Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 194 ... 215 216
KV
sprintgeit
Haha same. Schade is vandaag minder erg dan bij jou, maar met Philipsen, Meeuskneus en Fretin had ik...

Ja nagel op de kop. En het is ondertussen zo ridicuul aan het worden met het afstraffen van logische keuzes (bv remember hoeveel tegenargumenten ik hier kreeg als ik stelde dat Bauhaus gewoon Brugge en SP zou rijden), dat je het gewoon niet meer erg kan vinden als je maar op 70% staat.

TourDeFranceUnchained
nasibal
Ik weet weer waarom ik eigenlijk nooit meer Meeus wilde meenemen. 

Heeft toch mooi 148 punten behaald voor 1 miljoen en staat daarmee op plek 22 van alle renners. Hij heeft meer punten gehaald dan: Ganna, Brennan, De Lie, Groenewegen, Milan, Politt, Mohoric, Morgado, Magnier, Kubis, Groves en alle pech gevallen. Hebben we de heuvelmannen nog niet mee kunnen rekenen, maar daar zullen er ook vast genoeg die 148 niet gaan halen waar je het op het begin misschien wel van zou verwachten zoals een Vauquelin misschien wel.

Dus zo erg is het toch niet? Wie weet rijdt hij ook nog wel naar een 13e plek oid in Roubaix en haalt hij 180 punten totaal.

Edit: ik weet ook dat Meeus niet de meest stabiele pick is geweest de afgelopen jaren, maar in de 4 scorito koersen die hij heeft gereden, dit jaar toch 1x top 20 en 2x top 10.

Laatst gewijzigd
Fietsopa

Ik ben zowaar een halve procent gestegen naar 95%, en dat terwijl ik Philipsen, Fretin en Crabbe had.

martijncr

Zit in zelfde frustratie-trein als velen hier... denk je te kunnen gaan inlopen, zak je weer 5%. Hopelijk wordt het in PR ook een onverwachte uitslag. Vacek die wint of zo 🙃

DennisdeMenniss
nasibal
Ik weet weer waarom ik eigenlijk nooit meer Meeus wilde meenemen. 

Hardleers is ook leers ;)

Coureurs du Courage

Zure dag vandaag ja; Frustratie-Fretin ligt er weer eens bij en dan denk je met Groenewegen iig in te lopen.. nee hoor. Daarnaast Del Toro kwijt voor de heuvels en daar zat ik al dun door twijfelgeval Pidcock. Sta nu nog op 98%, maar ik verwacht nog flink te gaan zakken op deze manier. Zal blij zijn als ik de 90% vasthou. Erg jammer dit. Op naar de Giro maar weer 😂

DennisdeMenniss

Wie had dat gedacht.. met Philipsen Fretin en Crabbe 0,3% stijgen.. niet veel maar de bekertjes zijn op 91,3% nog steeds in zicht.

RvAmelsfoort

Sta nu op 87% met nog 2 wissels over hoop nog naar een bekertje te kunnen. Alleen even kijken wie ik er in ga brengen. Heb nu voor :

PR: Pogi, MvdP, WvA, f. Vermeersch, Pilipsen

BP: Pidcock, Wellens, Gregoire, Del Grosso

AGR: Pidcock, Wellens, Gregoire

WP: Pidcock, Gregoire, Seixas, APP, DFM

LBL: Pogi, Pidcock, Gregoire, Seixas, APP  DFM

Iemand wellicht tips.?

DennisdeMenniss

@DesProatMichiel kunnen we zondagavond een deurproat over de tussenproat verwachten? 😁

Tbosman
Corky18
En zo vallen m'n C2 Groenewegen en C3 Fretin achter elkaar...

+1. Speciaal Groenewegen vanaf het begin mee, en dan dit. Gelukje dat hij in RvB zo mooi scoorde maar wel enorm zuur. Helemaal omdat m'n non-cap Crabbe nu wel ineens 10e wordt...

Beetje de samenvatting van m'n klassiekerseizoen tot nu toe. Veel pech met uitvallers en ook aantal matige keuzes gemaakt zelf (Vacek nemen, Pedersen erin wisselen ipv WvA).

Is het Giro topic al open? 😅

timanovic

Bijzonder spel. Zondag dacht ik flink te stijgen met 6 man in de top en Pogi, Matthieu em Wout als caps, maar zakte ik 0,3%. Vandaag dacht ik flink te dalen met alleen Philipsen en Crabbe in de punten, maar steeg ik 0,1%.

98,4% nu

Nog 1 wissel over en Seixas in mijn team, dus we gaan voor goud. 

