Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 116 ... 119 120
TourDeFranceUnchained
Rad
Iedereen overtuigd dat Philipsen 17 en 21 voor z'n rekening neemt?Tour de France-kansen Mathieu van...

Leuk dat Mathieu etappe 21 met rood heeft omcirkeld (denken ze...) maar wanneer hebben we een Mathieu gezien die top presteert in de laatste week van een grote ronde?

Rad
TourDeFranceUnchained
Leuk dat Mathieu etappe 21 met rood heeft omcirkeld (denken ze...) maar wanneer hebben we een Mathie...

En toch blijft zijn aanwezigheid spoken in mijn hoofd. Doe ik er dan niet beter aan om een Merlier+Kooij (of Pedersen) te nemen die sowieso kopman zijn in hun discipline?
Anderzijds wil Mathieu ook wereldkampioen MTB worden...

TimTornTeut
mirkodek
Grégoire is wel een breinbreker. Heb op dat 2e plekje nu Van Gils en die heeft wel wat pluspuntjes (...

Ben je niet bang dat in etappe 2 Pogi en co al zo hard gaan dat dit soort puncheurs het al niet meer kunnen volgen? Merk dat ik in m'n opstelling meer rekening houdt met de echte klassementsmannen met een punch (REV, Seixas en in mindere mate Vingegaard). Zou een Gregoire daar nog bij zitten denk je?

Rodelantaarn

Ik ben zo'n beetje klaar met mijn team, maar vraag me af of balans goed is in aantal ak, sprinters en vrijbuiters

Pogi

Vingegaard 

Del Toro 

Seixas

Lipowitz 

Ayuso

Johanessen

Kooij

Girmay 

Bauhaus

Waerenskjold

Turgis

Mcnulty

Gee

Skjelmose

Paret-peintre

Q Simmons

L van Eetvelt 

I van Wilder

F Wright 

Twijfel of ik Wright ook kan opstellen voor de vlakke sprints? Daarnaast ook nog twijfel of ik Bauhaus en 500k man of twee 750K waarvan Gregoire doe. Hoe kijk jullie hier tegen aan?

Ecko
madeinstars
4 UAE meenemen is het soort cattenacio-Scorito waar ik niet achter kan staan. Dat soort Koemanball g...

Hear hear! Dat roep ik ook al jaren, waarop steeds een verkettering van de teampuntenfanboys volgt.

Ja, Scorito is leuk en je krijgt nou eenmaal punten voor ploeggenoten dus dan anticipeer je daarop. Maar het spel wordt nóg leuker (en de teams veel diverser) als die teampunten gewoon worden afgeschaft. 

BigMig

Een leuke vraag (vind ik zelf): reserveer je een plekje voor een pareltje dat mag tegenvallen?

Afgelopen Giro had je door de hoeveelheid van verschillende soorten etappes en de beperkte multifunctionele inzetbaarheid van veel (met name klassements)renners eigenlijk alle 20 stoeltjes nodig om elke etappe 9 goede poppetjes neer te zetten. In deze Tour kun je met 5 of 6 dure, multifunctionele AK-renners, 5 sprinters en nog 1 of 2 extra UAE-boys al een groot deel van alle dagopstellingen te vullen. Dan hou je dus nog zo'n 8 plekken over. Je hebt nog wat aanvullende klimmers nodig en natuurlijk zijn er een paar aanvalsetappes / etappes met veel hoogtemeters die eindigen in een sprint die ervoor zorgen dat je nog wat andere types moet toevoegen. Maar met 18 of 19 stoeltjes krijg je het waarschijnlijk allemaal wel afgedekt. Reserveer je dan een stoeltje voor een juichrenner? En dan bedoel ik niet van het kaliber Skjelmose, maar meer een 500k aanvaller die waarschijnlijk een lage pickrate zal hebben, die niet per se hoeft te presteren, maar misschien wel zeer positief kan verrassen. 

Zo ja, ben ik benieuwd naar de rol die je deze parel mogelijk ziet vervullen (de naam mag je geheim houden).

Laatst gewijzigd
wessel2105
Coureurs du Courage
Je hebt er denk ik zelf al goede kijk op Romain. Het klimwerk tot etappe 19 lijkt minder zwaar dan a...

Ik krijg het idee alsof we Lipowitz wel een beetje aan het onderschatten zijn op het moment betreffende hoe hij erbij zal zitten in de heuvelachtige etappes zoals etappe 2. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat we dit bij Gall ook allemaal zeiden hier, maar hij ons gewoon het tegendeel bewees. 

