5, waarvan 1tje Turgis (die staat als sprinter te boek bij Scorito). Dus eigenlijk 4. Ik gok hier op opvullen met UAE teamgenoten of opvullers. Wel 2x goeie capoptie sprinter en dan 2x 1M. 6 sprinters met zo weinig kansen lijkt me iets te veel van het goede. Denk dat ergens tussen 4 of 5 'juist' is.
Kunnen we aub na paginas gezeur bij het klassiekerspel over de PN-etappe en in de Giro over een wissel optie het deze keer zo min mogelijk over de regels hebben.
Misschien kan daar een apart topic over opgericht worden.
Vind het leuk of stom, maar het is voor iedereen hetzelfde en je kiest er zelf voor om mee te doen.
Dan nu inhoudelijk, na me een hele tijd wat afzijdig te hebben gehouden.
Ik ga voor 5 sprinters, maar daar is Turgis er al wel 1 van. Verder voor topzwaar AK inclusief Seixas (zijn upside is me te hoog).
Verder vind ik all berekeningen mooi, maar lijkt me dat als je van een renner minimaal rond de 400/500 punten verwacht, die eigenlijk altijd mee moet, die zit sowieso in het ideale team. De subtoppers (type ayuso) geven mij niet het gevoel die zekerheid te bieden.
Maar soit, het gaat niet om de discussie per renner (snap best dat mensen wel een goed gevoel bij Ayuso hebben), maar als jij denkt dat ie minimaal de bovenstaande drempel haalt, klik hem erin.
Tot slot nog mijn 10 cent over de aanvallers/klimmers discussie. In het kader van "kleppers will be kleppers", Carapaz levert toch gewoon altijd. Die staat er van het begin rotsvast in. De rest heeft of een (veel) lagere bovengrens (Johannesen), of veel te onzeker (Lenny, Arensman).
Ik heb er 6 waaronder Turgis. 4 + Turgis voelde niet lekker. Ik denk dat een zwaar AK team en een zwaar sprintersteam nodig zijn omdat die ritten de meest voorpselbare zijn. De vluchtersritten kunnen alle kanten op, daar ga ik lieve rmet wat 500k en 750k renners naar toe. Maar voor de sprints heb je substantie nodig. 5 keer 100 punten missen omdat je een zwak sprintersteam koos, lijkt me kiezen voor maximaal een bronzen beker.
Ik snap dat sommige mensen de teampunten (in het Pogi tijdperk) misschien saai vinden, maar ze zijn onderdeel van het spel en dus de realiteit.
Uiteindelijk is je doel (voor de meesten althans) puntenmaximalisatie. En dan kom ik weer terug op de factor zekerheid: van iedereen onder Pogacar en Vingegaard weet je niet zeker of die er niet ergens (finaal) doorheen gaan zakken. Je zult uiteraard een aantal van die renners moeten kiezen om goed te kunnen scoren, maar misschien kun je wel stellen dat je uit deze groep (3M-5M) slechts het minimaal aantal renners zou moeten kiezen. Terug naar de twee aliens: van Vingegaard weet je dat hij normaal gesproken maximaal tweede wordt en dus dat zijn teamgenoten niks opleveren. Wil je dus de meeste zekerheid van punten, dan kies je voor teamgenoten van Pogacar. Het maximale aantal dus. En vul dat dan aan met de renners uit de overige categorie aan wie je de grootste kansen toedicht.
Dus dan vul je je AK plekjes zo:
- Pogacar
- Vingegaard
- UAE 2
- UAE 3
- UAE 4
- AK overig
- etc
Voor de sprinters die ik eigenlijk hetzelfde. Voor zover je van zekerheid kan spreken bij sprinters, is Philipsen de grootste. Dus klik. Etc.
Mijn team staat voor het grootste deel. Mijn grootste breinbrekers?
- Bauhaus vs. Waerenskjold
- Carapas vs. Johannessen
- Lenny Martinez vs de 5e sprinter
Voor de ballenbak aan interessante 500K renners moet ik nog even goed alle etappes gaan invullen. Tot slot staat Evenepoel er redelijk vast in. Maar prijstechnisch zou dat eventueel nog Ayuso kunnen worden. Maar met mijn 4x UAE heb ik niet perse die AK plek nodig (die Ayuso wellicht beter invult dan Evenepoel die er misschien weer doorheen zakt) en heeft Evenepoel in mijn ogen een iets grotere upside ivm TTT en IT.