Jens Voigt
RvAmelsfoort
Sta nu op 87% met nog 2 wissels over hoop nog naar een bekertje te kunnen. Alleen even kijken wie ik...

Als je geen 3 fitte mensen hebt voor Brabantse Pijl zou ik er iemand bij pakken (let op Pidcock). Baudin is bijvoorbeeld erg goed bezig op het moment. Je kan mee doen met de NSN bingo, met veel goede kandidaten, of wellicht Schmid. Last minute kunnen er nog meer goede renners opduiken. Als ze ook veel kunnen bij de rest van de koersen zou ik dat ook meenemen.

Dan voor de Amstel sowieso Remco kopen, mits fit. 

En als laatste dan voor de Amstel 1 of 2 renners uit de categorie die sowieso AGR rijdt, zoals Skjelmose, Christen, Del Toro, Scaroni, maar ook gewoon mee kan bij Waalse Pijl en LBL.

Dan ben je aardig rond.

Tbosman
sprintgeit
Haha same. Schade is vandaag minder erg dan bij jou, maar met Philipsen, Meeuskneus en Fretin had ik...

Mooie analyse die helaas waar is voor velen van ons. Soms baal je er echt van als je koers zit te kijken, aan de andere kant is het wel weer een prachtig seizoen tot zover. Veel mooie koersen gezien.

yanick01

Vandaag een mooie stijging met philipsen, hofstetter, Crabbe en fretin. Hopelijk kan ik de schade zondag beperken zonder Pedersen en wva. Nog 1 wissel over voor de heuvel, hopelijk is de schade van Del Torro beperkt 

CyclingDonkey
Fietsopa
Ik ben zowaar een halve procent gestegen naar 95%, en dat terwijl ik Philipsen, Fretin en Crabbe had...

Door het missen van een Groenewegen, Meeus, Bauhaus etc stel je nu Crabbe op als cap. Dat pakt aardig uit idd 👌

Laatst gewijzigd
berggie1987

Bittner heeft zich wel echt ontpopt als een musthave.

Ik baal dat ik het niet aandurfde omdat er weinig bekend was over zijn programma, terwijl het wel goed te redeneren was dat de kans groot was dat hij de belangrijke koersen zou rijden. 

Hulde aan eenieder die hem wel vanaf het begin heeft.

Coureurs du Courage
Jens Voigt
Als je geen 3 fitte mensen hebt voor Brabantse Pijl zou ik er iemand bij pakken (let op Pidcock). Ba...

Christen ligt eruit met een gebroken sleutelbeen. Neem aan dat je Jan bedoelde en niet Fabio.

Jens Voigt
Coureurs du Courage
Christen ligt eruit met een gebroken sleutelbeen. Neem aan dat je Jan bedoelde en niet Fabio.

Ik bedoelde Jan. Met die sleutelbenen weet je nooit hoe lang het duurt. Gewoon wachten op de startlijsten en de berichten van de ploeg. Doorgaan is het negatieve effect op de vorm vrij beperkt. 

Coureurs du Courage
berggie1987
Bittner heeft zich wel echt ontpopt als een musthave. Ik baal dat ik het niet aandurfde omdat er wei...

Ja, voor 1 miljoen wel een lekkere sprinter die precies de juiste koersen rijdt en daar ook bovengemiddelde uitslagen rijdt. Achteraf mooi wonen, maar heb hem nooit overwogen. Ik denk dat zijn pickrate ook wel aantoont dat er veel twijfels rond hem waren.

Iemand ooit van Erzen Zak of Zak Erzen gehoord?

Van een De Schuyteneer heb je ook meer plezier dan De Lie.

berggie1987

Ja sowieso is achteraf mooi wonen. Maar was wel een lange zoektocht naar een sprinter die alle drie rijdt, dus in zoverre geen onlogische pick. Alleen was die info toen nog niet bekend.

Ja ik heb zak ezren toevallig in een ander wielerspelletje (zweeler jaarspel budget) is het zoontje van de baas bij Bahrain. Leuk talentje.

wielerfan80

Had verwacht vandaag te zakken, maar blijf mooi op 98,5% staan. Voor komende zondag hoop ik op het hetzelfde resultaat. Daarna mag ik met Evenepoel, Pidcock, Wellens, Del Toro, Skjelmose, Godon en Gregoire nog altijd hopen op een gouden bekertje. Hopelijk valt de ogenschijnlijk zware blessure van Pidcock mee, anders wordt het heel lastig.

mirkodek

Zowaar 3% gestegen dankzij Philipsen, toch ook Meeus en non-cap Crabbe. 

Achteraf blij dat ik Groenewegen niet heb ingewisseld, maar baal wel dat ik Pedersen erin heb gewisseld. Heeft toch minder gebracht dan ik stiekem had gehoopt. Verder balen van de keuzes voor Vacek (valt echt vies tegen), Groves en Fretin.

