Scorito Giro 2026

1 2 ... 177 ... 184 185
ditisdavid

Wat een vreselijk bankpuntenfestijn. Hoe is dit in godsnaam een betere etappe voor de sprinters dan rit 12?

Kluns Klunsjes

Afgrijselijk veel bankpunten vandaag met oa Milan Kubis. Weer den 0 punter als C met Cicco. Tis niet wat zo deze giro :(

timanovic

Heerlijk dat mijn gok om Magnier, Milan, Turner en TLA zo goed uitpakt. Gestegen naar  86,2%

Pads Medersen

90 bankpunten met magnier en milan. Van 93,1% naar 88,9% gegaan hierdoor. Brons nu niet meer mogelijk helaas.

Vanmorgen stonden beide heren er nog in, geen goede aanpassingen gemaakt dus daarna nog haha

KV

5min voor deadline Magnier eruit gehaald voor Hindley. Balen zeg. Milan niet overwogen om op te stellen. 

Toro Rojo

Milan op de bank was niet mijn beste beslissing. Ik had niet verwacht dat een renner die al de ganse Giro nauwelijks verkeersdrempels over geraakt er hier nog aan ging hangen. Lund Andresen ook thuis gelaten maar zijn 19de plaats is niet meteen een ramp. 

Op naar morgen met alles klassementsrenners. Enig twijfel geval is Pellizari: gaat die er terug bovenop geraken en morgen weer meedoen met de rest van de klassementsmannen of neem ik beter Magnier mee voor 8 zekere punten. Voorlopig staat Magnier erin, Pellizari lijkt er echt niet meer bij te zijn met ook vandaag weer 6 minuten tijdsverlies. Dat heeft hij niet meer nodig om nog met een vlucht mee te mogen dus lijkt me armoede. 

Guido Maltempi

Mijn last minute wissel van Zana naar Lund pakt verkeerd uit, maar om wel zo’n totaal onverwachte reden dat ik er niet rouwig om kan zijn.

Met Magnier, Milan, kopman Ben en dus ook nog Lund in de punten gestegen naar 92.1%. Tot nu toe stijg ik ook telkens in de bergritten en massasprints, dus ik heb na vandaag goede hoop dat in elk geval brons nog haalbaar gaat zijn.

RemmertW

Oef mijn eerste echt misser deze giro.

Christen>magnier pakt heel slecht uit.

Gezakt naar p3 overall met toch nog wat hoop op een comeback

DesproatMichiel
ProScoritoManager
En dan lees je 5 minuten voor de deadline dat het in het peloton gonst dat Lidl wil controleren voor...

Toch een heel lekker tipje gebleken dit hoor, thanks! Milan niet aangedurfd maar hierdoor Magnier wel weer erin gebracht en dat icm Zambanini en Turner (C) wat verder gestegen in het goud. Wat een etappe zeg. De giro blijft een absolute loterij 😂

Laatst gewijzigd
De Tourminator

En ik heb Magnier en Milan niet opgesteld en zak naar 99,2%. Overige 3 etappes mag me dit niet meer gebeuren.

eengroninger
De Tourminator
En ik heb Magnier en Milan niet opgesteld en zak naar 99,2%. Overige 3 etappes mag me dit niet meer...

Haha, drie plekjes onder mij! Ik heb een puntje meer..

Spannend voor het gouden bekertje, nog! Ik keek, zonder Narvaez, met angst en beven uit naar gisteren en vandaag. Maar m'n cappies Ciccone en Turner pakten eigenlijk relatief goed uit. Teampunten met Piganzoli helpen mij ook erg.

Normaliter ga ik erg omhoog in de bergen, dus het moet lukken de komende twee dagen.. Fingers crossed!

Coureurs du Courage
KV
5min voor deadline Magnier eruit gehaald voor Hindley. Balen zeg. Milan niet overwogen om op te stel...

Waarom dan? Magnier zou qua truipunten al meer opleveren. Jezelf gek laten maken dat t hier naar de AK ging? Maar flink balen. Dat zijn pijnlijke beslissingen.

D.R.E

Vandaag ook flinknwat bankpunten, gelukkig kunnen we na de etappe naar Jip kijken....

KV
Coureurs du Courage
Waarom dan? Magnier zou qua truipunten al meer opleveren. Jezelf gek laten maken dat t hier naar de...

