Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 167 168 169 170
Mister_Roan

Helemaal gisteren niet meegekregen die val van Astana... flinke klappers.

'Grote pech voor ons team', schreef XDS Astana via de officiële kanalen op zaterdag. 'Drie renners van ons zijn gevallen in het eerste deel van de ploegentijdrit.' Het ging om Simone Velasco, Nicolas Vinokourov en Harold Tejada.
'Alle renners hebben de etappe voltooid, maar natuurlijk hebben we veel tijd verloren', klonk het verder. In een medische update volgde later goed nieuws: 'Geen breuken of ernstige verwondingen voor onze renners, maar ze hebben wel allemaal schaafwonden en kneuzingen opgelopen.'

Laatst gewijzigd
Bozenik
ditisdavid
Goed begonnen met 347 punten. Verrast me dat het gemiddelde daar niet in de buurt komt, had toch ged...

Waarom zie je Turgis niet structureel top 15 rijden? Aangezien ik 'slechts' een stuk of 15 sprinters telde leek me dat juist wel haalbaar.

Voor vandaag alle ballen op UAE. Verliezen van Visma (!) en Vingegaard (!) in het geel. Veel roder zal de lap voor Pogacar toch wel niet worden.

McNulpunty
HaagseHaas
EF heeft er  gisteren bewust voor gekozen om Baudin als laatste uit te spelen. Baudin wordt dan ook...

Dit ging over de etappe van morgen. Ik denk niet dat Pogi en Vingegaard schrik hebben van Carapaz. Als Visma na vandaag de gele trui nog heeft stel ik Carapaz morgen op.

Mazzel1986

Ik dacht: ik geef de NOS weer eens een kans. Die beginnen mooi optijd met de livestream. Maar de tijd die ze in eerste instantie aangaven op de site is al ruim 40 minuten verstreken en nog steeds niks. Dus toch maar weer naar de uitzendingen achter de betaalmuur ben ik bang.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Bozenik
Waarom zie je Turgis niet structureel top 15 rijden? Aangezien ik 'slechts' een stuk of 15 sprinters...

Ik zie hem in die etappes maximaal 15de worden. Hem meer toedichten vind ik echt te optimistisch rekenen. Dat zou betekenen zo'n 12 punten per etappe. In dat geval zou een opvuller van zo'n 8-14 teampunten net zo interessant zijn. Denk wel dat Turgis een prima pick kan zijn, maar denk met Berckmoes meer te kunnen (zeker in de sprint+ ritten).

Mazzel1986
Mister_Roan
Vacek heeft etappe 2 aangestipt...

Hij kan hem wel aanstippen, maar als de grote klassementsmannen er vol in kleunen is het de vraag of Vacek er ook bij zal zitten. Ik gok van wel en heb m opgesteld, maar ik begrijp de keuze om hem op de bank te zetten ook wel. Vaak zie je toch dat in dit soort etappes aan het begin van de tour de klassementsmannen de boventoon voeren in de daguitslag.

Laatst gewijzigd
RemmertW

Hij heeft er zelf vertrouwen in.

Hier last minute gebankt door de berichten hier na interview de jong. Nu al fomo

TourDeFranceUnchained
Coureurs du Courage
Ik zie hem in die etappes maximaal 15de worden. Hem meer toedichten vind ik echt te optimistisch rek...

Turgis die net Merlier eruit sprint in de tussensprint 😎

ditisdavid
Bozenik
Waarom zie je Turgis niet structureel top 15 rijden? Aangezien ik 'slechts' een stuk of 15 sprinters...

Omdat ik de vorige twee Tours heb gekeken.

Sac Bleu

Heel erg benieuwd naar de ploeg van Woutomaat. Hoop dat hij deze nog met ons wilt delen. 

Guido Maltempi
Coureurs du Courage
Ik zie hem in die etappes maximaal 15de worden. Hem meer toedichten vind ik echt te optimistisch rek...

Turgis die maximaal 15de wordt lijkt me echt een onzinnig statement. Als je hem, Russo én Godon meerekent zijn er 17 ploegen met een vlakke sprinter. Waarvan vermoedelijk geen enkele ploeg van plan is om met meerdere renners tegelijk te gaan sprinten. Dat is echt een stuk overzichtelijker dan het gemiddelde TdF-sprintveld. 

Dat Turgis in dit veld ergens onderaan de rangorde bungelt: helemaal mee eens. Maar de kans dat ze elke sprint ook in exact die rangorde over de finish komen lijkt me nihil. Turgis gemiddeld 15de klinkt redelijk plausibel, Turgis maximaal 15de is gewoon onzin. Prima kans dat hij een keer naar plek 8-12 sprint, met daar tegenover dan een keer plek 21 waardoor je gemiddeld op p15 uitkomt.

Bovendien maakt hij een bovengemiddelde kans om de slijtageslag in de heuvelzone van etappe 5 te overleven, maar laten we die discussie niet opnieuw oprakelen ;)

GLo

Voor diegene die belangstelling hebben voor een UAE-loos team:

Klassement/aanvallers:

Vingegaard
Seixas
Ayuso
Lipowitz
Evenepoel
Carapaz
Vauquelin
Riccitello
Pidcock
THJ
Van Wilder
Van Eetvelt

Sprinters:

Philipsen
Pedersen
Girmay
Merlier
Bittner
Matthews

Aanvallers:

Skjelmose
Gregoire

Benieuwd hoe hoog (of laag) ik hiermee kan eindigen; normaal zit ik op zo'n 80%.

floda

Vacek dus toch niet, nu met Lenny en THJ op de bank, ben benieuwd. En carapaz ook goed! Ook niet verwacht

floda

Vacek dus toch niet, nu met Lenny en THJ op de bank, ben benieuwd. En carapaz ook goed! Ook niet verwacht

Maarten Koning

Speels gemak ook dit

Als dit een voorbode is, dan gaat het echt op geen moment ook maar enigszins spannend worden 

Laatst gewijzigd
Jr1992

Heerlijk om te zien dit toch! Pogi had gewoon geel kunnen pakken als hij del toro niet liet winnen.

ditisdavid

Zeven man in de topacht plus McNulty en Jorgenson, veel beter wordt het niet. En dan zaten Van Wilder en Carapaz nog op de bank.

Laatst gewijzigd
KV
ditisdavid
Zeven man in de topacht plus McNulty en Jorgenson, veel beter wordt het niet. En dan zaten Van Wilde...

Toch wel. Top 7 + 2x UAE :-D

floda

Ik heb vandaag de eerste 9 van de dag.... maar 2 op de bank.... maar goed mijn team is in ieder geval in vorm

Gasgeven

Hier ook de top 7 mee. Heb ook Lenny, maar zat op de bank. Al met al een prima start!

user24283

Uijtdebroeks 17e, niet verkeerd hersteld na gister. 97% it is na 2 dagen!

user24283

Uijtdebroeks 17e, niet verkeerd hersteld na gister. 97% it is na 2 dagen!

bdebouwer
Mister_Roan
Big mistake

Viel uiteindelijk wel mee toch. Uiteindelijk geen spijt van mijn keuze 

Dampe hin
De Tourminator
De Jongh. Ploegleider van LidlTrek geeft aan dat het voor het klassement zal zijn. Ayuso en Skjelmos...

Ai had ik dat eerder gelezen was ik dagwinnaar geweest.

GLo
Jr1992
Heerlijk om te zien dit toch! Pogi had gewoon geel kunnen pakken als hij del toro niet liet winnen.

Kun je ook uitleggen waarom dit heerlijk is om te zien?

1 2 ... 167 168 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.