Een niet eens extreem dominante Jonas werd vorig jaar ook wel 2de in PK en BK (kort na Vine).
Zal natuurlijk afhangen van Pogi's wensen, maar een bergtruitje kan er misschien wel bij. En als hij hem niet heeft, is Vine misschien wel de andere optie, dus blijft wel in de ploeg dan.
Waarom denk je dat Pogi 19 etappes in rood gaat rijden? Denk niet dat hij al zo vroeg in de leiderstrui wil rijden, en denk niet dat Vine de bergkoning wordt omdat hij nu waarschijnlijk dicht bij Pogi moet blijven. Ik snap je berekeningen maar zou daar niet blind op staren.
Maakt het toch wel veel leuker niet? Een grote ergernis die ik vaak heb is wanneer er 2 a 3 grote favorieten zijn en de 3 teamgenoten strategie veel waarde heeft door het grote potentieel aan punten na zo'n eerste etappe, en vervolgens de eerste week.
Zo'n proloog maakt het dat je meer naar gemiddeld hoge punten moet kijken, in plaats van een weloverwogen gok op de grote favoriet. Haalt toch wat willekeur er uit.
De berekening daar is niet zozeer gebaseerd op wat ik ook op zeker denk dat er gaat gebeuren. Het is een voorspelling hoe het maximaal haalbare eruit zou zien. Dat is m.i. dat Pogacar na etappe 3 in rood zal rijden. Mijn realistische voorspelling is dat als Vine op zijn fiets weet te blijven zitten, hij rond de 450 punten eindigt.
Binnengekomen op 16 min, zal dus last hebben van de val (Almeida).
Las ook dat Vine pech had/net niet viel in Burgos laatste berg op vandaag, vanavond even samenvatting terugkijken, is namelijk op 1 min van winnaar Gall binnengekomen, dus afhankelijk van de vertraging of dat aardig is of slecht.
Verder in Burgos, de namen waarvan je (ik) het verwacht staan er.
Alleen so far mis ik Nordhagen, Carlos Rodriguez (Ineos), Quintana, Landa.
En zo kan je heel voorzichtig beginnen met strepen welke renners je vooral thuis kan laten. Qua klimgeiten is Burgos zaterdag nog interessant met finish bergop. Qua ronde Polen mogelijk morgen en de afsluitende tijdrit, verder zie ik daar weinig bijzonderheden.
Zie Almeida er nog niet zomaar bovenop komen, but we will see.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.