Wielerflits Ploegleider Tour 2026

1 2 ... 10 ... 15 16
Thecrimsonchin

Hoe denken jullie over Lipowitz en van der Poel? Ik ben beetje bang dat Lipowitz te duur is en dat Mathieu te weinig punten gaat opleveren..

Poeksel

De C-sprinters zijn wel duur deze ronde. Op pcs kan je de deelnemende sprinters rangschikken op basis van hun sprinterrangschikking. Zelfs de huidige nummers 13 en 15 op die lijst kosten al 5 punten (en dan komen er misschien nog betere sprinters bij).

@Thecrimsonchin Dat zou zomaar kunnen. Van der Poel heeft wel hoop om geel te pakken in de tweede rit, maar dat zal niet makkelijk worden. Anderzijds, gezien zijn tijdrit is zijn vorm goed.

Laatst gewijzigd
Thecrimsonchin
Poeksel
De C-sprinters zijn wel duur deze ronde. Op pcs kan je de deelnemende sprinters rangschikken op basi...

Ik zag net dat Arvid de Kleijn naar de tour gaat, ik ben benieuwd hoe duur die zal zijn

Woutomaat

De Kleijn voor maar 2 punten een enorm koopje de andere sprinters wel duur

WielerFlits Ploegleider
moderator

15/23 ploegen zijn inmiddels definitief bevestigd, dus de startlijst krijgt al aardig vorm. Is jouw team al helemaal klaar voor het Wielerflits Ploegleider Tourspel?

Emootje
WielerFlits Ploegleider
15/23 ploegen zijn inmiddels definitief bevestigd, dus de startlijst krijgt al aardig vorm. Is jouw...

Ja, denk het wel. 5 AK, 3 sprinters, 1 tijdrijder en nog wat vrijbuiters. Laten we beginnen.

Cheeriomaat
Emootje
Ja, denk het wel. 5 AK, 3 sprinters, 1 tijdrijder en nog wat vrijbuiters. Laten we beginnen.

5 AK maar (en dan ook nog geen Vin want dat overwoog je?)? En maar liefst 3 sprinters? Ik heb 6 AK met Vin plus Martinez en dan nog voor de sprints Girmay en De Kleijn! 

WielerFlits Ploegleider
moderator

Alleen de teams van Ineos, Movistar en Pinarello zijn nog niet definitief bevestigd, de rest van de teams wel! Deze renners zijn ook allemaal toegevoegd in het spel. Veel plezier met puzzelen in Wielerflits Ploegleider.

StijnM
WielerFlits Ploegleider
Alleen de teams van Ineos, Movistar en Pinarello zijn nog niet definitief bevestigd, de rest van de...

Op het moment van het vorige bericht Soudal Quick-Step ook nog niet volgens PCS. De deelnemerslijst van WF zelf loopt nog verder achter.

Woutomaat

Youri hou nou alsjeblieft op met die honderduizend tips van je! Je moet werken en speuren voor parels vandaag weer een artikel met 2e lijn sprinters! Hard puzzelen moet beloond worden

Emootje
Cheeriomaat
5 AK maar (en dan ook nog geen Vin want dat overwoog je?)? En maar liefst 3 sprinters? Ik heb 6 AK m...

Het is geen wedstrijd he! Oh, wacht, toch wel ;-)

Jeroentje
Woutomaat
Youri hou nou alsjeblieft op met die honderduizend tips van je! Je moet werken en speuren voor parel...

100% eens!

AapNootMies

Wie levert er volgens jullie vermoedelijk meer punten op: Van Gils of Gregoire? Van Gils was ijzersterk in TARA, ook in bergritten, en scoort bij TTT. Maar hoeveel vrijheid zal hij krijgen? Gregoire won een rit in Z'land en is de kersverse Frans kampioen. Maar ik zie voor hem minder kansen op een korte klassering. Ik neig dus naar Van Gils. Jullie?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik zie trouwens dat je voor 1 punt een tourwinnaar (tweevoudig zelfs) in je team kan krijgen. Ik ben benieuwd of hij een tip van Youri gaat worden. Dit seizoen zijn zijn prestaties wel minder goed, maar zijn vorm lijkt groeiende.

p.s. niet voorzeggen he, laat Youri 'm zelf maar vinden :)

Laatst gewijzigd
Rick Uiterloo

..

