Scorito vuelta 2026

1 2 ... 99 100 101 102 »
eengroninger

Ja, het voelt wel lullig. Vooral omdat WvA en Brennan nu ineens 'dikke' punten opleveren, terwijl die normaliter geen top-20 hadden gereden én uit het klassement waren gevallen.

Ik heb een volledig AK-team (en de koers leek ook die kant op te gaan), maar nu krijgen mensen met Brennan (wat inderdaad minpunten hadden moeten zijn), ineens +16.

Voelt stom. Maarja.

TankinkforPresident
KV
Sorry maar als je Brennan opstelt vandaag, zou je eerder minpunten moeten krijgen. 

Haha, eigenlijk wel KV. Mijn koersinzicht is inderdaad soms heel slecht. Maar ik zag het als een plausibel scenario dat ze die laatste berg erg rustig zouden afwerken. En ik vind dat Brennan de laatste weken erg goed klimt + eventuele (team)truipunten. 

Maar inderdaad achteraf gezien een heel foute beslissing, die toch (naar mijn inzien) onterecht goed uitvalt. Op naar morgen!!

Oerdewai
Woutomaat
Poeh sta op 26% terwijl ik voor het eerst tot nu toe elke dagopstelling heb ingevuld en serieus me b...

Ik was toch even nieuwsgierig. Zie dat je tot nog toe gemiddeld 36% gemiddeld scoort op de wielerspellen (zonder deze vuelta meegerekend). Voor de mensen die nog twijfelen of er sprake was van een kenner of troll ...

on topic: Voor het laatste plekje twijfel ik tussen Bisiaux en Uijtebroeks. Gezien de valpartij en nog niet echt denderende vorm van Cian geef ik de voorkeur aan Bisiaux. Mensen die hierin nog een andere mening hebben? 

Laatst gewijzigd
Jackie

Morgen vol AK

Pogi-Gall-Onley-Carapaz-Skjelmose-Mas-Kuss-Fortunato en VPP.

Nordhagen-Beloki-Buitrago-Romeo op de bank

Maarten Koning
Jackie
Morgen vol AK Pogi-Gall-Onley-Carapaz-Skjelmose-Mas-Kuss-Fortunato en VPP.   Nordhagen-Beloki-Buitra...

Dan ga je toch niet vol voor AK als dit je opstelling vs je bank is?

Prima uit te leggen hoor, maar je hebt buitrago en in mindere mate nordhagen op de bank ten faveure van VPP en fortunato.

KV
Jackie
Morgen vol AK Pogi-Gall-Onley-Carapaz-Skjelmose-Mas-Kuss-Fortunato en VPP.   Nordhagen-Beloki-Buitra...

Als je vol op AK wil spelen, zou ik er toch nog eens de pre-race doelstellingen bijhalen. 

CyclingDonkey
KV
Haha. Wel leuk zeggen idd met oa Mads, Wout, Romeo en Pierna in je dagopstelling.  Mads én Wout die...

Ik had wva opgesteld om exact dezelfde reden als jij Brennan denk ik. Ik neem aan dat je niet verwachtte dat die zou winnen toch? Ik gokte op groene trui punten voor wva door mee te zitten voor de tussensprint. Mini kansje dat die dan ook nog een kans zou ruiken in een zwakke groep als pogi er toch geen energie in wou stoppen

Al met al dus niet veel meer geluk dan n Brennan denk ik 

Maar goed.. e3 zit er weer op met een flinke anticlimax helaas. Op naar e4 en hopen dat er goed gescoord wordt door ons allemaal hier. Beetje positieve energie kunnen we allemaal wel gebruiken (inc de mannen in Spanje) 😅

Jackie
Maarten Koning
Dan ga je toch niet vol voor AK als dit je opstelling vs je bank is? Prima uit te leggen hoor, maar...

Ja Fortunato en VPP verwacht ik morgen hoger dan Nordhagen, Buitrago,Beloki en Romeo.

Zal er om spannen. Bookies zijn het in ieder geval (net) met me eens

CyclingDonkey
Oerdewai
Ik was toch even nieuwsgierig. Zie dat je tot nog toe gemiddeld 36% gemiddeld scoort op de wielerspe...

Ik heb ze allebei ook. Cian gaat bij mij zeker een paar dagen op de bank. Meerdere kneuzingen over zijn lijf en mogelijk een scheurtje in zijn enkel. Super klote voor hem vooral uiteraard en wens m alle beterschap. Hopelijk komt die er nog door later.

KV
CyclingDonkey
Ik had wva opgesteld om exact dezelfde reden als jij Brennan denk ik. Ik neem aan dat je niet verwac...

Ik Brennan opgesteld? Wanneer heb ik dat gezegd?

