Ik snap die zorg wel. Ik vind het denk ik ook 'leuk' om iets risicovoller te cappen én Milan hebben vele al ingewisseld. Dus als ie plots wel plekje 5/6/7 sprint, denk ik dat ik met hem verschil maak. Mijn gevoel zegt dat Mathieu het wel even welle(ns)tjes vindt en zijn maat Jasper graag wil helpen aan zijn eerste belangrijke zege van het seizoen.
Denk dat het morgen vooral de vraag is voor iedereen hoe tevreden je bent met je positie nu. En of je dan vol voor het ene of het andere scenario gaat of verstandig je kansen spreid en bijvoorbeeld een C aan Mvdp of Wva geeft en de rest sprinters of volop voor 1 scenario gaat als je nog echt wil stijgen. Zo heb ik al de hele dag aan de ene schouder een duiveltje die zegt all in op de vlucht met Mvdp Vermeersch en Abrahamsen of all in op de sprint met Andresen Philipsen en Meeus. En de andere schouder een engeltje die zegt dat ik gewoon me verstand moet gebruiken en moet spreiden om mijn 95% te verdedigen.
Die 2 vind ik dus helemaal niet met elkaar te vergelijken. De een heeft 2000 hoogtemeters, de ander 1300. De een heeft in het middengedeelte behoorlijk wat heuvels, langer dan 1 km en de ander heeft voornamelijk de kemmelberg als inspanning. Daarbij komt ook nog dat Milan voor Kuurne een week in de zandbak had gereden. Dat is toch even heel anders als in de regen in België. Overigens zie ik juist het beeld voor me dat Milan nog een hele ferme solo inspanning doet om bij die 1e groep terug te komen maar dat hij geen hulp kreeg.
Enfin, ik ben het met je eens dat er misschien andere veiligere opties zijn, maar we moeten nu niet opeens met zijn allen doen alsof hij opeens geen viaduct meer over komt.
Pfoe ja dat is een goede vraag. Twijfel er ook nog over en hangt een beetje ervan af of ik van der Poel / van Aert captain maak of de sprinters. Aangezien ik nog wat plekjes wil stijgen denk ik er nu aan om gewoon vol in te zetten op de sprint. Philipsen staat altijd op C1 hier ook als het een zware koers wordt. Dan zou ik toch denken aan Magnier op 2 en Milan op 3 als verschilmakers. Ik heb namelijk ook nog Van der Poel, van Aert, Meeus en Lund dus moet zeggen dat het toch wel een hoofdpijndossier is morgen met zoveel kanshebbers aan de start😅
Maar goed, liever dat dan zoals bij E3 met Vermeesch, Vacek, Gregoire en Lund aan de start staan haha.
Bij de E3 heb ik er niet voor gekozen om Pedersen erin te zetten waardoor ik nog 3 wissels heb. Mijn team is niet heel breed zonder WVA en Pedersen, maar ik heb nog wel Milan. Van de Poel heeft gisteren wel een jasje uit gedaan en Pedersen is er niet bij morgen. Dit geeft mij toch wat meer gevoel dat het naar een sprint kan gaan morgen. Ik wil graag WVA erin zetten, maar twijfel enorm omdat ik morgen ook goed kan scoren met Milan, Lund, Philipsen, Magnier. Wat zouden jullie adviseren?
Optie 1: een "goedkope" kasseien wissel doen met Ganna/Stuyven voor Vingegaard.
optie 2: Milan eruit voor WVA.
optie 3: Wellens en Groves eruit voor WVA en Seixas.
optie 4: geen wissels en hopen dat ik het overleef tm de Ardennen en dan 3x wisselen
Ik zit zelf aan optie 4 te denken, ook omdat ik denk dat de sprinters morgen prima punten halen T.o.v. types zoals VD Poel en WVA. Ook met het mogelijke nieuws dat het nog niet zeker is dat Pidcock mee doet BP is het wel fijn om 3 wissels te hebben.
Heb je het weerbericht gezien? Bijvoorbeeld in deze preview. Ik neig toch meer naar MvdP en Van Aert.
Als die weersvoorspelling uitkomt, is er goede kans op waaiers morgen. Dat wordt weer smullen voor de buis. Vanaf 13:45u HBO aanzetten en genieten.
Normaliter zeg je dat zware omstandigheden in het voordeel zijn van MvdP en WvA. Echter, MvdP heeft een serieuze jas uitgedaan vrijdag. WvA vind ik al langer niet meer het verschil kunnen maken bergop. Koppel dat aan het feit dat je de sterke sprinters er niet zomaar meer vanaf rijdt tegenwoordig + dat er morgen wel heeeel veeeel sprinters meedoen & dat die vaak prima kunnen waaierrijden en ik vraag me toch af of er groepjes gaan wegrijden/wegblijven.
Wellicht ook wishful thinking, maar ik ga voor C1 Philipsen, C2 Andresen, C3 Magnier.
