Scorito vuelta 2026

1 2 ... 8 9 10 11
KV
martijncr
Ik verwacht Gall er wel in te klikken. Roglic en Skjelmose lijken wat overprized 

Ik zie maar een 4-tal bergetappes die echt goed lijken voor Gall. Aan de andere kant lijkt hij dit jaar punch te hebben bijgekregen en vecht hij voor elk plekje. Maar zonder andere plusjes is 4,5m wel echt heel stevig, als je bedenkt dat hij in de Giro 3(of 3,5?) miljoen was. 

Ragnar Lolbroek

Dit Seizoen zet ik Joao nog niet zo vanzelfsprekend op plekkie 2. Ook niet in dit veld. Niemand eigenlijk, niet vanzelfsprekend.🤷‍♂️

Ferumbras
Ragnar Lolbroek
Dit Seizoen zet ik Joao nog niet zo vanzelfsprekend op plekkie 2. Ook niet in dit veld. Niemand eige...

Eigenlijk staan Gall, Almeida, Skjelmose, Roglic, alle 4 beetje op gelijk niveau. Skjelmose heeft de upside van Pedersen. Gall die van Riccitello. En Almeida uiteraard vanwege Pogacar. Wat dat betreft zijn de prijzen wel te verklaren. Roglic vanwege historische resultaten, misschien is die nog wel het duurste/meest onlogisch.

Ferumbras

En we zijn officieel geopend! Eerste indruk: Heerlijk geprijsde renners. Direct al het gevoel van "onmogelijke puzzel"... 😅

Hupsende Hippie

T.a.v. die 4:

Almeida blijft toch een groot vraagteken. Weet iemand wat er nu met hem aan de hand was en of dat helemaal voorbij is? En wat doet dit met je seizoen, kan je dan een goede basis leggen?

Skjelmose is een leuke renner maar die heeft ook al erg veel gegeven in de Tour de France; we zagen vorig jaar bij Gall dat een hoge klassering in de Vuelta na een Tour voor de iets mindere goden niet vanzelfsprekend is.

Roglic is oud en in de kreukels, maar als hij zijn zinnen erop heeft gezet en goed heeft getraind zou het zomaar kunnen.

Gall lijkt wel de veiligte keuze, die heeft vorig jaar en dit jaar toch redelijke stappen gezet. De 2 time trials en zijn dan weer in zijn nadeel. 

Het lijkt er wel op dat de juiste keuze in deze bak heel veel verschil gaat maken 

Ferumbras
Hupsende Hippie
T.a.v. die 4: Almeida blijft toch een groot vraagteken. Weet iemand wat er nu met hem aan de hand wa...

Als je ziet hoe mannen als Arensman en overeenkomstige Giro-rijders spraken tijdens de tour ("lastig om 2x top te zijn"), heb je gelijk wat betreft Skjelmose. Dan heeft Gall wel een plusje met de Giro en daarna rust. Maar zoals je zelf al zegt zijn Roglic en Skjelmose betere tijdrijders en over het algemeen ook wat actiever in de minder extreme bergetappes. Gall heeft in de Giro aangetoond vooral steady 2de te worden als de klim lang duurt. En Skjelmose heeft nu geen Ayuso om op terug te vallen. Het zal vooral van hem moeten komen voor het klassement. Gall heeft nog de situatie dat Riccitello voor eigen klassement gaat rijden. Zul je zien dat Gall enkel 2x voor een etappe gaat... Maar ja als Pogacar inderdaad week 2 en 3 in spaarstand gaat rijden, kan een aanvaller van caliber Gall ook zomaar 5x top 3 rijden...

Wat dat betreft is 4.5M voor Roglic, Skjelmose en Gall, best wel leuk geprijsd. Alle 3 + 3-4x UAE + Pedersen/WvA, gaat simpelweg niet lukken. Keuzes maken dus :)!

KV
Hupsende Hippie
T.a.v. die 4: Almeida blijft toch een groot vraagteken. Weet iemand wat er nu met hem aan de hand wa...

Denk dat we de komende dagen meer van Almeida gaan kunnen zeggen. 

Skjelmose is echt wel een Vuelta renner, maar kan hij zijn piek (sinds TARA eigenlijk) blijven aanhouden?

Roglic. Echt een enigma. Heeft hij zich op zijn Remco's maniakaal voorbereid? Extra jammer dat we zijn vorm niet vooraf zullen kunnen beoordelen. 

