Wielerflits Ploegleider Tour 2026

1 2 ... 6 7 8 9 »
Woutomaat
Poeksel
Ik heb even naar de resultaten van Philipsen in de Tour van de laatste drie jaren gekeken. 2023: ach...

Dit heb ik een paar dagen terug in het Scorito topic geplaatst, kijk maar of je er wat mee kan/doet.

Op basis waarvan? Pak zn uitslagen van de afgelopen 2 jaar erbij en je ziet hij wint veel maar zodra 1 van de grote 3 meesprint wordt hij bijna altijd geklopt! Ook dit seizoen verliest van Groenewegen in Tour of Bruges, wint Copenhagen enkel omdat Merlier en Dylan tegen de vlakte gingen, wordt in de Baloise Tour in massasprints telkens geklopt, 8e in Scheldeprijs, wint Nokere Koerse maar zn grootste tegenstanders zijn Molano en Meeus, wint IFF maar met Lund als grootste tegenstander in de sprint, wordt in de groepsprint van DDV door vele geklopt, sprint in de Tirreno slechts 1 keer mee en wordt daar geklopt door Lund en De Lie, over zn prestaties in Algarve valt geen zinnig woord te zeggen! Gaan we ff naar vorig jaar wint Munsterland maar tegen De Lie en Bittner, wint 3 Vuelta ritten maar heb je de tegenstand daar al gezien, wordt in de ADAC Cyclassics in de groepssprint geklopt door De Lie en Magnier, zeer matig in de Tour of Danmark (al zal het hier ook meespelen dat het zn eerste koers sinds zn blessure was), wint rit 1 TDF maar Milan en Merlier sprintte niet mee, wordt 2e in de Elfstedenronde achter Manier en verslaat enkel Kogut en Viviani, Merlier doet mee in de Scheldeprijs dus hij wordt verslagen, verslaat Kooij wel in KBK en wordt in de UAE Tour continu geklopt door Merlier en Philipsen! Snap dus niet waar het vandaan komt dat JP het PK wint en een paar ritten!

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Poeksel
Mijn ChatGPT zegt verder nog over de reactie van jouw ChatGPT dat die op zich goed is, maar "Er zit...

En dit zegt mijn GPT dan weer vlgnsm geeft hij zich gewonnen :)

Ik vind dat eigenlijk een scherpe nuance van die andere ChatGPT.

Over Tadej Pogačar is de onderbouwing inderdaad het sterkst. Hij heeft jarenlang uitzonderlijk gepresteerd in wedstrijden met temperaturen ruim boven de 30 °C en zijn ploegen hebben ook gesproken over gerichte hitte-acclimatisatie.

Bij João Almeida ligt het anders. Hij rijdt vaak goed in warme grote rondes, maar ik ken geen bekende uitspraak van hemzelf, zijn ploeg of onafhankelijke analyses die zeggen dat hij uitzonderlijk hittebestendig is. Dat is meer een observatie van zijn prestaties dan een vaststaand kenmerk.

Voor Remco Evenepoel geldt iets vergelijkbaars. Hij heeft indrukwekkende prestaties geleverd in de hitte (bijvoorbeeld tijdens de Vuelta a España), maar dat is iets anders dan zeggen dat hij een bewezen "hitterenner" is. Ook daar ontbreekt een brede consensus of een reeks uitspraken van experts die dat expliciet onderbouwen.

Als ik mijn oorspronkelijke antwoord nu opnieuw zou schrijven, zou het ongeveer zo zijn:

• Sterk onderbouwd als goede hitterenners: Tadej Pogačar, Jonas Vingegaard.
  • Waarschijnlijk goed in warmte op basis van prestaties, maar minder expliciet onderbouwd: Remco Evenepoel, João Almeida.
  • Nog sterker onderbouwd door afkomst en carrière in warme klimaten: Richard Carapaz en bijvoorbeeld Enric Mas, al geldt ook daar dat prestaties belangrijker zijn dan afkomst alleen.

Dus ik denk dat "Poeksels ChatGPT" hier een terecht punt maakt: er is een verschil tussen "heeft vaak goed gepresteerd als het warm was" en "staat bekend als uitzonderlijk hittebestendig." Dat onderscheid had ik scherper moeten maken.

Eigenlijk is dit een mooi voorbeeld van hoe sportanalyse werkt: de beste uitspraken zijn die waarbij je duidelijk aangeeft hoe sterk het bewijs is. Op dat punt vind ik de kritiek van die andere ChatGPT terecht.

Laatst gewijzigd
Poeksel

"Op basis waarvan? "

Zijn goede trackrecord in de Tour met Van der Poel als leadout. Toegegeven: Kooij deed nooit mee, en eigenlijk zaten er ook geen sprints tegen Merlier bij.

Ik had trouwens bij mijn vraag aan ChatGPT en andere bots toegevoegd "Graag beredeneren (en niet zelf maar iets verzinnen, het moet wel ergens op gebaseerd zijn)." AI heeft nog wel eens de neiging zelf dingen te verzinnen, met zo'n toevoeging wordt de kans erop kleiner.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat tips van Youri: niet twijfelen om Lipowitz, Seixas, Del Toro, Aysuso en THJ te nemen, maar Pogacar of Vingegaard mag je eventueel wel uit je team houden. Carapaz en Martinez raadt hij dan weer af. Doe er je voordeel mee ;)

Emootje
Poeksel
Wat tips van Youri: niet twijfelen om Lipowitz, Seixas, Del Toro, Aysuso en THJ te nemen, maar Pogac...

Keuzes maken dus, die krijg je nooit allemaal in je team.

Woutomaat
Poeksel
Wat tips van Youri: niet twijfelen om Lipowitz, Seixas, Del Toro, Aysuso en THJ te nemen, maar Pogac...

Ik heb nog nooit zo'n gek artikel gezien. Letterlijk gaan vertellen wie je wel en niet moet nemen. Ik vind Mazzels reactie onder dat een artikel best een logische verklaring

Poeksel

Denk ook niet dat het artikel helpt om twijfels weg te nemen. Gelukkig maar!

1 2 ... 6 7 8 9 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.