@martijncr ik zie vooral een heel leuk deelnemersveld eigenlijk met een uitgebreid aantal kanshebbers. Een koers zonder VDP of Pogi is als kijker toch een pak leuker 😅 Een gedoodverfde winnaar zie ik niet trouwens. Wel veel cap materiaal met mogelijke top 10 plek. Ik mis wel Phillipsen eigenlijk?
Het is inderdaad aftellen, leuk!
Op basis van de huidige startlijst kom ik tot de volgende namen:
Kopman potentie
- GROVES Kaden
- BRENNAN Matthew
- MEEUS Jordi
- MAGNIER Paul
- TURNER Ben
- DE LIE Arnaud
Kanshebbers voor top-10
- MIQUEL Pau
- ALBANESE Vincenzo
- BERCKMOES Jenno
- AULAR Orluis
- VAN POPPEL Danny
- KUBIŠ Lukáš
- GRUEL Thibaud
- ADRIÀ Roger
- WÆRENSKJOLD Søren
- TEUNISSEN Mike
- MAYRHOFER Marius
- PLUIMERS Rick
Als ik nu drie kopmannen zou moeten selecteren, zouden het Groves, Brennan en Turner zijn. Waar Groves mogelijk zijn plekje afstaat aan Phillipsen?
Zijn die kopmannen gebaseerd op het feit dat het vorig jaar een sprint werd? Heb PCS even niet bij de hand, maar uit m'n hoofd is de Omloop in de afgelopen 10 edities iets van 2x in een sprint geëindigd? Of zet je dan in op sprinters omdat je niet wilt gokken op welke sterke mannen er voor het peloton uitblijven en er gesprint wordt voor plek ~6?
Leuke lijst. En degene waarvan ik denk dat de Omloop gaat winnen noem je niet. (Niet dat jou namen daarmee minder zijn, dan wat ik in mn hoofd heb). We houden rekening met een ander scenario.
En waar is Wout? Toch altijd top10 kandidaat en ook cap materiaal? In mijn ogen meer dan bijv. Meeus en Turner (waarvan ik wel verwacht dat ze goed kunnen zijn in de Omloop, maar een echt fijne caps vind ik ze daar niet)
Ik had in mijn verwachting 'overlevers' die kunnen sprinten in m'n hoofd. Wijziging van finale is aan mij voorbijgegaan, dus dank voor die toevoeging! Die finale gaat idd een stevigere schifting maken dan ik aanvankelijk dacht. Weer eens opnieuw de namen wegen.
Wout van Aert is nog erg onzeker gezien zijn blessure, die durf ik niet meteen kopman te maken. Puur gericht op Scorito hoop ik dat MVDP weg blijft uit de Omloop.
Na de laatste klim is het meestal bal met de aanvallers, vanuit een groep van 30-50 waarin de kleppers weinig ploegmaats meer over hebben.
Zo'n Laporte, Stuyven, Van Baarle, Vermeersch, Benoot... ze kunnen allemaal winnen, maar als ze niet winnen staan ze waarschijnlijk ook niet in de top 10 omdat ze of een sprintkopman hebben of zelf geen geweldige sprint.
Pareltje De Lie daarentegen, die sprint wel gewoon mee voor plek twee 😂
Hallootjes allen, het klassiekerspel staat voor de deur dus we melden ons hier weer :) 9 pagina's.. jullie waren er weer vroeg bij. Zal ze van de week even doorspitten. Zag wel dat Scorito vanaf heden ook bankpunten inzichtelijk gaat maken... Stelletje bofferds, hoeven jullie het niet meer zelf uit te rekenen 😂🍻
Bij de Omloop blijft toch veruit de belangrijkste factor het weer. Het parcours is gewoon matig sinds ze niet meer in Gent finishen en de kleine wijziging dit jaar verandert mijns inziens niets aan de bigger picture, maar het moet wel gezegd worden dat we bij de afgelopen edities herhaaldelijk droog weer, te weinig wind voor waaiers en met regelmaat ook de hele finale tegenwind hebben gehad. Bij de kopmankeuze is het sowieso cruciaal om rekening mee te houden, maar ik vind het ook helemaal niet vreemd om te schuiven met renners 17/18/19/20 in je totale selectie op basis van de weersverwachting voor het openingsweekend.
Hier. Het gaat trouwens pas uitgerold worden na de start van het klassiekerspel.
"Bij de kopmankeuze is het sowieso cruciaal om rekening mee te houden, maar ik vind het ook helemaal niet vreemd om te schuiven met renners 17/18/19/20 in je totale selectie op basis van de weersverwachting voor het openingsweekend."
Hoe bedoel je dit? Dat je er 3-4 minder meeneemt specifiek voor het openingsweekend? Daar zou ik mij nl. prima in kunnen vinden, maar dan eigenlijk ongeacht het weer. Het openingsweekend is vaak een loterij en hier geldt volgens mij (in lijn met discussie vorige pagina's) bij uitstek dat we ons te vaak lekker maken met het aantal namen in onze selectie dat er start.
Heeft iemand trouwens zicht op communicatie definitieve deelnames? Wanneer is dit gepland? En specifiek
Van Aert (wel of geen E3 en DDV?),
Van der Poel (alleen monumenten?)
Philipsen (zal toch meer gaan rijden dan alleen monumenten?)
Merlier (herstel afwachten uiteraard, maar heb nu alleen RVB staan)
Naast de toppers nog veel onduidelijk. PCS geeft alleen harde bevestigingen. Iemand tips?
Ja, maar dan zetten ze een vraagteken achter 3 rondes voor bv Van Aert: https://sporza.be/nl/2026/01/13/nu-wel-met-strade-bianche-en-milaan-sanremo-tour-en-vuelta-in-de-zomer-dit-is-het-programma-van-wout-van-aert-in-2026~1768300162616/ Of kijk ik op de verkeerde plek?
Maximaal haalbare minus gescoorde cap punten zou dan een ''bankpunten'' totaal moeten geven. Het boeit mij niet zeker in het klassiekerspel niet zoveel (Warenskjold die je niet capt in de omloop zou dan bankpunten op moeten leveren.) Je kunt ook een misgelopen punten klassement bij gaan houden van je laatste 3 renners die net niet je selectie gehaald hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.