Van de 3.5km klim morgen is het middendeel 2km á ongeveer 8%, zo dicht bij de finish gaat dat oorlog opleveren en zie ik een strijd tussen ongeveer 25 man voor me.
De tombola gaf mij uiteindelijk 4 Ineos mannen: Arensman, Bernal, Turner én Sheffield.
Voorlopig heb ik Bernal en Sheffield in de basis, verwacht iemand Turner er toch bij?
Dacht dat ik best goed begonnen was met de nummers 2, 3 en 4, toch maar een schamele 57%. Het ligt ook nog dicht bij elkaar natuurlijk. Mijn laatste wissel was trouwens magnier downgraden zodat ik Yates erin kon fietsen. Die heeft nu wel echt iets te bewijzen 😂
Voor morgen dan. Ik lees hier nergens Pellizari. Ik denk dat die er vol voor gaat, liet in ToTA zien lekker vinnig te zijn. Ik cap hem in ieder geval
Er komt morgen bij mijn echt geen sprinter in de opstelling. Met 221 km, 12 km heuvel/berg op halverwege, daarna Limburgs vlak gedurende 40 km en dan en heuvel met daarin stuk van 1 km lang 10%. Dat is bijna veronderstellen dat aula/TLA mee zouden kunnen doen om winst in LBL. Tenzij ze allemaal als makke schapen naar boven rijden maar voor ciccone/scaroni/Zana/pellizari en nog wat punch Italianen is dit unieke gelegenheid voor roze. Tel daar de halve uae ploeg bij en AK mannen die ook nerveus zijn en je komt op groepje van man of 20 die zoveel te sterk zijn voor de best klimmende sprinters dat die in mijn ogen geen punt pakken.
Ik vind het trouwens niet te doen om een opstelling samen te stellen voor morgen! Elke voorbeschouwing/website zegt weer iets anders denk wel dat het veel te lastig gaat worden voor sprinters alleen misschien niet voor Aular, Turner en heel misschien Magnier en Groves! Wat zijn jullie verwachtingen voor morgen?
Ik weet niet of die per se bestaat.
Ik bedoel met risico dat je toch vergelijkt met de concurrentie. Veel mensen zullen Jonas of Ciccone ofzo cappen, en die zullen ook wel ergens vooraan eindigen. Als je dus gaat voor een Vendrame die toch meer een long shot is, kun je best wel verliezen tegenover de concurrentie mocht hij tegenvallen. Mocht hij echter winnen, is de kans niet zo groot dat je een enorme voorsprong pakt op alternatieve cappies Jonas en Cicco die daar waarschijnlijk kort achter eindigen. Het is wel leuk, maar saai is hier ook safe denk ik.
Als je echter een groot vertrouwen hebt in Vendrame moet je er gewoon lekker voor gaan. Je leeft tenslotte maar 1 keer!
Dit is me al vaker opgevallen bij Scorito. Het lijkt over het algemeen toch niet te lonen om die afwijkende keuze te maken.
Qua spel zou ik morgen juist voor een Vendrame of Scaroni willen kiezen. Alleen dan voelt het toch als een beetje kunnen winnen en veel kunnen verliezen. Waardoor er nu toch weer een veilige cap staat.
Iemand een ervaring die het tegenovergestelde bewijst?
Dat bedoel ik! Bij mij gaat ie mee, en met Ciccone, Christen, Narváez, Scaroni, Bernal, Vingegaard, Pellizzari en toch ook Andresen kan ik zomaar de complete top 9 hebben.
Groves, Turner, Magnier en Zana gaan voor de bankpunten, net als de meer kansloze Yates, Gall, Storer, Stuyven(🤔), Milan, Mozzato en Malucelli.
Zie daar dus mijn complete team, dat was ik jullie nog schuldig.
Als je 20x je long shot capt ga je niet winnen, dus dat zou ik niet doen nee. Hooguit om in de laatste week nog goud, een beker of een poultje te winnen. Nou was Groenewegen cappen geen long shot, maar Milan was toch de meest zekere cap. Trek ook met 3 in de top 20. 1e bonuspunten kan je dus al binnen hebben. Morgen ook Scaroni of Ciccone of Pellizari of Ving. Dat is het leuke als de kaarten nog voor de borst zitten. Ik stel vendrame iig op. En Aular ook. En hoop op een Arensman binnen de minuut. Morgen weet je of het goudkoorts kan gaan worden of lekker subtoppen tussen 70 en 90 %. Vandaag zoals velen 3 asfaltkussers, dat hoeft zicht niet te herhalen morgen.
Vandaag een goede score met de top 4, Zana en Turner met wat puntjes. Alleen Mozzato op de grond. Baalde alsnog van de valpartijen, het maakt het wielrennen er niet leuker op dat dit "normaal" is.
Morgen een heerlijke rit en lekker op gevoel cappen. Het kan morgen veel kanten op en er zijn veel potentiële caps die allen kunnen slagen of toch buiten de scores eindigen.
Ik speel in mn hoofd om Vendrame gewoon te cappen want ik weet bijna zeker dat hij erbij gaat zitten, misschien niet voor de winst maar goede kans op top 5.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.