Ik ben eens gaan kijken naar Lipowitz vorig jaar in de Tour hoe hij er toen voor stond in dit soort etappes en kom eigenlijk toch de conclusie dat hij vooral net buiten de top 20 zit in de etappes net onder de 2000 hoogtemeters zoddra we die grens passeren rijdt hij gewoon top 20. Zie bijvoorbeeld etappe 2 en 4 van vorig jaar, waar hij er wel redelijk bij zit maar voor scorito geen punten zou gaan scoren. vervolgens zien we na de ITT dat hij in de etappes erna met respectievelijk 3309 en 2009 hoogtemeters er wel gewoon bij zit. De etappe waar 2009 hoogtemeters in zaten was de etappe met Mûr de Bretagne waar hij gewoon 14e wordt. De andere etappe eindigd hij gewoon netjes in een select groepje met Pogacar, REV, Vingegaard, Vauq, Onley, Gall en Jorgenson. In die etappe wordt hij 15e. De punch heeft hij misschien niet persé maar hij kan er dus wel gewoon bij blijven. 

Als we ervanuitgaan dat hij deze tendens zou door zetten dan zit hij er dus gewoon bij in alle heuveletappes deze editie, maar dit blijft natuurlijk speculatie.

Ik denk dat het vooral ook de keuze word (zoals hier al vaak is besproken) of je gaat voor zijn betrouwbaarheid of een hoger punten plafond met Ayuso of Seixas. Het is in ieder geval genoeg stof tot nadenken.

TimTornTeut
BigMig
Een leuke vraag (vind ik zelf): reserveer je een plekje voor een pareltje dat mag tegenvallen? Afgel...

Ik merk dat ik me erg blindstaar op etappe 4 en etappe 21 en daarom heel erg op zoek ben naar een of meerdere renners die of in de vlucht mee kunnen, maar ook niet vies zijn van een uitgedunde sprint (denk aan Cort, Stuyven, Aranburu, Matthews). Geen idee nog wie ik dan het beste zou kunnen kiezen, of dat er nog andere interessante namen zijn. 

Coureurs du Courage

Dat Lipowitz een goede renner is en dat hij voldoende in de top 10 gaat fietsen hoor je mij niet zeggen. Denk dat een top 5 EK voor hem realistisch is, gekeken naar de resultaten van dit seizoen.

Vraag is wel: hoeveel punten gaat dat opleveren? Mijn twijfel is daarbij dat ik hem niet in de top 10 zie finishen bij E2, E3, E6 of zelfs E10. Waarom? Omdat die etappes niet selectief genoeg zijn en er veel renners zijn die dat aankunnen. En in een groepje zie ik Lipo niet als eerste zijn wiel over de meet drukken. Stel je hem dan al wel op al die etappes? Of zijn er betere alternatieven in je team?

Pas vanaf E14 zou ik hem dan echt vaker gaan opstellen. E15,16,18(?),19 & 20. Reken op zo'n 40 punten per etappe gemiddeld, plus E1 30 punten, brengt totaal op 270 punten. Wat EK erbij en je komt rond de 300 uit.

Natuurlijk is dit voorzichtig gerekend. Zijn bandbreedte zit dus ergens tussen de 250 en 400 punten. Maar meer ook niet. En dan rijst de vraag of de renners rondom hem qua budget niet net zo interessant zijn. Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze en ben ik het met jullie eens dat Lipowitz een prima keuze is. Zou em zelf ook gekozen hebben voor een half miljoen minder. Het zal een leuke verschilmaker worden denk ik.

Flippooo
mirkodek
Grégoire is wel een breinbreker. Heb op dat 2e plekje nu Van Gils en die heeft wel wat pluspuntjes (...

Zit met hetzelfde op het moment. Van Gils is wel echt in vorm, maar in hoeverre mag hij gaan in de etappes? Hebben twee kopmannen te onderhouden daar. En zo zou hij ook gewoon zijn arbeid moeten gaan leveren lijkt mij

Koenb16

Door de toevoeging van Gregoire nu 250k over, wat me toch niet lekker zit (Heb ook Skjel en Van Gils). Ook momenteel een sprintploeg van 4 echte sprinters + Godon, Stuyven, Teunissen. Voor nu heb ik deze laatste genomen als opvuller bij de sprints en misschien aanvallen, maar twijfel steeds meer of hij ook gaat meesprinten. In Belgie deed hij dit recentelijk wel, maar vorig jaar in de tour weer niet.

Van Gils "downgraden" naar een andere Redbull verzekering is ook nog mogelijk, maar van de 500k namen wordt ik niet echt warm. Of misschien toch wat wegsnoepen bij mijn duurdere sprinters, om dit onderop weer wat aan te sterken, al wordt ik niet erg enthousiast van de 1 mil opties die ik nog niet heb... 

Gelukkig is het bijna zaterdag..

KoersKoen

Nu Gregoire is toegevoegd voor 750K, zit ik met een dilemma;

Is Gregoire geen hele grote besparing t.o.v. Pidcock voor aanval/punch etappes?

Zou de balans verder in mijn team een stuk beter maken 🧐.

Benieuwd naar jullie kijk hierop!

wessel2105
Coureurs du Courage
Dat Lipowitz een goede renner is en dat hij voldoende in de top 10 gaat fietsen hoor je mij niet zeg...