Was full AK opstelling vandaag (met uitzondering van FFB)

Laatst gewijzigd
CyclingDonkey
KV
Ik Brennan opgesteld? Wanneer heb ik dat gezegd? Was full AK opstelling vandaag (met uitzondering va...

Excuus excuus.. somehow reageer ik op jouw bericht. Had op n andere post moeten zijn 

Vergane Glorie
Oerdewai
Ik was toch even nieuwsgierig. Zie dat je tot nog toe gemiddeld 36% gemiddeld scoort op de wielerspe...

ik zou altijd Bisiaux nemen. Daar weet je van dat hij in vorm is. Cian is maar afwachten.

Hier voor mijn 6 AK (Poga, Gall, Mas, Riccitello, Onley, Carapaz) en aangevuld met Kuss, Tejada.

Laatste plekje is voor Castrillo, Romeo, Ormzel. Ik neig naar de eerste, want dan heb ik één aanvaller. Al gaat Poga gewoon winnen morgen.

KV
Jackie
Ja Fortunato en VPP verwacht ik morgen hoger dan Nordhagen, Buitrago,Beloki en Romeo. Zal er om span...

Denk dat je het concept van bookies dan niet zo goed snapt. 

Maarten Koning

Wielerflits vindt het morgen te zwaar voor Widar en hij zegt zelf ook dat hij meer van de Waalse klassiekers is en niet van het echte hooggebergte.

Maar hij was gewoon 4e, en niet vanuit de vlucht, in de koninginnenrit in zwitserland. Blijft hij iedereen behalve pogacar dus voor.

En in tour de l'avenir vorig jaar wint hij ook de koninginnenrit, voor seixas.

Dat is beide niet de vuelta, maar als je dat kan, dan ben je toch gewoon (ook) een klimmer? Of mis ik wat.

Laatst gewijzigd
IlFalco
Maarten Koning
Wielerflits vindt het morgen te zwaar voor Widar en hij zegt zelf ook dat hij meer van de Waalse kla...

Geen speld tussen te krijgen. Dit moet hij zeker aankunnen. Onzekerheid zit hem denk ik vooral in het feit of hij er morgen voor wil gaan. Voorafgaand aan de Vuelta heeft de ploeg gecommuniceerd dat hij niet voor een klassement gaat, enkel voor een etappezege. Morgen is daar wellicht niet de beste dag voor. Maar als hij goed is zal hij ook niet zomaar laten lopen.

Wielerflits is gewoon vrij ongenuanceerd. Schrijf er dan ook bij waarom dit te zwaar zou zijn. Hij is morgen best een gokje waard, afhankelijk van wat je alternatief is.

ThiasPinarello
IlFalco
Geen speld tussen te krijgen. Dit moet hij zeker aankunnen. Onzekerheid zit hem denk ik vooral in he...

Dat alternatief heet Fortunato. Die zet ik er voor hem net naast. Verwacht hem wel voor de punten, maar daarmee niet aan het eind bij de eerste 20 over de finish. 

Of trapt hij altijd door tot de lijn? (Deed vandaag wel zn best)

Jackie
KV
Denk dat je het concept van bookies dan niet zo goed snapt. 

Zeker wel.

Als voorbeeld:

Bij de Tour dit jaar voorspelden de Bookies 12 x de juiste ritwinnaar. 5x zaten ze er helemaal naast en 4x zat de uiteindelijke ritwinnaar bij de eerste 3 van die etappe die zij voorspelden.

Ik eindigde, mede door hun, op een mooie 53e plaats bij ploegleider en viel Vingegaard ook nog eens uit.  Wat als.....

En natuurlijk is het geen feit wat zij voorspellen maar als voorbeeld: als alle kenners van websites zeggen dat bv Buitrago niet voorkomt bij de eerste 20 maar de bookies voorspellen hem bij de eerste 5 dan neem ik hem graag mee in mn team van 9.

Hayter heb ik in mn team en dat komt niet omdat ik zoveel verstand van wielrennen heb of dat hij hier zo uitvoerig is getipt.

De bookies deden dat.

Het is voor mij 50 procent de bookies, 20 procent wat hier wordt gezegd/getipt, 20 procent de verschillende websites en 10 procent mn eigen beperkte kennis.

En ik hoop dat ze morgen gelijk hebben want ben vandaag 9 procent gezakt :(

IlFalco
ThiasPinarello
Dat alternatief heet Fortunato. Die zet ik er voor hem net naast. Verwacht hem wel voor de punten, m...

Hoe weet je of hij Fortunato in zijn team heeft als alternatief voor Widar?

Twijfel zelf overigens ook nog over opstellen van Fortunato morgen. Ik verwacht hem in de vlucht voor de bergpunten. Maar zoals je aangeeft, hij kan na drie cols dan ook zo maar laten lopen, zeker als Pogi er vol voor gaat. Heeft hij vorige week zelf min of meer zo uitgesproken. Dan levert hij een schamele 6 punten op. Hij staat wel overal hoog in de sterrenverdeling.

