Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 117 118 119 120
SietseVliegen
Romain737
Je me retrouve maintenant dans une situation où je dois me débrouiller sans Seixas, Lipowitz et THJ....

Si un Français n'a pas assez confiance en Seixas pour l'emmener, alors moi, certainement pas!

KV
TourDeFranceUnchained
Als Waerenskjold bij de eerste 25 eindigt in etappe 4, verwijder ik Scorito!

Haha. Was het ook aan het denken. Rit 4 is voor snorremans. 

Nintendoman007

Mijn sprintploeg is nu:

• Philipsen
  • Girmay
  • sprinter van Uno-X (moeilijke naam om te typen)
  • Arvid de Kleijn
  • Kanter 
  • Turgis (gokje, misschien sprint hij wel mee) 

Ik twijfel nog om philipsen te downgraden naar Merlier en dan Kuss of Uijtebroeks upgraden naar McNulty. 

Wat zouden jullie doen? Hoe pak ik de meeste punten denken jullie? 

Bickels

ik zie niet zoveel in Godon...  mooi seizoen tot nog toe maar in de grote rondes niet veel gepresteerd de afgelopen jaren...   dus moet hij zijn punten de eerste week sprokkelen

Philipsen toch voor mij een iets te ongeleid projectiel, al heeft ie nu wel MvdP                                      Carapaz ga ik ook aan voorbij

van Gils, Skjelmose, Gregoire en misschien Lenny

en mijn dark horse   Costiou

HighRoller

Carapaz is voor mij toch wel een renner die ik er graag in heb. Afgelopen jaren steevast klassements ambities, maar als dat niet lukte wisselde hij succesvol naar etappe en bollentrui renner. Elke ronde die hij sinds 2021 uitreed mega veel punten (zie overzicht scorito). 

Dit jaar lijkt hij voor etappes te gaan, en dan kan 1,5 miljoen best duur zijn. Maar op de website van EF sluit hij een klassement toch niet helemaal uit:

We have a versatile team and that ultimately helps a lot with the team's ambitions. The general classification will depend heavily on how the race circumstances unfold. I want to go after stage wins and could try to repeat winning the mountains jersey. That would be beautiful for me, and it's what I desire most for this Tour.

Lijkt mij weer een recept voor succes. 

Romain737

J'ai le sentiment que Tiberi va nous surprendre ; j'ai le sentiment que, compte tenu de sa saison peu convaincante, il ne sera presque certainement pas sélectionné, mais qu'il va réaliser un très bon Tour de France.

Rider

Team staat, niks meer aan doen.

Pogacar

Vingegaard

del Toro

Seixas

Lipowitz

Johannessen

McNulty

Skjelmose

Lenny Martinez

VPP

Gregoire

Simmons

Vacek

Verstrynge

Philipsen

Girmay

Gaviria

Kanter

Waerenskjold

Turgis

VdB

Kunnen we het erover eens zijn dat als mensen voor een wielerspel met overtuiging Nils Pollit en Brandon McNulty in hun ploeg gaan droppen voor de TdF, de grootste wedstrijd van het jaar, er is mis is met de setup van dat spel?

Ofwel halveer je de teampunten ofwel maak je al die gasten minstens 3M of meer tot Pogi met pensioen, maar dit slaat toch nergens meer op.

valowitz
BigMig
Pas maar op, voor je het weet komt iemand je vertellen waar EK nou écht voor staat :)

Is EK hetzelfde als de eindafrekening BigMig? Vraag dit even voor een vriend.

HighRoller
Rider
Team staat, niks meer aan doen.   Pogacar Vingegaard del Toro Seixas Lipowitz Johannessen McNulty Sk...

Mooi team! Ik zie dat je ongeveer dezelfde verdeling hebt als ik voor ogen heb en dat je aanvallers / vluchters bijna allemaal een +je hebben via teampunten. Succes! 

Laatst gewijzigd
Behatzailea
VdB
Kunnen we het erover eens zijn dat als mensen voor een wielerspel met overtuiging Nils Pollit en Bra...

Ik hoor wat je zegt. Ik weiger ook pertinent 3 ploegmaats te nemen enkel omdat het ploegmaats zijn. Maar dan kijk ik in de stand en dan erger ik me mateloos aan alle mensen boven mij met 3 ploegmaats. Dus, wil je mee doen om de knaken, ontkom je er denk ik niet aan.

VdB
Behatzailea
Ik hoor wat je zegt. Ik weiger ook pertinent 3 ploegmaats te nemen enkel omdat het ploegmaats zijn....

Ik doe het ook niet, maar de risico averse spelers pakken dus (waarschijnlijk) meer punten door mannen te selecteren die onderaan de berg even flink doorstampen en zelf niet eens punten hoeven te pakken, terwijl die spelers die dus de gokjes op echte rondrenners Ayuso/REV... niet hoeven te nemen. 

Er is dus maar 1 conclusie: de UAE renners zijn nog veel te goedkoop geprijsd en moeten allemaal minstens 3M zijn, zo zijn de mensen die ze pakken wel zeker van de punten, maar zijn er ook duiten voor kwijt. 

