Dit heb ik een paar dagen terug in het Scorito topic geplaatst, kijk maar of je er wat mee kan/doet.
Op basis waarvan? Pak zn uitslagen van de afgelopen 2 jaar erbij en je ziet hij wint veel maar zodra 1 van de grote 3 meesprint wordt hij bijna altijd geklopt! Ook dit seizoen verliest van Groenewegen in Tour of Bruges, wint Copenhagen enkel omdat Merlier en Dylan tegen de vlakte gingen, wordt in de Baloise Tour in massasprints telkens geklopt, 8e in Scheldeprijs, wint Nokere Koerse maar zn grootste tegenstanders zijn Molano en Meeus, wint IFF maar met Lund als grootste tegenstander in de sprint, wordt in de groepsprint van DDV door vele geklopt, sprint in de Tirreno slechts 1 keer mee en wordt daar geklopt door Lund en De Lie, over zn prestaties in Algarve valt geen zinnig woord te zeggen! Gaan we ff naar vorig jaar wint Munsterland maar tegen De Lie en Bittner, wint 3 Vuelta ritten maar heb je de tegenstand daar al gezien, wordt in de ADAC Cyclassics in de groepssprint geklopt door De Lie en Magnier, zeer matig in de Tour of Danmark (al zal het hier ook meespelen dat het zn eerste koers sinds zn blessure was), wint rit 1 TDF maar Milan en Merlier sprintte niet mee, wordt 2e in de Elfstedenronde achter Manier en verslaat enkel Kogut en Viviani, Merlier doet mee in de Scheldeprijs dus hij wordt verslagen, verslaat Kooij wel in KBK en wordt in de UAE Tour continu geklopt door Merlier en Philipsen! Snap dus niet waar het vandaan komt dat JP het PK wint en een paar ritten!
En dit zegt mijn GPT dan weer vlgnsm geeft hij zich gewonnen :)
Ik vind dat eigenlijk een scherpe nuance van die andere ChatGPT.
Over Tadej Pogačar is de onderbouwing inderdaad het sterkst. Hij heeft jarenlang uitzonderlijk gepresteerd in wedstrijden met temperaturen ruim boven de 30 °C en zijn ploegen hebben ook gesproken over gerichte hitte-acclimatisatie.
Bij João Almeida ligt het anders. Hij rijdt vaak goed in warme grote rondes, maar ik ken geen bekende uitspraak van hemzelf, zijn ploeg of onafhankelijke analyses die zeggen dat hij uitzonderlijk hittebestendig is. Dat is meer een observatie van zijn prestaties dan een vaststaand kenmerk.
Voor Remco Evenepoel geldt iets vergelijkbaars. Hij heeft indrukwekkende prestaties geleverd in de hitte (bijvoorbeeld tijdens de Vuelta a España), maar dat is iets anders dan zeggen dat hij een bewezen "hitterenner" is. Ook daar ontbreekt een brede consensus of een reeks uitspraken van experts die dat expliciet onderbouwen.
Als ik mijn oorspronkelijke antwoord nu opnieuw zou schrijven, zou het ongeveer zo zijn:
- Sterk onderbouwd als goede hitterenners: Tadej Pogačar, Jonas Vingegaard.
- Waarschijnlijk goed in warmte op basis van prestaties, maar minder expliciet onderbouwd: Remco Evenepoel, João Almeida.
- Nog sterker onderbouwd door afkomst en carrière in warme klimaten: Richard Carapaz en bijvoorbeeld Enric Mas, al geldt ook daar dat prestaties belangrijker zijn dan afkomst alleen.
Dus ik denk dat "Poeksels ChatGPT" hier een terecht punt maakt: er is een verschil tussen "heeft vaak goed gepresteerd als het warm was" en "staat bekend als uitzonderlijk hittebestendig." Dat onderscheid had ik scherper moeten maken.
Eigenlijk is dit een mooi voorbeeld van hoe sportanalyse werkt: de beste uitspraken zijn die waarbij je duidelijk aangeeft hoe sterk het bewijs is. Op dat punt vind ik de kritiek van die andere ChatGPT terecht.
"Op basis waarvan? "
Zijn goede trackrecord in de Tour met Van der Poel als leadout. Toegegeven: Kooij deed nooit mee, en eigenlijk zaten er ook geen sprints tegen Merlier bij.