Laatst gewijzigd
Emootje

Herkenbaar. Ik heb twee pijnpunten: Skjelmose of Lenny. De eerste is, nu Gee meegaat, wat minder verantwoordelijk voor Ayuso en kan dus zelf ook voor een klassement. Lenny gaat voor bollen en is wel een beetje juichrenner. Verder Vacek of Van Gils: beide leuke renners, beide goed in vorm...

Thecrimsonchin

Van Wilder voor 2 punten die voor het klassement zal gaan. Is dat het waard?

Poeksel

Dat hangt van je selectie af. Als je hem hebt wil je hem in de AK-etappes opstellen (en de slotrit). Lukt dat? Wie zou je anders opstellen? Hoeveel pluspunten verwacht je? En wat levert het alternatief op? 

Laatst gewijzigd
Cheeriomaat
Thecrimsonchin
Van Wilder voor 2 punten die voor het klassement zal gaan. Is dat het waard?

Dat zegt WF ik kan nergens de bevestiging vinden dat dat klopt, WF speculeert wel vaker over rolverdeling. Als hij daadwerkelijk voor AK gaat hele interessante naam helaas geen plek voor hem in mijn ivm al 8-9 man voor de bergritten

Jackie

Ik denk dat ik in mijn ploeg maar 1 sprinter neem , althans, 1 waarvan ik  hoop dat hij het groen gaat winnen.

Zie dat de laatste 9 etappes alleen maar heuvels en berg etappes zijn.  Het zal me niet eens verbazen dat de helft van de sprinters dan al snel af gaat stappen.

Delen jullie deze mening ?

Woutomaat
Jackie
Ik denk dat ik in mijn ploeg maar 1 sprinter neem , althans, 1 waarvan ik  hoop dat hij het groen ga...

Sprinters die niet meer kans maken op het groen en die de TDF al vaak uitgereden hebben zullen waarschijnlijk afstappen. Maar eigenlijk maakt het ook niet uit als je sprinter niet het groen draagt hoeft ie er niet meer in na rit 12 of die nou uitrijdt of niet! Een Girmay of De Lie krijgen na rit 12 nog wel 2 kansen

de wout

Zijn er deelnemers die overwegen Vinegaart niet in hun team op te nemen ?

Ik denk dat zijn punten die hij gaat halen vergelijkbaar zullen zijn met die van Gall ( 5x 2de en 1x 4de )  in de Giro ( 269 ) tel daar z'n 40 punten boven op voor ploegen klassement en een 30 punten voor de tijdrit zit je op 339 punten in totaal.

Als je dan een ploeg hebt met Pogacar, Lipwitz, Seixas, Del Torro en Ayuso zou je voor die 19 punten voor Vinegaart ook Phillipsen ( 12 ) en/of Girmay / Carapaz ( 7 ) kunnen nemen.

Pillipsen favoriet voor groen en zou denk ik iets minder punten gaan halen dan het aantal van Magnier in de giro ( 297 ) maar zeg dat hij dan zo rond de 250 punten zou gaan halen dan hoeven girmay en/of Carapaz maar 90 punten te gaan halen om boven het aantal van Vinegaart ui te komen wat ze beide wel ruim gaan halen lijkt mij.

Hoe denken jullie hier over of vergeet ik iets in mijn berekening ?

Cheeriomaat
de wout
Zijn er deelnemers die overwegen Vinegaart niet in hun team op te nemen ? Ik denk dat zijn punten di...

Ik heb zelf weken lang zonder Vin gepuzzeld heb hem er nu in staan omdat hij toch meer zekerheid biedt dan Seixas die je er dan waarschijnlijk voor in de plaats neemt. Maar als je hem niet neemt snap ik dat heel goed

Poeksel

Haalt het extra plekje dat je hebt door wel Vingegaard te nemen geen punten bij jou, de wout?

Thecrimsonchin

Hebben mensen dan ook Seixas in hun team?

1 2 ... 10 ... 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.