Ik zou aan dit lijstje toch ook nog Onley toevoegen (en waarschijnlijk ook Lipo). Die zal er echt wel staan denk ik. Ook een Vuelta renner. Jammer dat hij nu nog geen prijs gekregen heeft, want als hij Burgos zou winnen, zal dit ook wel geen zacht prijsje zijn. 

Ragnar Lolbroek

Het moet zijn dat de startlijsten nog niet heel erg vol staan, maar mijn eerste klikronde voelt best freaky.

3 Uae (Pogacar, Almeida, Oliveira), Gall, Mas, Tulett, Mads, Wout, Brennan, Marijn VdB staan er allemaal in. Heb nog 500k over...

KV
Ragnar Lolbroek
Het moet zijn dat de startlijsten nog niet heel erg vol staan, maar mijn eerste klikronde voelt best...

Vind dat het mss wat teveel aan het doorslaan is. 
Iedereen zei de vorige jaren altijd maar: budget te ruim!

Maar ook dan moest je keuzes maken en zelfs bij gelijkaardige toppers in de teams kon je nog altijd een verschil maken met je teamverdeling/opstelling/kopman: toch het handelsmerk van Scorito tov andere spellen?

Nu zal het m.i. vooral gokken worden en hopen dat jouw toppers 21 dagen gezond op hun fiets blijven zitten. 

Ook de 7de rangscoureurs/sprinters kan je gewoon niet meer voor een prikje oppikken. Enkel pure aanvallers kan je nog voor 500/750k meenemen maar uit die pool is er meestal maar een enkeling die het waarmaakt (tenzij je Skjelmose 750k maakt natuurlijk). 

Laatst gewijzigd
Ferumbras
KV
Denk dat we de komende dagen meer van Almeida gaan kunnen zeggen.  Skjelmose is echt wel een Vuelta...

Onley en Lipo allebei ook 4.5M en de chaos is compleet...

Nijmos
Ferumbras
Onley en Lipo allebei ook 4.5M en de chaos is compleet...

Lipowitz verwacht ik wel duurder.

Ragnar Lolbroek

Van waar het vertrouwen dat Lipo start? Zijn er signalen de wereld in gestuurd, desnoods rooksignalen van Winitou, die in die richting wijzen? 

Ferumbras
Ragnar Lolbroek
Van waar het vertrouwen dat Lipo start? Zijn er signalen de wereld in gestuurd, desnoods rooksignale...

Servische placenta-behandelingen op de sleutelbeen en hij en Vingegaard beide toegevoegd aan de startopstelling. We mogen dromen toch :P? (nee ik heb er nog niks over gelezen. Ik verwacht het ook niet. Maar heel Bora is een beetje een mysterie nog).

Mooi weer fietser

Wat een bizarre puzzel wordt dit zeg. Verwacht heel veel 500k renners in mijn team 😆

Ik vind het mooi, hoewel het een hoop frustratie zal gaan opleveren

KV
Nijmos
Lipowitz verwacht ik wel duurder.

Dan wordt dit sowieso wel een no-go voor mij. 

Nijmos
KV
Dan wordt dit sowieso wel een no-go voor mij. 

Dat snap ik. Maar ik zie ook geen reden Gall te nemen als je voor dezelfde prijs Lipowitz hebt.

Subjective
Ferumbras
Eigenlijk staan Gall, Almeida, Skjelmose, Roglic, alle 4 beetje op gelijk niveau. Skjelmose heeft de...

Ja opzich wel inderdaad, maar waar ik in de tour wel veel vertrouwen had in de subtoppers heb ik dat hier een stuk minder. Ondertussen hierboven al wat meningen, mijn kijk op deze renners:

Almeida, na zijn Vuelta vorig jaar heeft hij zijn klasse echt wel bewezen. Met twee tijdritten waarin je hem altijd kan opstellen en beschikt in mijn ogen wel over de beste klimcapaciteiten (na Pogacar). Alleen, vanwege zijn virusinfectie het hele jaar langs de kant gestaan, tijdens zijn debuut in de Dauphine was het zo slecht dat ze hem weer uit koers hebben gehaald, en nu in Polen moet hij het voor het eerst maar weer eens laten zien. Ik denk dat we aan het eind van vandaag (en zaterdag/zondag) wel iets meer weten. In mijn ogen met de Pogacar upside wel de renner die ik het liefst gewoon meeneem. 

