Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 120 ... 281 282
Maracas

Selecteren jullie nog Mathieu? Gaat hij nog de nodige punten pakken denken jullie?

WernerX

Goedenavond allen, is er iemand die toevallig een excel heeft met daarin alle deelnemers / prijzen en stats per renner? Alvast bedankt! 

Maracas
Mister_Roan
5. Met de gedachte: het zou opnieuw enorme chaos worden... en helemaal met zoveel topsprinters

Juist niet een argument om zes sprinters te selecteren?

Mister_Roan
Maracas
Selecteren jullie nog Mathieu? Gaat hij nog de nodige punten pakken denken jullie?

Hij heeft getraind op zijn tijdrit... wil zo min mogelijk tijd verliezen, etappe 2 gaat die voor (maar hij heeft aangegeven: als de grote jongens ook hier hun zinnen op hebben gezet wordt het aardig lastig) en hoopt daarna nog geel te pakken. Hij gaat zeker proberen de vlucht te pakken in etappe 4, en zo voor geel te gaan. 

Henkbaarsjes

Benieuwd naar feedback op m'n team. Een hele sloot 500k mannen.

GC: Pogacar, Vingigar, Del Toro, Lipo, Evenepoel, TJH, Skjelmose, van Wilder

Sprint: Philipsen, Kooij, Girmay, Turgis

Aanvaller/Punch: Pidcock, van Gils, Aranburu, Baudin, Paret-Peintre, Stuyven, Vacek

Teampunten: Mcnulty

Ik twijfel toch vooral of mn sprintteam niet te duur is. Kooij naar Kanter zou ruimte maken voor een 4de UAE man, L.Martinez oid.

Mister_Roan
Maracas
Juist niet een argument om zes sprinters te selecteren?

Nee... je gaat merken dat je vaak maar 1/2 sprinters nodig hebt die echt goed presteren.

Heb zelf Philipsen - Girmay...

Philipsen heeft gewoon een trein waar je weer U tegen zegt. En gaat altijd voor groen. 

Girmay is vaak er wel bij. Lekkere punten pakker. 

Mister_Roan
Henkbaarsjes
Benieuwd naar feedback op m'n team. Een hele sloot 500k mannen.GC: Pogacar, Vingigar, Del Toro, Lipo...

Hoe ga jij je AK-dag vullen? 

Een tip is ook om een:

AK-dag op te stellen

Sprint-dag op te stellen

Vluchters-dag op te stellen

Dan kijken wat je mist... en ook nadenken als pogacar geen geel pakt (of pas laat)... dan houd je bijvoorbeeld weinig AK over

Coureurs du Courage
Rondejager
Op zich een mooie tactiek, maar in de eindafrekening valt 2x uae eraf en blijf je op papier over met...

Dat begrijp je verkeerd. Die UAE mannen krijgen ook weer 24 punt in de eindafrekening, vergelijkbaar met 9de plek in AK. En evt punten voor bollen en wit. Dus die UAE mannen zijn zelfs bij de eindafrekening rendabel.

Maracas
Mister_Roan
Hij heeft getraind op zijn tijdrit... wil zo min mogelijk tijd verliezen, etappe 2 gaat die voor (ma...

Thanks... en wie maak je kopman bij etappe 1? 'Gewoon' pogi?

SonnySide
SonnySide
Een ploeg zonder Pogacar maar met ploegmaten. Kom je daar ver mee? Zit er over na te denken.  Vingeg...

Gezien de reacties ga ik het eens proberen. Tegen m'n principe in alles op de teampunten, maar zonde de grote leider 

KV
Rider
Hij zit er toch altijd wel een paar keer lekker bij, ik vertrouw wel op 150 punten en dat is voldoen...

Als jij in de sprints Gaviria gemiddeld op plek 6 verwacht, moet je hem idd meenemen. 

Rondejager
Coureurs du Courage
Dat begrijp je verkeerd. Die UAE mannen krijgen ook weer 24 punt in de eindafrekening, vergelijkbaar...

Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel die 2 UAE zijn geen AK en hou je daar dan niet misschien te weinig 'kleppers' van over? Ik vind namelijk onder de 3m alleen THJ aanvoelen als randje top 10 en de rest toch best wat onzeker. Maar klopt, je pakt daarvoor in de plaats wel die 2x24 mee. Ik doelde meer op een En-En...snap het, lastig in budget, maar niet onmogelijk...

Toro Rojo
Mister_Roan
Hij heeft getraind op zijn tijdrit... wil zo min mogelijk tijd verliezen, etappe 2 gaat die voor (ma...

Ik ga uit van twee scenario's:

• Ofel neemt Pogacar het geel in de TTT en zal hij willen gaan om de ganse Tour in het geel te rijden, wat volgens Google nog maar 4 renners ooit lukte met Anquetil in 1961 als laatste. Het zou hem ook een stuk dichter zou brengen van het record van Merckx met in totaal 96 dagen in het geel. Pogacar is bezig met het afstippen van lijstjes en zo een record zie ik hem wel najagen. Dit jaar is voor hem een unieke kans want deze TTT is één van de weinige openingsritten waar Pogacar het geel kan pakken. Wil hij ooit de ganse tour in het geel rijden, dan kan hij er best dit jaar voor gaan. 
  • Ofwel staat Evenpoel na de TTT in het geel en die zal die graag zo lang mogelijk vasthouden

In beide scenario's maakt MVDP geen kans. Ook in Parijs zie ik hem niet winnen, daarvoor zal de Tour te veel van zijn krachten gekost hebben. Bij mij staat MVDP niet eens op mijn shortlist, ik zie het gewoon niet voor hem deze tour. 

KV
Rondejager
Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel die 2 UAE zijn geen AK en hou je daar dan niet misschien te weinig '...

Snap niet wat je bedoelt. 

Alucard
Mister_Roan

Van der Poel heeft overigens nog nooit succes gehad in de Tour met een vlucht. Er wordt heel veel naar hem gekeken, waarna altijd wel een andere sterke renner profiteert (Simmons, Vacek, Healy, Stuyven, etc)

Maracas
Alucard
Van der Poel heeft overigens nog nooit succes gehad in de Tour met een vlucht. Er wordt heel veel na...

Ja vind het een lastige dus met 'm. Blijft leuk om hem te selecteren, maar het rendement op een tour is nog niet daar. Zit te twijfelen tussen de volgende:

Mathieu

Vauquelin

Johannessen

Tips?

Mister_Roan
Maracas
Thanks... en wie maak je kopman bij etappe 1? 'Gewoon' pogi?

Dat lijkt mij wel.

Overigens nog even over MVDP... ik neem hem zelf niet. Ik zie allemaal reacties hierboven die wellicht denken dat ik hem meeneem... maar dat was niet de bedoeling. 2m is voor mij teveel voor een TDF die niet/nauwelijks bij hem past.

Maar mocht je de gok nemen (wat ik eerder neerzette, dat heeft hij wel zelf gezegd)

Henkbaarsjes
Mister_Roan
Hoe ga jij je AK-dag vullen? Een tip is ook om een: AK-dag op te stellen Sprint-dag op te stellen Vl...

Thanks, lukt het iemand wel om met dit budget standaard 9 AK kleppers erin te krijgen?..

KV
Mister_Roan
Hoe ga jij je AK-dag vullen? Een tip is ook om een: AK-dag op te stellen Sprint-dag op te stellen Vl...

Bedoel je niet sprintdagen vullen? Want eigenlijk maar 3 echte sprinters. 

Voor AK heeft hij toch 8 man + McNulty (Ok je kan discussiëren of Van Wilder blijvend AK man zal zijn). Maar zoals gezegd: onder de 3m heb je eigenlijk enkel THJ en Uijtdebroeks waarvan je weet dat ze er bij de zuivere AK dagen in de 3de week zullen bijzitten voor een top 10 plekje. 

