Als datapoints blijft het idd beperkt tot enkel een vuelta en aansluitend telkens 1 week rittenkoersen, maar voor die prijs zou ik al blij zijn met een week bolletjes en is het wel te markeren als een (onuitgesproken?) doel van die renner?
Hierbij kopmanpunten van de sprinter aan toevoegend maakt die me wel interessant.(voor jullie komen er dan nog potentiële groene trui punten bij)
Edit: Had die voor die voordien niet telkens een kopman om voor te knechten ipv dit doel?
Ja eens, ik zet hem er op de scoutlijst bij.
Ga me binnenkort eens kwaad maken op een overzicht van de voornaamste bergpunten en een uitsplitsing welke naar een groep aanvallers gaan en welke naar de AK-ers
Eigenlijk vind ik t sws geen slimme keus om Pedersen mee te nemen.
Tuurlijk is hij sterk en kan een klim op, maar heb echt gevoel dat mensen hem flink overschatten.
Hij is de 5 á 6 snelste sprinter van de peleton. Dus logische wijze zou hij dan ook rond die plek uitkomen op de massa sprints. Tuurlijk weet ik het is een massa sprint dus het zou niet gebeuren maar je moet ergens van uit gaan. Als dat zo is dan zie ik hem met geen mogelijkheid de groene trui ophalen. Hij loopt dan al zoveel punten achter dat je echt niet met tussensprints dat gat in kan halen.
Daarnaast de klim kwaliteit is ook niet zoals vorig jaar.
Hij is flink gebleseerd geweest en ik zie nog geen aanleiding dat hij nu wel in zijn top klim vorm is. Zoals eerder besproken moet je echt bijna van Aert achtige klimbenen hebben om mee te komen. En je moet ook nog geluk hebben dat bijvoorbeeld het klassement zich er niet mee gaat bemoeien. Ik denk dezelfde reden waarom je MVDP niet meeneemt ook voor Pedersen geld.
Met betaalde versie van Strava kun je zelf je fietsroutes in de kaarten aanmaken. Letterlijk met een "potloodje" de route uitstippelen die je kunt vinden op de website van de Tour. Vervolgens kun je dan het terrein bekijken en de segmenten die eventueel binnen de route vallen. Als dit niet voldoende werk is om een etappe profiel te analyseren weet ik het ook niet...
We komen hier redelijk in de buurt van mijn vakgebied ;)
Even in het kort. Hoogtegegevens kunnen in principe van twee bronnen komen, een hoogtemodel of directe metingen. De nauwkeurigste hoogtemodellen zijn de hogeresolutiemodellen die door verschillende overheden worden ingewonnen (in Nederland bijvoorbeeld het AHN), hier heeft een site als Strava geen toegang toe. Idem trouwens voor LaFlammeRouge, het platform waar ProCyclingStats mee samenwerkt voor hun profielen. Het profiel dat ontstaat bij het tekenen van je fietsroute in Strava is dus gebaseerd op een minder nauwkeurig hoogtemodel, wat met name problemen geeft bij korte heuveltjes en bij wegen met een steile afgrond direct naast de weg.
Segmenten in Strava hebben soms hun hoogtegegevens op basis van ditzelfde hoogtemodel, maar vaker op basis van metingen. De nauwkeurigheid van metingen is maximaal als je gespecialiseerde apparatuur gebruikt, zoals bijvoorbeeld APM doet. Zoals je ziet is hun methodologie heel complex, >99% van de ingemeten segmenten op Strava kan daar niet aan tippen en haalt zijn data uit alles tussen de betere fietscomputers en andere GPS-ontvangers (redelijke kwaliteit) tot de ingebouwde functies op een smartphone (waardeloos).
Lang verhaal kort, de profielen op sites als APM of Cyclingcols zijn in de regel een stuk betrouwbaarder dan die op Strava of PCS. En daar zie ik mensen redelijk vaak op nat gaan.
Iemand die vanuit z'n vakgebied hier waarde toevoegd; lekker! Trek dit soort posts ook al doen ze nog vrij weinig (in)direct op mijn keuzes, kan dit erg waarderen! Helaas zal ik vanuit mijn eigen vakgebied weinig kunnen toevoegen, al zou je mij als equivalent kunnen zien van een ploegleider :)
Ik zal zo mijn Excel output eens delen om te laten zien wat mijn data-berekeningen allemaal bij elkaar zeggen als je 21 etappe voorspellingen en dus ook alle team-truipunten verwerkt tot een eindberekening. Of course loopt het zo noooit (want wat je erin stopt, krijg je te zien), maar is het wel aardig werkbaar om inschattingen te maken. Het geeft bijvoorbeeld een goed beeld hoeveel punten de toppers van GC of SP binnen kunnen halen.