Alternatief is bij mij Tejada.

Laatst gewijzigd
Natnael Tankstation
Jackie
Zeker wel. Als voorbeeld: Bij de Tour dit jaar voorspelden de Bookies 12 x de juiste ritwinnaar. 5x...

Bookies kijken naar de winstkansen. Daarom zie je vaak sprinters hoog staan in een rit die ze waarschijnlijk niet aankunnen (zie Meeus gisteren), want áls ze erbij zitten zijn ze gelijk heel kansrijk vanwege hun snelheid.

Zelfde geldt eigenlijk voor vluchters. Een Castrillo heeft een grotere kans dan een renner als Gall om te winnen, want hij mag in principe in een vlucht zitten, en in zo'n vlucht is er een prima kans dat hij de beste klimmer is. Gall heeft eigenlijk geen enkele kans om voor Pog te eindigen, want hij wordt geviseerd, klimt niet beter en kan hem niet verslaan in de sprint. Toch zal Gall, als je de rit van morgen 10x rijdt, vaker hoog eindigen dan Castrillo.

Jackie
Natnael Tankstation
Bookies kijken naar de winstkansen. Daarom zie je vaak sprinters hoog staan in een rit die ze waarsc...

Maar dan zijn we het toch eens?

Gall staat morgen op plek 5, Castrillo op 22.

Wil dat zeggen dat Castrillo morgen niet kan winnen? Tuurlijk wel maar de kans is groter dat Gall hoger eindigt.

Daarom zou ik (als ik Castrillo had) Gall eerder meenemen dan Castrillo

Laatst gewijzigd
KV
Jackie
Maar dan zijn we het toch eens? Gall staat morgen op plek 5, Castrillo op 22. Wil dat zeggen dat Cas...

Denk dat je het nog altijd niet snapt. In zijn voorbeeld kon hij ipv Castrillo ook Fortunato, Vine of VPP gekozen hebben als je nu de volgorde van de bookies bekijkt. Vine/Fortunato staan bv veel beter dan Gall of Mas. VPP staat ook in hun buurt. 
Dit is gewoon omdat ze, in een vluchtscenario, een hoge kans hebben om te winnen. In een AK scenario (waar jij dus volgens jouw woorden je ploeg voor opstelt) is de kans echter quasi nihil dat die top 10-15 eindigen. Terwijl die kans bij Gall of Mas (of in jouw selectie Nordhagen of Buitrago) veel hoger is (maar ze hebben een veel lagere kans om te winnen / Pogi te kloppen, en hierdoor staan ze vrij slecht bij de bookies). In Scorito wil je natuurlijk vooral de mannen opstellen met hoge kans op top 10 en niet persé díe renner die heel misschien in de vlucht zal zitten waarbij de vlucht het dan ook nog moet halen. Vine ga je uiteraard wel sowieso opstellen voor teampunten. 
Dikke prima trouwens om Fortunato of VPP op te stellen als je nog een plekje vrij hebt, maar als je hiervoor een AK kandidaat bankt, is dit niet logisch als je vol op een AK dag inzet. 

Laatst gewijzigd
Jackie

Vol voor het AK klopt idd ook niet had beter kunnen zeggen behoorlijk voor het AK te gaan.

Heb nu 7 AK (denk dat Kuss beter is dan Nordhagen) en hoop dat Fortunato en VPP er ook bij zitten.

Nordhagen en Buitrago bank ik alhoewel ik nog twijfel over VPP of Buitrago.

En mocht Nordhagen morgen toch beter zijn dan Kuss dan is dat voor morgen jammer maar het zou ergens ook wel leuk zijn.

Spakeloos

Had geen Brennan opgesteld voor vandaag (redelijk logisch), dus 16 punten gemist. Toch gestegen naar 92%. Gaat wel de goede kant op! Etappe 4 maar AK aangevuld met aanvallers. Fisher Black gaat ook mee, benieuwd of hij zijn jongerenklassement kan behouden of zelfs bovenaan kan komen. Beetje aanklampen bij Onley of in de vlucht vooruit? Geen idee hoe ik hem moet inschatten nu. Biseaux kan wel ens wit hebben na E4. 

Gellemuun750jaarstad
KV
Haha. Wel leuk zeggen idd met oa Mads, Wout, Romeo en Pierna in je dagopstelling.  Mads én Wout die...

Zo is het we zijn genaaid. Alle punten hadden naar AK renners gegaan.

Gellemuun750jaarstad
Jackie

Denk dat er spelers zijn die ook vandaag vol houden dat de rit naar de vlucht gaat😂

1 2 ... 99 100 101 102 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.