Jongens, we zijn getuige van een historisch moment, zeer uniek, eentje voor in de boeken, gedeelde screenshots tot in de eeuwigheid.. maar met name spraak voor de Des Proat after podcast. The one and only @DesProatMichiel heeft zijn allereerste gouden bekertje weten te bemachtigen! Chapeau Michiel , het is je gegund na al die jaren zwoegen en dom lullen 😉
Toch jammer dat het Rik niet gelukt is. Die had alleen maar Milan in etappe 20 moeten opstellen ipv Vlasov en vandaag cap moeten maken.. sund.
Zelf tussentijds weinig van me laten horen omdat ik er na 4 etappes al de pee in had met 5 uitvallers.. door een goede laatste week op 86,5% geëindigd waar ik gezien de omstandigheden content mee ben.
Op naar de Tour en de Des Proat Giro after talk. Man wat zal er een hoop onzin uit Michiel gaan komen 😂
Voel me vereerd dat ik als (zelfverklaard) vriend van de show heb mogen bijdragen aan uw eerste gouden beker, proficiat! Ben zelf blijven steken op zilver, maar aangezien dat wel een evenaring van mijn beste prestatie is, ben ik daar best prima mee. Het is ook wel eens minder gegaan, laat ik het zo zeggen.
De winnaar meldt zich...
Gister ook een eindberekening gemaakt (voor de top 5) en gezien dat het vandaag wel erg raar moest lopen mocht ik niet gaan winnen.
De meeste renners presteerden zoals ik hoopte (Rondel) of nog veel beter (Eulalio, Silva en Piganzoli). De renners die ik niet had vielen uit of om. Die had ik overigens bewust niet gekozen (o.a. Yates, Vernon en Groenewegen). De keuze voor Gee-West ipv Hindley pakte iets minder goed uit dan ik had gehoopt (beperkte sprints Milan, late bergtrui Ciccone). Pinarello kon zijn goede seizoensresultaten niet vervolgen, ook Christen, Zana en Turner stelden wat teleur. Van Narvaez had ik minder verwacht en Stuyven heb ik onderschat.
Voor deze Giro (en de komende GTs) heb ik een analysetool gebouwd om wat moeilijkheden met Scorito te omzeilen en renners met elkaar te vergelijken op allerlei variabelen. Dit probeer ik verder uit te bouwen. Later meer...
Holy shit dat is wel close zeg. Gefeliciteerd. De rest ook. Ik ga trouwens nooit meer refreshen aan t eind - stond ff op 98,9.. toen 98,8.. ik zag het helemaal verkeerd gaan en inderdaad de keuze voor Magnier ipv Milan mezelf vervloeken. Maar uiteindelijk bleek de eindafrekening met SQS boys, Piganzoli, Rondel, Hindley e.a. voldoende om met een ruime marge goud binnen te halen. Eerste bekertje dus superblij mee!
Dank allen voor de adviezen. Belangrijke les blijft ook wel: soms gewoon het gevoel volgen en durven te vertrouwen op je eigen inzicht. Maar zeker voor wat betreft koersverloop mooie discussie gevoerd die goede opstellingen en cap keuzes hebben opgeleverd. Natuurlijk wel eens een mispeertje, maar dat hoort er bij. No sweat Astarloa, alles goed gekomen en denk ook nog steeds dat Magnier de veiligste keuze was. Milan was alleen de juiste keuze als ik zilver had gestaan en wilde stijgen naar goud.
Felicitaties aan alle winnaars! Ik ben na de afrekening net met 0,1% buiten de prijzen gevallen. Had na het uitvallen van 5 keyrenners na 2-3 etappes nooit verwacht zo'n hoge score nog te kunnen halen. Als Tendexspeler alsnog blij met deze score.. promotie naar de Diamond League kan mij bijna niet meer ontglippen.
Ik blijf voor een spelregelverandering, maar ga hier niet de zuurpruim uithangen en jullie geweldige scores teniet doen.
Hulde!
Zeer benieuwd naar de prijsstellingen voor de Tour. Ik geef het Martijn en co. te doen hier iets van te maken met dit deelnemersveld, maar dat komt wel goed. Iedere keer maken ze de puzzel net moeilijk genoeg om je brein over te breken.
Zoals altijd heel leerzaam en genieten van het hoge niveau van discussiëren hier!
Tot de Tour wieler- en scoritovrienden!
Gefeliciteerd aan de vele bekertjes die ik hier langs zie komen. Ik ben op 80% geëindigd.
Toch blijf ik in mijn maag zitten met wat de juiste strategie is omtrent sprinters. Uiteindelijk leveren er slechts 2, waarvan Milan ook maar ternauwernood. Nu was magnier natuurlijk geen enorme gok, maar een andere keuze was best te billijken.
Goed, de winnaars hebben altijd gelijk, en heb weer het eea opgestoken denk ik. Op naar de tour, kijk er al naar uit!
Geeindigd op 94,5%. Vandaag gewtijfeld om all-in te gaan voor milan om nog op brons uit te komen (had ook nog walscheid naast ciccone), niet gedurfd. Helaas kost me dat zelfs zilver zag ik net (zo dicht op elkaar staat het dus allemaal) Maar goed was allemaal net te weinig. Gefeliciteerd alle toppers hier met een gouden beker en op naar de onmogelijke keuzes van de tour!
