Jezus wat hebben jullie weer je best gedaan, ik ben eindelijk bij, chapeau!
Nu naar belangrijkere zaken, ik vind het wegvallen van wout wel echt een dingetje. In die etappes zie ik zelf buiten pedersen geen enkele renner die ik gerust captain durf te maken. Uiteraard kun je een Godon of Matthews wel pakken maar die missen toch wel wat zekerheid in mijn ogen. Of mis ik hier een naam?
Dan komt het volgende dilemma de sprinters en de kopman voor vlakke ritten. Merlier is in vorm maar er is tot nu toe genoeg over gesproken en voor mij valt hij dan ook af, al snap ik het tegenargument ook heel goed. Dan blijven Kooij en philipsen over. Uiteraard is philipsen natuurlijk een prima cap, maar ik begin me af te vragen of enkel kooij als cap niet ook voldoende kan zijn
Slapen we niet met zijn allen een beetje op Van der Poel? Het voordeel van Mads is natuurlijk dat hij ook sprint als Philipsen erbij is. Maar ik denk dat het eigenlijk vrij safe is in te schatten dat Mathieu zijn ding mag doe in etappe 4 9 13 17 en 21. Is Mathieu daar niet na Mads de beste captain? Echte sprint+ ritten zijn het niet, maar bij een sprint+ scenario waar philipsen niet bijzit zal mathieu nog steeds sprinten
Onley stond tot zijn val in TARA volgens mij op de planning voor de Tour. Wat nu het plan met hem is nog onduidelijk, maar als die gaat voor hem met daarachter denk ik toch Vauquelin of Rodriguez. Het is weinig renners ook gegeven om in de Giro en Tour een goed klassement te rijden
Als aanvaller en in de tijdritten zie ik Arendsman zijn punten overigens wel binnenhalen.
Begin van het jaar heeft ie duidelijk aangegeven giro GC, Tour ritten. Denk eigenlijk niet dat het wegvallen van Onley daar verandering in heeft gebracht. Zeker ook omdat hij het vaak moeilijk vond om met de druk van een gc om te gaan. Dat is nu 1x goed gelukt, maar zie m dat niet vrijwillig meteen een 2e keer in 1 jaar doen
@nijmos je hebt met mvdp een naam genoemd die ik niet overweeg maar inderdaad wel past. Het grote verschil met pedersen is dat je naar de ritten die ze allebij aankunnen met pedersen een sprinter hebt die ook nog eens 5-9 eindigd. Met matieu kost je dit 1.5 mil en een plekje.
Dit kon je ook voor van art zeggen maar die was 1 goedkoper en 2 had ook nog de verwachtte ttt punten.
Als je hem in de sprints ook durft op te stellen dan loont het wel weer natuurlijk.
9, 17 en 21 is Pedersen net als Poel goede cap. Verder toch maar weinig etappes, waardoor ik ook neig om Pedersen thuis te laten. Gokje wagen op de snorren bij die etappes. Kan Seixas (indien fit verklaard) alsnog mee, die nu bij de klassementsmannen samen met Lipo en Ayuso ernaast staat. Maar wil toch minstens 1 van die 3 mee.
Zijn klimvorm lijkt momenteel nog niet on point te zijn. Zal een rit 9 dan bv niet voor Verstrynge in de vlucht zijn.
De klimvorm lijkt juist goed bij Philipsen. Maakt die dan niet evenveel kans dan Mvdp in bv 17 en 21 om erbij te zitten?
Winst in de TTT lijkt sterk bepalend voor het spelletje deze tour omdat er ook meteen daarna flink uitdagende ritten opgenomen zijn in het parcours waarvan ik verwacht dat er in ieder geval een paar naar de club der top tien ak pretendenten zullen gaan.
Zo vroeg in de ronde zullen de aanvallers niet zo maar de vrijheid krijgen lijkt me.
Pas in de rit naar Pau lijken de sprinters aan hun trekken te kunnen komen, en anders pas in Bordeaux.
punt is, na de TTT bestaat meteen al de mogelijkheid om team en trui punten in de dagopstelling op te nemen, met flinke punten potentie, waardoor het belang van veel sprinters selecteren afneemt.
mijn voorlopige team ziet er nu dan ook wat a-symmetrisch uit: 6 mogelijk top 10 AK, 6 ploeggenoten verdeeld over drie teams, 4 sprinters, en 4 aanval/sprint 500K mannen. Hoe zien julie dit?
Ik vind JP ook het hele jaar al sterk klimmen. Ik baseer dat oa wel op hoe het in België deze week gaat, ook op de Kemmel berg in Gent Wevelgem maar vooral op etappe 4 in de Tirenno waar hij in een etappe met serieuze klimmen en een punchy finale heeft getracht eraan te blijven klampen (ik denk omdat hij ergens hoopte de rit te kunnen winnen). Ik vind dat toch wel getuigen van erg sterke klimmers benen, hij zit in mijn beleving dichter bij Pedersen qua klim inspanning dan in de afgelopen jaren
Alsof je voor 17 en 21 Pogi-klimbenen nodig hebt? Waarom zou Philipsen geen punchy kasseiklim aankunnen? Zoals de anderen aangeven, hij heeft volgens mij dit jaar meer inhoud en wat minder sprintcapaciteiten dan andere jaren.
Dan vind ik Vdp cappen in 17 en 21 vrij risicovol. Probleem met Vdp is ook dat hij extreem geviseerd wordt bij de kopgroepformaties. Was gisteren ook het geval en dus zat hij er niet bij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.