BigMig
valowitz
Is EK hetzelfde als de eindafrekening BigMig? Vraag dit even voor een vriend.

EK wordt algemeen geaccepteerd als afkorting voor eindklassement. De renner die dit wint mag vervolgens een jaar lang in de sterrentrui rondrijden.

Ecco
Astarloa
Op hun eigen site bij de presentatie.

Thanks 👌

Gianluca

Momenteel zit ik naast mijn ak mannen met Arensman en Riccitello in m'n team, denk dat er eentje moet sneuvelen voor nog een aanvaller/puncheur achtig type. Iemand nog leuke aanbevelingen die nog niet zo vaak zijn genoemd?

Ragnar Lolbroek

Godon en Plapp fladderen. Lenny Martinez en Turgis komen er in.

floda

Blijf een beetje in zelfde cirkel draaien. Ik wil lenny en THJ maar kom 0,5 tekort. Dus wordt of lenny en ausdiehose of THJ/VPP. Of ik moet sprinter van 1,0 miljoen downgraden naar fred wright maar dat voelt ook niet echt lekker. Zijn wel de optimalisatieslagen, maar met de juiste keuzes daar kan je ook veel bereiken.

Coureurs du Courage
Rider
Team staat, niks meer aan doen.   Pogacar Vingegaard del Toro Seixas Lipowitz Johannessen McNulty Sk...

Helemaal mee eens. Goed doordacht team. Zie een duidelijke game plan. Ik kom een flink eind op hetzelfde uit met wat nuances links/rechts. Maar dat maakt het spelletje leuk.

Bickels

teampunten UAE idd belangrijk...   wat al even vreemd is, is datrare bergklassement, ontsnappingen die gedoemd zijn te mislukken, maar een idioot gaat de eerste 2 heuveltjes over, speelt verder niks klaar en krijgt punten van Scorito.

Ik noem het, het klassement van de mislukkeling   oftewel het Virenque klassement

Coureurs du Courage
Louisweetallesbeter
Seixas + Philipsen of Vingegaard + Girmay Momenteel zit ik op Vingo + Bini, omdat ik zo'n 200 punten...

Tsja.. dit is een duivels dilemma. Heel eerlijk zou ik Vingegaard al nooit in zo'n afwegingsmix gooien. Hij en Pogacar zijn onaantastbaar imho.

Coureurs du Courage
Bickels
teampunten UAE idd belangrijk...   wat al even vreemd is, is datrare bergklassement, ontsnappingen d...

Compleet mee oneens. Dit is juist een prijs voor de aanvallers die hiermee gestimuleerd worden om toch maar koers te maken. Kijk, in Tour is het te vaak naar een AK man gegaan de voorbije jaren waardoor dit klassement ernstig gedevalueerd raakt. Echter, in Giro en Vuelta gaat het wel vaak naar een aanvaller of klimmer pur sang. Er moet misschien wel iets aan de puntentelling gedaan worden zodat de AK mannen niet zo enorm bevoordeeld worden.

Bickels

lenny of Carapaz?  voor bergtrui?

Vraagje aan diegenen die niet 3 UAE renners naast Pogacar meenemen...  hebben jullie geen Del Toro? Zouden mensen DelToro nemen voor 5 mln als hij geen UAE was?

Maracas

Hoeveel renners onder de categorie 'sprinter' hebben jullie? Niet iemand dus die 'wel eens mee kan doen' maar pure sprinters... ben wel benieuwd!

Ragnar Lolbroek
Bickels
lenny of Carapaz?  voor bergtrui? Vraagje aan diegenen die niet 3 UAE renners naast Pogacar meenemen...

Als Del Toro geen UAE was, moest je er waarschijnlijk geen 5 miljoen knaken voor neerleggen.🤷‍♂️

Coureurs du Courage
VdB
Ik doe het ook niet, maar de risico averse spelers pakken dus (waarschijnlijk) meer punten door mann...

Eens. Het is een saaie strategie. Maar dit komt dus door;

1. Pogacar zo ontzettend dominant is.
  2. Scorito het niet aandurft óf hem, óf zijn ploegmaats juist te pricen.

Gek genoeg doen ze dit wel voor Vingegaard die hierdoor, terecht of niet, in twijfel wordt getrokken. Had Pogacar 11M gekost (wat oprecht geen gekke prijs is gezien capwaardigheid), dan was de discussie mogelijk gegaan over Pogacar thuis laten omdat dat zoveel van je budget opslokt. Nu klikt iedereen Pogacar (en zelfs Del Toro) er blind in.

Ze mogen dan bij Radio Scorito zichzelf op de borst kloppen en zeggen dat ze het budget erg krap hebben gemaakt en de puzzel moeilijker te leggen dan ooit, persoonlijk had het voor mij nog wel een paar stapjes uitdagender mogen zijn. Nu kun je nog steeds de 5/6 grote namen voor t AK aanklikken, prima sprintploeg meenemen én geld over hebben voor 2 UAE knechten. De meeste fanatieke spelers zullen deze puzzel wel ontrafelen en daarmee zullen de teams, toch weer, voor 50 tot 75% op elkaar lijken.

1 2 ... 117 118 119 120

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.