Ik ben het helemaal met je eens verder hoor. Ik heb hem momenteel zelf er nu ook niet in staan (al sluit ik niet uit dat hij er terug in kan komen), inderdaad wat je al zegt gaat hij waarschijnlijk aanklampen in die eerste etappen en moet hij daarna gewoon best of the rest zijn. Ik verkies hierdoor nu zelf ook Ayuso boven Lipowitz, dit mede doordat ik ze ook in de ITT vergelijkbaar vind en Ayuso wel het plusje heeft qua explosiviteit.

BigMig
Coureurs du Courage
Dat Lipowitz een goede renner is en dat hij voldoende in de top 10 gaat fietsen hoor je mij niet zeg...

Pas maar op, voor je het weet komt iemand je vertellen waar EK nou écht voor staat :)

Romain737

Deux questions aux experts de Scorito et du cyclisme : 

Question 1 : Quels coureurs souffrent de la chaleur ? La France sera touchée par une vague de chaleur début juillet (à partir du 4 juillet, soit au moment du départ du Tour, et qui pourrait durer une semaine). Cela pourrait avoir des conséquences pour les coureurs sensibles à la chaleur.

Question 2 : Quel était le nombre optimal de coureurs au classement général lors des derniers Grands Tours ? Nous aimerions en aligner beaucoup, mais si nous en alignons trop, nous nous retrouverons avec 9 coureurs au classement général et nous ne pourrons plus aligner un seul attaquant. 

Koerskoorts

Merlier won vorig jaar twee etappes in juli en zal nu voor meer willen gaan. De sprinters krijgen zeker vijf tot zes kansen, al zal de eerste normaliter pas in etappe 5 in Pau zijn. Ploegleider Tom Steels: 'Tim wil etappes winnen en met de veranderingen die zijn doorgevoerd in het puntenklassement, is ook de groene trui een optie.'

VPP gaat naast ritten voor de bollen, van wilder AK. 

Rad
Koerskoorts
Merlier won vorig jaar twee etappes in juli en zal nu voor meer willen gaan. De sprinters krijgen ze...

Zet dit nog mensen aan het twijfelen inzake Merlier? Makkelijk 5x captainmateriaal natuurlijk

wessel2105
Romain737
Deux questions aux experts de Scorito et du cyclisme :  Question 1 : Quels coureurs souffrent de la...

Pour répondre à tes questions

question 1 : Je ne pourrais pas forcément tous les nommer, dans le passé c'étaient principalement des hommes du nord de l'Europe, donc de Belgique, d'Allemagne et au-dessus. Aujourd'hui, comme ces hommes font beaucoup d’entraînement à la chaleur, c’est devenu un peu moins courant.

question 2 : C’est un peu plus compliqué puisque la vraie question est de savoir combien de coureurs tu as au total que tu peux aligner sur ce genre d’étapes. Moi, je prendrais bien 7/8 hommes AK, complétés par des points d’équipe ou des attaquants. Donc en tout, environ 10/11 coureurs que tu peux éventuellement aligner sur les étapes AK.

Ecco
Astarloa
Grégoire heeft wel echt een paar specifieke etappes op maat voor hem in week 1 en 2. Etappes waarin...

Waar lees je dat, over Baudin?

Patriickjoo
TimTornTeut
Volgens mij is dit gewoon weer een klassiek misverstand tussen Carlos en Cristian Rodriguez

Nee dat was het niet.  Volgens de startlijst op Pcs en die op X circuleert gaan beide niet mee. Zonde wat ik had Carlos ook als 10e klassementsman op de korrel.

Ragnar Lolbroek

Ik zou Lenny of Gregoire er nog wel in willen. Dan zou ik moeten snijden in mijn sprintploeg of Lipo vervangen door Ayuso. Dan kan ik een 500k upgraden. Maar dat staat nu wel goed zo.🤷‍♂️

Pogacar

Vingegaard

Del Toro

Lipowitz

Evenepoel

Halland J

Mcnulty

Skjelmose

Van Gils

VPP

Plapp

Verstrynge

Philipsen

Kooij

Girmay

Kanter

Wærenskjold

Godon

Stuyven

Simmons

lochem
Rad
Heb je dan ook een type Lenny Martinez? Die klik je er ook wel makkelijk in natuurlijk na zo'n seizo...

Martinez of Carapaz:

Wie en waarom ?

TimTornTeut

Toevallig nog iemand die even wil sparren in de DM over teams? 

DeVrijbuiter

Met wie scoor je onder de streep meer punten denken jullie; McNulty voor 2mio of Kooij voor 2,5mio?

Maracas
DeVrijbuiter
Met wie scoor je onder de streep meer punten denken jullie; McNulty voor 2mio of Kooij voor 2,5mio?

McNulty

1 2 ... 116 ... 119 120

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.