijkt ook prima te gaan, of zie ik nu iets over het hoofd? 

Canyon72
martijncr
Samen kom je verder. Ik deel allerlei dingen waar misschien forumleden een stap door kunnen zetten,...

👌

Valvuillerdemoz
martijncr
Samen kom je verder. Ik deel allerlei dingen waar misschien forumleden een stap door kunnen zetten,...

Mooi gezegd, Martijncr. Je zou het soms bijna vergeten, maar dit is één van de meest prettige en sociale forums die er bestaan. Deelnemers zijn er om inhoudelijk te discusseren en/of hun kennis te delen. Ok, sommigen ook vooral om kennis te halen, maar dat is ok. Zelden een wanklank. Geen waanzinnige haatberichten, of giftige  scheldpartijen. Een forum waar humor, onwaarschijnlijjke kansberekening en grondige wielerkennis, domme vragen , fanatisme voor het spelletje en dan weer relativering elkaar afwisselen. Dat geeft het volgen van de Klassiekers en Grand Tours (en dus niet Parijs-Nice en Tirreno- Adriatico :-)) nog een extra dimensie bovenop de extra dimensie die het spelen van de Scoritospellen zelf al aan de beleving van de wielerwedstrijden geeft.

Laatst gewijzigd
NielsH97
Poffermeloen
Even snel gekeken maar de wissel, mocht ik hem kiezen, van De Lie naar Evenepoel lijkt ook prima te...

Zou perfect passen. Vraag is alleen of je voor de Lie moet gaan. Zijn programma ziet er echt goed uit, maar hoe goed gaat hij zijn dit voorjaar? 

Baskeee

De Lie is weer een heerlijk hoofdpijndossier. Rijdt een ideaal programma om hem te nemen (KBK, TR sprint rit, BDP, GW en eventueel DDV). Maar ja, weer een blessure gehad en hij kwakkelt elk voorjaar weer opnieuw..

Als je hem zou nemen scheelt het bij mij direct twee plekjes want ik zie niemand met een dergelijk programma waardoor je hem 1 op 1 kan vervangen. 

sowieso is het aanbod qua sprinters bij TR rit nog matig.

ProScoritoManager

Ik merk dat ik eigenlijk geen enkele Visma renner serieus overweeg. Genoeg individuele klasse, maar evenzoveel twijfels over gezondheid en door al dat gedeelde kopmanschap cap ik ze nergens met een lekker gevoel en dat moet toch wel voor hun budget. 

martijncr
Valvuillerdemoz
Mooi gezegd, Martijncr. Je zou het soms bijna vergeten, maar dit is één van de meest prettige en soc...

Hear hear! 

martijncr
ProScoritoManager
Ik merk dat ik eigenlijk geen enkele Visma renner serieus overweeg. Genoeg individuele klasse, maar...

Dat was gisteren ook mijn conclusie, die vertwijfeling rondom fitheid of (in Brennan z'n geval) ervarenheid. Voor Visma zelf is het chill om per race te kijken of Laporte, WvA of Brennan boven komt drijven. Voor Scorito zijn het stevige gokken. En dan heb je met Benoot en Stuyven twee gasten die wél duidelijk hun rol of ambitie hebben binnen het team. Het zijn alleen geen finishers. Maar goed, wie zijn dat wel naast de geblesseerde Pedersen in de kasseien koersen? (Naast obviously MVDP en Pogi die iedereen capt)

KV
Poffermeloen
Even snel gekeken maar de wissel, mocht ik hem kiezen, van De Lie naar Evenepoel lijkt ook prima te...

Sowieso zal je na PR Vdp (tenzij die nog Amstel erbij zou nemen maar acht ik weinig waarschijnlijk) en Philipsen weg kunnen doen dus dan heb je budget genoeg om gelijk welke 3 heuvelmannen erin te doen. Maakt dus niet echt uit voor je keuze voor al dan niet De Lie (ben ik zelf ook nog niet uit). Gaat er vooral over of je 1 of 2 wissels strategisch inzet. Ik had vorig jaar de Pid-Vdp-Pid wissels bij MSR en Brabantse die wel goed bevielen uiteindelijk maar dan wel maar 1 transfer over voor Evenepoel en geen mogelijkheid om calamiteiten op te vangen, die er vorig jaar niet echt waren denk ik. 

