Scorito Giro 2026

1 2 ... 170 ... 184 185
Coureurs du Courage
Guido Maltempi
Ik heb eens gekeken naar de paarse kansen voor Narvaez in de laatste 6 etappes. Conclusie: als UAE e...

Interessant analyse. Ik vind het leuk dat je er zo ingedoken bent. Ik verwacht echter dat Magnier 'em toch "gewoon" gaat winnen. Reden: Magnier is een pure sprinter tov een puncher. Elke sprint waar ze samen aankomen zal Magnier em dus erop leggen. Daarnaast is het niet zo knip en klaar dat Narvaez punten pakt in etappe 18. UAE heeft de renners helemaal niet om t peloton bij elkaar te houden en het is een typische rit voor een vluchtgroep. Daar gaat SQS wel voor zorgen dat Narvaez er niet bij zit. Nee, UAE moet gewoon lekker op ritten blijven azen in week 3.

floda

Morgen moet cicone toch in de vlucht wil hij voor de bergtrui gaan. 

Guido Maltempi
Coureurs du Courage
Interessant analyse. Ik vind het leuk dat je er zo ingedoken bent. Ik verwacht echter dat Magnier 'e...

Het lijkt me duidelijk dat Magnier het wint als ze tegen elkaar sprinten. Probleem 1 is dat Milan gisteren definitief is afgehaakt en er dus verder niemand anders mee zal doen, behalve Stuyven en/of wat andere SQS knechten. Probleem 2 is nog veel groter: 4 v/d 6 tussensprints liggen extreem ongunstig voor Magnier. En van de overige 2 sprints is er ook nog eens eentje die hij maar beter kan weggeven aan een vlucht. Ik wilde er niet een te lang epistel van maken, maar hieronder een korte samenvatting van waar de sprints in de komende etappes getrokken zijn:

16: 25km vlak, dan heuvelzone met 4 taaie klimmetjes, daarna afdaling & tussensprint.
17: Tussensprint bovenop een vrij onregelmatig klimmetje van 5km/5%, nadat er eerder in de etappe ook al 16km geklommen moest worden.
18: Hele dag op en af, maar deze tussensprint lijkt haalbaar voor Magnier. Probleem: vanaf de sprint is het nog maar 40km tot de finish, waar Narvaez vanuit het peloton 1 van de topfavorieten is. Dus SQS zal deze etappe liever weggeven aan een vlucht.
19: 45km vlak, dan 2x zware klim. Tussensprint ligt daarna halverwege een klim van 7%. Wordt op het randje voor Narvaez om hier mee te zitten in de vlucht met Ciccone & co, maar op een goeie dag is het haalbaar.
20: Tussensprint na 85km vlakke aanloop... bovenop een punchy klimmetje van 1.2km/8%.
21: Tussensprint ligt al na 22km, hier kan Magnier dus volle bak voor sprinten. In de finale stijgt de laatste 250 meter aan 5% - gunstig voor Narvaez wanneer hij nog een voorsprong te verdedigen heeft en zich zou mengen in de massasprint.

Overigens gaan de belangen van Narvaez en Jantje Christen (en dus van UAE) morgen hand in hand. Bjerg, Morgado en Arrieta controlerende eerste 25km, Narvaez en Christen springen mee in de heuvelzone, Johnny wint de tussensprint en laat zich daarna terugzakken, Christen gaat proberen de rit te winnen (maar is niet opgewassen tegen zijn beter klimmende medevluchters en/of de AK mannen uit het peloton).

klaas drr

Het zou kunnen, maar heb je Magnier zin sprinten in de etappe dat iedereen viel ? De stelligheid waarmee Narvaez even in de muur etappe wint kun je ook van Magnier zeggen. Verder werd Narvaez keurig 6e in de etappe van segaert. Die wint niet zomaar even de muur etappe. Het kan maar ik zet mijn geld nog in op Magnier. 

Koenb16

Wat zijn jullie gedachtes voor vandaag? Korte rit met een vrij vlakke start, maar een Vingegaard die aangegeven heeft meer te gaan sparen richting de tour. Normaal gesproken zou ik toch denken dat deze voor de AK mannen is, maar wie zou de behoefte volgen te controleren? 

Naast 8 ak mannen heb ik namelijk 4 "klimmers", met Ciccone, Christen, Vlasov en Pinarello. Die laatste fietst helaas achteruit en Vlasov is vreselijk onvoorspelbaar. Ik twijfel zelf of Christen dit aankan, maar mogelijk wel truipunten met Narvaez. Wat zijn jullie gedachtes over dit alles?

ditisdavid

Er zit een verschil tussen een Vingegaard in spaarstand en een Visma in spaarstand. Een Vingegaard in spaarstand rijdt de bergetappes á la Roglic, zoals hij dat ook al deed in etappe 9, ongeacht of er een vlucht voor zit. Visma zal echter maar heel weinig werk hoeven doen om hier voor de etappe te kunnen rijden, en de Kielichs, Rexen en Lemmens hoeven niet in spaarstand.