Ik had trouwens bij mijn vraag aan ChatGPT en andere bots toegevoegd "Graag beredeneren (en niet zelf maar iets verzinnen, het moet wel ergens op gebaseerd zijn)." AI heeft nog wel eens de neiging zelf dingen te verzinnen, met zo'n toevoeging wordt de kans erop kleiner.
Youri kan veel goeie tips geven voor pooltjes maar dit artikel was echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Het is ook de bedoeling dat mensen zelf nadenken niet alles hoeft voorgekauwd te worden er zijn iets teveel artikelen met tips, de pooltips zijn leuk maar hou het daarbij. Overigens heb ik er verder geen probleem mee als Crapz en Lenny afgeraden prima kan ik er lekker van profiteren!
Youri, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik niet de enige ben maar hoe kom je in godesnaam aan het woord europunten? In de spelregels staat duidelijk dat een deelnemer 100 punten te besteden heeft.Ik stel voor of dit te vermelden in de spelregels of in het vervolg gewoon, zoals het gewoon hoort, punten zeggen in je podcast/blog or whatever. Krijg er altijd weer een onbehaaglijk gevoel van als ik het hoor.
En dan is Youri ook nog eens op een concurrerende website (nouja) tips aan het geven!
"Je zou ook kunnen wijzen op Mathias Vacek (van Lidl-Trek, red.) of Plapp, maar dat zijn misschien meer voor de hand liggende kandidaten, dus ik wilde een stap verder gaan, en Verstrynge viel me op. Ik denk dat hij een goede Tour zal rijden, aldus Ijnsen."
Dat de zogenaamde dark horses sinds een paar jaar op elke willekeurige wielersite geplempt worden door overijverige redacteuren is mij trouwens ook een doorn in het oog. Vroeger moest je zelf op zoek naar de pareltjes. En als je het hele seizoen goed volgt is dat te doen. Maar er kwam tenminste wel wat werk en research bij kijken.
Nu kan elke leek ploegleider of scorito of welk spel dan ook winnen door even te googelen. Maar goed, sinds er aan die spellen geld wordt verdiend moeten er zoveel mogelijk mensen mee doen natuurlijk....
Dat deed Youri in de Giro wel goed met zijn tips, er zaten geen nobrainers bij.
Ik zag nog ergens een verrassende uitkomst van duizenden simulaties: 1-punter Dylan van Baarle haalt 71 punten. Meer dan b.v. Bittner die er maar 70 haalt. Evenepoel (321) scoort bij hun een stuk beter dan Lipowitz (238). Wel heel erg nattevingerwerk.
Een team zonder Vingegaard is voor mij steeds dichterbij. Waar je bij Scorito echt dikke punten misloopt is dat bij dit spel een stuk minder. Een derde plaats in een bergetappe levert maar 3 punten minder op dan een tweede plaats. Maar de mogelijkheden nemen wel toe bij extra punten om te besteden. Interessant!
Nee echt niet doen! Je hebt heel veel budget nodig voor een sterke AK kern. Pedersen is met 14 verschrikkelijk overprized! Gaat op een goeie dag af en toe top 5 rijden in een massasprint en voor de rest alleen kansen in rit 4, 9, 17 en 21. En in zulk soort ritten is het vaak ook een enorme loterij je moet net op het juiste moment wegrijden en vaak wint dan niet eens de sterkste! Maar oke stel dat hij 2 van die ritten wat een heel kleine kans is! En dat hij dan nog een paar keer top 5 sprint zelfs dan is hij zn geld nog lang niet waard. Nee Pedersen is op voorhand al de grootste miskoop. Gaat ook echt niet mee kunnen doen voor overwinningen in massasprints
Dus, vandaag wint Grégoire het Frans kampioenschap maar hij staat er bij Ploegleider nog steeds niet bij. Zul je zien dat hij meteen vol aan de prijs gaat zijn. Ik ben geen opportunist hoor maar waarom niet, kijkend naar PCS, de renners erbij zetten en schrappen als blijkt dat ze toch niet meegaan? Jaren geleden werkte dat ook prima.
Waarom ik dit hier neerzet weet ik eigenlijk niet, ze reageren toch niet. Hebben ze eindelijk een spel overgekocht, doen ze er verder niks mee...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.