Kan me heel ver vinden in jouw verhaal.
Vind alleen 4x uae wel echt all-in gaan in 1 scenario. En hoewel ik dat ook als meest waarschijnlijke scenario zie durf ik een vierde toch niet aan.
Verder leg ik wat anders nuances, maar deel ik ook de keuze voor Evenepoel. Voor mij zelfs de grootste kan op winst TTT en geel.
Zit daarom nog aan een Bora knecht te denken, maar die vind ik eigenlijk allemaal oninteressant. Zit aan van Dijke te denken, maar las dat ie recent op traininskamp iets had gebroken. Ook op de website van Bora wordt iedereen (buiten lipo en rev) als knecht beschreven.
Dit zijn niet heel erg aansprekende resultaten. In nog minder aansprekende koersen. En de Tour uitfietsen...
Eén voordeel: de pickrate van Costiou zal niet hoog zijn. Daarmee dus inderdaad een dark horse.
Lijkt me een reden voor te zijn: denk dat mensen ze toch links laten liggen na bestuderen etappes, budget, etc..
Breek anders even een lans voor ze waarom ze toch mee moeten. Ik ga het niet doen, want dat vind ik zand strooien aangezien ik zelf niet heb en nauwelijks overwogen heb.
Over de Red Bull knecht, dat was de reden dat Van Gils er lang in heeft gestaan. Totdat vandaag Grégoire erbij kwam. Van Gils zal allicht in de 2e helft van de Tour wat vrijheid krijgen maar in het eerste gedeelte (waar er wel kansen voor hem liggen) zal het waarschijnlijk alle hens aan dek voor Evenepoel en Lipowitz zijn (al helemaal als Evenepoel geel heeft). Daardoor kom ik wel een 9e plekje in de ITT te kort (daar staat nu Vacek maar de vraag is of die echt voluit gaat dan). En om nou specifiek voor Van Gils (de enige RB teamgenoot die interessant is in mijn ogen) nog een 750K renner te nemen, vind ik op dit moment een beetje ver gaan.
Maar toch ligt er een enorm interessant parcours voor pidcock. Had hem bij mijn eerste voorbereiding, voordat hij zich afmeldde voor Tara of Suisse en voordat spel opende als een grote puntenpakker genoteerd.
Nu krijg ik hem er ook niet meer in gepuzzeld, maar is wel degene bij wie ik de grootste fomo heb
Welke ronde is geen interessant parcours voor Pidcock? Het is een veelzijdige renner waarbij je op de vlakke sprints na elke dag denkt: die zou vandaag wel eens kunnen scoren. Dat is exact het probleem van een renner als Pidcock in je team: garantie voor 0 punters want je wilt hem vaak opstellen terwijl hij niet elke dag levert. Voor 1.5 miljoen had ik hem waarschijnlijk ook niet meegenomen.
Mee eens. Had het hier toevallig gisteren met een collega over, ook fanatiek Scorito speler: als het parcours bestaat uit 21x Strade of 21x Olympisch MTB parcours, dán is het een parcours op maat voor onze Tom.
Op zich een mooie tactiek, maar in de eindafrekening valt 2x uae eraf en blijf je op papier over met bar weinig top 7 materiaal. Dat kan best veel punten schelen. Of begrijp ik je verkeerd?
Hier staat Pidcock er wel in. Het is of pidcock of Carapaz...
Heb ook v Gils, Gregoire, Lenny en VPP als aanvallers.
Daarnaast:
7x AK ( 2 UAE)
6x sprint
1x Uae knecht
1x Visma knecht
Vacek vandaag verwijderd uit mijn team omdat ik 6 sprinter heb en verder teampunten en voor de ttt heb ik al 9 plekjes gevuld.
Nu twijfel ik of v Gils, Gregoire en Pidcock teveel is om alle drie te pakken...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.