mijn ploeg onder voor behoud
Pogi hoeft verder geen uitleg
Vingegaard had m vorig jaar niet toch spijt van gekregen
Seixas grote twijfel over hem. Niet dat hij goed is maar of hij dat ook is in 3 weken dan best duur voor 13
Del toro ook twijfel. Wat mag hij? Zal ongetwijfeld regelmatig top 10 rijden maar 11 is meer dan 9 voor bijvoorbeeld Johnannessen
Ayuso Wil podium halen zegt hij ik gok erop dat hij hoog gaat komen
Ik had Philpsen omdat ik denk dat hij het groen gaat halen maar ja Girmay en de Lie kosten samen net zoveel en aangezien de Lie vorig jaar best vaak top 10 reed ook in de wat lastigere etappes neig ik te gaan voor de Lie en Girmay omdat ik hoop dat ze samen meer punten gaan halen dan Philipsen alleen
dan nog een plekje over voor Carapaz, Johannesse, Jorgensen of Vauquelin
Deze laatste toch 7e geworden vorig jaar. Hoor er relatief weinig over
schiet er maar op!
Ja dat vast wel, maar dan heb je nog 11 punten voor 7 plekjes die je moet opvullen.
Zonder Vinegaart en dus met Phillipsen + Girmay of Carapaz 11 punten voor 6 plekken waardoor je voor je reserves ook 1 of 2 van 2 of 3 punten kunt nemen voor bijvoorbeeld van Wilder of Bernal of een Bittner of Gaviria.
Dus zoals ik er na kijk heb je zonder Vinegaart wat meer backup voor als er renners van je team af moeten stappen.
Maar hoor graag jullie gedachten er over ?
je wout: stel je neemt (en stelt op) Philipsen en Carapaz en die worden in de eerste etappe 6e en 7e met hun ploeg. Dat is 38 punten. Stel dat Visma tweede wordt, dat is 30 punten. Jij lijkt te denken dat je met een opstelling met P&C dan meer punten scoort dan een opstelling met V. Als dat zo is, maak je een denkfout.
Nog 2 dagen tot de start in Barcelona. Staat jouw team in Wielerflits Ploegleider voor de Tour de France 2026 al helemaal of ben je er nog niet uit?
Stel je hebt nog 5 punten over:
(3 pnt) Gregoire, Tejada, Ganna, Plapp, Vacek, Aranburu, Gaviria, Jegat, Bittner, P-Peintre, Bernal, van Eetvelt
(2 pnt) Pluimers, van Wilder, Berckmoes, Tarling, Wright, Higuita
Ik heb momenteel 1 sprinter (en 1 rappe 1 punter op wissel) 6x AK en 1 aanvaller in mijn team.
Voor welke combi zouden jullie gaan en waarom. Zit zelf aan Gregoire en van Wilder te denken, alleen dan heb ik wel weinig sprinters. Hoor jullie mening graag
Nee hoor, ook gewoon 13, maar de laatste 2 1 punters (welke de meeaten zullen hebben) tel ik niet mee.
Nu dus:
6 AK
1 klimmer/Bollen/aanvaller
1 sprinter
1 rappe 1 punter op wissel
Dus dan gaat het om de laatste 2. Ga ik voor nog een rappe man, of ga ik voor 2 klimmers/Puncheurs. Omdat er niet veel sprintetappes zijn zat ik dus aan Gregoire en van Wilder te denken.
Ik ben er zo goed als uit:
Pog, Vin, Lip, Tor, Halland, Lenny, Girmay, Gregoire, De Kleijn, Voisard (jammer dat Youri hem weggaf), Armirail en dan zijn er nog 2 plekken over de ene gaat naar Uijtdebroeks of Riccitello de andere naar een 1-punter van Dijke of Grosschartner. Wie zouden jullie nemen? Wat vinden jullie van de renners die al staan?
