Dat hoef je mij als Wout fan niet te vertellen! Al zal dat op dit parcours iets minder worden aangezien er echt heel erg weinig heuvelritten voor de aanvallers zijn enkel rit 4 en 9 voor Wout heb je ook nog 21 en 1 en evt. de sprints en rit 2! Als Wout vooraf uitspreekt mee te sprinten en van het groen doel maakt dan gaat ie mee anders niet hoop ik
Elke Tour is het weer de vraag "Gaat Van Aert sprinten of niet?" Het zal wel weer worden dat per keer kijkt hoe hij zich voelt. Als hij rijdt zoals in 2022 is hij wel zijn prijs meer dan waard. Vorig jaar had hij geen slechte Tour (vooral door de winst in Parijs) maar vermoed dat hij toen zijn prijs niet waard was.
TTT is wel een mooie bonus.
Aan de andere kant denk ik ook voor de helft heb je De Lie en daar heb je de zekerheid dat hij zal sprinten. Bovendien kan hij ook in Parijs scoren, de enige ritten waar Wout wel kan scoren en Arnaud waarschijnlijk niet zijn rit 4 en 9 de TTT is ook geen probleem dan koop ik gewoon een eentje van Visma ofzo en dan vraag ik me wel af is hij het waard als je voor de helft bijna dezelfde renner kan kopen.
Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel het uit maakt of je een sprinter van hoog kaliber mee neemt of neit? Kan je niet beter een Frentin mee nemen die 4x 7/8e wordt en dan kiezen voor een extra AK? Zoals Toro oid? Daarnaast zit ik nu met Lenny en Skjellie en dan heb jet tocht 2 redelijk goedkopere renners erbij die punten verzamelen... Of toch die twee weg en een merlier + aanvaller van 5 punten :/.... Ik vind het maar puzzelen dit jaar
In het algemeen is het fijn om de groene trui in je team te hebben omdat je die dan op kan stellen in een bergetappe voor 5 punten en je in een eropvolgende sprintetappe een tweede sprinter kan inzetten. En dat je dan in aanvallersetappes in ieder geval iets scoort. En 30 punten aan het einde. Dure sprinters die niet in groen rijden zijn hun prijs meestal niet waard.
Waar zou je Wout opstellen dan? Of Matthieu? Het aantal toprenners en de verschillende etappes maken dat je harde keuzes moet maken. Je kunt niet de vier bovenste renners meenemen omdat je jezelf dan in de voet schiet met de rest van je team, qua punten. Het is best grappig, ik ben al best een eind maar na Zwitserland weten we pas meer.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.