Scorito vuelta 2026

1 2 ... 99 100 101 102
KV
TourDeFranceUnchained
En die vluchter en Wout en Pedersen zaten allemaal nog in de grote groep van pakweg 80 man boven op...

Haha. Wel leuk zeggen idd met oa Mads, Wout, Romeo en Pierna in je dagopstelling. 

Mads én Wout die al met bidonnen gespot waren. 

En Wout zal nu gewoon nog 10 truipunten meegritsen. 

Denk dat je ook gewoon kan toegeven nu dat je een flinke portie gelukt hebt zo ;-)

Edit: zelfs nog 13 punten via Brennan...

Laatst gewijzigd
Gasgeven

Zou het niet het eerlijkst zijn, als er een etappe wordt geannuleerd/ gestopt, dat dan ook bankpunten meetellen voor die etappe? 

Dan heeft iedereen toch hetzelfde voordeel/nadeel?

KV
Gasgeven
Zou het niet het eerlijkst zijn, als er een etappe wordt geannuleerd/ gestopt, dat dan ook bankpunte...

Klopt. Je wordt echt dubbel gestraft zo. 

Maar zal weer niet gebeuren natuurlijk. De regels zijn strikt en worden nooit aangepast.

Officiële uitslag telt. Er zullen klassementen zijn, dus die zullen meegeteld worden. 

PascalT

Alleen punten voor klassementen,  hmmm minder maar jah.

Coureurs du Courage
KV
Klopt. Je wordt echt dubbel gestraft zo.  Maar zal weer niet gebeuren natuurlijk. De regels zijn str...

Site van de Vuelta geeft alleen PK op dit moment. Rest is er niet. PCS net AK toegevoegd. Lekker zooitje dit weer. Ik kom nog 'goed' weg met WvA in m'n team.

Natuurlijk overmacht dit en goed dat ze de wedstrijd hebben afgelast. Maar krijg nu al weer vibes van Vuelta vorig jaar. Ook door het ongelooflijk gezapige koersverloop vooralsnog.

sprintgeit
KV
Klopt. Je wordt echt dubbel gestraft zo.  Maar zal weer niet gebeuren natuurlijk. De regels zijn str...

In their defense..het is ook lastig om een echt goede oplossing te bedenken in dit soort situaties. "Allemaal de tijd van Mollema" leverde destijds ook discussie op.

En I'm with you..Al voor de etappe verwachtte ik dat het te zwaar was voor Wout en Mads. Vervolgens zie je dat IDL een totaal waanzinnige voorbeschouwing schrijft en niet Kees Cornellisen, maar Bobby "goede c'reur" Traksel de Daily Preview doet en dat mensen Romeo/Castrillo types aan het overwegen zijn die ik echt 100% kansloos acht.

En ten slotte zie je dan tijdens de koers Wout en Mads bidonnen halen op de slotklim, terwijl Pogacar z'n ploeg op volle oorlogsterkte die berg op laat knallen. 

In mijn ogen was er maar één manier waarop dit ging eindigen, en dat was niet met Wout of Mads op het podium. Als het dan door stom toeval zo loopt dat die etappe wordt gecancelled, en je dan ook nog eens nadeel ondervindt (Niet alleen vanwege geen WvA, maar ook omdat je bijvoorbeeld een FFB hebt geselecteerd voor deze rit) dan krijg ik wel "Girmay Parijs-Nice" flashbacks ja. 

Dus ja, hier is zeker ook teleurstelling en vanuit die teleurstelling vind ik dat ze ook die teampunten moeten schrappen, maar als ik er wat afstand van neem dan snap ik ook dat er weinig echt goede oplossingen zijn.

Granada is nog ver. Met het huidige koersverloop heb ik een gouden beker sowieso al wel los gelaten. Vermoed dat de mensen die of Wout of Mads hebben geskipt en Vine en/of Torres hebben daar meer kans op maken. Ik maak er gewoon een leuke Vuelta van, met hopelijk nog wat kansen om me in de dagopstellingen te onderscheiden en daar hier mee te gaan pronken (als het niet uitkomt dan blijf ik gewoon offline natuurlijk ;).

Laatst gewijzigd
Jackie

heb veel meer bankpunten dan gewone punten.

Was natuurlijk nooit gebeurd als die was uitgereden.

Jammer jammer jammer. Maar met die hagel was t ook echt niet te doen.

Blijft het morgen droog? 😁

Wielerphilippe

Mooi met 16 punten beter dan 2 procent vandaag 😂😂. Zo haak ik net zo als vorig jaar toch wel weer snel af bij de vuelta. Sportief en scorito technisch gezien. Wel klasse dat naast een extra ak die nu wordt geannuleerd de mensen met Brennan en Wva in hun opstelling nu extra worden beloond. Maar naar mijn inzien wel de juist keuze van Scorito. Ene keer valt het de goede kant op de andere keer niet. Vooral natuurlijk jammer dat we geen spectakel hebben kunnen zien. En dat er nu weer gesproken wordt over een verhoogde geluksfactor wat natuurlijk wel zo is helaas. Maarja het is niet anders.

KV
sprintgeit
In their defense..het is ook lastig om een echt goede oplossing te bedenken in dit soort situaties....

Veel te vroeg om het al op te geven natuurlijk voor een goede notering. Als Pogi het vanaf rit 6 rustiger zou aanpakken en er dagelijks maar 8 teampunten zijn (met mogelijk een periode zonder, want denk nog wel dat ie hem even zal weggeven), kan je nog steeds goud halen met de juiste AK/vluchtpoppetjes. 