Gall, erg goed in de Giro, boven verwachting zelfs. Al is het met terugwerkende kracht wel een hele lichtbezette top 10. Reed vorig jaar de tour (5e) en vuelta (8e) dubbel met succes dus heeft in mijn ogen wel bewezen dat hij dit aankan. Moet het wel hebben van de echte bergetappes (waar er in mijn ogen wel genoeg van zijn), alleen in de punchy aankomsten verwacht ik hem zeker niet als "best of the rest" en dat kan zomaar eens veel verschil maken. Qua rust, vorm en zekerheid wel de meest veilige keuze denk ik.

Roglic, heeft dit jaar eigenlijk nergens laten zien dat een podiumplek haalbaar is. Hij klimt gewoon niet zo goed meer als vroeger heb ik het idee. Op punchaankomsten wel nog altijd klasse, maar in de Giro vorig jaar vond ik hem daar ook niet echt voor de knippers meedoen. Hij liet "gewoon rustig lopen". Tenzij iemand mij kan overtuigen dat hij wel echt weer voor die sprintjes gaat en zo 5/6x top 3 finisht in de daguitslag is het voor mij een no-go. 

Skjelmose, ontzettend goeie tour gereden! Heel knap en met die 750k gewoon veel te goedkoop. Voor de Vuelta toch een vraagteken na zo'n lang blok waarin hij topfit is/was. Wel een parcours wat goed bij hem past, heeft met Pedersen realistische kans op teampunten, en kan zomaar eens twee weken lang veel top5 uitslagen rijden voordat hij wegzakt in de echt zware bergetappes in de laatste week. Misschien dat hij geen top5 hoeft te rijden om toch zijn geld waard te zijn (beetje Ayuso verhaal in de tour, maar dan minus de jongerentrui punten). Mocht hij het weer goed doen zal het een leuke verschilmaker zijn. 

Ik denk nooit dat je deze alle 4 kan meenemen dus je zal hier echt wel een keuze in moeten maken... qua prijs is het gat naar de renners daaronder ook best wel groot vind ik. Misschien zien we hier toch vooral wat inflatie, zeker als Onley en Lipowitz (?) er ook voor die prijs bij gaan komen. 

Nijmos
Subjective
Ja opzich wel inderdaad, maar waar ik in de tour wel veel vertrouwen had in de subtoppers heb ik dat...

Tegelijkertijd... als ze inderdaad top 5 rijden wat ze op basis van de huidige startlijst zouden kunnen, zijn ze dan niet gewoon meer punten waard dan wout of een 4e uae man? Ik vind de prijzen - met de huidige startlijst en een parcours waarin de top 5 ak bijna dagelijks komt bovendrijven - wel te verantwoorden.

Maarten Koning

Widar wordt zometeen door 85% van wielerflits gekozen.

(En terecht)

Laatst gewijzigd
KV
Nijmos
Tegelijkertijd... als ze inderdaad top 5 rijden wat ze op basis van de huidige startlijst zouden kun...

Bijna dagelijks is wel wat overdreven. Proloog is al iets speciaals maar Ok daar ga je ze wel opstellen (behalve Gall). Dan heb je nog een 7-tal vermoedelijke (uitgedunde) sprints(+). En dan nog hier en daar een vluchtetappe. En wie zal zich in 21 nog mengen? cf Montmartre etappe. 

Laatst gewijzigd
TimTornTeut

Weet iemand wat er met Plapp is gebeurd in San Sebastian? Leek me gezien z'n prijs en z'n kwaliteiten in de tijdritten wel een fijne pick

Nijmos
KV
Bijna dagelijks is wel wat overdreven. Proloog is al iets speciaals maar Ok daar ga je ze wel opstel...

Klopt. Dat was overdreven. Maar een keer of 12 ga je ze wel opstellen lijkt mij. En de juiste gaan dan ook meer punten halen dan sivakov en oliviera

valowitz
KV
En wie wordt met zekerheid dan 2de volgens jou?

Almeida 

klaas drr

Je klinkt wel wat negatief KV,  Ook deze Vuelta gaan er dagen komen waarop je vluchters boven Pogi kunt gaan cappen, en daarmee kun je ook zeker het verschil maken, net als in de Tour.  

Teveel pech/valpartijen gaan je uiteraard nekken. Als het echt meer gokken als kennis wordt dan stop ik meteen met het spelletje, Juist hier wordt toch heel goed beredeneerd waarom je een keuze wel of niet maakt.  En gezien  de scores en complimenten van meelezers zijn 'we' er gemiddeld best wel goed in! 

Maarten Koning
valowitz
Almeida 

Die heeft sinds het vroege voorjaar nog geen vorm laten zien. Met reden natuurlijk maar hij is vooralsnog een groot vraagteken. Dat lijkt me wat voorbarig zo.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.