Brennan ga ik niet cappen als zijn ploegleider zegt dat ie wedstrijdritme moet opdoen & het voor woensdag gaat zijn. Milan helaas ingeruild voor Pedersen. Fretin en Crabbe in mijn team zie ik niet als sterke sprinters. Eerder als inferieure C-sprinters waarvan ik spijt heb ze ooit aangeklikt te hebben. Maar ze mogen morgen graag het tegendeel bewijzen.
Ik heb het hier al vaker benoemd, Milan is in mijn beleving in een niet al te beste vorm. Ik heb hem daarom voor MSR gewisseld voor Wout. Ik kan me niet voorstellen dat hij morgen vooraan gaat finishen, gezien het parcours en de vorm van voorgaande wedstrijden.
Als ik jou was zou ik hem snel van de hand doen
Niet gezien, thanks voor sharing! Ik denk niet dat MvdP en WvA weg zouden kunnen blijven. De Kemmelberg gaat de beste klimmers vooruit sturen, maar ik verwacht niet dat er een groep vooruit blijft die georganiseerd blijft rijden. MVDP gaat niet nog een keer een solo van 35 km aankunnen, ben ik bang. Een jagend peloton gaat vluchters inrekenen, toch?
Klopt dat er geen massasprint is geweest sinds 2019. Echter, de sprinters zijn nooit ver weg in de uitslag hier:
- 2025 vanaf P2
- 2024 vanaf P3
- 2023 vanaf P7
- 2022 vanaf P5
- 2021 elitegroep met sprinters erin
- 2020 corona jaar
Kanttekening is dat het altijd wel sterke(re) sprinters zijn. Maar het profiel sprinter is tegenwoordig eerder sterke sprinter dan de ouderwetse Cavendish/Petacchi achtige types.
Natuurlijk is het scenario reeel dat er een groep vooruit zit, zeker met kleppers als WvA & MvdP aan de start. Tel daarbij op dat een Ganna, Stuyven, F Vermeersch of T van Dijke of Abrahamsen ook wel koers wil maken en de kans wordt nog groter. Echter; gaan deze gasten allemaal doorrijden wetende dat ze nog een formidabele sprinter in de gelederen hebben?
Zelfs als dat wel zo is, dan wil ik vooral zeggen dat de kans dat de sprinters daarachter nog om plek 6 t/m 20 strijden aanwezig is. Dus dan scoren die nog steeds prima. In mijn optiek is dus sprinters kiezen de 'veilige' keuze morgen, de aanvallers cappen de risicovollere keuze. Een mix kan ook, dan spreid je de kansen.
het lastige met van Aert morgen is dat als hij niet weg komt omdat voor reden dan ook, dan zie ik hem niet sprinten omdat ze sprinter mee hebben. Wat is de kans dat zowel hij als VD Poel er voor blijven? Ik ben benieuwd aan mensen die beide hebben of je ze ook beide captain maakt. Het lijkt me ze 1-4 worden of buiten de top 20. Waarbij de sterke sprinters waarschijnlijk 5-20 pakken.
Ja sterke sprinters zijn een relatief veilige keuze, dat wel ja. Bij de sprinters zou ik dan voor Philipsen, Lund en Magnier gaan. Al die andere grote sprinters kennen door omstandigheden wat meer onzekerheid.
Ik twijfel om Meeus in te brengen met oog op de Scheldeprijs. Philipsen, Fretin en Crabbe lijkt me niet genoeg. Dan zou ik hem vandaag al in brengen en hou ik nog één wissel over voor de heuvels. Daar heb ik al: Skjelmose, Vaquelin, DFM, Pogi Gregoire,Wellens en kan ik dan een Evenepoel inbrengen bv. Zouden jullie Meeus inbrengen of de tweede wissel inzetten voor de heuvels. Zeker Brabantse pijl is erg spannend met Pidcock en Wellens als beoogde kopmannen. Ik kan ook nog wachten tot de Scheldeprijs om wat meer tijd te kopen met nieuws over Pidcock en Wellens. En dan de mogelijke punten van vandaag Meeus mislopen.
Meeus was toch kopman voor Schelde, niet van Poppel?
Ik zet vol in op de sprint. Wellicht dat een WvA, MvdP, Ganna, Stuyven, Vacek het gaan proberen maar dan is Ganna alleen want de rest zegt ho wacht even ik heb een topsprinter achter me(Visma zegt wel dat het woensdsg voor Brennan is maar als het voor P1 is gaan ze wel voor hem). In die groep erachter gaan EF, NSN en Lotto het dichtrijden en zo wordt het ws een grote sprint waar de meesten bij zullen zitten. Dus voor mij:
C1: Philipsen
C2: Milan
C3: Lund
Als ik Magnier had gehad had die ws op C3 gestaan.
Dat zag er erg uit, maar viel uiteindelijk wel mee. Hij bolde samen met Philipsen toen over de finish uit. Ik verwacht Magnier vandaag gewoon, al durf ik ook niet meer dan C3 toe te kennen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.