Mijn voorkeur (CHATGPT)
Team 1 is mijn team en team 2 is jou team Woutomaat
🥇 Team 1 (duidelijk)
Ik zou Team 2 alleen kiezen als ik ervan overtuigd was dat ... en .... flink tegenvallen. Zolang jij verwacht dat zij een sterke Tour rijden, vind ik Team 1 de ploeg met het hoogste potentieel.
Laat me 1 ding zeggen, ik heb al meerdere keren gekeken welk team zou Chat invullen, maar hij maakt dan echt bullshit teams. Dus ik zou hier niet al teveel naar luisteren! Ik sta voor het eerst volledig achter m'n team en heb er heel veel tijd in gestoken dus ik ben er van verzekerd dat ik het geweldig ga doen
Gezien Chats bericht heb jij denk ik Rev ipv Lipo (en ja ik denk dat hij het bagger gaat doen) en dan misschien Ayuso/Seixas/Merlier ipv Tor. En Ayuso zou ik wel willen maar als ik moet kiezen tussen Tor en Ayuso neem ik Tor en Seixas is een geweldige renner maar de kans is erg groot dat hij er een keer doorheenzakt en Merlier die is het niet waard volgens mn berekeningen
Haha je moet ook niet je team invullen door ChatGPT.
Alleen bepaalde twijfels kan hij je wel misschien adviseren.
Is ook afhankelijk van je prompt, je zal het reglement, alle deelnemers, alle etappes en de scores van de Giro en voorgaande jaren invoeren.
Ik denk dat Halland 6e gaat worden! En z'n geld dus volledig waard is! Girmay zal ook niet de beste sprinter zijn maar het is de goedkoopste optie voor een topsprinter bovendien is sprinten in de Tour altijd een tombola en zeker Merlier mist vaak sprints en dan vind ik dat toch te duur. Philipsen is totaal niet meer de snelste. Kooij overwoog ik wel maar heb er geen budget voor
De echte punten komen in week 3 maar dan hebben ze al best leuke etappes gehad waar de AK mannen kunnen scoren. Dus ook Seixas kan in die eerste twee weken al flink wat punten sprokkelen. Als je dan een goedkope AK man op de bank zet, bijv. Van Wilder of Tejada, of een klimmer als Bernal, dan kun je die laatste week nog best wat punten pakken mocht Seixas er tussenuit knijpen. Dus ja, veel punten. Maar als hij de eerste twee weken gewoon zijn best doet kan ie die punten makkelijk waard zijn.
Ja zijn keuzes en niemand die het van te voren zeker weet.
Alleen met Girmay maak je eigenlijk geen enkele kans op de groene trui en zonder groene trui word je geen winnaar van je poule (normaal gesproken)
Girmay kan best de vlakke etappes hoog eindigene en misschien wel zelfs winnen. Normaal gesproken niet maar je weet het maar nooit. Als hij in deze etappes niet teveel punten verliest op de topsprinters dan maakt hij een goede kans op de groene trui. Beetje hetzelfde beeld in de Baloise tour, als iedereen elke keer 1 etappe wint in de sprint dan steekt er geen topsprinter bovenuit.
Nou, niet helemaal eens. De nummer 1 van onze poule had in de Giro geen groene truidrager in zijn team. Ik was tweede en ook geen groene trui. Ik staar me dus niet blind op truien want je kunt prima scoren zonder, als de rest van je team dan wel klopt.
Wat vinden jullie van Youri's tips? Gaviria is de laatste die ik zou nemen van 2 en 3 punters, oke hij heeft wat resultaten dit jaar maar met alle respect dat is de fuckin Tour of Hongrie en de Tour of Oman. Zodra het niveau een beetje stijgt is hij nergens meer, die man is al jaren klaar. Braz Alfonso zo'n typische Coupe de France renner, kan de TDF niet aan. Plapp, op zich leuke tip maar met van Wilder, Gregoire, Tejada, Aranburu, Bittner en nog wat renners zie ik veel leukere opties in die prijscategorie. Dan komen we bij Frigo dit is een hele leuke maar een beetje hetzelfde verhaal als bij Plapp. Tot slot Voisard een hele goeie, erg jammer dat hij hem tipte had hem graag geheim gehouden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.