Baskeee

De Lie rijdt geen BDP (Sporza bron), waardoor hij voor mij nu minder aantrekkelijk wordt. 

Dee Snider76
ProScoritoManager
Ik merk dat ik eigenlijk geen enkele Visma renner serieus overweeg. Genoeg individuele klasse, maar...

Hier tot gister ook geen Visma renner, maar heb nu Laporte er toch in. Heeft in ieder geval vertrouwen in zichzelf en rijd een mooi programma. Als hij echt weer op niveau is, is het ook een extra cap optie in een aantal koersen. Samen met de Lie de verschilmaker of juist grootste miskoop.

Louis weet alles beter

Merlier blijft toch ook een sleutelfiguur elk jaar doordat hij BdP en SP rijdt (en kopman materiaal is). 

Die combi is zeldzaam, dus blijft het wachten op goed nieuws van zijn ploeg over zijn herstel. En dat wachten ben ik niet heel goed in :)). 

Dan maar de carnaval in, ff niet aan Pedersen, Merlier en klassiekers denken. Veel plezier allemaal! Alaaf!

Ecco

Ik heb ook een eerste concept team samengesteld, met behulp van een Excel spreidscheetje. 

Om overal minimaal drie kopmannen te kunnen opstellen kom ik voorlopig uit op een team zonder WvA, Milan, Pedersen en Merlier, maar met De Lie, Magnier, Pidcock en Brennan....

Qua wissels gooi ik denk ik ouderwets Evenepoel, Cosnefroy (wat doet die bij UAE?!) en Scaroni/Hirschi/Nys erin na Roubaix. Pidcock, Healy en Gregoire heb ik al. Ik vind dat heen en weer gedoe a la Pidcock-->Merlier-->Pidcock toch zonde van de wissels; wat als er weer eens iemand een been breekt, of ziek wordt? Dan wil je toch een (paniek)wissel toe kunnen passen, lijkt me.

Heb nu drie klimmers + Vacek in P-N en zelfs vier snelle mannen in T-A, Scheldeprijs en Brugge. Zit wel wat dunnetjes op de kasseien nu, vooral in de E3. En het is natuurlijk lastig dat veel programma's nog niet bekend zijn - wat gaan Groves, Kooij, Del Grosso en Lund doen?

Mocht je nog op zoek zijn naar (halve) sprinters, ik vind zelf Teunissen, Albanese, Pluimers en Ballerini best interessant. Maar geen idee of deze mannen een beetje in vorm (zullen) zijn...

En dan nu schaatsen kijken!

nasibal

wat als er weer eens iemand een been breekt, of ziek wordt?

Als je een wissel voor pech gebruikt dan ga je nog steeds nat tegen iedereen die die renner sowieso al niet had. Een pech wissel beperkt schade. Een wissel om een kopman in te brengen op het juiste moment creëert winst. 

Dat wil overigens niet zeggen dat zo'n heen-en-weer wissel altijd goed is. Je moet natuurlijk wel genoeg winst pakken om de kosten te dekken. Maar uiteindelijk levert op de feiten vooruit lopen in de regel meer op dan net iets minder hard achter de feiten aanlopen. 

BigMig

Uhm ik heb net ff serieus de startlijsten erbij gepakt en een conceptversie opgesteld, maar wat opvalt is dat het budget volgens mij erg ruim is. Er is natuurlijk altijd wel iemand die dat roept, maar als ik vergelijk met vorig jaar dan had ik toen echt tenminste twee wissels nodig om goede kopmannen voor de heuvels te kunnen brengen als ik overal goede kopmannen wilde hebben. Nu kan ik volgens mij alles goed vullen en ook alvast 2 dure heuvelaars erbij klikken. Misschien komt dat omdat Mads, Milan, Merlier, Kooij en in mindere mate WvA allemaal minder interessant zijn qua prijs/zekerheid, maar het voelt op dit moment alsof het budget ruim genoeg is om te kiezen wie ik maar wil.

1 2 ... 17 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.