Dank! Ik ben ook een trouwe volger van onze Deense vriend en dan is het leuk om soms nog even wat extra huiswerk te doen. Het scenario kwam deze keer perfect uit, al had het ook totaal anders af kunnen lopen wanneer UAE met Narvaez als eerste die klim was opgedraaid.
Het was qua publiek trouwens wel veel minder druk dan bij de passage in 2017, waar ik de beelden van had opgezocht. Daar is achteraf wel een logische verklaring voor, het was toen op een vrije zaterdagmiddag zodat het halve dorp was uitgelopen om de Giro te zien. Leerpuntje voor de volgende analyse :)
Een stukje parcourskennis, waaierpotentie intervieuws dat soort zaken haal ik graag op van internet of een podcast. Uiteindelijke opstelling en de cap keuze dat gaat uiteindelijk op mijn gevoel / (beperkte)kennis / ervaring. Dat is toch voor mij het leukste aan scorito, zeker aan de etappe van gister, dat je zelf die keuze maakt.
Plekje 9 is voor Ciccone, er zijn vandaag 144 bergpunten te rapen voor dat de slotklim begint. Hij gaat ervoor.
Als Pellizari gaat voor ondersteunen van Hindley, dan is hij voor ons Scoritospelers niet interessant. Een Evenpoel houding "als mijn klassement om zeep is, ga ik voro ritzeges" had ik liever gezien. Daarmee gaat hij bij mij op de bus.
Narvaez zou ik in ieder geval voor Magnier wisselen, 2 truipuntjes meer in ieder geval. Of mis ik het dat Narvaez hier in de vlucht kan winnen? Lijkt mij onwaarschijnlijk toch
En Pellizzari misschien toch nog een iets betere keuze dan Pinarello, maar goed dat blijft een raadsel
Ergens hoop je dan dat Pelli zodanig is hersteld en hij dus met hem die laatste klim tot bijna op de top mee rijdt (en dus top 10/15 rijdt). Alleen ik vond hem gisteren ook nog zo slecht ogen dat het mij zou verbazen
Ik verwacht ook dat Peli niet gaat scoren vandaag. De bookies geven Vlasov ongeveer even veel kans. Wat denk jullie van het gokje Peli voor Vlasov(heb alle andere zeker punten etc. Gedekt)
Visma zegt weinig over het laten rijden van een vlucht (alleen roze naar Rome brengen en zou mooi zijn als David daar in het wit staat, dus mogelijk toch harde koers). Eulalio voelt zich vanmorgen niet goed zei die, dus Visma zullen kansen ruiken vandaag. Daarom denk ik AK dag. JP Lopez hoopt op een vlucht, net zoals Ciccone, want die wilt dan gaan voor ritwinst+bergtrui, alleen als AK niet laat rijden is het puur voor de bergpunten en daarna Gee zo goed mogelijk helpen richting einde etappe.
De vraag is wie er een incentive heeft om te gaan rijden. Visma en Decathlon zijn dat niet, omdat Jonas en Felix op voorsprong staan. Die kunnen defensief gaan rijden. De vraag is of Ineos en Red Bull zin hebben om een etappe als dit te gaan controleren, denk niet dat Arensman en Hindley elkaar laten gaan of een bedreiging zijn voor Gall.
Aan de andere kant is dit de laatste kans voor Ciccone om de bergtrui te pakken. Andere klimmers azen wellicht op de winst in deze koninginnerit. En zo wat iedere gc-renner buiten de Top 10 staat op genoeg tijd om in de vlucht te mogen gaan.
M.a.w. ik zie wel een flinke groep vluchters vertrekken.
Voorlopig wat speldenprikken van Ineos en Red Bull, die hebben wel plannen om mensen mee te sturen in de vlucht. Het zal vooral wachten worden tot de eerste officiële klim dat er een echte groep gevormd gaat worden. Dan direct een bus met sprinters en rest peloton. Benieuwd hoeveel ruimte die kunnen gaan pakken.
Dat zijn DNF-jes die het verschil kunnen maken tussen goud en zilver. Onderaan de streep heeft Narváez ook niet écht overgepresteerd (voor Scorito, wel qua ritzeges), door de 200 punten heengaan mocht je eigenlijk wel verwachten op dit parcours en dit veld mits bij de vorm had en in zijn totaal zitten een boel truipunten in etappes waar hij geen meerwaarde had.
Haha, wat lekker. Ik heb hem niet en bungel (met Piganzoli en Gall) rond de 99,1%. Door Narvaez als hoog in de puntentrui vond ik het nog spannend of het ging lukken, maar nu durf ik hem wel aan!
Heb ook 8 mannen in de top 12 van het klassement staan, dus ook dat is fijn. In de sprint morgen nog gewoon Magnier en Milan. En voor die puntentrui-afrekening is het fijn dat Groenewegen/Lund/Aular ook niet erg veel hebben laten zien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.