Laatst gewijzigd
KV

In die zin is Cian eigenlijk nog best een safe (maar misschien wat saaie) pick om 5x op te stellen vanaf rit 14. En dan nog afrekening voor een 9de plek en JK plek 3 (er zal wel iemand wegvallen zeker?). 

Zet je dit af tegenover Lenny: pure kwaliteit natuurlijk hoger, maar zal dan weer elke keer gokken zijn of hij een "on" of een "off" dagje heeft. Stel je hem dan ook op voor de punchy ritten waar hij in theorie ook zou moeten scoren? Zal hij in de bergritten als hij wat punten gesprokkeld heeft en AK op komst is, nog doorzetten voor een ereplaats? Ik voel weer al veel frustratie komen ;-)

Rondejager
KV
Snap niet wat je bedoelt. 

Nou, als ik het goed begrepen heb werd er aangegeven van de grote namen Pogi en Ving te nemen en dan niet uit de 3 tot 5m ak mannen te selecteren, maar van daaronder. Daar was mijn reactie op gebaseerd, maar misschien had ik dit verkeerd begrepen...

Mister_Roan
KV
Bedoel je niet sprintdagen vullen? Want eigenlijk maar 3 echte sprinters.  Voor AK heeft hij toch 8...

Skjelmose ook onzeker en inderdaad van Wilder. Maakt THJ vaak een kans voor een top 10-notering? Ben bang van niet. Kleine vlucht wint en dan AK... of vol AK wint. Dan zie ik:

Pogacar

Vingegaard

Lipowitz

Ayuso

REV

Seixas

al 100% boven hem eindigen... en dan heb je nog wat doortrappers die wellicht nog boven hem kunnen eidindigen... Gee/Yates/Piganzoli/Kuss? Wel knechten... maar alsnog

TourDeFranceUnchained
Mister_Roan
Skjelmose ook onzeker en inderdaad van Wilder. Maakt THJ vaak een kans voor een top 10-notering? Ben...

In de Koninginnenrit van Tirreno eindigt TJH 2e met 2sec achter del Toro. In Baskenland 3e eindklassement met slechts 3 seconde achterstand op Lipowitz. In Dauphiné eindigt die de laatste 2 bergetappes 14 en 2 seconde achter nr 2 Ayuso.

Eigenlijk bedoel je dus te zeggen dat die tussen Ayuso en REV op een 5e plek eindigt?😉

KV
Mister_Roan
Skjelmose ook onzeker en inderdaad van Wilder. Maakt THJ vaak een kans voor een top 10-notering? Ben...

Als hij het niveau heeft van einde TARA zie ik hem zeker voor die knechten eindigen. Je vergeet wel nog Del Toro in je lijstje, maar misschien is Seixas tegen de 3de week alweer thuis of is Ayuso weer een wesp tegengekomen. Je moet echt niet denken dat de top 7 AK mannen zomaar de eerste 7 plekjes in elke AK rit zullen bezetten. 

En hoe doe jij het dan misschien? Hij heeft 5 van de 7 (sub)toppers (zit ik nu ook op) + 1 vd beste subsubtoppers + 1 UAE man (je kan idd nog een 4de extra nemen). En dan idd nog 2 wat onzekere mannen (maarja, iedereen neemt Skjel toch wel mee als (backup) AK man veronderstel ik?). En dan heeft hij nog Pidcock (als hij toch AK zou willen aanklampen zoals hij dat nog wel eens gedaan heeft) en VPP achter de hand. 

Dan vraag ik me dus wel af welke 9 à 10 topkeuzes jij hebt voor de pure AK dagen?

VdB
Mooi weer fietser
Kunnen we aub na paginas gezeur bij het klassiekerspel over de PN-etappe en in de Giro over een wiss...

Fair point 😎

1 2 ... 120 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.