Pff I know. Mijn eerste echte fout deze Giro. Inderdaad er toch vanuit gaan dat er meer oorlog ging gemaakt worden op die klim en in een elitegroepje zag ik Hindley wel nog een top 10 rijden. En vooral ook door Magnier zijn pre-race interview denk ik: "Ik ben moe. Ik denk enkel nog aan Rome." Ook door Stuyven zijn interview leek het alsof ze de trui hadden opgegeven en achteraf zeiden ze dat ook. Bedoeling was om in een vlucht de rit te winnen en het leek hen niet echt uit te maken of Narvaez daar ook in zou zitten. 
Denk dat echt wel niemand van alle scorito spelers verwacht had dat Magnier in een eerste groep zou terechtkomen en zonder die 6 punten zou hij een opstelrate zoals Milan gehad hebben waarschijnlijk. 
Hoop nu alleen dat die 50 punten niet het verschil tussen goud en zilver zullen worden. 

klaas drr

Magnier is ook door 12% gecapt van de mensen die hem opgesteld hadden.  Dat hij 1e wordt is boven verwachting maar hij had ook de sprint achter een kopgroep / weggereden groep kunnen winnen om bv plek 4-10. Ik had zelf 3 sprinters mee waarvan Aular cap. Die heeft echt zijn ketting gesmeerd met remvloeistof, zat volgens mij in top 5 in laatste km. Het was nog mooier geweest als Kulset ervoor was gebleven, gelukkig red zambanini alsnog de meubelen. Ipv verwachte daling mooi gestegen, geen uae hier dus Magnier de puntentrui gaat me extra procentjes opleveren, zo mag ik hopen op zilver welllicht, ipv een duimpje.  

FroomeVroem

Verwachten jullie nog iets van Pellizzari in een mogelijke vlucht? Of moet hij als meesterknecht bij Hindley blijven? Of is zijn vorm gewoon niet goed genoeg? Wil hem graag banken, maar in een mogelijke vlucht kan het een gevaarlijke klant zijn.

RedDevil
FroomeVroem
Verwachten jullie nog iets van Pellizzari in een mogelijke vlucht? Of moet hij als meesterknecht bij...

Dat is ook mijn enige twijfel voor deze rit: Pellizzari of toch Magnier voor de zekere puntjes. Ik las dat Pellizzari nu Hindley wil helpen. Dat kan natuurlijk op allerlei mogelijke manieren: door er in eerste instantie voor te zitten met een vlucht, of door aan te haken. Zijn vorm geeft niet echt aanleiding om te denken dat hij top-20 rijdt, maar toch voelt Magnier opstellen een beetje te safe. Voorlopig neig ik dus nog naar Pellizzari in de hoop dat hij zijn benen weer ergens gevonden heeft.

Astarloa

Vandaag is echt een gruwelijk zware rit. Zou toch een wonder zijn mocht Pellizzari nog een wederopstanding hebben en hier top 20 finishen. Ik kies voor Magnier. Ook wel omdat ik inmiddels top 100 sta en ieder puntje telt.

Reus
Guido Maltempi
Ik heb gisteravond wat beelden opgezocht van eerdere passages op de Muro di Ca Del Poggio. Wat me op...

het valt me deze giro op dat de "voorspellingen" in de wielermedia zo ontzettend voorspelbaar en eigenlijk best slecht zijn. Er wordt even vluchtig naar het parcours gekeken en dan 20 voorspelbare namen gedropt. 

Hierbij wil ik jou enorm complimenteren met de analyse die jij over gisteren gemaakt hebt. Even wat moeite gestoken in de parcours analyse en zelf beelden terug gezocht. En daar ook nog een goed plaatje bij gemaakt. Blijkbaar heb je hetzelfde huiswerk gedaan als de Lidl ploeg. 
Knap gedaan! 

Rondejager

Ik heb dezelfde twijfel, maar kan mij haast niet voorstellen dat hij een rol van betekenis kan gaan spelen vandaag. Naast Magnier heb ik ook Zana voor 6 punten. Die rijdt ook niet bepaald de stenen uit de straat, maar maakt meer kans op een vlucht dan Magnier. En dat voelt voor mij voor die 2 punten minder net iets meer aan alsof ik dan naast safe spelen ook nog een beetje kans maak op extra punten.

timanovic
Reus
het valt me deze giro op dat de "voorspellingen" in de wielermedia zo ontzettend voorspelbaar en eig...

Eens, ik merk dat ik alleen de voorbeschouwingen van een zekere Deen serieus neem, die wel altijd een uitgebreide analyse maakt van ploegentactiek, het weer en parcours. 

martijncr
Rondejager
Ik heb dezelfde twijfel, maar kan mij haast niet voorstellen dat hij een rol van betekenis kan gaan...

Leuk idee, ik doe mee! 

KasseienKuikentje

Ik heb door uitvallers al de truipunten van Magnier op moeten stellen voor mijn 8e stoeltje vandaag. 9e stoeltje moet dan Narvaez worden voor 6 truipunten of Pellizzari en hopen op een wederopstanding...

zomaareens

Nog mensen buiten tijd vandaag? of geen optie

ivo001

Toch gok ik liever op een top-18 van Pellizari dan maar weer saai Magnier opstellen.

1 2 ... 177 ... 184 185

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.