Voor de laatste periode hopen op Grégoire, Healy, Skjelmose, Seixas Vauquelin misschien stiekem nog, wellicht voor PR nog Laporte en Pedersen en bidden dat Pidcock nog wat gaat rijden. Nog 1 wissel over die ik voor de heuvels ga gebruiken. Evenepoel/Jorgenson zijn vooralsnog de voornaamste kandidaten.

Coureurs du Courage
Jens Voigt
Ik bedoelde Jan. Met die sleutelbenen weet je nooit hoe lang het duurt. Gewoon wachten op de startli...

Hmm. Wellens is hooguit op tijd terug voor WP en LBL met dezelfde breuk. En die lag 3 weken eerder tegen het asfalt. Beetje heel erg wishful thinking dat Jantje C er bij is in de heuvels.

Maar neemt niet weg dat de andere namen die je noemde wel prima te overwegen zijn. Er vanuit gaande dat iedereen Pogi heeft, zie ik vervolgens de volgende renners het belangrijkst in pick-volgorde:

1. Seixas. C1 voor WP en C2 voor LBL. 400 punten realistisch, kan zomaar oplopen tot 525.
  2. Del Toro. Zou ik als C2 zien voor AGR én WP plus vervolgens teampunten in LBL en evt eigen punten. De vorm leek echter al tanende en nu überhaupt maar de vraag of ie er bij is.
  3. Evenepoel. Is een zeker C1 voor AGR en zal ook in de andere wedstrijden wel scoren. WP ligt em niet zo. Echter door onvoorspelbaarheid AGR zie ik hem ietsje minder, maar snap het volkomen als je hem verkiest boven de andere twee, zeker gezien op bewezen prestaties in t verleden.
  4. Gregoire. Misschien niet de uitgesproken favoriet ergens, maar in prima vorm en kan de top-5s overal aan elkaar rijgen. Vooral door BP deelname en mogelijke C1 daar.
  5. Pidcock. Zou natuurlijk veel hoger staan, maar is door zijn val een groot vraagteken geworden. Was anders wel de musthave voor de heuvels geweest.
  6. Skjelmose. Lijkt prima in vorm in het Baskenland. Gretig voor sprintje naar plek 2 achter ongenaakbare Seixas. Met C1/C2 in AGR en C3 in WP/LBL kun je zomaar 400 punten bijschrijven (of meer).
  7. Healy. Hier ook bewezen capaciteiten, maar vind hem wat zwakker op dit moment. Zie hem ergens tussen plek 5-10 finishen in elke koers, wat met een C3 overal zo'n 300 punten oplevert.
  8. Jorgenson. Eigenlijk op hetzelfde niveau als Healy en Skjel. Iemand die zekerheid bied dat hij er bij zit in alle koersen. Zie WP wat minder op zijn lijf geschreven.
  9. Mauro Schmid. Is voor mij de grootste kanshebber voor BP. In goede doen, parcours ligt em en tegenstand is bijzonder matig. Als C1 zeker 200+ waard. Tel daar wat sprokkelwerk in de andere koersen bij op en je zit al gauw rond de 400 punten die realistisch zijn.
  10. Tibor del Grosso. De andere kanshebber voor BP wat mij betreft. Kan daarnaast een mooie uitslag rijden in AGR.

Ik heb zelf Pogi, Pidcock, Gregoire, Seixas, Del Toro, Ayuso, Laporte, APP. Zonder wissels, want gegokt op Groenewegen ipv. Dat leek een goeie strategie een paar weken terug, maar lijkt nu een foute beslissing te gaan worden door de vele onzekerheden. Afwachten en hopen 🤞 

Laatst gewijzigd
Gerbende

Jan is er gewoon bij volgens een update van PCS zojuist

NOAD1912
Coureurs du Courage
Ja, voor 1 miljoen wel een lekkere sprinter die precies de juiste koersen rijdt en daar ook bovengem...

Ik heb hem vanaf het begin, met grote tevredenheid, maar door foute andere selectiekeuzes en wissels net onder 70%. Ik moet nu gokken op REV voor de laatste 3 en hopen dat Pidcock sneller herstelt dan verwacht wordt, vooral voor BP. Heb namelijk nog maar 1 wissel.

Als Tendexspeler die op promotie naar Diamond staat zijn dit wel cruciale puzzelstukjes die goed moeten vallen, anders "rijp" ik liever nog ff in Gold. Wel stupide fouten her en der gemaakt. Al valt er voor mij nog veel te winnen in de Tour, Vuelta en het WK.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 194 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.