Christen zal een minuut of 4 nodig hebben onderaan de klim, dat wordt niet makkelijk in zo'n korte rit.

Laatst gewijzigd
Hidde98
Koenb16
Wat zijn jullie gedachtes voor vandaag? Korte rit met een vrij vlakke start, maar een Vingegaard die...

Vingegaard zou normaliter vandaag moeten winnen. Vlucht heeft te weinig kilometers om veel tijd te pakken. Christen kan je doen mocht het op een mythische manier toch lukken vandaag voor de vlucht, dan zal die er namelijk bij zitten. Narvaez zal puur mee springen voor de sprintpt en vervolgens evt Christen met een versnelling afzetten. Dan moet je toch rekening houden met 4-5 minuten die Christen nodig heeft aan de voet van de laatste klim om als eerste over de meet te komen. Dan moet er vanaf kilometer een, zowel vlak als bergop/af, door worden gereden door de vlucht en door het peleton op standje geef ze een kwartier worden gereden. Dan heb je nog de podiumbelangen, denk dat zowel RB als Netcompany graag zo snel mogelijk algemeen voorbij Eulalio willen en die met zo'n lange aankomst bergop daarmee dus minuten willen proberen te pakken.

Dat gezegd hebbende, je alternatief voor Christen is een Ciccone als ik je zo lees. Die laatste zal eerder voor de bergtrui punten gaan proberen binnen te halen en bijvoorbeeld eerder in etappe 19 daarvan ook een etappe overwinning te maken, aangezien dat make it or break it etappe zal zijn w.v.b. de bergtrui. Christen zal alles of niets rijden denk ik vandaag, dus daar heb je meer upside.

Laatst gewijzigd
Pads Medersen

Vlucht lijkt me erg moeilijk vandaag gezien kortere etappe. 

Opstelling vandaag vingegaard (c), pellizzari, arensman, gall, bernal, storer, ciccone, pinarello, zana

Bank: narvaez en een uitgevallen scaroni helaas haha

Pads Medersen
martijncr
Swung is er bij mij wel zo'n beetje uit. Parkeer redelijk steady rond de 80-85%. Moeilijk nog versch...

Sheffield valt echt tegen hè. Pinarello en zana kunnen los van scaroni ook echt nog wel wat proberen al vallen ook zij tot nu toe tegen (zana letterlijk gevallen)

CyclingDonkey
Koenb16
Wat zijn jullie gedachtes voor vandaag? Korte rit met een vrij vlakke start, maar een Vingegaard die...

Tenzij narvaez punten haalt bij de finish zijn er geen teampunten te verdienen. Bij de tussen sprint liggen te weinig punten om de trui over te nemen 

Koenb16
CyclingDonkey
Tenzij narvaez punten haalt bij de finish zijn er geen teampunten te verdienen. Bij de tussen sprint...

Ah mijn fout, ik had 15 punten in mijn hoofd waarmee het net moest lukken. Dan toch vooral de interviews afwachten dan maar.

RedDevil
Maarten Koning
Om even op de sprintersdiscussie aan te haken, de giro en de vuelta zijn hierin natuurlijk ook niet...

Ik hoop ook dat iedereen na deze Giro en het klassiekerspel helemaal klaar is met sprinters en er maar 2 of 3 meeneemt naar de Tour....dan kan ik daar misschien profiteren door er gewoon weer 6 of 7 te nemen ;-)

Mikebrouns
Koenb16

Christen is inderdaad maar de vraag of ie dit aan kan. Echter heeft hij wel vooraf aangegeven er vandaag vol voor te willen gaan. Ik heb hem niet, maar als ik hem had, zou ik hem denk ik vandaag niet durven banken.

ProScoritoManager
Mikebrouns
Christen is inderdaad maar de vraag of ie dit aan kan. Echter heeft hij wel vooraf aangegeven er van...

Ik heb hem wel, maar vraag me heel erg af of ik hem durf op te stellen ipv Rondel of Bernal. Als het zoals verwacht een AK dag wordt dan gaan die laatste twee sowieso punten rijden en Christen niet. Bij enkele vluchters vooruit gaan ze nog steeds punten scoren en Christen enkel in geval hij een van die vluchters is.

bdebouwer
ProScoritoManager
Ik heb hem wel, maar vraag me heel erg af of ik hem durf op te stellen ipv Rondel of Bernal. Als het...

Zelfde hier. Ik twijfel er over om Ciccone, en Christen allebei niet op te stellen, ten faveure van klassementsrenners (Rondel, en Bernal) waarbij de grootste twijfel in Ciccone zit. 

Remco947

Hier ook dezelfde twijfel. Zekerheidjes vandaag Vingegaard, Gall, Arensman, Piganzoli, Pellizzari, Storer, Bernal.