Vandaag ging het voor mijn spelmoraal gewoon al een boostje (kunnen) geweest zijn. En dat steekt wel even :-)

Jackie

De groep die brak. zaten een mannetje of 80 voorin,ben heel nieuwsgierig wie er in de 2e groep zaten.

Zaten er klimmers en AK bij ?

HetGroteOrakel

Lees dat Hayter de punten niet krijgt. Die heeft niet veel geluk. In etappe 1 loopt die op het nippertje rood mis. In etappe 2 heeft hij rood zo goed als binnen, maar wordt ie opgehouden. En nu dit...

TankinkforPresident

Ik vind dat scorito het zichzelf veel te moeilijk maakt. Geen uitslag is voor mij ook geen teampunten. Ik heb door mijn dagopstelling relatief veel punten behaald (door het opstellen van oa van aert, pogacar oliveira en brennan), maar waarom maken ze het de spelers zo lastig. Wat je nu gaat krijgen is dat mensen uit voorzorg truipunten gaan opstellen, als er een kleine kans is op noodweer zoals vandaag.

Als scorito een scenario als deze heeft beschreven in hun regelement en er staat keurig beschreven dat er in dit scenario alleen truipunten worden uitgedeeld, dan moet ik mijn woorden terugnemen en dan is deze situatie gewoon volgens de regeltjes opgelost

Ragnar Lolbroek

Jammer voor de potentiële punten. Nooit leuk op een goed gelegd plannetje de mist in te zien gaan door onvoorziene omstandigheden. Dit was echter ook geen weer om een hond door te jagen tenzij Gerald Ciolek. Subjectief irriteert dit me minder dan de protest acties van vorig jaar. 🤷‍♂️

Mad Max

Morgen zullen er wel boze boeren of andere demonstranten op de weg staan. Dus allemaal je teampunten opstellen dus

Jackie
HetGroteOrakel
Lees dat Hayter de punten niet krijgt. Die heeft niet veel geluk. In etappe 1 loopt die op het nippe...

Ik heb Hayter 😂

Werd me door een aantal afgeraden en alhoewel hij door pech er iedere keer naastgrijpt, ben ik toch blij hem genomen te hebben.

Gaf de eerste 3 dagen de meeste kleur aan de ronde.

Mazzel1986
Gasgeven
Zou het niet het eerlijkst zijn, als er een etappe wordt geannuleerd/ gestopt, dat dan ook bankpunte...

Je hebt nog steeds het nadeel als je extra hebt geïnvesteerd in dure renners voor dit soort etappes die nu geen punten scoren die ze anders wel zouden scoren.

KV
TankinkforPresident
Ik vind dat scorito het zichzelf veel te moeilijk maakt. Geen uitslag is voor mij ook geen teampunte...

Sorry maar als je Brennan opstelt vandaag, zou je eerder minpunten moeten krijgen. 

Jackie

Geen een oplossing is eerlijk.

Zoals ik al zei zijn mensen de sjaak die AK hadden opgesteld ten opzichte van mensen met sprinters en vluchters. Dat ging 16 km voor de streep echt niet meer lukken.

Het "meest" eerlijke zou denk ik zijn om helemaal geen punten uit te delen vandaag.

Nog niet eerlijk, maar wel het meest eerlijke.

Dekkerony
KV
Sorry maar als je Brennan opstelt vandaag, zou je eerder minpunten moeten krijgen. 

😂😂 +1

Woutomaat

Poeh sta op 26% terwijl ik voor het eerst tot nu toe elke dagopstelling heb ingevuld en serieus me best heb gedaan. Al was mijn team niet uiterst geschikt voor de eerste 2 dagen en dag 3 werd natuurlijk geannuleerd

Vergane Glorie
Woutomaat
Poeh sta op 26% terwijl ik voor het eerst tot nu toe elke dagopstelling heb ingevuld en serieus me b...

Hoeft helemaal nog niets te betekenen (al is op 90% staan altijd leuker:)). Je ziet dat er teams zijn die vol op de tijdrit hebben ingezet en dan gaat dit zich wel rechtzetten de komende dagen.

Wat al eerder belangrijk gaat zijn, zijn de captainkeuze. Zit zelf op 50% goed gekozen met eerste etappe voor de romantiek van Wout gegaan ipv voor Pogacar (wat sec een veiligere keuze is) en etappe twee wel voor Pedersen wat ook de veilige keuze is en 70 punten winst oplevert voor iedereen met Wout als captain.

Ik denk dat daar de grote verschillen gemaakt gaan worden.

Bizar trouwens dat Hayter die punten niet krijgt. Totaal onzinnig. 

sprintgeit
KV
Veel te vroeg om het al op te geven natuurlijk voor een goede notering. Als Pogi het vanaf rit 6 rus...

Ach het is mijn inschatting dat een gouden beker in deze ronde erg lastig is, als het niet allemaal meezit. Maar ik ga gewoon elke dag de beste opstelling neerzetten en dan zie ik het wel. Succes!

KV

Tot overmaat van ramp zie ik nu nog in het medisch bulletin op WF dat Coquard meerdere kneuzingen heeft. Kan dit wel nergens anders terugvinden. 

klaas drr

Tis wat het is,  de 4uae ers hebben geluk, morgen 100% pogi. Pedersen cap levert 35 winst punten @vergane glorie.  Jammer dat de verschillen in het klassement niet gemaakt zijn, weet je nog niet wie morgen op te stellen.  

HetGroteOrakel
KV
Tot overmaat van ramp zie ik nu nog in het medisch bulletin op WF dat Coquard meerdere kneuzingen he...

Ik denk (en hoop voor ons) dat ze Coquard verwarren met ploeggenoot Kirsch. Die viel uit vandaag.

1 2 ... 99 100 101 102

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.