Door v Aert te downgraden naar Laporte heb ik zojuist Milan erin kunnen fietsen. Dat voelt toch wel goed, uiteraard met het oog op Tirreno, maar ook door het toevoegen van Kuurne gisteren. Je hebt daarnaast ook nog (zekere) caps in GW en DDV. Zitten er nog meer op de Laporte trein ipv van v Aert, en waarom?
Overweeg dit al een aantal dagen. Waar ik eerder vrij overtuigd was van de combi van Aert + Brennan ga ik nu mogelijk naar enkel Laporte. Het voelt nog iets te spannend maar eens kijken of het idee standhoud.
Maar je was zo overtuigd van resultaten van Van Aert en dus niet zo van Laporte maar nu ineens wel? Ik snap waarom je budgettair iets moet uitvogelen om Milan erin te krijgen maar om zo abrupt tevreden te zijn met Laporte i.p.v. Van Aert begrijp ik dan niet.
Ik had vliegensvlug mijn berekening aangepast, want had per ongeluk de verdubbelaars erin gezet, dat klopte inderdaad niet. De berekening nu, klopt volgens mij wel.
Del Toro zie ik als supertalent. Ook als ie in dienst rijdt voor Pogi in beide koersen, kan hij denk ik heel erg lang mee in z'n huidige vorm. Ik lees in jullie reacties dat ik Del Toro overschat, maar ik geloof wel dubbel en dwars in zijn potentie in die koersen. Zelfs als knecht van Pogi. We gaan het zien tegen die tijd, onwijs veel zin in beide koersen! (En hopelijk kan ik mijn gelijk dan aantonen 😈)
Del Toro is natuurlijk een supertalent en wat jij denkt dat hij gaat presteren kan best wel eens uitkomen, maar heb je hem nu net in die koersen echt nodig? Daar zit bij mij meer de vraag.
dan heb ik liever die 1miljoen voor een renner in PN dan Del Toro
Hier geen Van Aert, Brennan of Laporte. Wel twee andere bijtjes. Dat geeft ruimte in de breedte en dat voelt wel verstandig.
Grootste bezwaar bij mij tegen van Aert is dat overal waar ik 'm zou cappen, hij vooral voor C3 in aanmerking komt (SB, MSR, RRV, PR).
Ja in E3 en DDV cap je 'm misschien als C1 of C2 (afhankelijk van Mathieu), maar daar kom je ook wel weg met Kung, Wellens, Mohoric of Vacek gok ik. OHN vind ik onduidelijk gezien zijn vorm.
"daar kom je ook wel weg met Kung, Wellens, Mohoric of Vacek gok ik"
Hiermee leg je wel de vinger op de zere plek: kies maar eens de goede. Dat is de zekerheid die je pakt met Van Aert. Ja, wellicht is het voor C3, maar je hebt wel een vrij grote zekerheid dat er een top-5 of zelfs bij tegenvallen een top-10 plek in zit. Die zekerheid heb je bij al die andere jongens een stuk minder. En zelfs al pakken die in koers A een 6e plek, kan dat in koers B ineens plek 18 zijn.
True, al vind ik ook de verdeling met Brennan en Laporte lastig in te schatten. Als ze met 20 man op de meet af gaan en Brennan zit er nog bij, wat doet Van Aert dan?
Kung en Wellens gaan hier sowieso wel mee. Vacek wil ik graag maar cap ik nergens. Mohoric gaat alleen mee als Van der Poel geen E3 doet (al verwacht ik hem daar wel).
Haha ik weet dus ook nog niet of ik er heel tevreden over ben, zeg maar! Dat is de reden waarom ik hem hier deponeerde. Met van Aert dacht ik eigenlijk meer zekerheid in te bouwen in meerdere koersen (je weet dat hij uiteindelijk boven komt drijven vanwege z'n klasse). Maar er is voor mij bijna geen andere manier om Milan erin te krijgen dan van Aert te downgraden naar Laporte.
Heb besloten om Pogacar pas in te brengen voor RVV. Zo kan ik zo'n beetje iedereen opstellen die ik wil qua budget. En ben met Pidcock, Del Toro en Healy voor SB en VdP, WvA en Matthews voor MSR tevreden met de caps. Ga voor RVV Milan, Magnier en Laporte wisselen voor Pogi, Seixas en Scaroni.
Ja ik snap die vraag wel. Seixas vind ik te risky voor C3. In PN heb ik Ayuso, Skjelmose, Vauquelin, dus dat is gecovered. Als ik Del Toro niet meeneem, moet ik Healy gaan overwegen. Scheelt een miljoen, en gaat ie meer opbrengen in SB? Idk? En met Del Toro heb ik én teampunten én MSR er nog bij.
Klopt maar dat geeft wel 3M ruimte, voor een potentiële 15e plek. Ik weet ook niet hoe het gaat lopen, maar ik durf het wel aan denk ik.
En qua sprinten sluit ik bij Vacek niks uit (zolang Milan niet in dat groepje zit).
Van Aert, Wellens, Mohoric, Grégoire, Van Eetvelt en Bilbao zijn allemaal ook te riskant als kopmannen voor SB voor jou? Als je maar 4 acceptabele opties ziet heb je inderdaad weinig keus ;)
Mijn grootste twijfel is Parijs–Nice. Vingegaard neem ik in ieder geval mee. Ik heb nog 2 miljoen over voor twee renners en het liefst kies ik mannen die ook in de heuvels nog mogelijk punten kunnen pakken.
Wat denken jullie dat de beste combinatie is?
Ik zat zelf te twijfelen tussen Ayuso of Skjelmose (maar welke van de twee?) in combinatie met DFM.
Mag het eigenlijk niet delen van sommigen, maar bekijk ff dit interview van Vauquelin:
https://www.youtube.com/watch?v=A4q5LDBjUeo
M.i. zegt hij dat Onley de kopman is in Paris Nice...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.