Voor de vlucht neem ik toch Ciccone en Christen mee en zet ik Rondel op de bank. Gezien de laatste bergrit verwacht ik hem of Bernal het minst hoog mocht het niet aan de vluchters zijn.

Hidde98
Remco947
Hier ook dezelfde twijfel. Zekerheidjes vandaag Vingegaard, Gall, Arensman, Piganzoli, Pellizzari, S...

Die snap ik en dan zie je Bernal groeien en Rondel eigenlijk steeds meer inzakken, getuige de laatste rit. Hoop voor Rondel eenmalig en dat hij gewoon weer ter hoogte van Storer finisht vandaag!

ditisdavid

Bij Rondel heb ik toch ook wel de indruk dat de etappes met veel lange klimmen net iets minder zijn ding zijn. Vandaag zou hem dan beter moeten liggen dan zaterdag.

Reus

Hier ook de Bernal rondel ciccone christen tombola voor 2 plekjes. 

wat het extra lastig maakt is dat hun resultaten een beetje grillig zijn waardoor op voorhand niet te zeggen is of Bernal nu voor of achter rondel binnen komt. 
ciccone zit misschien alleen maar mee voor de bergpunten en kan christen dit überhaupt wel aan... 

RemmertW
Reus
Hier ook de Bernal rondel ciccone christen tombola voor 2 plekjes.  wat het extra lastig maakt is da...

Hier Ciccone > Bernal + christen.

Voor Christen lijken me komende 2 etappes veel geschikter. Maar wel zorgen over zijn eerdere aankondiging.

Ciccone is denk ik 6 pt (berg) +0 of + >30 indien kopgroep het haalt

Bernal +-15-25 pt bij AK dag. 0 bij grote vlucht

Mijn AK team + 2x visma is zo sterk voorlopig dat ik toch bernal ga banken en ook het vluchtscenario deels ondervang met cicco. Vooral ook omdat iedereen hem heeft ( en opstelt).

Rondejager

Er wordt best wat geleund op de speciale dag voor Christen vandaag, maar hij heeft nergens aangetoond deze Giro dat hij dit ook kan. Ciccone pakt sowieso punten mocht hij de AK mannen niet voor blijven, alhoewel ik ook niet uitsluit dat Gall hem voorbij gaat met bergpunten, dus min. 4 punten. Hoe dan ook, als Christen dit kan, dan kan Ciccone het zeker ook vandaag, dus ik zou zelf nooit Christen boven Ciccone verkiezen in deze etappe. Ik heb ze allebei, maar laat misschien ook Ciccone op het bankje. Ik verwacht dat Decathlon en vooral Bora alles kort willen houden, omdat er best nog wat tijd goed gemaakt moet worden op Eulalio, daar ga je niet pas eind van de week aan beginnen. En Pellizzari (nu hij zich beter voelt) wil podium, dus zal hij 2 minuten goed moeten maken. Dat maakt voor mij Bernal en Rondel ook gewoon betrouwbaar voor een plek in de top 15. Iemand hier niet mee eens?

Reus
Rondejager
Er wordt best wat geleund op de speciale dag voor Christen vandaag, maar hij heeft nergens aangetoon...

Ja dit onderschrijf ik volledig.. vraag me wel af of de etappe niet te kort is om eulalio op te roken en of red bull wel in staat is om collectief gas te geven..
Ze moeten dan echt veel energie leveren en de kans bestaat dat eulalio er best lang aan blijft hangen..

En dan komt de scorito tactiek om de hoek. Je staat in de beker regio als je vandaag zo veel te kiezen hebt. Is het de moeite waard om te "gokken" op 9 AK mannen? Is je verlies niet groter wanneer er wel een vlucht voor blijft dan dat je winst is wanneer dat niet zo is? 
misschien is saai op safe en doen wat je denkt dat de rest doet wel beter voor je bekertje....

Lamme Frans

Ik zie Red Bull wel gas geven om te stijgen en dat verkleint inderdaad de kans dat de kopgroep het haalt, omdat het tempo in het peloton hoog zal zijn. Maar een scenario dat een vlucht het haalt is zeker niet uitgesloten (en sluit ook het scenario dat er strijd zal zijn bij de klassement mannen niet uit). Ik stel AK + aanvallers op en cap Ciccone. Met 6 uitvallers kan ik het me wel permitteren om een gokje te nemen.

Laatst gewijzigd
Pads Medersen
Lamme Frans
Ik zie Red Bull wel gas geven om te stijgen en dat verkleint inderdaad de kans dat de kopgroep het h...

Ik heb ciccone, pinarello en zana voor de vlucht, niet mega grote kanshebbers dus behalve ciccone. Twijfel om hem te cappen of Vingegaard maar heb al best ak groep dus een cap voor ciccone zou wel een hedge kunnen zijn mocht vlucht het halen 

klaas drr

Bernal werd 10e laatste rit die zou ik thuis laten, Pellizari wit zou mooie er extra puntjes opleveren voor hindley.   Mee eens rondejager.

1 2 ... 170 ... 184 185

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.