Ja dat is zonde.. je had Ciccone dus niet begrijp ik? Dan had je goud kunnen hebben. Ik baal er van hoe vaak ik dit seizoen net naast de juiste kleur bekertje heb gegrepen.. Australian Open 98,9%, TopCoach UK 94,9% en nu de Giro 89,9%.. ik hou toch van een mooie vulling van mijn prijzenkast. Maar, it's all in the game! Valt ook weleens net op het nippertje wel goed, zo is het ook.
Erg zuur ja. Maar wat je zelf al zegt: nog steeds prima scores voor de Tendex. En ergens een bevestiging dat je wel de juiste dingen doet. Dus die bekers komen er vanzelf wel bij.
Vind het vooral erg positief dat we als forumleden met elkaar een erg hoog gemiddelde hebben (al zullen de lagere scores minder van zich laten horen misschien?). Maar betekent dat we gezamenlijk tot goede analyses & keuzes komen. Voor mij de bevestiging om hier zeker te blijven bijdragen aan de discussies - zie jullie in het Tour forum en nogmaals dank voor 🏆.
Dank voor alle inzichten en adviezen. Mooi om allerlei verschillende invalshoeken te lezen en zo een inkijkje te krijgen in de tactieken van menigeen.
Zelf helaas door de eindafrekening uit goud gekukkeld. Na 98,4% giro '25. , dit jaar geëindigd op 98,6%. Over twee jaar moet het dus weer lukkken en over 7 jaar ..
Goed gedaan winnaars van goud! Als ik onze subleague zo bekijk is het echt ongelofelijk wat een niveau er wordt neergelegd.
Een les die ik meeneem naar de Tour waar ik hopelijk voor goud kan gaan strijden: neem jongens mee die hebben laten zien te kunnen winnen op het hoogste niveau. Sheffield is niet zo iemand bijvoorbeeld. Evenals Pinarello.
Ook heb ik voor m'n 'spelplezier' geen extra Visma meegenomen omdat ik het te saai vond. Wél gewoon doen. Op naar heel veel tour gepuzzel!
"Ook heb ik voor m'n 'spelplezier' geen extra Visma meegenomen omdat ik het te saai vond. Wél gewoon doen."
Die vlieger gaat op voor zowel de Giro als de Vuelta, maar zeker de komende Tour wordt dat lastiger. Al moet je er zeker 1 of 2 van de usual suspects meenemen. Enorme spijt dat ik Piganzoli er last minute er uit heb geklikt bijvoorbeeld.
Zo was Molano een Giro of 2-3 geleden samen met Pogi een heerlijke puntenpakker en opvuller. Het hangt echt af van het deelnemersveld.
Denk trouwens dat Pogi niet zo gaat domineren met een Vingegard in deze bloedvorm, dan moet je al gaan kiezen.. kan moeilijk je ploeg opvullen met 3 UAE's en 3 Visma's er bij.
Heel benieuwd naar de komende Tour inclusief prijsstellingen.
Gefeliciteerd met jullie mooie resultaten en bekertjes heren! Zoals gezegd echt een hoog niveau wat hier op het forum wordt gehaald, heel mooi om te zien.
Ik ben uiteindelijk geëndigd op 92,0%. Een resultaat waar ik op voorhand voor getekend zou hebben en dan ook tevreden mee ben. Zelf hoop ik stiekem toch nog een keer echt mee te kunnen doen voor goud. Ik had 7 sprinters meegenomen, waardoor ik na de eerste week op 99,3% stond, maar toen de sprintritten geweest waren, bleek al snel dat ik die score niet ging vasthouden. Tuurlijk, de eindafrekening van het sprintklassement is belabberd deze Giro, maar ik denk dat 7 sprinters misschien toch net 1 te veel is geweest.
Zoals Martijn ook net aangeeft heb ik wel een wijze les geleerd om in het vervolg toch de mannen mee te nemen die het ook echt al hebben bewezen in het verleden. Toen de prijzen nog niet bekend waren en ik alleen al naar de voorlopige startlijst op pcs aan het kijken was, zei ik tegen mezelf: Gall moet ik sws hebben dit keer. Toen zijn prijs uiteindelijk bekend was heb ik toch mezelf weten te overtuigen dat hij te duur was. Aan het einde zie je toch dat kwaliteit niet voor niets duur geprijst is.
Al met al hebben we weer een mooie en leuke weken achter de rug met puzzelen en inzichten delen. Bedankt allemaal voor jullie enthousiasme en ik zou zeggen: op naar de Tour!
Ai, 2 weken op goud gestaan, maar door de afrekening vandaag gezakt naar 98,8. Helaas geen gouden beker voor de Giro, degene die ik nog mis.
Etappe 18 doet me de das om, of misschien de 60 punten die Narvaez had opgeleverd. Al met al was het net niet genoeg.
Gefeliciteerd aan alle winnaars.
Gefeliciteerd met de overwinning Breek! Geweldig team. Toch wel verrassend dat de winnaar Narvaez niet heeft, ik had verwacht dat die redelijk onmisbaar zou zijn voor goud.
Zelf geeïndigd op 93,2%. Er zijn uiteraard 101 manieren waarop die score beter uit had kunnen vallen (Vendrame jongen, dit was je kans om ze voor eens en voor altijd de mond te snoeren). Maar uiteindelijk mag ik wel tevreden zijn met dit resultaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.