Rit 9 is een lastige, zou ook zomaar naar een vluchter kunnen gaan want het lijkt me heel moeilijk om deze rit (3300HM) te controleren. Verwacht veel ploegen die de aanval gaan zoeken. Met types als Simmons & Vacek hebben ze bij Lidl ook uitstekende pionnen die dit vanuit de vlucht kunnen winnen.
Rit 19 : Ik zie niet in hoe een Phillipsen, Girmay, Kooij en mogelijk ook Merlier deze etappe niet zouden kunnen overleven. Verwacht genoeg alternatieven welke in kan cappen naast Pedersen.
Rit 21 : Gewoon Pogi cappen. Types VdPoel en Pedersen zijn misschien ligt in het voordeel, maar Pogacar zal er nooit heel ver vanaf staan, net als vorig jaar. Een top 5 is geen gekke gedachte en heel veel punten t.o.v. cappen Pedersen verlies je dan ook niet.
Wout, laat ik beginnen met dat je Vingegaard post best goed was en dat er serieus veel moeite in zat!
Ik hoop verder dat je hebt geleerd dat je misschien niet vroegtijdig zo'n sterk standpunt vast moet nemen en misschien iets afwachtender aan sommige discussies deel kan nemen.
Dit is een quote uit je post van gisteren;
"En het is voor mij nu ook een principekwestie geworden om mensen ervan te overtuigen dat Vin het niet waard is, iedereen lult maar het is gewoon logisch en hoe vang je dat op! Ik heb werkelijk geen enkele serieuze onderbouwing gezien waarom Vin het waard is en nu wil ik ook gewoon mn gelijk halen! Zelfs als ik er toch achterkom dat Vin het wel waard is (wat ik niet zie gebeuren) dan blijf ik alsnog kamp geen Vin omdat het een principe is geworden"
Ja maar gaat dat ook lukken?
In 4 en 9 wil (en kan) het halve peloton in de ontsnapping en LIDL heeft maar 4 knechten om dat bij elkaar te houden op een parcours dat de hele dag op en af gaat. Ik kan me wel voorstellen dat Pedersen zelf meegaat. Iets wat ik dus niet van Godon verwacht, of zie ik dat verkeerd??
13 lijkt me te zwaar voor Pedersen of Godon als er echt hard wordt doorgetrokken, of de vluchtgroep is allang weg.
17 wordt een massasprint of een grote vluchtgroep, weer niet iets voor Godon en in 21 is Pedersen natuurlijk een favoriet, maar zie ik eerder Philipsen, Girmay of Kooij vooraan dan Godon.
Dus blijft mijn vraag; waarvoor neem je Godon mee?
En is Pedersen zijn geld waard?
De afgelopen jaren veel input gehaald voor de vorming van mijn teams uit de discussies op dit forum en het zelfs weten te bekronen met een prijs. Waarvoor dank aan allen!
Aangezien ik het plezier van het discussiëren over de te vormen puzzel mis in mijn directe omgeving, toch maar een account aangemaakt.
Ik heb al veel gelezen over de discussie over wel/geen Vingegaard. Ik zit duidelijk in het prokamp. Alleen al omdat ik verwacht dat hij bij de TTT geel pakt. Hoewel ik de kans niet groot acht op een DNF van Pogi, is Vingegaard wel de gedoodverfde favoriet bij een dergelijke situatie. Wat mij betreft dus onmisbaar.
Over wie ik nog niet veel heb gelezen is Pidcock. Waar hij precies op zal mikken weet niemand. Ik acht hem sterk genoeg om in etappe 3 voor het geel te gaan. Achten jullie dit scenario aannemelijk?
Ik heb zelf nu maar 3 sprinters en een goeie ak ploeg meg vrijwel alle toppers zonder evenepoel en del toro maar met 2 ploegmagen van pogacar. Is 3 sprinters te weinig?? Ik kan hiermee wel veel zekete punten in de lagere sprint etappes opstellen. Met pogi en zn mannen.
De sprinters van dienst zijn niet de minste philipsen, bini en kooij
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.