Ik ga volledig voor AK vandaag. De etappe is niet super zwaar, maar de finish wordt dat sowieso wel. Als de GC-mannen de laatste kilometers opsprinten, blijven alleen sterke klimmers over. Tuurlijk, er kunnen aanvallers voor de favorietengroep zitten. Maar ik zie niet hoe een Aular/Wout/Pedersen vanuit de grote groep vóór de GC-kleppers kunnen eindigen. Heb alleen FFB de voorkeur gegeven boven Kuss.
Dus, let's go: Pogi, Carapaz, Gall, THJ, Onley, Bisiaux, Widar, Torres en FFB
Op het bankie onder meer Wout, Pedersen, Aular, Romele, Romeo, Garcia Pierna en Kuss.
Start van de Vuelta was top, dus hopelijk na vandaag nog steeds bij de eerste 1.000.
Maar zo doen IDL en Wielerflits het toch ook? Ze noemen het dan 'topfavoriet' en 'outsider', maar basically doen alle sites toch hetzelfde: voorspellen wie ze denken dat wint? Zou helemaal awesome zijn als er een site komt die Scorito-voorspellingen gaat doen: de beste 9 renners om op te stellen vandaag :)
Ja daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Het is namelijk niet exact dezelfde voorspelling als in de daily preview van Scorito en ik zie ook nog weleens verschillen tussen Morrizz en de voorspelling in de Scorito app, ondanks dat aan de achterkant het toch dezelfde mensen zijn die deze 3 plekken onderhouden
Toch wel fijn om her en der wat twijfel te zien, terwijl ik zelf toch wel vrij zeker ben van m'n zaak qua welke renners het hier uit gaan maken. Als kers op de taart doet dan ook nog Bobby "goede c'reur" Traksel, de preview, waar je natuurlijk geen klap aan hebt.
Hopelijk geen gevalletje hoogmoed - zou ook niet de eerste keer zijn - en mag ik weer een paar plekken stijgen vandaag.
Overigens slaat na het lezen van de Axelgaard column de Vine en Torres fomo hier wel definitief en enorm toe. Zouden dan toch wel eens de verschilmakers kunnen gaan zijn.
Pedersen liet gisteren lopen en dit is niet een super goede kans voor hem, en in zijn team zijn er renners die dit in de regel beter kunnen. Al is Nys waarschijnlijk verre van 100%. Ik zie hem niet aanhaken.
Van aert finished soms wel kort op etappes die echt wel moeilijker zijn, en ook weer niet uitsluitend uit de vlucht volgens mij. Kans is aanwezig dat hij het niet redt maar ik zie het hem eerder proberen dan pedersen. En als hij er nog aanhangt op het einde en het probeert, dan vind ik zijn expected points ook wel heel hoog.
Maar het is wel een beetje wensdenken van mij denk ik, ik durf hem niet niet mee te nemen.
Ik heb Widar nu maar gebankt, want die loste gisteren blijkbaar even. Ik kan niet vinden waarom maar als er toch keuzes gemaakt moeten worden, dan maar zo. En hij gaat niet voor gc dus dan kan hij ook maar zo laten lopen, al heb ik hem daar tot nu toe nog niet op betrapt.
Eens, maar wel met het nuance verschil dat IDL en Wielerflits (en met name die laatste) meerdere mogelijke scenario's meeneemt in haar sterrenverdeling, en Axelgaard vooral uitgaat van één scenario voor een etappe welke hij het meest waarschijnlijk acht. Maar ik kan het mis hebben.
Onderstaande tekst uit de sterrenverdeling van IDL voor vandaag geeft m.i. wel aan dat het minder onderbouwd is dan wat vriend Emil schrijft. Zijn analyses zijn simpelweg veel uitgebreider en met meer idee erachter.
"Het hangt er echt vanaf hoe hard de ploegen van de punchers omhoog gaan rijden, al zijn in alle scenario's Wout van Aert (Visma | Lease a Bike) en Mads Pedersen (Lidl-Trek) zeker favoriet. Voor Matthew Brennan is dit mogelijk te zwaar, al heeft Visma ook nog een explosieve Ben Tulett en de gehaaide Christophe Laporte. Als Pedersen niet kan, zou ploeggenoot Thibau Nys hier mogen dromen." Bron.
WF schrijft over Vine vandaag dan enkel weer dat ze benieuwd zijn naar wat hij kan, zonder verder ook maar toe te lichten, om hem vervolgens drie sterren te geven. Axelgaard heeft een heel idee waarom hij denkt dat vandaag niet voor Vine gaat zijn, maar juist morgen zijn dag kan worden.
WF en IDL denken er natuurlijk ook over na, maar laten regelmatig na dat ook met de lezer te delen. Uiteindelijk zijn het allemaal slechts meningen, echter de een wat steviger onderbouwd dan de ander.
Pogacar die zegt vandaag te willen winnen, dan kun je er van uit gaan dat de grote mannen aan de bak mogen. En dan gaan we ook direct kunnen zien welke renners voor het bergklassement naar de vuelta zijn gekomen, met het oog op de etappe van morgen.
Zelf verwacht ik een Fortunato op flinke achterstand. Simpelweg om morgen ruimte te krijgen. Maar we gaan het vandaag meemaken.
hier wel echt balen. Door allerlei zaken net te laat nog even mijn team vergeten aan te passen..Zit ik nu met Pierna en Castrillo ipv Gall en Mas (niet zo zeer dat ik van hen veel verwacht, maar dat het voor AK zou zijn, had ik wel verwacht uiteindelijk en daar had ik op willen inzetten, maar gladweg vergeten...
Enfin, hopelijk mooie koers nog.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.